Tales of Tribute útmutató
(A tisztelgés meséi)
- Bevezető
- Tábla/asztal elrendezés
- Kártya típusok
- Pártfogók (Patrons)
- Hogyan játszd a játékot
- Győzelem feltételei
- Játékmódok
- Jutalmak
- Tippek és hasznosnak tűnő tanácsok
- Play Effects
- Értelmezzük a kártyákat
- Pártfogók és paklijaik
- Búcsú
A Tales of Tribute egy kétfős stratégiai, pakli-építő kártyajáték, amit bár – az alapok ismeretében – könnyű elkezdeni, igazán kiismerni és hatékonyan játszani már nehezebb feladat. Saját tapasztalataimból kiindulva nem is maga a játék összetettsége jelenti a fő nehézségét, hanem az a gondolkodásbeli hozzáállás, amit a játék megkövetel, valamint a különféle lapok ismerete is, ha sikeresek akarunk lenni benne. Azok, akik általában szeretik a stratégiai játékokat, vagy kifejezetten a sakkot, előnyben lehetnek a játék megértését illetően.
Ebben az ismertetőben igyekszem összefoglalni az alapvető tudnivalókat, a parti menetét, valamint a legvégén kicsit bővebben értekezni a különböző paklikról, azon belül is elsődlegesen a kezdő négyről.
Ehhez az irományhoz igénybe vettem a Bethesda youtube oldalára feltett ToT ismertetőt, az UESP-t és az ESO-Hub weboldalon található infókat is.
Mi is ez a játék, és hogy kezdjünk neki
Maga a Tales of Tribute a High Isle chapter részeként került be a játékba, és csak annak megléte esetén lehet hozzáférni; nagyjából úgy kell elképzelni, mint Greymore-nál az Antiquities rendszert.
Ha megvan a chapter, először látogassuk meg a Gonfalon Bay-ben található Gonfalon Gaming Hall-t, amely előtt egy Brahgas nevezetű bosmer fogja adni az induláshoz szükséges küldetést.
Az addon, ami mutatja a felvehető küldetéseket a térképen, a Destinations.
Maga a küldetés végigvisz a játékkal kapcsolatos alap tudnivalókon, egy –vitatott hasznosságú – tutorial-tól kezdve a napi (daily) küldi-adókig. Nagyjából ennyiben ki is merül a játékon belüli ismertető (+ olvasható lorebook-ok házon belül).
Naponta ismételhető küldetésből kettő van, egyikben a világban (minden zónában egy) megtalálható kártyázós NPC-kel kell megmérkőzni (maximum 3/nap), a másikban játékosok ellen kell győzelmet szerezni (itt is maximum 3/nap). Fontos, hogy győzelmet, mert a vesztes meccset nem számolja. A napi küldetésekben elegendő egyszer győztesen kikerülni, hogy megkapd a napi jutalmat, de lehetőség van még 2 győzelemmel több jutalmat szerezni. (1 győzelem 1-, 2 győzelem 2-, 3 győzelem 3 jutalomláda per napi küldi)
Akiben van elszántság, az versenghet a többi játékossal a pvp-s (ranked) Leaderboard-on különféle jutalmakért. A játékosok elleni random (unranked) és ranked meccseknek külön finder opciót kreáltak, amit ugyan ott találtok, mint a Dungeon Finder-t.
Tábla/asztal elrendezés
Középen található a Tavern, ahol a választott négy pártfogó, plusz egy semleges pakli lapjai kerülnek kiterítésre. Egyszerre 5db lapból lehet vásárolni, vásárlás után a játék automatikusan kipótolja a tőlük balra található „minden egyben” kupacból.
A Tavern alatt és felett találhatóak a saját és az ellenfél összegzői. Itt lehet nyomon követni az aktuális érme (coin), erő (power) és presztízs értéteket (mindkét fél számlálója leolvasható a másik számára is).
A tábla/asztal alján található a saját húzópaklid (draw pile), a kijátszható lapjaid, valamint a kijátszott lapok (cooldown pile) gyűjtője. A húzópakli tartalmazza a meglévő lapjaidat. Minden kör elején innen húzol 5 lapot. Ha elfogy, akkor a kijátszott lapok gyűjtőjéből az összes lap (összekeverve) visszakerül ide.
Érdemes az adott körben kijátszott lapokat és a kijátszott lapokat külön kezelni, mivel egyes esetekben van jelentősége. Az adott körben kijátszott lapok, a köröd végén átkerülnek a kijátszott lapok pakliba.
Végül jobb oldalon találhatóak a parti elején választott Pártfogók (Patrons), plusz a semleges Kincstár (Treasury). Legvégül az itt található homokórára kattintva vethetsz véget a körödnek.
Kártya típusok
Kártya típusok balról jobbra: Akció, Szerződés akció, Ügynök, Szerződés ügynök
Négy alapvető kártya-típussal lehet összefutni:
Akció kártyák:
Kijátszáskor az akció kártyák a rajtuk szereplő hatást eredményezik. Legtöbb esetben érmét vagy erőt lehet általuk szerezni, vagy lapot húzni. Ugyanakkor, főképp a később megszerezhető paklik esetében, ezek egyéb hatásokkal is kibővülnek, például el tudod dobatni az ellenfeled egyik kártyáját – ezekről a hatásokról részletesebben is lesz szó –. A Tavern-ben megvásárolt akció lapokat ugyanakkor nem tudod majd egyből használni, mivel ezek egyből a kijátszott lapokhoz kerülnek.
Ügynökök (Agents):
Az ügynök (agent) lapok az egyedüliek, amik kijátszás után az asztalon maradnak. A kijátszási-hatásuk mellett mindegyiknek van egy adott életereje, amíg ez le nem nullázódik, addig az asztalon marad. Ha egy körnél tovább marad kijátszva, akkor külön rá kell klikkelni, hogy a hatása érvényesüljön (ezt könnyen el lehet a játék közben felejteni). Megsebezni és levenni őket sebzéssel lehet, amit az erő (power) pontok felhasználásával lehet megtenni, vagy egyéb esetben például speciális szerződés-kártya megvételével. Vegyük figyelembe, hogy ezek az ügynök kártyák is hozzájárulnak az úgy nevezett kombókhoz (később lesz róla szó), ezért érdemes lehet hamar elintézni őket.
