Pénteken volt az idei első, sorrendben a harmincegyedik ESO Live adás, amelyben Gina (középen) és Jessica (jobbra) vendégei Matt Firor (a játék igazgatója, bal szélen) és Brian Wheeler (a PVP-ért felelős főnök - ő nincs a képen) voltak. A téma nem is lehetett más, mint a hét közepén megjelent, a The Elder Scrolls Online jövőben érkező tartalmát és elképzeléseit bemutató cikk, illetve az ahhoz kapcsolódó kérdések tisztázása, megválaszolása, esetleges cáfolása. Következzen a rövid összefoglaló!

Matt Firor - PVE-t érintő változások, hírek, stb.

  • Először is a játék nagyon jól teljesít, nagyon elégedettek azzal, ahogy az ESO szerepelt 2015-ben. Jó sült el az is, hogy fizetési modellt választottak, no meg nagyon sikeres volt a konzolos debütálás is. A céljuk nem más idén, mint a jelenlegi hurrá hangulat fenntartása, amelyhez még több meló, és még több új tartalom kell.
  • A várva várt és mindenki által csak “barber shopként” hívott rendszer leghamarabb a második félévben érkezhet (de még nincs konkrét időpont) az egyik frissítéssel vagy DLC-vel. Nem csak a kinézetet (haj, arc, stb.) vagy a nevet lehet majd megváltoztatni vele, hanem a fajunkat is (ha szerencsénk van, akkor a frakciót is). Nem azért érkezik ilyen későn ez a rendszer, mert ilyen bonyolult (Skyrimban mennyivel egyszerűbb volt a a showracemenu konzolparancs, ugye?), hanem mert mellette tucatnyi másik rendszert is fejleszt a csapat, és hát vannak prioritások.
  • A Cyrodiilban már kipróbált, majd a Wrothgar/Orsinium és az Imperial City DLC-ben bevezetett skálás rendszer nagyon jól működik - jobban, mint azt gondolták. A LFG-ben bevezetett frakciókkal közösen történő játék is nagyon jól muzsikál. Ebből aztán egyértelmű számukra, hogy ezen az úton kell továbbra is haladniuk, vagyis a következő tartalmak esetében is ezt az irányt - minél könnyebben lehessen játszani minél több emberrel, megkötések nélkül - kell tartani, már ami a közösségi/szociális megközelítést illeti.
  • Egyelőre nincs konkrét dátuma, de nagyon szeretné Matt elérni azt, hogy a játékban ne csak a LFG-vel lehessen frakciók közötti csapatot létrehozni, hanem anélkül is, kényünkre, kedvünkre, haveri alapon, guildek szintjén, bárhogy. Lesz ilyen lehetőség valamikor, tudunk majd játszani az ellenséges frakcióhoz tartozó haverral/haverokkal is, de majd csak később.
  • Érkeznek majd olyan skill fák is, amelyeken nem csak passzív skillek lesznek, hanem aktív (használható) képességek is, de nem mostanában. Jelenleg a cél a következő két DLC és a jelenlegi tartalom skilljeinek és képességeinek balanszolása, javítása, módosítása. Amíg nem rakják rendbe és nem hozzák végleges formába a jelenlegi skilleket, addig várnunk kell az új, aktív képességekre (a fejlesztők szerint a Cyrodiili lagnak is ez az egyik oka, hogy túl sok képességet használnak a játékosok, amely túl sok embert érint/talál el/hat rá, stb, és amíg ez nincs megoldva, átdolgozva, addig nem lesznek újak)
  • Tudják és látják, hogy szükség lenne bizonyos szetteknek a VR16-os verziójára is, mert nagyon népszerűek, de endgame szinten már kevesek (és nincs belőlül VR16-os változat sem), de valószínűleg már nem fogják ezeket (lásd Warlock szett) feltuningolni VR16-ra, mert hamarosan úgyis kukázva lesz a Veterán rendszer, és akkor meg már minek?
