Az idei E3 előestéjén tartott „BE3 Bethesda Lands” című előadáson került  bejelentésre a The Elder Scrolls V.: Skyrim Special Edition és a Fallout 4 játékokhoz érkező, többségében fizetős modokat tartalmazó rendszer, a Creation Club. Mondani sem kell, a bejelentés óta ettől hangos az összes fórum és közösségi média, hiszen a jelek szerint a Bethesda megint megpróbálkozik a korábbi csúfos véget ért fizetős modok bevezetésével.

A helyzet azonban nem ennyire egyszerű, legalább Pete Hines, a Bethesda marketing részlegének vezetője szerint, aki a Gamespotnak magyarázta el végre, hogy miről is van (lesz) szó, és mire számíthatunk mi játékosok, és mire a modokat készítők.

 

„A Creation Club egy teljesen új megoldásként merült a csapatunk részéről akkor, amikor úgy döntöttük, hogy szeretnénk további tartalmakat készíteni a Fallout 4-hez és a Skyrim SE-höz úgy, hogy közben kialakítunk egy olyan önműködő kezelőrendszert, amely mind a két játék számára elérhető és amely nem csak, hogy jelenleg nem zavarja a jelenleg is meglévő és virágzó modok világát, de később nem is fogja azt megváltoztatni.

 

Mi csak azt szeretnénk, hogy a saját magunk, illetve a külsős fejlesztőink által gyártott tartalmakat egy saját rendszeren keresztül juttassuk el a játékosokhoz. Nagyon fontos, hogy nem az egyszeri modderekről beszélek, hanem olyan jelenlegi vagy leendő munkatársakról – akik persze lehetne akár korábbi modderek is – akikkel együtt tudunk dolgozni és akik munkái megfelelnek majd az általunk támasztott követelményeknek.

 

Fontos, hogy ezen tartalmaknak újaknak kell lenniük, nem lehetnek olyanok, amelyek már jelenleg is elérhetőek, amelyek már kész vannak és amelyeket az emberek már használják. Hiába jön egy készítő, hogy „íme, itt a modom, felajánlom a Creation Club részére”, nem fog menni, a rendszer nem így működik! Minden tartalomnak újnak, eredetinek kell lennie. Már meglévő ötlet feldolgozása, átdolgozása nem kerülhet bele a kínálatba.

 

Nagyon fontos, hogy megértse mindenki, a Creation Club által kínált tartalmak és a hagyományos értelemben vett modok nem azonosak. A CC kínálata minden esetben hivatalos tartalomnak minősül, amolyan hivatalos mini DLC-nek, még akkor is, ha ez nem éppen a legjobb vagy legpontosabb kifejezés rájuk. De a lényeg, hogy ezeket a tartalmakat vagy a fejlesztők készítik, vagy külsősök a fejlesztőkkel nagyon szorosan együttműködve. Jellemzőik továbbá, hogy mind a három platformra elérhetőek, nem zavarnak be a mentésekbe és mivel hivatalos tartalmak, nem akadályozzák meg az achievementek megszerzését sem és természetesen minden esetben kompatibilisek a játékokhoz megjelent összes DLC-vel. Sőt, igény esetén lokalizáció is elérhető lesz hozzájuk. Egy szóval, úgy kell rájuk tekinteni, mint a játékot fejlesztő stúdió által készített hivatalos extra tartalomra.

 

Ha szemléltetni kellene a dolgot, akkor a munkát úgy kell elképzelni, mint például a fejlesztés során felmerülő egyszerűbb alkotói (al)folyamatok kiszervezését külsős „alvállalkozók” részére, meghagyva így az energiát és a belső erőforrást a fontosabb folyamatok készítésére, tervezésére. Rengeteg olyan dolog van a játékainkban, amelyet nem mi csinálunk saját kezűleg. Például, ha egy játékkal kapcsolatban felmerül, hogy szükségünk van egy rakás különböző virágcserépre a játékban, akkor természetesen nem állunk neki napokig csak cserepeket tervezni és alkotni. Mi (a fejlesztők) ennél fontosabb és összetettebb dolgokra fókuszálunk, így a virágcserepek készítését rábízzuk egy külsős cégre.