Az ügynökök között vannak speciális „tank” (taunt) lapok, amiket az életpontjukat keretező kék pajzs sziluettről lehet egyből felismerni (a leírásukból is kiderül). Ha például két ügynök lapod van az asztalon, amiből az egyik tank lap, akkor az ellenfeled addig nem tudja a másik lapodat sebezni, amíg a tank lapod le nem kerül. Emellett, ha a kör végén van felhasználatlan erőpontod, és az ellenfelednek van „tank” ügynöke, akkor erőpontjaid automatikusan felhasználásra kerülnek a tank lap levételére. Még van aktív tank, addig az ellenfél erőpontjai erre kerülnek felhasználásra a presztízsre konvertálás kárára.
Szerződés kártyák (Contracts), amik szintén lehetnek akció- vagy ügynök kártyák is:
A megvásárolt szerződés kártyák azonnal felhasználásra kerülnek, nem lesznek részei a paklidnak; használat után teljesen kikerülnek a játékból. Akció kártyák hatásai azonnal érvényesülnek, az ügynök lapok egyből az asztalra kerülnek (és levétel után ezek is kikerülnek a játékból). A szerződéskártyákat a kártya tetején található vásárlási értéküket körülvevő tekercs alakú sziluettről lehet felismerni.
Pártfogók (Patrons)
A pártfogók és azok paklijai képezik a játék alapját. Mindegyik pártfogónak megvan a saját, egyedi paklija, amik különféle játékstílust tesznek lehetővé.
Minden játék elején négy pártfogó kerül kiválasztásra és ezek, valamint a semleges „Kincstár” pakli összekeverésével keletkezik az adott játék lapkészlete.
Összesen kilenc paklit tartalmaz a játék:
Az alap (kezdő) négy:
- Duke of Crows
- Grandmaster Delmene Hlaalu
- Psijic Loremaster Celarus
- Saint Pelin
Achievement-el vagy gyűjtögetéssel megszerezhetők:
- Ansei Frandar Hunding
- Rajhin The Purring Liar
- Red Eagle, King of the Reach
- Sorcerer-King Orgnum
Valamint a semleges Kincstár (Treasury).
Játék közben lehetőség van interakcióba kerülni a választott Pártfogókkal, minden körben összesen egy alkalommal. Különböző szerződés kártyák, vagy bizonyos kombó hatással lehetőségünk van egy körben több alkalommal is használni őket.
Alapesetben a Pártfogók semlegesen viszonyulnak hozzánk, interakció után viszont már „pártolni/támogatni” fognak (favored) minket, ilyenkor a képük melletti tárcsa felénk fog fordulni. Ha mind a négy pártfogó minket pártol, akkor a partit azonnal megnyerjük. Természetesen az ellenfelünk is használhatja őket, ezért erre is érdemes figyelni.
A Kincstár teljesen semleges és nem pártol senkit, illetve minden partiban automatikusan benne van. Két érméért cserébe bármelyik kezedben lévő, vagy adott körben kijátszott lapodat át lehet alakítani egy 2 érmét érő „Writ of Coin” elnevezésű lappá.
Hogyan játszd a játékot
A kihívás megtörténte után a játék a Pártfogók (Patrons) kiválasztásával kezdődik. Mindkét fél 2-2 pártfogót választ az elérhetőek közül. Az alap négy mindenki számára elérhető már a játék legelején, ezen felül különböző forrásból még további 4 oldható ki. Mindenki csak abból választhat, ami számára már elérhető. NPC-k elleni játéknál random választ valamelyikőtök kettőt, aztán a másik kettőt. Másik játékos ellen egyikőtök az elsőt és utolsót, másik pedig a második és harmadik pártfogót.
Minden pártfogóhoz tartozik egy egyedi pakli, rá jellemző sajátosságokkal. Fontos tudni, hogy ezek a paklik a játék kezdetén egy egységes kupacba kerülnek, így a parti során mindkét játékos közösen fog belőlük gazdálkodni, ezáltal egyik fél sem szerez előnyt a másikkal szemben, mivel a fejlesztett (update-elt) lapok is a közösbe mennek.
Néhány lapot lehet fejleszteni, például achievement-ekből, vagy nyomokból, amik a jutalomládákból eshetnek.
Minden játékot összesen 10 lappal kezdjük. 6 darab, szimpla egy érmét érő lappal (a semleges Kincstár pakliból) valamint a választott Pártfogók lapkészletének kezdő lapjából egy-egy darabbal. Hogy ki kezdi a játékot, azt a véletlen dönti el. Aki másodikként jön, azt a játék +1db érmével kompenzálja (nem lappal, hanem már eleve egy érme szerepel az érme-számlálóján).
A játék során három fő erőforrásból kell gazdálkodni. Ezek közül az első az érme (coin). Az érmékből lehet kártyákat vásárolni a kocsmából (tavern) vagy egyes Pártfogók kegyeit elnyerni / szolgáltatásait igénybe venni. Érmét főképp az akció lapok felhasználásával vagy kombókkal lehet szerezni. Érdemes az adott körben mindet elkölteni, mivel a kör végén minden el nem költött érme elveszik.
A másik fő erőforrás az erő (power). A különböző lapok kijátszásával megszerzett erővel lehet az ellenfél ügynökkártyáit megsebezni, illetve teljesen levenni az asztalról. Fontos észben tartani, hogyha az ellenfélnek túl sok ügynökkártyája van az asztalon, akkor könnyen előnyre tehet szert, ezért érdemes lehet minél előbb megszabadulni tőlük. Az adott körben fel nem használt erő-pontok automatikusan presztízs-ponttá alakulnak.
Végül a harmadik erőforrás a presztízs. A presztízs egyfajta összpontszámként szolgál, és ennek minél gyorsabb felhalmozása a játék fő célja. Az a játékos, aki először éri el a 40 presztízs-pontot, és tartja meg a vezetését az ellenfél körének végéig, az nyeri meg a partit. A presztízs elsődleges forrása a köröd végén el nem használt erő-pontok, de akadnak olyan akció kártyák is, amik közvetlenül növelik a presztízs-pontjainkat.
A parti során lehetőséged van minden körben egyszer felhasználni valamelyik Pártfogó (Patron) szolgáltatásait, amennyiben a szükséges feltételeket teljesíted (például van elegendő érméd vagy erőd, hogy kifizesd).
