oldal: 1 / 7

A The Elder Scrolls Online-ban minden a játékos döntéséről szól, és ez alól nem kivétel a Szakmázás, vagy ahogy mindenki ismeri, a Crafting sem.

Lehetünk akár vérprofi mesteremberek, akik a legjobb felszereléseket gyártják, vagy lehetünk akár a szakma felszínét épp’ csak karcolgató kisiparosok, akik örülnek, ha egy kis előnyt tudnak kovácsolni - akár a szó legszorosabb értelmében is - maguknak minimális tudással. A döntés mint mindig, most is a miénk!

Ahogy a The Elder Scrolls Online skill rendszerében is látható, a Szakmák mélységét és komplexitását a szakmai skillek és képességekre költött pontok mennyisége határozza meg. Ennek megfelelően akár még akkor is létre tudunk hozni hasznos tárgyakat, italokat, glypheket, ha a karakterünk nem pont a szakmákra van kihegyezve, fejlesztve. De, ha viszont a karakterünk csak a szakmáknak „él”, akkor a rendszer úgy lett kialakítva, hogy ezt kellőképpen díjazza. A fejlesztők azt akarták elérni, hogy legyen meg a jutalma annak a játékos karakternek, aki "feláldozza" a harci és egyéb képességek skill pontjait azért, hogy a szakmákban legyen a legjobb.

Minden szakma más és más. A Szakácsok (Provisioner) helyzete talán a legegyszerűbb. Nekik nincs más dolguk, mint összeszedni a világban található ételeket és fűszereket, keresniük kell hozzá megfelelő recepteket, és amennyiben megvan minden hozzávaló, csak egy tűzhelyre van szükség, és kész is a lakoma. Vagy pia. Mert a szeszes italok ugyanúgy szerepelnek a kínálatban, mint a hagyományos ételek.

Az Bájolással (Enchanting) és az Alkímiával (Alchemy) foglalkozó szakembereknek már egy picit nehezebb a dolguk, itt már komoly szerephez jut a kísérletezés. Nekik fel kell fedezniük az egyes alkotóelemek tulajdonságait (Traits) vagy a rúnakövek jelentéseit ahhoz, hogy hasznos dolgokat tudjanak alkotni.

A Kovács (Blacksmithing), a Faműves (Woodworking) és a Szabó (Clothing) szakmát választóknak pedig egyenesen fel kell kötnie a gatyájukat, mert ezek a legösszetettebb szakmák a játékban. Ahhoz, hogy versenyképes felszerelést - fegyvert, páncélt és pajzsokat - tudjanak készíteni, meg kell tanulniuk a játékban található egyéb faji stílusokat, fel kell kutatniuk a világban elszórtan található titkos műhelyeket a szett tárgyak miatt, le kell bontaniuk a már megszerzett drága tárgyaikat, hogy megtanulják így az adott tárgy extra tulajdonságát (Traits), találniuk kell milliónyi segédanyagot, hogy fel tudják javítani a jelenlegi felszereléseiket, szét kell szedniük alapanyag reményében a talált és magukkal hurcolt egyéb tárgyakat, és akkor a végén még azt is el kellene dönteni, hogy mindezeket összegyúrva egyáltalán milyen tárgyakat készítsenek.

De a lényeg, hogy teljesen mindegy, mennyi energiát és időt ölünk a Szakmázásba, valami hasznos dolgot mindig kapunk belőle. Maga a karakter szintje nem feltétlen számít, ha a szakmai sikerességről van szó. Mert, amíg valaki folyamatosan fejleszti a karakter harci és szakmai képességeit, addig lehet, hogy valaki csak a szakmára fókuszál, és minden elérhető skill pontot a szakmai skill fák képességeire pakolja.

Arról nem is beszélve, hogy egyes szakmákban elérhető kutatás (Research) teljesen független a szinttől. Csak idő és a vak szerencse kérdése. Az időé azért, mert egy-egy Trait kikutatása a Blacksmith, Clothing vagy Woodworking szakmák esetében nem azonnali. A szerencséé pedig azért, mert ahhoz, hogy ki tudjunk bármit is kutatni, előbb találnunk kell egy azzal a tulajdonsággal rendelkező tárgyat, amelyet elemezhetünk majd megtanulhatjuk "belőle" a kívánt tulajdonságot (Trait). Az már csak hab a tortán, hogy minél több tulajdonságot tanultunk meg egy-egy fegyver vagy páncél típussal kapcsolatban, annál több ideig fog tartani a következő elsajátítása.

Minden fegyver, minden páncél, minden pajzs minden tulajdonságának megtanulásához pedig - fogalmazzunk úgy - annyi időre lesz szükség, amellyel jelenleg nem sok ember rendelkezik. Talán csak az örök életű a Deadra Hercegek.

És itt vissza is tértünk az első mondathoz: minden a döntésről szól az ESO-ban.

 

Lássuk akkor a szakmákat!

  • Alchemy – Alkimistaként itókákat gyárthatunk. Ezek rendszerint a gyógyító és regeneráló italokon kívül vagy az alapvető tulajdonságainkat növelik meg rövid időszakra, vagy egyéb pozitív hatások időtartalmat toldják meg hasznos percekkel. Sőt, elképzelhető, hogy olyan képességekre is szert tehetünk, amellyel egyébként a játékos karaktere nem rendelkezik, lásd a láthatatlanság vagy akár a megállíthatatlanság itala.
  • Blacksmithing - Kovácsként fémből készült fegyvereket és nehéz páncélokat (Heavy armor) gyárthatunk.
  • Clothing Szabóként vászonból készült könnyű- (Light Armor) és bőrből készült közepes (Medium Armor) páncélokat készíthetünk.
  • Enchanting a Bűvölés/bájolás (egyszer valaki eldönthetné már, hogy magyarul melyik kifejezést használjuk erre :) - mert ahány rpg, annyi féle fordítás) szakmával felszerelési tárgyainkat ruházhatjuk fel támadó vagy védekező jellegű mágikus tulajdonságokkal, vagy már meglévő tulajdonságait cserélhetjük le számunkra kedvezőbbre.
  • Provisioning – Szakácsként olyan ételeket és italokat készíthetünk, amelyek elfogyasztása az itókákkal ellentétben hosszú távon válnak a karakterünk segítségére - megnövelve akár egy-egy képesség erejét, megváltoztatva annak hatásfokát,vagy akár biztosítva egy-egy alapvető képességünk hosszú távú regenerációját.
  • Woodworking Faművesként mágikus botokat és íjakat készíthetünk, illetve a pajzsokat is csak ezzel a szakmával gyárthatunk.

 

 



Megosztás

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2005 - 2015.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.