oldal: 1 / 5

Bevezető

 

A cikk szerzője: @Harbonah, aki az AD oldalon lévő Asperatus guild vezetője

Az alábbi leírás az ESO szakmáinak gyors fejlesztésében próbál segíteni. Az alapokkal nem nagyon foglalkoznék csak néhány szóban, a részletes ismertetőjüket mindenki elolvashatja a TES HQ oldalán található leírásban.

Jelenleg 6 szakma ("crafting") van a játékban (ESO v1.3.5), és ez valószínüleg nem is fog változni egy darabig még, de már olvashattunk a spellcraftingról (update 5 től talán?), illetve az ékszerkészítésről is. Továbbá van még a skill nélküli pecázás, amit ide vennék pár szó erejéig. Az egyes szakmák fejlesztése különböző nehézségű, legegyszerűbben/olcsóbban a szakácsmesterség (Provisioning) fejleszthető, majd jön az alkímia (Alchemy), a 3 felszerelés gyártó mesterség - kovácsolás (Blacksmithing),szabászat (Clothing)fafaragás (Woodworking), és végül a legnehezebben/legköltségesebben fejleszthető bájolás (Enchanting).

Jelen leírásban ezen szakmák fejlesztéséhez olvashattok tippeket/trükköket, illetve addon javaslatokat. Első kérdés ami felmerülhet a témával kapcsolatban, hogy melyik illetve hány szakmát válasszak a karakteremnek. Lehetőségeinknek a skill pontok száma szab határt, amiből szerencsére elég sok van, jelenleg több mint 300. Ha minden craft skillünket ki akarjuk maxolni, akkor összesen 121 skill pontra van szükség, mivel azonban ez a játék elején megterhelő, hisz könnyen a sebzés rovására mehet ezért nem érdemes egyből nekiállni a kiszemelt szakmák maxolásának, sőt van amit nem is érdemes megkezdeni amíg a karakterünk el nem éri a lvl 50-et. Azt sem szabad elfelejteni, hogy ez egy MMO azaz másokkal együtt játszhatjuk, szóval ha valamelyik crafting skill nem tanultuk meg egy klántársunk/barátunk lehet pont azt fejleszti, így ha mi nem is vagyunk képesek az alapanyagokból gyártani ő majd megteszi nekünk főleg, ha cserébe mi is segítünk neki abban amihez ő nem ért. Az alkímiához kell jelenleg a legkevesebb skillpont (18) a felszerelés gyártó szakmákhoz pedig a legtöbb (23 szakmánként), az új Gordon Ramseyknek 22 skillpontra van szükségük, a bájolás mestereinek pedig 20 ra. Akármelyik szakmá(ka)t is választjuk, mindenképpen érdemes minimálisan mindegyik szakmát húzni legalább 3, de inkább 12-es szintig ezen a szinten kapjuk meg a lvl 1 es illetve lvl 2 es hireling skilleket (kivéve az alkímiát, ahol egyáltalán nincs és a főzést ahol lvl 28 az első hireling, de erről majd ott írok). Ezek a szintek minimális időráfordítással elérhetőek akár skillpont ráfordítás nélkül is, cserébe naponta kapunk a hirelingektől levelet amiben értékes matériák lapulhatnak, már lvl 1-es hireling hozhat legendary tempereket! A másik hasznos skill a Keen Eye, amire érdemes áldozni 1-1 pontot, ennek segítségével könnyebben észrevehetjük a matériákat a világban, ugyanis egy világító aurával kiemeli őket a játék, ha 20 méteren belül vagyunk, ez 5 szakma esetén összesen 5 skillpontot jelent csupán. 

Ha több karaktert is indítunk, és mért ne tennénk, akkor véleményem szerint nem érdemes megosztani köztük a felszerelés gyártó skilleket, bár elsőre jó ötletnek tűnhet a skillpont elosztás miatt, de a különböző stílusok betanulásához szükséges motifok beszerzése gondot okozhat. Mostanában az alap stílusok motifjai 400-500 goldért vásárolhatóak a piacon, viszont a ritka motifoknak elég borsos az áruk, persze ha jól tudunk kereskedni ez nem fog gondot okozni, de a spórolósoknak érdemes a 3 skill vonalat inkább egy karival tanulni, és akkor minden motifből csak 1 példány szükségeltetik. Az enchanting húzását csak azoknak javaslom, akik nem most kezdték a játékot, van már tapasztalatuk a piacon, mert sajnos ez a skill a leglassabban húzható anyagi ráfordítás nélkül. A Provisioning skill húzása bár nagyon egyszerű, nekem már lvl 19 en megvolt a lvl 50, viszont ez a szakma a leghelyigényesebb a játékban, rengeteg alapanyag tartozik hozzá. Végezetül maradt az alkímia, gyorsan húzható, kicsi a helyigénye összesen 18 féle gyom és 7 féle oldószer tartozik hozzá, viszont mivel a játék elején olyan gyorsan fejlődünk, illetve a dungeonokből jön elég HP/MP/stamina potion is így nincs sok értelme neki állni a skill húzásának lvl 40-50 előtt.

Visszatérve a két bekezdéssel előtti kérdésre, hogy mely szakmákat válasszuk különböző karaktereinknek, mindenképpen érdeme egy felszerelés gyártó szakmát megtanulni, főképpen azt amelyikkel a saját felszerelésünket letudjuk gyártani, ha több karaktert indítunk akkor az összes felszerelés gyártót egy karakternél kitanulni, egy másiknál az alkimiát, főzést esetleg enchatingot, vagy csak gyűjtsük a nyersanyagokat küldjük el barátunknak, vagy gyűjtsük a guild bankban, és kérjük meg, hogy gyártson belőle nekünk. Bárhogy is választunk mindig minden nyersanyagot tegyünk el inkább, mert ami nekünk teljesen értéktelen másnak aranyat érhet, addon (Advanced Autoloot) segítségével pedig megoldható az automatikus nyersanyag továbbítás is, ha betelne az inventorynk.

A leírás készült 1.3.5 verzió idejénutoljára frissítve: 2014.08.29



Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.