A játék előrehaladtával érdemes rámenni a kombókra. A kombók akkor aktiválódnak, ha ugyanabból pakliból játszol ki egynél több lapot (ugyan abban a körben). Minden kártyán fel van tüntetve, ha rendelkezik kombó-hatással. Egy példa rá:
Ahogy a leírás is jelzi, kijátszáskor (PLAY EFFECT) húzunk egy lapot a húzópakliból. Viszont ugyan azon körben három, ugyan abból a típusú pakliból (esetünkben a Duke of Crows-ból) kijátszott lap esetén aktiválódik a 3 lapos kombó (COMBO 3) és húzunk még egy lapot a húzópakliból. Négy ugyan olyan típusú lap esetében pedig már a 4 lapos kombó (COMBO 4) aktiválódik és kapunk 4 erő-pontot (power).
Győzelem feltételei
Összesen kétféleképpen nyerhetjük meg a partit:
„Contested” Vitatott győzelem:
Az a játékos, aki eléri/átlépi a 40 presztízs-pontot, és képes a vezetést az ellenfele körének végéig megőrizni, az megnyeri a partit. Viszont abban az esetben, ha az ellenfél meghaladja a te presztízs-pontjaidat, akkor neked lesz még egy köröd, hogy meghaladd az övét. Ez mindaddig folytatódik, amíg az egyik fél képtelen meghaladni a másik presztízs-pontját, vagy amíg az egyik fél el nem éri/meg nem haladja a 80 pontot. Ebben az esetben automatikusan megnyeri a partit.
Pártfogó (Parton) győzelem:
Ez akkor következik be, mikor az egyik játékos mind a négy pártfogó „kegyeit elnyeri” (mind a négy pártfogó tárcsája felé mutat). Mikor ez megtörténik, presztízs-állástól függetlenül, azonnali győzelmet eredményez.
Játékmódok
A partit alapvetően két féle ellenféltípus ellen játszhatjuk: NPC-k (PVE), illetve más játékosok ellen (PVP). Fontos tudni, hogy játékos ellen csak akkor játszhatsz, ha mind a kettőtöknek megvan a High Isle chapter, valamint mindketten megcsináltátok a ToT bevezető küldetését (megszereztétek az alap-paklitokat).
A speciális Tales of Tribute NCP-k elleni játékok három nehézségi kategóriába esnek (Novice, Proficient, Expert). Ahogy haladsz felfelé a ranglétrán, úgy hívhatod ki az erősebb NPC-ket is.
A ranglétra összesen 8 különböző szintből áll:
- Initiate (Ez a rang szükséges a Novice NPC-k kihívásához.)
- Trainee
- Novice
- Regular (Ez a rang szükséges a Proficient NPC-k kihívásához.)
- Adept
- Expert (Ez a rang szükséges az Expert NPC-k kihívásához.)
- Veteran
- Master
Ezek a játékok nem időre mennek, vagyis annyi időd van gondolkodni, amennyi kell. Az NPC-k legyőzése után egy zöld „Tribute Victory” ládát kapunk (minden alkalommal), illetve vereség esetén egy „Tribute Losing” ládát, amiben szerényebb mértékű tartalmat találhatunk.
Minden NPC elleni meccs után kapunk bizonyos pontmennyiséget, amivel növelhetjük az aktuális rangunkat. Győzelemért többet kapunk, illetve más játékos elleni meccsért úgy általában több pont jár. Profibb NCP-k elleni győzelem után valamivel több pont jár.
Más játékos ellen többféleképpen is játszhatunk:
- Sima kihívással (ugyanúgy, mintha Duel-re hívnád).
- Friend/Guild listán keresztül.
- Activity Finder-en keresztül Ranked és Unranked meccset.
A sima kihívásos meccsek nem növelik a rangunkat, tisztán szórakozási célúak. Jutalomláda se jár érte.
Az Unranked meccs indításával egy random játékos ellen játszhatunk. Győzelem vagy vereség esetén is kapunk jutalomládát, valamint növelhetjük vele a rangunkat is (kapott ponttal haladunk a progress bar-on).
A Ranked meccsek esetén szintén jár jutalom győzelem és vereség esetén is, valamint növelhetjük vele a rangunkat. Emellett külön Leaderboard-on versenyezhetünk a többi játékos ellen különféle jutalmakért. 5 bevezető meccs után rákerülünk a szezon táblájára, utána több szinten keresztül növelhetjük a szezon végén kapható jutalmak mennyiségét/minőségét. A „Rubedite” szint után rákerülünk a Leaderboard-ra, ahol az aktuális helyezésünket már csak a győzelem/vereség arány határozza meg. A szezon végi jutalmakat a teljesített szintek és a Leaderboard-os helyezés után kapjuk. A legfelső 10% és 2% speciális jutalmakban is részesül.
Ezek a játékok viszont időre mennek, vagyis nincs végtelen időd gondolkodni a saját körödben. Összesen 90 másodperced van összesen per kör, ellenkező esetben a játék automatikusan elforgatja a kör végét jelző homokórát.
Jutalmak
Ahogy a hivatalos videóban is említették, rengeteg jutalom ütheti a markunkat egy-egy győzelem után. Persze nem kell túl sokat belelátni, mert többnyire arany, sima fogyasztási cikkek és craft alapanyag eshet a különféle jutalomládákból.
A teljesség igénye nélkül ilyesmire lehet számítani:
- Kis mennyiségű arany
- Alap fogyasztási cikkek (ital, étel, poti, soul gem)
- Szakma alapanyagok (crafting materials)
- Kozmetikai cuccok
- Bútorok (random bármilyen tervrajz, illetve speciális ToT faliszőnyegek)
- Survey-k
- Kincses térképek
- Stílus lapok
- Transmute kristályok
- Pet-ek (biztosan minimális %-al)
Egy kis példa, hogy mi eshet a zöld „Tribute Victory” ládákból, amit sima NPC-k elleni győzelem után, illetve a daily küldi jutalmaként kaphatunk:
A jobb jutalomládákból (pl lila, amit a játékosok elleni győzelem esetén kapsz) eshetnek még egyfajta „nyomok” is, amik lapfejlesztésekhez vezetnek minket. A nyomok listáját és helyüket ezen a LINKEN találjátok. Valószínűleg a zöldekből is eshet, csak kisebb százalékkal.
