Továbbra is tartják magukat az The Elder Scrolls Online fejlesztői a „negyedévente új tartalom jön” tervükhöz. Alig jelent meg a Horns of the Reach c., túlnyomórészt csapatjátékos elemeket felvonultató DLC, az ESO szekere robog tovább és hamarosan érkezik a következő nagyobb tartalmi frissítés, a játékosokat a Sotha Sil féle „steampunk” világba kalauzoló Clockwork City.
Mint minden nagyobb „számozott UPDATE”, ez is rengeteg újdonságot kínál (új zóna, új küldetések, új 12 fős Trial, új battleground játékmód, stb.), illetve most is lesz olyan része, amely a régi rendszereken változtat (fegyverek/páncélok traitjeinek kézi cseréje, stb.). A lapozás után megpróbáltuk röviden összeszedni a főbb érdekességeket.
Beszerzés és elérhetőség
Akár csak az eddigiek, ez a DLC is teljesen egyedi és önálló tartalommal rendelkezik, amely elérése nem függ más fizetős tartalom meglététől és teljesen opcionális. Szabadon dönthetünk arról, hogy kell e ez nekünk vagy sem. Bár Sotha Sil és a Clockwork City szerves része a Morrowindi történelemnek, fontos tudni, hogy nincs szükség az ESO: Morrowind kiegészítő meglétére sem ahhoz, hogy játszani tudjunk vele.
Ahogy minden eddigi DLC esetében, úgy ESO Plus előfizetőként most is ingyen juthatunk majd hozzá a tartalmakhoz és használhatjuk azt az előfizetés teljes időszaka alatt. Ha lejár az előfizetés, akkor a szerzett tárgyakat és javakat bár megtarthatjuk, de a DLC tartalmát, területeit már nem érhetjük el egészen addig, amíg újra elő nem fizetünk, vagy meg nem vesszük Crownért. Hogy mennyi Crownba fog kerülni, egyelőre nem tudni.
A frissítéssel érkező új battleground játékmódhoz (részletek lentebb) természetesen szükség lesz az ESO: Morrowindre, hiszen a battlegroundok jelenleg csak az első „Chapter” tulajdonosai számára érhetőek el.
Clockwork Cityvel, avagy Sotha Sil steampunk világával érkező újdonságok
Az eddigi TES játékokban (és az ESO-ban) csak érintőlegesen tudtuk megismerni Clockwork Cityt, Sotha Sil misztikus, kissé elborult és teljesen gépiesített világát. Most az UPDATE 16-tal végre lehetőségünk nyílik kényünkre-kedvünkre bejárni az eddig elérhetetlen világot, mely mindig is központi szerepet játszott a Dunmerek és lakóhelyük, Morrowind taromány életében és annak viharos történelmében - akár tudták szegény sötét elfek, hogy mi zajlik a „városban”, akár nem.
A játékosok központi gyülekezőhelye a Brass Fortress lesz, itt találhatunk majd kereskedőket, munkapadokat, fontosabb küldetéseket vagy napi feladatokat adó nem játékos karaktereket, stb.
Mivel Sotha Sil nem a vendégszeretetéről volt híres, és maga Clockwork City sem egy turistaparadicsom, ezért fel kell készülnünk arra, hogy a zóna minden további részében dwemer robotok és ilyen-olyan mechanikus szerkezetek törnek majd az életünkre.
Találunk majd két új world bosst is, amelyek legyőzéséhez nem árt majd megint összefogni az éppen a környéken lebzselő játékosokkal.
Természetesen a frissítéssel érkező két új Delve már teljesíthető lesz akár egyedül is.
Viszont a szintén most érkező új (mini) Trial ismét csak 12 fősre lett tervezve, így annak teljesítéséhez elengedhetetlen lesz az előzetes felkészülés és szervezettség.
