Nem sok van már hátra ebből az évből, így hát ismét megérkezett Matt Firor, a Zenimax Online Studios vezetőjének a The Elder Srolls Online 2022-es évét étékelő levele.

"Ahogy közeledünk 2022 végéhez, ismét itt az ideje, hogy átvegyük, jelenleg hol tart az ESO és mi vár ránk jövőre. Előljáróban annyit, hogy 2023-ban ismét érkezik egy elképesztő kiegészítő, valamint rengeteg, elsősorban a közösség által kért fejlesztés és fontos változás.

Mielőtt azonban ráternék a jövő évi részletekre, nézzük meg az idei évet és a most véget ért Bretonok öröksége névre keresztelt egész évet felölő történetet. Örömmel jelenthetem, hogy 2022-ben is több millió játékossal bővült az ESO közössége, köszönhetően többek között a spanyol és a kínai nyelv bekerülésének is, no meg ismét megrendeztük Németországban az ESO Kocsmák rendezvényt. A Covid után jó volt újra utazni és személyesen találkozni a közösséggel.

Hiba lenne kihagyni a novemberi Update 36-tal érkezett bosszantó hibákat. Sajnos rengeteg bugot és problémát hozott az a frissítés, annyit, hogy miközben ezt a levelet írom, a csapatom még mindig a harci helyzetekben előforduló bugos blokkolás kijavításán dolgozik. Higgyétek el, nem csak ti bosszankodtok emiatt, én is rendkívül pipa vagyok, emiatt változtatások is lesznek a fejlesztői csapatban, hogy a későbbiekben ilyen súlyos hiba sokkal ritkábban forduljon elő. A játék öregecske motorja 26 millió sornyi kódot tartalmaz, ezt nagyon nehéz hibátlanul kezelni, de ez nem mentség, ennél sokkal jobban kell csinálnunk és tudjuk, hogy képesek vagyunk rá és azt is, hogy hogyan."

 

 

"Az ESO jövője

Általánosságban beszélve, az ESO-ban kétfajta tartalom van: az egyik a fejlesztők által készített egyszer használatos küldetések, amelyekkel rendszerint egy karakterrel csak egyszer találkozol. A másik a folyamatosan jelenlévő és ismételhető tartalom, lásd a PVP, a dungeonok/trialok, az ingatlanok, a napi feladatok, stb-stb, melyeket folyamatosan el tudsz érni. Az ESO ennek a két tartalomnak a keveréke, viszont ha a fejlesztési időt nézzük, akkor az egyszeri küldetések elkészítése sokkal több időt emésztett fel, mint az állandóan jelen levő tartalmaké.

Ahogy említettem, 2023-ban változások érkeznek. Ezek egyike, hogy a játékosok kérésének eleget téve újratervezzük az egyszeri "küldetéses" tartalmak és a folyamatosan elérhető tartalmak egyensúlyát.

Az ESO egy hatalmas játék, rengeteg zónával, küldetéssel és a világot kiszolgáló alrendszerekkel. 2015. után minden évben nagyjából 40 órányi tartalommal bővült a játék, a folyamatosan érkező dungeonokról és megoldásokról (One Tamriel, justice rendszer, társak rendszere, kincskeresés, kártyajáték, stb-stb.) nem is beszélve.

Most ott tartunk, hogy az elérhető többszáz órányi tartalom nagyjából kitesz 4-5 hagyományos RPG-t. Sokszor halljuk azt az új játékosoktól, hogy a világban található küldetések és tartalmak mennyisége már-már ijesztően sok, sosem fognak a végére érni. A régi veterán játékosoktól is jön visszajelzés, ők szeretnék, ha az érkező új tartalmak nem csak egyszerhasználatos sztorik lennének, hanem jó lenne, ha olyanok is érkeznének, amelyek évekig kitartanak, akár úgy is, hogy a régi zónákban található már meglévő alapanyagokat használjuk fel újra az érkező játékrendszerekkel/megoldásokkal.

Mindezek után úgy döntöttük, hogy 2023-ban megszűnik az egészet évet felölelő sztorivonalas megjelenés, ami a 2019-es A Sárkány Éve csomaggal kezdődött és ahol az évi négy frissítésen keresztül meséltünk el egy-egy egész éven át tartó történetet. Úgy hisszük, hogy ez a fajta megoldás megtette a magáét, de ideje, hogy váltsunk és végre megvalósítsunk pár olyan újdonságot, amelyet már régóta szerettünk volna. A váltással végre visszatérhetünk a korábban elmesélt történetekhez és azokban megismert karakterekhez. Az sztorivonalas megoldás nagy siker volt, nagyot lendített az ESO szekerén, de így négy év után már inkább korlátoz minket, mint sem segítene.