Ez pedig példa egy lila „Tribute Victory” láda lehetséges tartalmára, amit Unranked vagy Ranked meccsek megnyerése után kaphatunk.
Tippek és hasznosnak tűnő tanácsok
Igyekeztem minél több dologra kitérni ebben az útmutatóban, de így is akad néhány dolog, amire érdemes figyelni. Ezekből próbáltam összeszedni néhányat:
- Ahogy a bevezető küldetésben is szádba rágják az NPC-k, a játékot úgy lehet legjobban megtanulni, ha játszod. A győzelem vagy vereség nem számít az elején, minden esetben értékes tapasztalatokat szerzel.
- Ismerd meg a lapokat. A Collection menüben találjátok külön tab-on. Ott az összes pakli listázva van, Pártfogó képességgel és az összes lappal egyetemben. Emellett megnézhetitek az update-elhető lapok fejlesztett verzióit is. A sikeres játékhoz elengedhetetlen tudni, hogy milyen lapok vannak, és mire is használhatóak.
- Ha lehetőségetek van rá, akkor érdemes lehet rámenni a Pártfogókra. Ahogy fentebb is említésre került, ha mind a négy Pártfogó téged támogat, akkor a partit azonnal megnyered. Viszont az ellenfél is használni fogja ezt a lehetőséget, szóval erre mindenképpen figyelni kell.
- Ugyan a Duke of Crows képessége igencsak jó, mégis érdemes tartogatni. Mivel ha már minket pártol, akkor többször nem tudjátok használni. Gyakori hiba, hogy a parti elején ellövik, ezzel pár presztízs-pontot nyerve (erőpontot belőle, ami a kör végén presztízs lesz), viszont később már csak akkor használható, ha az ellenfél is használta (visszamegy a tárcsája „semleges” állásba). Ha sikerül a parti vége felé jó sok érmét összegyűjteni (egy körben), akkor egyszerre igencsak sok presztízst lehetünk képesek bezsebelni.
- Alapvetően kétféle taktikát választhatunk: Vagy rámegyünk az erősebb lapokra, vagy a durvább kombók összerakására. Mindkettő kockázatos, mert lehet, hogy a jó lapok pont a te körödben jönnek úgy, hogy nincs rá érméd, és az ellenfél az ő körében megveheti előled. Érdemes ezért menet közben alkalmazkodni az aktuális lapjáráshoz, mert ha túl mereven akarsz egy taktikát követni, de a lapok nem jönnek, akkor az ellenfél könnyen előnyre tehet szert.
- Lehet nem mindenkinek egyértelmű, de mikor kijátszol egy kártyát, először mindig annak a „Play effect-je” (kijátszási hatása) érvényesül. Ha van kombó-hatás, akkor az csak utána.
- A kombó-hatás az adott körben végig érvényesül és összeadódik. Szóval, ha 4 egyforma pakliból való lapot már kijátszottál, és jön egy olyan lap (ugyan ebből a fajta pakliból), aminek van egy 2-es és 3-as kombó-hatása, akkor automatikusan mindkettő aktiválódik, mivel már kijátszottad a szükséges mennyiségű kártyát az adott körben (ezzel az új lappal összesen 5-öt).
- A parti elején érdemes igénybe venni a Kincstárat (Treasury). A sima 1 érmét érő lapjaidat át tudjátok alakítani 2 érmét érő „Writ of Coin” lappá, így később több érmét tudsz összegyűjteni egy körben, így több mindent tudsz vásárolni.
- Ha már van a fejetekben kialakult stratégia, akkor érdemes már az elején elkezdeni gyűjteni a lapokat (ha szerencsétek van, és azok a lapok jönnek). Ha viszont nem jönnek, akkor alakítsátok át az 1 érmés lapokat a Kincstár segítségével 2 érmés lapokká. Ez mindig nagy dilemma az elején: Érmét alakítsak át, vagy vegyem meg a később hasznos lapot? Minden esetben egyéni mérlegelés kérdése.
Play Effects, avagy a kártyákkal (és kombókkal)
milyen akciókat hajthatunk végre
Sokféle akció hajtható végre a legkülönfélébb kártyákkal, ugyanakkor nem mindegyik lehet elsőre egyértelmű, főleg azok számára, akik nem feltétlenül értenek angolul. Itt megpróbálom összeszedni az összeset – ahol szükséges plusz magyarázattal. (Az „X” minden esetben mennyiséget/darabszámot jelzi.)
Értelmezzük a kártyákat
Maga a Tales of Tribute elég összetett tud lenni, ezért a sikeres partikhoz nem árt, ha tudjuk értelmezni a kártyákon található értékeket és leírásukat, meg úgy általában ismerni a kártyákat. A különböző paklikról részletesebben is lesz szó, de itt most 4 példán keresztül értelmezzük kicsit a lapokat.
Hogyan ismerjük fel a lapokat és hatásukat csak ránézésből:
Duke of Crows
- Pakli fajtája: Duke of Crows. Ez a lila alapszínen és a kártya jobb felső sarkában látható hollófejről állapítható meg.
- A lap legtetején olvasható a kártya értéke (6). Ennyi érmét kell fizetni, ha meg akarjuk venni a kocsmából (tavern).
- Bal oldalán a „húzz egy kártyát” ikon található, vagyis kijátszáskor húzol egy lapot a húzópaklidból.
- Jobb oldalán, a pakli fajtáját jelző kisikon alatt a kártya kombó-hatásainak ikonjai láthatóak. Ennek alapján kettő kombó-hatása is van: Felső a „húzz egy kártyát”, alsó pedig a „(4) erőpontot kapsz” ikon látható.
- És honnan lehet felismerni, hogy mennyi lap kell a fenti kombó-hatásokhoz? Ha jól megnézitek, akkor az előbb említett két ikon alján láttok egy, illetve kettő sárga, élére állított négyzetet (vagy jelölőt). Ha nincs négyzet, akkor az az alap kombó, vagyis két lap kell. Egy négyzet esetén három lap, két négyzet esetén négy lap kell hozzá (egy körön belül).
Psijic Loremaster Celarus
- Pakli fajtája: Psijic Loremaster Celarus. Ez a világoskék alapszínen és a kártya jobb felső sarkában látható Psijic Order-es szimbólumról állapítható meg.
- A lap legtetején olvasható a kártya értéke (3). Ennyi érmét kell fizetni, ha meg akarjuk venni a kocsmából (tavern).
