Piszkos trükkökkel, tiszta melót!
A tolvajok élete legalább olyan izgalmas, mint amilyen jövedelmező. A The Elder Scrolls Online történetében először itt a lehetőség, hogy csatlakozzunk a Tolvajok Céhéhez és átverjünk, kifosszunk, kiraboljunk és ellopjunk mindent, ami csak mozdítható (no és persze értékes) Tamrielen. Mindezt március 7-től PC-n, illetve március 22. és 23-tól konzolokon. Hogy pontosan mit is kapunk az ESO legújabb kiegészítőjével, arról bővebben a lapozás után.
(frissítve a pénteki ESO Live információival)
Árazás
- A Tolvajok Céhe DLC ára 2000 korona lesz, amely nagyjából 4-5000 magyar forintnak felel meg (1500 korona 13 euró, 3000 korona 21 euró, tessék kiszámolni)
- ESO Plus tagsággal (előfizetéssel) továbbra is ingyen játszható, amíg a tagság tart.
- A DLC megvehető “gyűjtői csomagban” is, 4000 koronáért, ekkor kapunk mellé egy teve mountot, egy Kindlespit Dragon Frog hobbiállatkát és némi extra XP-t biztosító scrollt.
A DLC által elérhető tartalom
- Csatlakozási lehetőség a Tolvajok Céhéhez.
- Elérhetővé válik egy új zóna, a Hew’s Bane, mely Hammerfell déli részén található, benne a tolvajok fővárosával, Abah’ Landinggal.
- Bárki bármilyen szinten elérheti az új tartalmat, lásd Imperial City vagy Hrothgar, csak el kell oda utazni (lesz Wayshrine).
- Guildek és társaságok részére érkezik egy új 12 fős Trial, a Maw of Lorkhaj, mely először az ESO történetében skálázódhat a party leader szintjéhez (ez lesz a normal fokozat), ezáltal szinte bármilyen szintű karakterrel belevághatunk.
- A Trial Veterán fokozata csak VR16-os karaktereknek lesz elérhető, amely végén az utolsó összecsapásnál még egy hard mode is aktiválható, extra kihívás, no meg jutalom és dicsőség érdekében.
- Új passzív skill fa lesz elérhető a Tolvajok Céhe tagoknak
- A Céh természetesen kap egy több órányi küldetéseket tartalmazó történetet is, amely során ismét végigjárhatjuk Tamriel ismertebb helyszíneit.
- Új, a Tolvajláshoz és lopáshoz kapcsolódó alrendszer is érkezik a játékba
- Lesznek a Céh számára elvégezhető piszkos melók, amelyeket a székházban vehetünk majd fel, és amely feladatok során a Céh hírnevét kell öregbítenünk lopással, széfek feltörésével, rablással, egyéb zsiványsággal.
- Lesznek finomabb megoldásokat igénylő betöréses melók is, amelyek során az extra jutalomért úgy kell megoldanunk a feladatokat, hogy közben elkerüljük az összes csapdát, az összes őrt, stb, - esetleg mindezt egy bizonyos rendelkezésre álló idő kereten belül.
- A beszerzői feladatok során a Céh számára kell majd olyan bossokat megölni, vagy barlangokat, romokat kitakarítani
- Ha már barlangok, két új Delve is érkezik a DLC-vel, a Bahraha's Gloom és a Shark's Teeth Grotto, melyek új kihívásokat és jutalmakat rejtenek.
- Két új world boss is meg fog jelenni, amelyeket csak közös erővel tudunk majd agyonverni.
- Természetesen érkeznek új tárgyak, új szettek, új szakmához köthető stílus könyvek, és rakás egyéb jutalom, amelyeket a Tolvajok Céhe inspirált.
- Ami a szetteket illeti, 4 szett esik majd Trialból és a kapcsolódó toplista jutalmakból, 2 lesz beszerezhető a zónában feladatokat teljesítve (esetleg random lootként), és 3 új szett válik elérhető gyártásra a zóna munkapadjainál.
- Az egyik új stílus az Outlaw Crafting Style lesz.
- Elérhetővé válik egy személyi asszisztens, akit bármikor előhívhatunk és aki speciális szolgáltatásokat fog nyújtani számunkra (jövő héten PTS-en kiderítjük, hogy pontosan ez mit takar).
- A DLC-vel új zenék is érkeznek, amelyeket a Tolvajok Céhe és a Hammerfell régió inspirált.
A DLC-vel érkező, de mindenki számára elérhető tartalmak:
- 64 bites kliens PC-re és Macre.
- Továbbfejlesztett LFG rendszer, mely során frakciótól függetlenül tudunk összeállíani csapatokat a haverok listájából és/vagy a guild listáról.
- Elérhetővé válik a beépített Scrolling Combat Text (természetesen kikapcsolható).