  • Egy percig se aggódjon senki sem, a VR1 és VR16 között gyártható nem kevés stílusú és alapanyagú szakmai tudás nem fog kárba menni, amikor a Veterán rendszer törlésre kerül! A VR kivezetésekor a crafting rendszer ezen része (mármint a VR+ cuccok gyártása, lehetőségei) is megváltozik.
  • A konzolosok nagy többsége nagyon örül, hogy végre lesz text chat. Egy kérdésre válaszolva kiderült, hogy PC-n viszont hivatalosan nem lesz voice chat, mert aki akarja, már évek óta használja a cimboráival a saját kedvenc TS/Vent/stb. rendszereket, szervereket.
  • Érkezik majd a más mmokban már látott és nagyon népszerű “crafting bag”, amely végre megoldja az folyamatosan dugig lévő hátizsák és bankunk gondját, ugyanis az összes szakmákhoz kapcsolódó alapanyagot ott tudjuk majd tárolni, végtelen mennyiségben. A második negyedévben érkezik majd a Sötét Testvériség DLC-vel, és fontos, hogy egyelőre cask ESO Plus tagok számára, vagyis azoknak csak, akik előfizetőként játszanak a játékkal.
  • Szintén a második negyedéves DB DLC-hez kapcsolódik, hogy ha minden igaz, kapunk extra karakter helyeket a mostani 8 darab mellé. Nem biztos még, tervezik a dolgokat, később a márciusi Tolvajok Céhe DLC után lesz erről bővebb infó (mennyi új hely, kiknek, mennyiért, hogyan, stb. - semmi infó)
  • Tolvajok Céhével hamarosan érkezik a 64 bites kliens is, amely sok javulást hoz a PC és a Mac játékosoknak mind a teljesítmény, mind egyéb alrendszerek területén (lásd Mac verzióban az arc animációk). Látványosan gyorsul majd vele a gyors mozgás esetében történő textúrák betöltése, vagy akár nyugodtan végig vágtathatunk egy tömött városon anélkül, hogy az bármilyen gondot vagy furcsa látványt okozna.
  • Mégegyszer, a VR szintek törlésének se skill-, se attribútum pontot, se crafting tudást, se megszerzett tárgyat, semmit sem veszítünk el. De erről bővebben majd csak a hamarosan érkező Tolvaj Céhe DLC után fogunk hallani, addig ne is várjunk túl sok infót.
  • A Champion pontokat azért kell elsősorban korlátozni, hogy a kazuár játékosoknak is legyen esélye a hardcore arcokkal szemben, ellenkező esetben a napi 20 órákat a gép előtt töltő játékosok annyi CP-t tudnának összegyűjteni, és ezáltal olyan előnyökre tudnának szert tenni, ami miatt egy hétvégi játékos labdába sem rúghatna velük szemben. Minden DLC-ben emelik majd a megszerezhető maximális Champion Pontok számát, de csak annyira, hogy a két DLC közötti 3-4 hónap alatt ezt a mennyiséget egy nyugdíjas tempóban haladó játékos (most magamra mutogatok széles vigyorral az orcámon) is be tudja gyűjteni. A Tolvajok Céhével még nem fog emelkedni a mostani limit, viszont minden utána érkező DLC-vel igen, nagyjából 50-51 ponttal, de a mennyiség még változhat, kialakítás alatt van egyelőre.
  • Ha valaki korábban összegrindelt magának egy embertelen nagy CP mennyiséget - vannak ilyen elvetemült arcok :) - az se aggódjon, az egyes DLC-kel folyamatosan kap majd vissza kb. 50-50 pontot a már összeszedett mennyiségből.
  • A Justice Systemből kikerül a PVP rész, sajnos. De aggodalomra semmi ok, a Tolvajok Céhével érkező új megoldások kárpótolni fogják ezt a “hiányt”, tovább mélyítik és színesítik majd a Justice System-t az open world pvp lehetősége nélkül is.
  • Látják a kéréseket, hogy a Dragonstar Aréna is legyen a skálás rendszer része, gondolkodnak is rajta, szociális értelemben is jó lenne, ha többen jutnának le oda, de egyelőre nincs a közeli tervekben. Majd egyszer, talán.

