Új cikkel frissült a hivatalos oldal. A PVP-vel kapcsolatban érkezett kérdésekre próbáltak meg válaszolni a fejlesztők.

Ostromgépek: Bárki beszerezheti őket, ha rendelkezik megfelelő mennyiségű Alliance Ponttal. Semmi más nem kell hozzá, csak AP és már van is egy saját gépünk. Ami a mobilitásukat illeti. A „Faltörő kos” elég könnyen mozdítható, a „Balliszta”, a Katapult és a Trebuche (kőhajítók, amelyeknek igazi erejét az adta, hogy a köveket magas röppályán hajította el, így a lezuhanó lövedék a tömege többszörösével csapódott a falba, és nagyobb pusztítást végzett, mint a „sima” Katapult) pedig felszedhetőek a lerakásuk után, így azok is mozdíthatóak végső soron.

PVP-ben lesz lehetőség nagyobb csapásmérő hadosztály – groupokra, raidekre, ha úgy tetszik - létrehozására is, nem kell megijedni, nem lesz senki sem kényszerítve az instanceokra és dungeonokra jellemző négy fős felállásra. Részletek majd később.

Szerepjátékosabb emberek számára, a világ tele lesz olyan helyekkel – kocsmákkal főleg, mi mással -, ahol a jó munkásemberek két küldetés vagy hadjárat között leülhetnek (képletesen, hiszen nem lehet sajnos leülni a székekbe) és ismerkedhetnek, beszélgethetnek, eszmét cserélhetnek. Két sör között akár barátokra, de legalábbis harcostársakra is szert tehetünk.

Sokszor volt már szó arról, hogy a bazi nagy, masszív erődöket akár csellel is elfoglalhatjuk, kezdve azzal a huncut megoldással, hogy a környező utánpótlás bázisokat (bányák, farmok és fűrészmalmok) elfoglaljuk, és halálra éheztetjük (vagy legalábbis legyengíthetjük) az erődöt és az azt védő sereget. A fatelepek és fűrészmalmok (Lumber)  az erődök és várak kapuinak erejéért és állapotáért felelnek. Ha folyamatosan el tudják látni az erődöt, akkor a várkapuk erősek lesznek, sőt, mi több, automatikusan javulnak a harcban. A bányák (Mines) a várfalakat erősítik, ami miatt azok nehezebben omlanak majd le. És persze automatikusan javulnak ezek is, ha a bányák az erődnek „dolgoznak”. A farmok és ültetvények (Farms) pedig az erődöt védő őröket erősítik, és mondani sem kell, ha van mit enni, az őrök erősek lesznek. Ha nincs, na, ott kezdődnek a gondok… Az egyes utánpótlások megszüntetésével nem csak az előbb említett előnyöket lehet megszüntetni, hanem az erőforrások és az erőd között ingázó járőrök is eltűnnek az utakról.

Az erődök elfoglalása, majd megtartása az egész Szövetségre kiterjedő extrákat fog eredményezni – természetesen addig, amíg birtokoljuk az adott területet és objektumot. A további előnyök, akár guild akár egyéni jutalomról legyen szó, később kerül majd kifejtésre, egyelőre ennyi, amit a fejlesztők mondhatnak.

Lesz PVP ranglista, értelemszerűen különféle egyedi rangokkal, title-vel. Rangunk alapján újabb és újabb fegyvereket és páncélokat szerezhetünk, ahogy lépkedünk előre a katonai karrierünkben. Az egyedi rangokon kívül, megfelelő mennyiségű ellenséges koponya bezúzása vagy elegendő erőd feldúlása után egyre több képesség lesz elérhető a már korábbi cikkekben is említett PVP Skill fán. Erről pontosabb tájékoztatást szintén későbbre ígértek.

Arról is volt már szó, hogy aki nem akar PVE környezetben küldetéseket végezni, az fejlődhet PVP tevékenységek segítségével is. A fejlődés ez esetben picit lassabb lesz, mint a hagyományos pve módszerrel, viszont, mivel Cyrodiilban, egy pvp zónában tesszük mindezt, mindig sanszos, hogy a nyakunkba ugrik egy kedves, a lemészárlásunkat akkor éppen jó ötletnek tartó játékos.

És ha már nyakbaugrás… Több módszer is lesz arra, hogy észrevegyük és kivédjük az ilyen lopakodó és sunnyogó játékosokat. Ezek közül a legegyszerűbb, ha sebzés. Minden lopakodó játékos előtűnik a „semmiből”, ha sebzi valami. Örök igazság, ha egy pvp területen úgy hisszük, egyedül vagyunk, hah… akkor meghalunk. A legbiztonságosabbnak hitt szituációban is minimum hárman figyelnek lesben, prédára várva. Néha érdemes tehát puffogtatni, csak úgy random. Hátha… Lesznek továbbá olyan varázslatok, amelyekkel kiszúrhatjuk a közelben rejtőzködő ellenfeleinket, valószínű valamiféle „detect invisibility” mókára gondolhatnak a készítők, nincs semmi konkrétum arról, hogy működik majd. Harmadik dolog a lopakodással kapcsolatban, hogy a rejtőzködés staminába kerül, vagyis minél tovább vár a vadász a prédára, annál több staminát fogyaszt…. és stamina nélkül senki sem akar csatát kezdeni egy The Elder Scrolls játékban, mert az csúnya véget fog érni.

Jött egy érdekes kérdés is, amelyet én magam sem értettem ez idáig. Miszerint, az oké, hogy a Tharn család és az Imperial felsőbb vezetés korrupt, de mi van az egyszerű pórnéppel, ők mit tehetnek arról, hogy a vezetőik lepaktáltak Molag Ballal? A válasz megnyugtató, természetesen nem az Imperial nép az ellenségünk, hanem csak a vezetőik. Vagyis Cyrodiilban a falvak, városok semlegesek lesznek, így bármikor szóba elegyedhetünk velük, nem kell őket kötelezően karóba húznunk minden alkalommal, csak mert olyanok a vezetőik, amilyenek. Azt azért tartsuk észben, hogy a környező erődök katonái a városokban fognak járőrözni, vagyis amíg az erőd a mi kezünkön van, nincs mitől félni. Maximum attól, hogy mivel a városok nyitottak, függetlenül attól, hogy mi uralkodunk a környéken, még mindig belefuthatunk egy ellenséges pofonba valami arra kóborló ellenséges játékos részéről. Ha pedig a közeli erőd az ellenséges Szövetségé, akkor vigyázzunk, mert bár a városkák lakói továbbra sem tekintenek ránk mérgesen, de lesznek „napraforgó” NPC-k a környéken, akik mindig az aktuális hatalomnak dolgoznak, és megtámadhatnak. Az ellenséges Frakció járőreiről nem is beszélve.

Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.