A tegnapi The Elder Scrolls Online: Morrowind játékelemeket bemutató trailerrel egy időben rengeteg új érdekesség látott napvilágot. Ezek egy része a fejlesztőkkel készült interjúkból érkezett, de vannak olyan első kézből származó információk is, amelyeket a saját tapasztalataik alapján írtak le a szerzők. Ez utóbbival kapcsolatban érdemes megjegyezni, hogy a Zenimax Online Studios nem nagyon akar kockáztatni ezzel az klasszikus, és sokunk számára szent és sérthetetlen helyszínnel, ezért az elmúlt 1-2 hétben vendégül láttak olyan tapasztalt játékosakat, ESO streamereket vagy TES portálok szerkesztőit, akik tényleg ismerik a játékot (nem csak vakon írnak róla hetente, maximum két órányi kellemetlen bétás tapasztalattal a hátuk mögött) és emiatt fontos lehet a véleményük az ESO: Morrowind egyes megoldásaival és újításaival kapcsolatban.

A lapozás után olvasható az UESP által összeszedett infó cunami magyar összefoglalója.

Vvardenfell:

  • Az ESO: Morrowind Vvardenfellje nem lesz annyira lepusztult és sivár, mint ahogy azt a TES III: Morrowindben láttuk. Ennek oka az, hogy az ESO kb. 700 évvel korábban játszódik, mint a klasszikus előd, így a Tribunal jelenleg még ereje teljében uralkodik (kivéve szegény Vivecet, róla majd később), nem tagadták meg “isteneiket” a helyiek (amivel nem kevés zűrt okoznak majd a későbbiekben) és nem volt akkora felfordulás a környéken, mint a 2002-ben megjelent harmadik részben.
  • A Vörös Hegység sem tört még ki ekkor és nem pusztította el a környéket.
  • Sőt, még a Ghostfence sem épült meg, azt is hiába keressük majd.
  • Cliff Racer barátaink - akik mai napig kísértenek minket rémálmainkban - még nem igazán repkednek mindenfelé szabadon, hanem inkább a szárazföldön közlekednek.
  • Az Orsinium DLC tapasztalataiból tanulva ezúttal rengeteg helyszínhez nem fog út vagy küldetés vezetni, hanem egyszerűen a játékosnak kell felfedeznie a térképet és rábukkannia egy-egy eldugott érdekességre. A felfedezés még inkább kifizetődőbb lesz a ESO: Morrowindben, mint korábban bármikor a játékban.
  • Kedvenc utazó bolháink visszatérnek és funkcióik sem változnak: továbbra is gyors utazást biztosítanak egy-egy helyszín között. Sajnos most sem fogjuk őket látni mozgás közben, ugyanúgy egy helyben fognak állni, mint a TES III. taxi állomások mellett.
  • A terület mocsarainak és vizes felületeinek nagy része elég sekély lesz ahhoz, hogy a hátasunkkal könnyedén tudjunk haladni és ne kelljen folyamatosan leszállni a nyeregből.
  • Ald’ruhn jelenleg még csak egy kis Ashlander tábor, nem az a nagyobb város, ahogy az emlékeinkben él.
  • Az Imperial nép próbálta már az ESO idején is kolonizálni Vvardenfellt, de rendre belebuktak ebbéli terveikbe. Ezzel lesz majd magyarázható pár olyan városka/hely jelenléte az ESO: Morrowindben is, amelyeknek elvileg akkor és ott nem szabadna létezniük (lásd Seyda Neen).
  • Vvardenfell továbbra is a rabszolgatartás mekkája (az argóniai nép legnagyobb bánatára), ezért nem meglepő, hogy a helyiek sosem csatlakoztak az Ebonhearti Paktumhoz.
  • A Vörös Hegység belseje nem lesz elérhető, viszont egy bizonyos részig maga a hegy megmászható lesz. Természetesen nem lesz olyan pontja Vvardenfellnek, ahonnan ne látszódna a vulkán.