Természetesen, mint minden DLC esetében, most is érkezik egy rakás új gyűjtögethető cucc, lásd crafting style fejezetek/könyvek, „collectibles” kategóriába tartozó apró csecsebecsék, gyártható vagy bossokból összeszedhető új szett tárgyak, stb.
Clockwork City fő történetének hossza nagyjából a Sötét Testvériség/Tolvajok Céhe csomagok fő küldetéseinek hosszával egyezik meg.
A 12 fős új Trial neve Asylum Sanctorium, egy picit rövidebb lesz, mint a korábbi Trialok, ezúttal „csak” összesen három bosst kell legyűrni a teljesítéséhez. Azt viszont már a csapat dönti el, hogy ezt a három bosst milyen sorrendben intézi el, mennyire nehezíti meg a saját dolgát. A legfelkészültebb csapatoknak lehetőségük lesz a legjobb jutalmakért cserébe a három főellenséggel akár egyszerre egy időben is megvívni, de természetesen az „egyszerre csak egy” módszer is teljesen vállalható és járható.
Transmutation rendszer, avagy traitek cseréje tárgyakon
Az UPDATE 16-tal érkezik a Transmutation rendszer, amellyel lehetőségünk lesz lecserélni a jelenlegi páncél/fegyver traiteket.
Ehhez három dologra lesz szükségünk: Egy, fel kell keresnünk a Transmutation munkaállomást/munkapadot, kettő, ismernünk kell (research) az adott típusú tárgy esetében a traitet, három, rendelkeznünk kell a folyamathoz szükséges nyersanyaggal.
Vagyis, ha a szeretnénk Sharpened traitet rakni a jelenleg is használt Precise traites tőrünkre, akkor ahhoz előbb ki kell kutatnunk/meg kell tanulnunk a Sharpened traitet (research) a dagger jellegű fegyverek esetében, majd el kell mennünk Brass Fortressbe és ott megkeresni a Transmutation munkapadot. Aki nem akar mindig Clockwork Citybe utazgatni emiatt, annak adott a lehetőség, hogy a Master Writ kereskedőtől vegyen „otthonra” is ilyen munkaállomást.
Természetesen a trait cseréhez szükség lesz egyedi nyersanyagra is, konkrétan a „Transmutation Crystals” nevű, csak a VETERÁN szintű dungeonokból és TRIALOKBÓL szerezhető nyersanyagra, ami nem könnyíti meg a csapatjátékos tartalmakat kerülő játékosok helyzetét…
(arról nem tudni egyelőre, hogy a transzmutációs kristályt el lehet e adni/cserélni, illetve az otthoni munkapadok DLC nélkül is használhatóak lesznek e – ahogy megjelenik PTS-en a DLC, azonnal kipróbáljuk és frissítjük a cikket)
Alapjáték változtatások a DLC beszerzése nélkül
Integrálva lesz a játékba egy trait ismeretet/tudást követő rendszer, ami megmutatja majd, hogy ismerjük e az adott traitet az adott karakterrel vagy sem. Erre egyelőre csak addonokkal volt lehetőség (lásd Research Grid, Research Assistant és társai).
Természetesen az ESO is támogatja (illetve fogja) az Xbox One X-t, és annak felturbózott képességeit.
A Clockwork City DLC-re nem, de az ESO: Morrowindre feltétlen szükség lesz az új battleground játékmód elérésére. A „Crazy King” lényege, hogy a korábbi bázis/területfoglalós játékban ezúttal a csapatok által elfoglalandó/kontroll alatt tartandó pont folyamatosan vándorol és előre kiszámíthatatlan, teljesen random helyeken tűnik fel a térképen. A káosz garantált, már most imádjuk! :D
Természetesen ezúttal is lesznek finomhangolások a skillek, traitek, mundus kövek, küldetések, stb. tartalmakkal kapcsolatban is, ezek pontos listáját majd csak a végleges patch notesból fogjuk megismerni.
Röviden ennyi.