- Bal oldalán, felül a „dobj el (1) kártyát a kocsmából” ikon található, vagyis eltávolíthatsz (1db) bármilyen lapot a kocsmából (tavern). Alatta pedig „dobás” ikon látható, mellette a mennyisége (2). Ennek hatására megnézheted a húzópakli felső (2) lapját, és ha úgy döntesz, akkor eldobhatod ezt a két lapot (vagy csak egyet, vagy egyiket sem), ami így a kijátszott lapok paklijába kerül (cooldown pile).
- Jobb oldalán a „(2) érmét kapsz” kombó-ikon látható. Mivel nincs alatta négyzet, ezért kettő lap kell hozzá.
Saint Pelin
- Pakli fajtája: Saint Pelin. Ez a vörös alapszínen és a kártya jobb felső sarkában látható kiömlő serleg szimbólumról állapítható meg.
- A lap legtetején olvasható a kártya értéke (6). Ennyi érmét kell fizetni, ha meg akarjuk venni a kocsmából (tavern).
- A kártya értékét (6) jelző számot körülvesz egy tekercs szimbólum, ez jelzi, hogy ez egy szerződés (contract) kártya.
- A lap alján található egy szám (5), ez jelzi, hogy ez egy ügynökkártya (agent), és a szám értéke jelzi az életerejét/életpontját (5).
- Az ügynökkártya életpontját (5) jelző szám körül látható kék pajzs sziluett jelzi, hogy ez egy „tank” ügynök. Vagyis ezt a kártyát kell először támadni, ha más ügynökkártyákat is sebezni akarunk. Emellett megakadályozza (az életpontjai erejéig), hogy az ellenfél presztízs-ponttá alakítsa a köre végén felgyűlt erőpontjait (power).
- Bal oldalán az „(1) erőpontot kapsz”ikon található, vagyis kijátszáskor egy darab erőpontot kapsz.
- Mivel a jobb oldalán nincs ikon, azért ennek a kártyának nincs kombó-hatása.
Grandmaster Delmene Hlaalu
- Pakli fajtája: Grandmaster Delmene Hlaalu. Ez a sárga alapszínen és a kártya jobb felső sarkában látható mérleg szimbólumról állapítható meg.
- A lap legtetején olvasható a kártya értéke (6). Ennyi érmét kell fizetni, ha meg akarjuk venni a kocsmából (tavern).
- A lap alján található egy szám (2), ez jelzi, hogy ez egy ügynökkártya (agent), és a szám értéke jelzi az életerejét/életpontját (2).
- Bal oldalán az „(1) érmét kapsz”ikon található, vagyis kijátszáskor egy darab érmét kapsz. (No shit.)
- Jobb oldalán, a „Szerezz meg egy kártyát a Kocsmából legfeljebb (5) értékben” ikon látható. Vagyis egy körben kijátszott 2 Grandmaster Delmen Hlaalu kártya esetén elvehetünk ingyen egy, legfeljebb 5 érme értékű kártyát a kocsmából. (Nincs az ikon alatt négyzet, vagyis ez 2 lapos kombó-hatás.)
Pártfogók és paklijaik
Mint az fentebb is említésre került, jelenleg (High Isle bekerülése után) 9db különböző pakli érhető el. Ebben a részben kicsit konkrétabban lesz róluk szó.
Megjegyzés: A Favored/Neutral/Unfavored állásokat úgy kell értelmezni, hogy az fog érvényesülni, amerre éppen az adott Pártfogó tárcsája mutat. Ha az ellenfél felé, akkor az Unfavored-hatás érvényesül, ha középre mutat (alapértelmezett), akkor a Neutral-hatás, ha feléd, akkor a Favored-hatás.
Fajtája: Semleges, alapértelmezett pakli.
Pártfogó képesség:
- (Semleges) Fizess 2 érmét, áldozz fel egy lapot a kezedből vagy az adott körben kijátszott lapjaid közül: Hozz létre 1 Writ of Coin lapot és helyezd a kijátszott lapok paklijába.
Ez az egyetlen semleges pakli a játékban, az összes parti alapvető része. A többi Pártfogóval ellentétben itt nincs pártolás/támogatás, bármelyik fél használhatja és a Pártfogó győzelembe nem számít bele. A kezdő érmekészleten túl (6db) csak szerződéskártyákat tartalmaz, sokféle hatással (húzz kártyát, semmisíts meg kártyát, használhatod még egyszer a Pártfogókat stb.).
Fajtája: Pártfogó pakli, a négy kezdő egyike.
Jelleg/stílus: Kiegyensúlyozott, kombó-orientált
Pártfogó képesség:
- (Favored / Pártolás): Nem használható: Nincs előny.
- (Neutral / Semleges): Fizesd be az összes érméd: Szerezz a befizetett érméknek megfelelő – mínusz 1 – erőt. Ez a Pártfogó mostantól támogat.
- (Unfavored / Nemkívánatos): Fizesd be az összes érméd: Szerezz a befizetett érméknek megfelelő – mínusz 1 – erőt. Ez a Pártfogó mostantól semlegesen viszonyul hozzád.
Gyűjthető érme és érőpontok tekintetében ez egy kiegyensúlyozott pakli, egyikből sem lehet 1-1 kártyával túl sokat szerezni. A pakli erősége a kombó-hatásokon keresztülérvényesül, valamint az elérhető paklik közül ez épít legjobban a kombókra.
A pakli összetettségét tekintve nem változatos, ritka kivételtől eltekintve csak érmét, erőt és kártyahúzást adó lapokkal rendelkezik. Egyetlen szerződés lapja van, annak a 3-as kombó-hatása add „az ellenfélnek el kell dobnia egy kártyát a köre elején” hatást.
Ha kombókra akarunk építeni, akkor ez a megfelelő pakli.
Kártyafejlesztések:
Mint minden paklinál, itt is 4db lap fejleszthető kicsit erősebbé. 2 „nyom” (clue) által, egy achievement-en, további egyről pedig még nincs konkrét adat, de valószínűleg győzelem utáni jutalom, vagy bizonyos elért rang után kapjuk.
Részleteket itt találhattok: (UESP) Duke of Crows
Fajtája: Pártfogó pakli, a négy kezdő egyike.