 

Játékelemekkel kapcsolatban:

  • A Warden osztály class skilljeit leszámítva nem érkeznek új skillek a játékba.
  • Nem érkeznek új fegyver típusok sem a kiegészítővel (később van rá némi esély)
  • Spellcraftingra várnunk kell még, nem most fog érkezni.
  • Érkeznek viszont új vásárolható házak és berendezések.
  • Az idézett állatokat használó classoknál változás, hogy most már a petek azt a célpontot fogják támadni, amelyeket épp heavy attackkal támadunk. Így tudjuk majd szabályozni, hogy mikor éppen kit és mit zaklassanak társaink.
  • Végre lesz Buff Tracker, így nem kell addont használnunk már erre sem.
  • Elképzelhető, hogy a kétkezes fegyverek (nagy kardok, varázs botok) egy-egy szett esetében 2 darabnak felelnek majd meg, ellensúlyozandó a dual wield és az egykezes fegyver + pajzs kombinációval nyerhető plusz egy szettes felszerelést/bonust. A fejlesztők jelenleg is agyalnak a megoldáson, semmi sincs kőbe vésve.
  • Az Undaunted ládák és hozzájuk hasonló teljesen véletlenszerűen kapott tartalmak és jutalmak esetében tudják, hogy mindenki anyázik emiatt rengeteget, ezért dolgoznak valami megoldáson. Ha más nem, jön a token rendszer.

 

Küldetések:

  • Vivec ereje csökken, és a játékos feladata lesz azt kideríteni, hogy miért. A fejlesztők mindent megtettek annak érdekében, hogy az ESO: Morrowind története és cselekménye ne borítsa fel a későbbi, számunkra már ismert TES III Morrowind világát.
  • A fő sztori során fel fogunk keresni sok Dunmer klánt, köztük a helyi Nagy Házakat is.
  • Csak maga a fő történet 30 óra játékidőt biztosít. Ebben nincsenek benne a mellék küldetések és egyéb tennivalók.
  • Vivec gyengeségének köszönhetően Baar Dau (leánykori nevén Ministry of Truth - egy hatalmas szikla a város felett) folyamatosan ereszkedik alá és nem sok hiányzik ahhoz, hogy elpusztítsa Vivec városát. Na persze most lehetne mondani, hogy ott egye meg a fene, ki érdekel egy “hamis isten hamis városa", de ne feledjük el, hogy mindez “már” megtörtént és nem most, az ESO idejében :) Az Oblivion és a Skyrim története közötti időszakban, a Negyedik Kor hajnalán a Baar Dau - köszönhetően Vivec eltűnésének (távollétében nem volt aki az égben tartsa a sziklát, a próbálkozások és egyéb megoldások pedig kudarcot vallottak az emberi/elf gyarlóság miatt) - lezuhant és teljesen elpusztította Vivec városát. A becsapódás miatt keletkezett földrengés pedig nem csak egy hatalmas cunamit okozott (amely aztán letarolta Morrowindet), de még a Vörös Hegység is kitört miatta (amely meg Vvardenfell szigetét tette a földdel egyenlővé). Két legyet egy csapásra, ahogy mondani szokták. Na ezt a pusztulást kell a játékosnak megelőznie a Második Kor derekán, az ESO: Morrowind idején. Sikerülni fog, ez nem a Flash :)
  • Csak a fő sztorit végigjátszva egy frissen kreált első szintű karakter nagyjából 30-as szintig ér majd el.
  • A kiegészítő bejárható alapterülete nagyjából 30-40%-kal nagyobb, mint Orsinium területe.
  • Lesz egy küldetés, amelyben egy argóniai rabszolgát kell felszabadítanunk majd segítenünk neki, hogy Telvanni mágus legyen belőle.
  • Aki új karaktert akar kezdeni, az Coldharbour helyett immáron Morrowindben, Naryu Virian hathatós segítségével fog megismerkedni a játék alapjaival (tutorial).
  • Ha valaki új karakterként Morrowindben csinálja meg a tutorialt, akkor sem vesztett semmit, mert később “Molag Bal vs. Tamriel” fő történetet elkezdve a "szökés" is a sztori részévé válik majd, és ugyanúgy végigjátszható lesz.
  • Az ESO: Morrowind teljesen érthető lesz minden olyan játékos számára is, aki sosem játszott még az alapjátékkal, vagy nem ismeri a TES III: Morrowind világát. Rengeteg háttérinfó és anyag (könyvek, párbeszédek) segít majd a világ megértésében.
  • Ha új karaktert kezdünk Morrowindben, akkor a helyi sztori befejezése után Naryu picit másként fog hozzánk viszonyulni az alapjáték történetei során, fel fog ismerni minket, stb.