 

A Creation Club által kezelt termékek picit hasonlóak, mint a fenti „virágcserepek”, hiszen miután elkészültek, belsőleg leteszteljük azokat, ha kell, akkor kompatibilissé tesszük és közben megvizsgáljuk, hogy biztosan semmi olyan tartalom ne legyen benne, amelynek nem szabadna ott lennie (pl. más modder által készített scriptek/tartalmak lenyúlása/felhasználása, stb.), majd a végén hivatalos tartalommá tesszük azokat és onnantól úgy is kezeljük őket.

 

Szintén érdemes kitérni pár mondat erejéig az árazásra is, mert hát a Creation Club tartalma - ha nem is minden esetben- fizetős tartalom lesz. Mivel egyelőre nincs még bejelentett kész tartalom, ezért nehéz belőni pontosan, hogy mekkora összeggel lehet majd számolni, de mindenképpen olcsó, könnyen megfizethető árakról van szó, hiszen főként kis, apró módosításokról beszélünk egy-egy játékhoz, nem feltétlen komplex kiegészítőkről. Minden attól függ majd, hogy a külsős készítők milyen ötleteket és mekkora léptekben akarnak megvalósítani.

 

A fizetés egy új fizetőeszközzel, az ún. „Credits"-szel fog történni, amelyet PSN/XBOX LIVE vagy STEAM-en keresztül lehet majd megvásárolni. A Credits átvihető lesz az egyes platformok között és mindegyik játékunkkal kapcsolatban használható tartalmak megvételére.

 

Leendő fejlesztőként lényegében fel kell tenned a kérdést, hogy mit akarsz megcsinálni és azt hogy akarod megvalósítani. Ha mi (a fejlesztők) ezt jó ötletnek tartjuk és elfogadjuk, mint projekt, akkor indulhat is a munka. Onnantól kezdve viszont, hogy mi rábólintunk egy-egy ötletre, onnantól már nem csak egy egyszerű modder leszel, hanem egy külsős (játék)fejlesztőnk. Közösen meghatározzuk a fejlesztési mérföldköveket, szakaszokat, az alpha, a béta fázisokat, a megjelenés idejét, stb. Az összes külsős tartalomnak végig kell mennie a mi (fejlesztők) általunk használt eljárásokon, vagyis a külsős fejlesztő és a csapatunk együtt fogja azt letesztelni, ha szükséges, akkor finomítani, csiszolgatni rajta és esetlegesen lokalizálni a tényleges megjelenés előtt.

 

Jelentkezni fejlesztőnek a következő linken lehet:

https://creationclub.bethesda.net/apply

 

Amint jóváhagytuk az általad felvázolt extra tartalom terveit, onnantól ugyanúgy történik a fizetség, mint bármely más külsős partner esetében, vagyis az alkotói folyamatok alatt folyamatosan, de természetesen az egyes mérföldkövekhez és a vállalt dolgok teljesüléséhez mérten.”

 

 

Megosztás

 

Fontosabb információk:

 

Eddig megjelent DLC-k:
Imperial City
Orsinium
Thieves Guild
Dark Brotherhood
"Shadow of the Hist"
(DLC Dungeon Pack)
"One Tamriel"
"Homestead"
(Housing)
The Elder Scrolls Online:
Morrowind

(első nagy kiegészítő)
Horns of the Reach
(DLC dungeon pack)

 

 

Készülőben lévő DLC-k,
nagyobb változások:


Clockwork City
kb. 2017. november

 

Transmogrification rendszer (?)
(felszerelés kinézetének
egyedi átalakítása)
2018. eleje (tipp)


Karbantartás/patch napok:
PC: hétfő kb. 10:00 órától
XB1: kedd kb. 10:00 órától
PS4: szerda kb. 10:00 órától

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

 

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

Friss hozzászólások


További témák »


Hasznos oldalak

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2005 - 2015.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.