Jelleg/stílus: Érme és lapszerzés
Pártfogó képesség:
- (Favored / Pártolás): Áldozd fel egyik saját, játékban lévő kártyádat, ami legalább 1 vagy több érmébe kerül: A kártya értékének megfelelő – mínusz 1 – presztízst kapsz.
- (Neutral / Semleges): Áldozd fel egyik saját, játékban lévő kártyádat, ami legalább 1 vagy több érmébe kerül: A kártya értékének megfelelő – mínusz 1 – presztízst kapsz. Ez a Pártfogó mostantól támogat.
- (Unfavored / Nemkívánatos): Áldozd fel egyik saját, játékban lévő kártyádat, ami legalább 1 vagy több érmébe kerül: A kártya értékének megfelelő – mínusz 1 – presztízst kapsz. Ez a Pártfogó mostantól semlegesen viszonyul hozzád.
Megjegyzés: Itt a játékban lévő lapok alatt a kezedben és az asztalon lévők, valamint az adott körben kijátszott lapok értendőek.
Gyűjthető érme és érőpontok tekintetében erősen eltolódik a mérleg az érmegyűjtés felé. Erőpontot ezzel a paklival nem tudsz szerezni, cserébe a jól összegyűjtött lapokkal rengeteg érme szerezhető, a többi paklihoz viszonyítva a legtöbb. Kombók terén a 2 laposak dominálnak, második hatásként szinte mindig „szerezz meg egy kártyát a Kocsmából” hatás érhető el.
Lényegében csak érme és plusz lap szerezhető ezen pakli által. Szerződéskártyából itt is csak egy van, de ezzel is csak plusz érme szerezhető. Emellett az egyik kártya 2-es kombó-hatása által még egyszer használhatóak adott körben a Pártfogó-képességek.
Ha érmegyűjtésre akarunk koncentrálni, akkor ez a mi paklink.
Kártyafejlesztések:
Mint minden paklinál, itt is 4db lap fejleszthető kicsit erősebbé. 2 „nyom” (clue) által, egy achievement-en, további egyről pedig még nincs konkrét adat, de valószínűleg győzelem utáni jutalom, vagy bizonyos elért rang után kapjuk.
Részleteket itt találhattok: (UESP) Grandmaster Delmene Hlaalu
Fajtája: Pártfogó pakli, a négy kezdő egyike.
Jelleg/stílus: Támogató
Pártfogó képesség:
- (Favored / Pártolás): Ha ellenfelednek aktív ügynöke van az asztalon, fizess 4 érmét: Kiütés – Ellenfeled 1 aktív ügynökét tedd át a kijátszott lapok paklijába.
- (Neutral / Semleges): Ha ellenfelednek aktív ügynöke van az asztalon, fizess 4 érmét: Kiütés – Ellenfeled 1 aktív ügynökét tedd át a kijátszott lapok paklijába. Ez a Pártfogó mostantól támogat.
- (Unfavored / Nemkívánatos): Ha ellenfelednek aktív ügynöke van az asztalon, fizess 4 érmét: Kiütés – Ellenfeled 1 aktív ügynökét tedd át a kijátszott lapok paklijába. Ez a Pártfogó mostantól semlegesen viszonyul hozzád.
Gyűjthető érme és érőpontok tekintetében nem mondható kiemelkedőnek, viszont a hasznossága nem ebben rejlik. Míg érmét korlátozott mennyiségben ad, erőt pedig csak kombó-hatásként, teljes egészében a lapok kiválogatására, kiszortírozására teszi a hangsúlyt. Ebben a tekintetben ez egy kiváló támogató pakli.
Ereje abban rejlik, hogy a „Toss/dobás” képességgel megnézzük a húzópakli tetejét és kiszórjuk a nem szükséges lapokat a dobottak közé, így a következő húzásnál már csak a kívánt lapok jönnek. Stratégiától függően jól működik a kombók összehozásában, vagy a nagy erő-értékű lapok mielőbbi kijátszhatóságában is.
A támogató jellege miatt bármelyik paklival jól kombinálható.
Kártyafejlesztések:
Mint minden paklinál, itt is 4db lap fejleszthető kicsit erősebbé. 2 „nyom” (clue) által, egy achievement-en, további egy pedig a Regular rang elérése után, mint jutalom.
Részleteket itt találhattok: (UESP) Psijic Loremaster Celarus (jelenleg még nem teljes)
Fajtája: Pártfogó pakli, a négy kezdő egyike.
Jelleg/stílus: Erőpont-szerző, támadó
Pártfogó képesség:
- (Favored / Pártolás): Van egy ügynököd a kijátszott lapok pakliban, fizess 2 érőpontot: Frissítés - Tegyél vissza 1 ügynökkártyát a kijátszott lapok pakliból a húzópaklid legtetejére.
- (Neutral / Semleges): Van egy ügynököd a kijátszott lapok pakliban, fizess 2 érőpontot: Frissítés - Tegyél vissza 1 ügynökkártyát a kijátszott lapok pakliból a húzópaklid legtetejére. Ez a Pártfogó mostantól támogat.
- (Unfavored / Nemkívánatos): Van egy ügynököd a kijátszott lapok pakliban, fizess 2 érő-pontot: Frissítés - Tegyél vissza 1 ügynökkártyát a kijátszott lapok pakliból a húzópaklid legtetejére. Ez a Pártfogó mostantól semlegesen viszonyul hozzád.
Gyűjthető érme és érőpontok tekintetében erősen épít az erőpontok gyűjtésére, míg érmék tekintetében szerényebbek a lehetőségek. Delmene Hlaalu paklihoz képest, ahol semmi erőt nem lehetett szerezni, itt lehet némi érmét begyűjteni. Kombók tekintetében vegyesen lehet szerezni erőt, érmét és egy esetben plusz kártyahúzást.
Másik erőssége az ügynökök. Arányaiban nincs sokkal több ügynök, mint a többi pakli esetében, viszont a legtöbbnek van „taunt/tank” képessége, ami megakadályozza az ellenfelet az érőpontjainak átkonvertálását presztízzsé. Amíg van az asztalon aktív taunt-os ügynök, addig az erőpontok kötelező jelleggel azok sebzésére mennek el, és a teljes levétel után maradt erőpontok alakulnak át egyedül presztízzsé.
Erőszerző jellege miatt kiváló támadó-pakli.