Nos, 2023-ban emiatt változik az érkező tartalmak ütemezése. Az év első fele nagyjából ismerős lesz, de a második felében már életben lépnek a fent említett módosítások, pl. a negyedik negyedéves frissítés ezúttal nem egy zóna DLC lesz, hanem egy új, nagyon fontos alrendszer érkezik majd vele.

  • 1. negyedév: Dungeon DLC.
  • 2. negyedév: teljes értékű fejezet júniusban, viszont ezúttal a 2023-as ESO fejezet teljes sztorija végigjátszható és elérhető lesz azonnal, nem lesz szétszabdalva 4 külön megjelenésre. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Chapter tartalma és minősége sokkal jobb lesz, mint az eddigiek. Nagyon izgatottak vagyunk, hogy mit szóltok az új kiegészítőhöz - viszont ezzel meg kell várnunk a januári bejelentést. Annyit elárulhatok, hogy kapcsolódik majd egy nagyívű sztorihoz és egy olyan rendszer kerül vele bevezetésre, amelyet évek óta kértetek tőlünk.
  • 3. negyedév: a szokásos dungeon dlc helyett QoL (játékélmény minősége) javítások és bug fixek érkeznek
  • 4. negyedév: a szokásos zóna dlc helyett megérkezik egy új alrendszer. Jelenleg még dolgozunk ezen, részletek szintén majd januárban.

Ha megnézitek az ESO elmúlt 8 évét, akkor láthatjátok, hogy gyakran változtatunk a dolgokon, akár saját ötlet alapján, akár visszajelzésekre reagálva. Most is megvizsgáljuk majd, hogy az megjelenések és ütemezések változása milyen hatással lesz a fejlesztőcsapatra és a közösségre. Ha kell, természetesen ismét változtatunk.


Hardver és szerver frissítések

Végre a célegyenesbe érkezett az ESO szerverek cseréje, amely a világpiacon kialakult hardver-beszerzési káosz és miatt picit elhúzódott. De, ahogy kész az infrastrúktra cseréje, a játék sokkal stabilabb lesz, a performance javulásról nem is beszélve, a PC NA tapasztalatai ezt mutatják.

Decemberben megérkeznek végre a szükséges eszközök, onnantól kb 1-2 hónap az összerakás és tesztelés. Szeretném jelezni, hogy mind a három cserére váró megaszerver fontos, de jelenleg az EU adatközpont élvez elsőbbséget (vagyis a PC, PS és XB eu-s szerverei), majd csak utána térünk vissza és fejezzük be az XB/PS amcsi megaszerverek cseréjét. Bosszant minket is, hogy ilyen sokáig elhúzódik ez a folyamat, de most már tényleg csak párat kell aludni és kész, nagyjából 2023. február és március környékén.

A multi-thread megoldás teljeskörű implementálásáról és fejlesztéséről sem tettünk le, folyamatosan dolgozunk rajta. Ha egyszer végzünk, ez is sokat fog dobni a szerverek teljesítményén. 2023-ban érkeznek ezek is, valamikor a második negyedévben érkező kiegészítő környékén. Előre jelezzük majd a szokásos patchekkel érkező frissítési jegyzékekben.


ESO rajongói találkozók 2023-ban

Évek óta szerettünk volna egy rajongó ESO összejövetelt tartani Észak-Amerikában, és örömmel jelenthetem, hogy idén tavasszal ez meg is valósul. A pontos részletekről majd később, de számíthattok mindenre ami ilyenkor szokás: fejlesztői nyilatkozatok, új kiegészítő bemutatása, ESO játékosok találkozója, stb. Természetesen az európai rajngók sem maradnak ki a buliból, az ESO Kocsmák rendezvény jövőre is meg lesz tartva.

Amint látjátok, rengeteg tervünk van jövőre és alig várjuk, hogy ezek részleteit megosszuk veletek, hogy végre felfedhessük mi vár ránk 2023-ban (és azon túl) a játékban. Mint mindig, most is teljes szívből köszönjük az ESO közösségének a játék folyamatosan fejlődősében játszott hatalmas szerepét. A lelkesedésetek, az elmesélt történetek nagyon inspiráló számunkra. Várunk midenkit az ESO egy újabb izgalmas évében, viszlát Tamrielben!"

Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.