Dungeonok és Trialok

  • Két új Public Dungeon érkezik majd: egy nagy dwemer rom és egy másik, amely sztorija a Sixth House-zal lesz kapcsolatos
  • Lesz új Trial, a Hall os Fabrication, amely Sotha Sil egyik gépiesített játszótere lesz, és amelynek bejáratát maga Divayth Fyr fedezte fel. Mivel Sotha Sil nem az a tipikus vendégszerető arc, ezért fel kell kötnie a gatyáját mindenkinek, aki belekezd.
  • A Trial lényegében Sotha Sil Clockwork Cityjének a része, a helyé, ahol a kissé zakkant isten megpróbálta megalkotni Tamriel pontos mását, a szokásos dwemer robotjaival és szerkezeteivel.
  • A 12 fős csapatok a Trial végigjátszása során lényegében egy veszélyes, virtuális Tamrieli utazáson fognak részt venni, amolyan Westworld jelleggel.
  • A Trial mellett a Morrowind fő sztorija is érinti picit a területet, vagyis aki nem jár raidelni, az is láthatja majd a Clockwork City egy részét.
  • A Maw of Lorkhajhoz hasonló lesz az új Trial jutalmazása és igen, itt is szerezhetünk majd kozmetikai tárgyakat.
  • Nagyjából azonos számú boss lesz a Halls of Fabricationban, mint a MoL-ban, csak ezúttal kevesebb lesz a trash.


Warden, az új karakter osztály

  • Aki  Warden akar lenni, annak muszáj lesz új karaktert indítania. Pont.
  • A Warden karakter létrehozásának lehetőségét azért kötötték a Morrowind kiegészítő meglétéhez, mert ha az ESO+ előfizetéshez kötik, akkor felmerültek volna kérdések azzal kapcsolatban, hogy mi legyen a karakterrel az ESO+ lejárta után? Úgy döntöttek, hogy inkább legyen egyszeri vásárlási lehetőség, ahhoz meg a Morrowind pont jól jön.
  • A három skill fa: Winter’s Embrace (tank), Green Embrace (healer) és Animal Companions (dps).
  • A Warden medve társát egy ultimate képességgel lehet megidézni, emiatt mind a két action baron jelen kell lennie a képességnek, ha folyamatosan magunk mellett akarjuk tartani a medvét. Ellenkező esetben egy gyors váltásnál a medve hopp, nincs többé.
  • Más idézett lénynél a Warden esetében nincs ilyen gond, azok eleve csak limitált ideig és/vagy speciális céllal hívhatóak elő.
  • A Medve ultimate képesség két morfot kap: az egyik automatikusan feltámasztja (újra megidézi) ha meghal, a másik pedig gyilkológépet csinál belőle. Utóbbi esetben újabb ultimate pontok generálódnak majd, amelyekkel ismét csak a medve sebzését erősíthetjük (enrage, stb.)
  • Bár a Wardenből a dps szerepkör mellett nagyon jó tankot vagy healert lehet csinálni, mégis a legjobban talán off healerként és off tankként muzsikáltak a teszteken.
  • No meg íjászként sem utolsóak, köszönhetően a sok távolsági stamina alapú képességnek.
  • Még mielőtt valaki megkérdezné, nem, nem lehet meglovagolni az idézett medvét.

 