Kártyafejlesztések:
Mint minden paklinál, itt is 4db lap fejleszthető kicsit erősebbé. 2 „nyom” (clue) által, egy achievement-en, egyről pedig még nincs konkrét adat, de valószínűleg győzelem utáni jutalom, vagy bizonyos elért rang után kapjuk.
Részleteket itt találhattok: (UESP) Saint Pelin
Fajtája: Pártfogó pakli, nem része a kezdő készletnek. Utólag megszerezhető.
Jelleg/stílus: Erőpont-szerző, támogató
Pártfogó képesség:
- (Favored / Pártolás): Tartsd meg ennek a Pártfogónak a támogatását a következő körödig: A köröd elején kapsz egy érmét.
- (Neutral / Semleges): Fizess 2 erőpontot: Kapsz egy érmét. Ez a Pártfogó mostantól támogat.
- (Unfavored / Nemkívánatos): Fizess 2 erőpontot: Kapsz egy érmét. Ez a Pártfogó mostantól támogat.
Megjegyzés: Az első használat után már nem megy vissza semleges állásba, vagyis vagy pártol, vagy egyáltalán nem, a semleges állás teljesen kimarad.
Ez a pakli elsősorban az erőpont szerzésre és kijátszott lapjaink visszaszerzésére koncentrál. Erőpontok tekintetében nagyjából megegyezik a Saint Pelin paklival, ugyanakkor a lapjai többe kerülnek. Rendelkezik még a Delmene Hlaalu pakliból ismert ingyen kártyaszerzési hatásokkal is.
Emellett a pakli egyediségét a kártya-visszarakási képessége adja. Ezzel a képességgel bármelyik, a kijátszott lapok pakliban lévő lapot vissza lehet tenni a húzópaklid legtetejére. Jól kombinálva, ez a képesség remek támogatást képes adni bármelyik támadó-pakli számára, mert az előző körödben kijátszott erős lapokat azonnal vissza tudod tenni a húzópaklid tetejére anélkül, hogy a visszakeverésre és a szerencsés sorrendre hagyatkoznál.
A rugalmasságához hozzátartozik még az az egyediség, hogy legtöbb lap esetében választani tudsz melyik hatás érvényesüljön. Ez a Play Effect-eknél is bemutatott „válassz 1-et az alábbiak közül” hatás, így szituációtól függően eldöntheted, hogy pl.: erőt akarsz szerezni, vagy kártyát visszanyerni a kijátszottak közül, ahogy a példa is mutatja:
Erőszerzésre és más paklik támogatására jó választás lehet.
Megszerzés:
Mivel ez a pakli nem része az alap négynek, azért külön kell megszerezni. Ebben az esetben 5 különböző töredéket (fragments) kell megszereznünk. A különböző részeit nyomon tudod követni a Collection menüdben – és ha megvan mind az 5, akkor még plusz rá kell menni az egyikre és összekombinálni a darabokat –:
Miután megtaláltad a Collection menüben, rájuk mehetsz az egérrel, és kiírja, hogy honnan tudod őket megszerezni, de az egyszerűség kedvéért itt is feltüntetem. Egyfajta fragment egy egyfajta forrásból eshet:
- High Isle Delve Boss-ok
- High Isle World Boss-ok
- Hign Isle Vulcanic Vents-ek dobhatják
- High Isle Public Dungeon Boss-ok
- High Isle főtörténet-szál legutolsó küldetése adja jutalom gyanánt – A Chance for Peace –.
A Rajhin féle paklival egyetemben ez még a könnyen beszerezhetőek közé tartozik.
A lapfejlesztések ugyan abból a forrásból eshetnek, mint a többi kártya esetében.
Fajtája: Pártfogó pakli, nem része a kezdő készletnek. Utólag megszerezhető.
Jelleg/stílus: Kontroll, játéklassító. Hatásos lehet az erőpont-szerző paklik ellen.
Pártfogó képesség:
- (Favored / Pártolás): Fizess 3 érmét: Hozz létre egy „Bewilderment” kártyát és rakd az ellenfeled kijátszott lapjai közé.
- (Neutral / Semleges): Fizess 3 érmét: Hozz létre egy „Bewilderment” kártyát és rakd az ellenfeled kijátszott lapjai közé. Ez a Pártfogó mostantól támogat.
- (Unfavored / Nemkívánatos): Fizess 3 érmét: Hozz létre egy „Bewilderment” kártyát és rakd az ellenfeled kijátszott lapjai közé. Ez a Pártfogó mostantól semlegesen viszonyul hozzád.
Megjegyzés: Ez a Bewilderment kártya egy semmit nem érő, helyfoglaló lap, ami arra szolgál, hogy elvegye az ellenfeled elől a jó lapok helyét.
Ez a pakli első sorban nem az érme vagy erő gyűjtésére szolgál, igaz van pár kártya, amivel érmét lehet beszerezni, de nem ez dominál. A Duke of Crows paklihoz hasonlóan ez is nagyban épít a kombó-hatásra, ugyanakkor e-nélkül is képes megállni a helyét. Kártyatípusok tekintetében nagyon kiegyensúlyozott a pakli.
Ennek a paklinak az elsődleges célja, hogy akadályozza az ellenfeledet a kártyák kijátszásában és ezzel a presztízs növelésében. Ugyan 1-2 kártyának nincsen kijátszási hatása, ugyanakkor kombó-hatásként az ellenfeled presztízst veszít. Ez az egyetlen pakli, ami képes csökkenteni a már megszerzett presztízs-pontokat.
Hatások tekintetében a középpontban az ellenfél ügynökeinek kiiktatása, kezéből lap eldobás, és presztízspont csökkentés áll, megtámogatva némi érme gyűjtéssel.
A játék lassítására, az ellenfél gyors előretörésének fékezésére kiváló választás lehet.
Megszerzés:
Ez a pakli sem része az alap 4-nek, ezért külön beszerzendő. Esetében egy High Isle-os achievement-et kell teljesíteni, a Flower of Chivalry-t. Az Achievement menüben a High Isle/Exploration-nél keressétek.
Az első hat sima High Isle küldetés, a Sabre Knight (Y’ffre’s Cauldron) és az Ascendant Executioner és Harrower (Dark Stone Hollow) High Isle world boss-ok, míg az utolsó egy High Isle Daily Delve küldetés.
Az Ansei féle paklival egyetemben ez még a könnyen beszerezhetőek közé tartozik.