- Cyrodiil és az összes hadjárat kap egy alapos ráncfelvarrást, mind szabályok, mind technikai megoldások terén.
- Veterán 1-es rangot elérve bármelyik ellenséges frakció területét elérhetjük, szabadon választott sorrendben, vagyis nem köt senkit sem a korábbi kötelező teljesítési útvonal.
A DLC tartalmán kívül hat új crafting stílus érkezik, bár ezek beszerzése függ a korábbi DLC-k meglététől is.
- 3 új, a Szövetségekhez köthető stílus lesz elérhető Cyrodiilból és Imperial Cityből.
- Jön a Malacath stílus, mely az Orsiniumban felvehető napi world bossok ölése után szerezhető meg.
- Soul Shriven stílus: ha a változtatások ellenére is teljesíti valaki a Cadwell’s Silver küldetést, akkor automatikusan megkapja mindenki ezt a stílust. Aki már teljesítette, az is megkapja, hiszen retroaktív a dolog.
- Trinimac stílus: Orsinium napi Delve takarításokért szerezhető be.
...és még sok egyéb apróság, amelyről később lesz majd szó.
Aldmeri - Daggerfall - Ebonheart stílusok
Soul Shriven - Malacath - Trinimac stílusok
Frissítés az ESO Live pénteki adása alapján
"Mementos"
Ha eddig nem tettétek, akkor most már pláne ne dobjátok el az eddig összeszedett trófeákat (Trophy), mert a DLC-vel végre érkezik a nekik szánt tároló rendszer, a "Mementos"! Végre az összes begyűjtött apró vicces vagy kevésbé vicces trófea elérhető lesz onnan (a felszabaduló nem kevés bank és hátizsák helyről nem is beszélve).
"Heist"
A "Heist" daily feladatok szintén a Tolvajok Céhe DLC-ben fognak debütálni, természetesen csak tolvajok számára (ha elértük a rang 3-at a tolvaj skill fán, akkor aktivizálódik).
A teendőnk nem lesz más, mint egy adott helyszínen feladatokat végrehajtani, például megtalálni három rejtett kincset/széfet/ládikót úgy, hogy közben észrevétlenek maradunk, stb. A helyszín és azon belül is a feladatok, vagy a kincsek elhelyezkedése minden alkalommal változik, így bár sokadik alkalommal talán ismerős lesz a helyszín alaprajza, de a kincsek random helye, vagy a naponta változó feladatok miatt nem fogjuk tudni vakon megcsinálni. Idővel talán igen, eleinte tuti nem.
A rendszer csak oda küldi a tolvajt, amely zónát el tud érni, vagyis aki nem rendelkezik Orsiniummal, az nem kap oda feladatot. Nem kell megijedni, nem kell a helyszínre utazni, a tolvaj főhadiszálláson lesz egy npc, aki odateleportál minket.
A Heist egy group dungeon, vagyis vagy egyedül, vagy partyban végezzük el majd a feladatokat, de a lényeg, hogy idegenek feltűnésétől nem kell tartanunk. Ha nem sikerül időben teljesíteni a rablást, vagy lebukunk, akkor sincs gond, a nagyobb jutalom ez esetben elmarad, de azért üres kézzel így sem fogunk távozni (ez vonatkozik arra is, ha nem lopakodunk hanem csak legyilkolunk mindenkit - ilyenkor is bukjuk a nagy jutalmat, de a feladat teljesítéséért megkapjuk ami jár)
Csoportban csinálva nagyobb a móka, de bizony elég, ha csak egy fakezű tolvaj van a csapatban, vagy egy valaki elbambul és nem tud időben elrejtőzni...
"Assistants"
Elérhetővé válnak az úgynevezett "Assistants" NPC-k, vagyis a saját segítő társaink.
Előhívásuk után állandó jelleggel velünk lesznek (úgy működnek, mint a hobbi állatkák, követnek minket, de nem harcolnak), és bizonyos funkciókat érhetünk el velük. Általában egy-egy hosszabb folyamat vagy küldetés sorozat jutalmaként válnak elérhetővé és különböző szolgáltatást nyújtanak. Lesznek, akik orgazdaként működnek és a világban bárhol előhívva őket eladhatjuk a lopott cuccot (igaz, ők magasabb részesedésért dolgoznak, de hát valamit, valamiért). Lesznek árus segítők, akiknek bármit eladhatunk ha tele lesz a hátizsák a kaland közben (valószínűleg kevesebb pénzt kapunk majd), lesznek bankos segítőink, akikkel beszélve a bankunkba tudunk pakolni fontosabb tárgyakat, és így tovább.
A tolvaj segítőt csak mi láthatjuk és használhatjuk majd, az árust vagy a bankos segítőt viszont mindenki más a környezetünkben.
Dolgoznak a srácok azon, hogy harcokban ne legyenek láthatóak a társak, csak előtte vagy utána.