 

Brian Wheeler - PVP-s változások röviden, Running kolléga tolmácsolásában:

  • Incremental patch érkezik a következő két hétben, amely a háttérben figyelmi mi terheli túl a szervert
  • Fejlesztik a foglalási mechanizmusokat, a jutalmazási rendszert, próbálnak valami értelmet kovácsolni az Imperial City kerületeihez, valamint rengeteg ostromfegyver változás érkezik, valamint lesznek újak is
  • Sturktúrált pvp (aréna 1v1,2v2,3v3 akármi, fejlesztés alatt
  • Lesz Champion pontokat letiltó pvp kampány, ha beválik, akkor a többit is átkonvertálják

 

Egyéb kérdések és válaszok:

  • Továbbra sem lesznek az élő világ (mármint a való világ) ünnepei megtalálhatóak Tamrielben, de dolgoznak azon, hogy a megjelenjenek Tamriel szerte a TES világában ismert ünnepek, események.
  • Később lehet, hogy kapunk részletesebb karakterlapot is (részletesebb adatokkal, mindent érintő pontos bónuszokkal, százalékokkal, stb.), de egyelőre nem élvez prioritást ennek az elkészítése (értsd: egyszer, majd, talán, x év múlva).
  • Lesz lehetőség egész hamar, hogy a Veterán Maelstorm Arénában “elmentsük” azt az állapotot (progress), ahol épp tartunk és ha ki kell lépnünk vagy abba kell hagynunk, akkor ott tudjuk majd folytatni a későbbiekben, ahol tartottunk. Mivel elég sok dolgot érint ennek a megvalósítása, ezért még dolgoznak rajta, de hamarosan érkezik a lehetőség.
  • Elképzelhető, hogy a megkülönböztethetőség miatt az ismételhető küldetések más színű “!”-t kapnak, mint más mmokban is szokás (kék színt például).
  • A Petek továbbra is csak hobbi/dísz funkciót fognak betölteni. Habár tervben volt, hogy a kis petjeink kapjanak speciális egyedi képességeket - mondjuk a macskák lootoljanak helyettünk, a kutyák szedjék össze a nyersanyagokat -, de végül el lett vetve a gondolat, mert ezáltal valahol kényszerítette volna a játékost a rendszer, hogy legyen egy bizonyos aktív pete. Márpedig, aki nem szereti, hogy mellette/mögötte lohol egy jószág, azt nem lehet erre kényszeríteni, a TES világ a szabadságról szól. Arról nem is beszélve, hogy ha mondjuk “macskás” az illető, nem “kutyás”, az nem érezte volna jól magát úgy, hogy kényszerből egy kutyával kellett volna kalandoznia, nem egy macsekkal. Tehát röviden, egyelőre nem kapnak extra funkciót a hobbi petjeink, amúgy is túl sok energiát, erőforrást elvenne egy ilyen komplex rendszer fejlesztése az érkező Housing vagy karakter változtatási (Barber Shop) rendszertől.
  • Aki nem igazán “tolvaj”, és nem hatotta meg sosem a TES játékokban a Tolvajok Céhe, az se aggódjon, a DLC-vel érkezik számtalan olyan új lehetőség, ami miatt megéri várni rá. Lesz új 12 fős Trial, új lehetőségek érkeznek a felhasználó felületre, stb (56 oldalas jelenleg a DLC-hez kapcsolódó patch notes…). Akit érdekel, februárban a publikus teszt szerveren kipróbálhatja a DLC-t, mielőtt áldozna rá XY mennyiségű koronát.
  • Aki lusta beszerezni vagy kifarmolni a szakmákhoz kapcsolódó ritkább alapanyagokat (lásd malachit), annak lesz lehetősége később a Crown Store-ból venni úgynevezett “univerzális alapanyagot”, amelyet minden stílushoz fel lehet használni. Fontos, hogy az így készült tárgyakat eladni viszont nem lehet, vagyis a kereskedelmet nem fogja érinteni.
  • Érkezik majd kígyó pet is, ha esetleg valakinek ez lenne a vágya, örülhet.
  • A Tolvajok Céhével érkezik a “Random dungeon” opció az LFG rendszerben. Ha a véletlenszerűen kiválasztott dungeont megcsináljuk, extra jutalmat kapunk majd.
  • Összefoglalva és megerősítva pár korábbi pletykát, bejelentést, hírt, miszerint még 2016-ban jön a Housing rendszer és a Barber Shop is (na nem egyszerre), a nameplate (nem csak nevekkel, hanem guild nevekkel) és az SCT (Scrolling Combat Text - ami főleg a konzolosoknak lesz jó, PC-n van rá addon).


SCT működés közben

Megosztás

 

Fontosabb információk:

 

Eddig megjelent DLC-k:
Imperial City
Orsinium
Thieves Guild
Dark Brotherhood
"Shadow of the Hist"
(DLC Dungeon Pack)
"One Tamriel"
"Homestead"
(Housing)
The Elder Scrolls Online:
Morrowind

(első nagy kiegészítő)

 

 

Készülőben lévő DLC-k,
nagyobb változások:


Horns of the Reach
(DLC dungeon pack)
2017. augusztus


Clockwork City
kb. 2017. november

 

Transmogrification rendszer (?)
(felszerelés kinézetének
egyedi átalakítása)
2018. eleje (tipp)


Karbantartás/patch napok:
PC: hétfő kb. 10:00 órától
XB1: kedd kb. 10:00 órától
PS4: szerda kb. 10:00 órától

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

 

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

Friss hozzászólások


További témák »


Hasznos oldalak

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2005 - 2015.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.