A lapfejlesztések ugyan abból a forrásból eshetnek, mint a többi kártya esetében.
Fajtája: Pártfogó pakli, nem része a kezdő készletnek. Utólag megszerezhető.
Jelleg/stílus: Kontroll, erőszerző. Hatásos lehet a Rajhin, The Purring Liar pakli ellen.
Pártfogó képesség:
- (Favored / Pártolás): Fizess 2 erőpontot: Húzz egy kártyát.
- (Neutral / Semleges): Fizess 2 erőpontot: Húzz egy kártyát. Ez a Pártfogó mostantól támogat.
- (Unfavored / Nemkívánatos): Fizess 2 erőpontot: Húzz egy kártyát. Ez a Pártfogó mostantól semlegesen viszonyul hozzád.
Ezzel a paklival érmét nem lehet szerezni (egyetlen kombó-hatást leszámítva, ahol 1 db-ot), erőt viszont igen, ugyanakkor csak korlátozott forrásból. A pakli, ellentétben a többivel, elsősorban szerződéskártyákkal operál, akció és ügynökkártyával egyaránt. Az egyetlen beszerezhető sima akció kártya csak erőpontot ad, 2-as kombó-hatásként úgyszintén.
A szerződéskártyák döntő többségben kétféle hatásra koncentrálnak: Játékban lévő kártyák megsemmisítésére és erőpont szerzésre. Ritka esetben a Kocsmából (Tavern) kártyák eldobására. Kombóra nem kifejezetten koncentrál, ami van, azok mind 2-as kombó-hatások, vegyesen beszerezhető érme, érő és kártyahúzás hatásokkal.
A játékban lévő kártyák alatt a saját kezedben lévő és az adott körben kijátszott kártyák értendők. Ennek a hatásnak köszönhetően részben kiküszöbölhetőek a Rajhin-féle Bewilderment kártyák is, mivel ezeket is meg lehet velük semmisíteni (vagy beváltani őket a Kincstárban 2 érmés lapra), részint erre a szerepre a legalkalmasabb ez a pakli.
Részben erő-szerzésre, részben a nem kívánatos (saját) kártyák kiszórására kifejezetten alkalmas.
Megszerzés:
Ez a pakli sem része az alap 4-nek, ezért külön beszerzendő. Hasonlóan a Rajhin-féle paklihoz, ennek megszerzéséhez szintén egy achievement szükséges – The Tribute Champion –. Ugyanakkor ez sokkal több időbe fog kerülni, mivel az összes, Tales of Tribute-os küldetés szükséges hozzá, aminek az utolsó részéhez rang 7-esnek – Veteránnak – kell lenni.
A lapfejlesztések ugyan abból a forrásból eshetnek, mint a többi kártya esetében.
Fajtája: Pártfogó pakli, nem része a kezdő készletnek. Utólag megszerezhető.
Jelleg/stílus: Erőforrásszerzés, támadó
Pártfogó képesség:
- (Favored / Pártolás): Fizess 3 érmét: Kapsz 1 erőpontot minden általad birtokolt 4 kártya után, lefelé kerekítve. Hozz létre 1 „Maomer Boarding Party” kártyát és helyezd a kijátszott lapjaid közé.
- (Neutral / Semleges): Fizess 3 érmét: Kapsz 1 erőpontot minden általad birtokolt 6 kártya után, lefelé kerekítve. Ez a Pártfogó mostantól támogat.
- (Unfavored / Nemkívánatos): Fizess 3 érmét: Kapsz 2 erőpontot. Ez a Pártfogó mostantól semlegesen viszonyul hozzád.
Megjegyzés: Hogy a birtokolt kártya-rész érthető legyen. Nézzük a 6-al: Ha van összesen 5 kártyád (kezedben, húzópakliban, kijátszottak között) akkor nem kapsz egy erőpontot sem. Ha 7 kártyád van, akkor 1-et kapsz. Ha van 11 kártyád szintén egyet, 12-nél pedig 2-öt. Vagyis: 0-5-ig semmit, 6-11-ig egyet, 12-17-ig kettőt, stb. A „Maomer Boarding Party” kártya az egyik alap akciókártya a pakliban, ami kijátszáskor 2 presztízs-pontot ér.
Ez egy igencsak különleges pakli abban az értelemben, hogy egyedüliként itt tudsz közvetlenül is presztízs-pontot szerezni. Erőforrások tekintetében nagyon kiegyensúlyozott: Érmét, erőt és közvetlen presztízs-pont is szerezhető, igaz cserébe egyszerre csak kisebb mennyiségben.
Kombók tekintetében megközelíti a Duke of Crows paklit, annak a kártyahúzó hatásai nélkül, vagyis nem lehet végtelen mennyiségben kijátszani a pakli lapjait. Helyette a 2-es és 3-as kombók jelentős részben erőpontot adnak, ritkább esetben érmét, presztízst, plusz Maomer Boarding Party kártyát, és kocsmából való kártya eldobást.
Kiemelendő, hogy a semleges Kincstáron kívül ez az egyetlen pakli, ahol közvetlen akcióval – igaz csak szerződéses – de lehet még egy Pártfogó-használatot szerezni.
Megszerzés:
Az összes megszerezhető pakli közül ezt fogod a legkésőbb beszerezni. Első körben meg kell szerezni a legnagyobb ToT rangot (Master) és összeszedni az összes többi paklit. Utána lesz lehetőségetek megkeresni és kihívni a Tales of Tribute játék alapítóit. Először az ötből négyet, majd csak azután hívhatjátok ki az Author névre hallgató alapítót. Ha őt is sikerült legyőzni, tiétek a pakli.
Az Ansei-hez hasonlóan, ezt is 5 különböző fragment-ből kell összekombinálni. Az 5 töredéket az öt alapító legyőzése után kapjuk meg. A megszerzett fragment-eket a Collection menüben találjátok:
A különböző alapítók felkutatásához ezen a LINK-en találtok segítséget.
Mint a többinél, itt is fejleszthető néhány a kártya. Segítséget fentebb, vagy az UESP-oldalán találtok, csak keressétek meg a megfelelő Pártfogónak az aloldalát. Jelenleg még nem teljes, de folyamatosan frissül.
Nos, a végére is értünk. Remélem segítségetekre volt a játék jobb megértésében.
Mindenkinek kellemes időtöltést és szórakozást kívánok.