Új PVP lehetőségek: a Battlegroundok

  • A Battlegroundok a “gyorsan nyomjunk egy meccset” elv jegyében készültek, így egy-egy csata 15-20 percig fog tartani.
  • Sajnos (vagy nem), a Battlegroundok csak az ESO: Morrowind tulajok számára lesznek elérhetőek. Ez később változhat, és akár az alapjáték részeivé is válhatnak. Vagy, ha újabb arénák érkeznek majd (fognak, jönnek újak), akkor azok már mindenki számára elérhetőek lesznek. Ebből még lesz balhé, ezért várjunk meg a premiert, amondóak vagyunk!
  • Három típusú játék lesz:
    Death match jellegű (mindenki, mindenki ellen)
    CTF jellegű (szerezd meg az ellenfél zászlóját és védd meg a sajátodat, vagy szerezz meg egy speciális tárgyat/zászlót és védd meg, amíg tudod)
    Capture Point/bázis foglalós (fix helyeken lévő zászlók/bázisok elfoglalása, vagy King of the Hill típusú).
  • Természetesen mind a három típusra lehet majd LFG rendszeren keresztül jelentkezni. Lesz 10-49, lesz 10-50 csoport és lesz talán olyan 10-50-es csoport is, ahol nem fognak számítani a Champion Pontok.
  • Nem kell csapatban lennünk, egyedül is jelentkezhetünk.
  • Ahogy az is biztos, hogy lesz mind a három Battlegroundnak saját toplistája.
  • A premierkor a Death match tuti, hogy érkezik, a másik kettő viszont lehet, hogy később fog jönni. Meglátjuk.
  • Idő előtti lelépés vagy AFK meg lesz büntetve keményen.
  • Mind a három csapat kap jutalmat egy-egy menet végén. Értelemszerűen a győztes csapat többet, jobbat, nagyobbat, finomabbat.
  • A csapatok összeállításának nem szempont a frakció, bárki lehet bárkinek a csapattársa.
  • Az PVP arénák története kötődik majd a TES: Arena történetéhez.
  • A csapatok színei: Lila, Narancs és Zöld.
  • Az Battlegroundokon nem csak egymással fogunk megküzdeni, hanem az adott arénában található csapdákkal és egyéb, a szervezetre felettébb káros hatással.
  • A jutalmak között nem csak egyedi, csak Battlegroundokban szerezhető szettek, hanem kozmetikai cuccok és akár Housing berendezések is találhatóak.
  • Az arénák úgy lettek kialakítva, hogy a kezdés után 5-10 másodperccel már harcolnunk kell.
  • Egy-egy Battleground végén Alliance Pontot is kapunk, amely hatással van az Assault és Support skill fáinkra, viszont nem számítanak majd bele a Cyrodiili toplistákba.
  • Császár sincs egyelőre a BG-ken.
  • A Team Death match partikon az utolsó “gyilkos” ütés számít majd, nem az ellenfélbe addig beletolt sebzés.
  • A Capture Point jellegű “bázis elfoglalós” játékban nem lesznek NPC őrök, mint Cyrodiilban, és az elfoglaláshoz szükséges idő is csökken.
  • Rengeteg olyan környezeti tárgy lesz a pályákon, amely mögé ideiglenesen el lehet majd bújni, de olyan hely nem lesz, amely mögött az egész meccset átaludhatjuk.
  • Lesznek olyan küldetések a nagyobb városok hirdetőtábláin, amelyek a pvphez kapcsolódnak.
  • A menetek végi toplisták bizonyos cselekedetekből fog kialakulni: legtöbb sebzés, legnagyobb critical sebzés, elfoglalt zászlók száma, visszaszerzett zászlók száma, gyógyítás mennyisége, stb. Érdemes aktívnak lenni.
  • A toplisták hetente resetelődnek és hetente jönnek a helyezések utáni jutalmak is.
  • Később elképzelhető, hogy lesznek speciális, egy-egy alkalomhoz kapcsolódó nagyobb pvp tornák, események.

Egyéb érdekességek:

  • Nyolc és fél milliót adtak el eddig az ESO-ból a három platformon összesen.
  • Nem lesz és valahol felesleges is a beépített hang alapú kommunikáció PC-n, hiszen rengeteg egyéb megoldás van erre.
  • Sajnos nem lehet csatlakozni a Morag Tonghoz.
  • Most sem derül ki, hogy mi történt a Dwemer néppel.
  • Lesz levitáció, de csak nagyon limitált verzióban és csak speciális helyzetben.
  • Az ESO: Morrowindet követő DLC-khez és a későbbi új Chapterekhez nem szükséges rendelkezni az ESO: Morrowinddel, emiatt a mostani kiegészítő teljesen kihagyható.
  • Sajnos nem fogunk találkozni Yagrammal.
  • Szerezhető, kapható, található majd medve maszk (kosztümként).
  • Mind a fejlesztők, mind a tesztelők leültek a TES III: Morrowind elé, és csak az ott szerzett friss elmények után kezdték el fejleszteni az ESO: Morrowindet.
  • A kreatív igazgatónak, Rich Lambertnek 1100 órája van eddig az ESO-ban. Kedvence pvp-re a magicka sorci, pve-re a stamina sorci.
  • Dolgoznak azon, hogy az ESO+ előfizetés még csábítóbb legyen, főleg azután, hogy az ESO: Morrowindet nem kapjuk meg előfizetőként.

 

Röviden ennyi.

Megosztás

 

Fontosabb információk:

 

Eddig megjelent DLC-k:
Imperial City
Orsinium
Thieves Guild
Dark Brotherhood
"Shadow of the Hist"
(DLC Dungeon Pack)
"One Tamriel"
"Homestead"
(Housing)
The Elder Scrolls Online:
Morrowind

(első nagy kiegészítő)

 

 

Készülőben lévő DLC-k,
nagyobb változások:


Horns of the Reach
(DLC dungeon pack)
2017. augusztus


Clockwork City
kb. 2017. november

 

Transmogrification rendszer (?)
(felszerelés kinézetének
egyedi átalakítása)
2018. eleje (tipp)


Karbantartás/patch napok:
PC: hétfő kb. 10:00 órától
XB1: kedd kb. 10:00 órától
PS4: szerda kb. 10:00 órától

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

 

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

Friss hozzászólások


További témák »


Hasznos oldalak

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2005 - 2015.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.