Röviden? Fantasztikus lett. Hosszabban kifejtve már árnyaltabb a kép, mivel kénytelen vagyok az mmo-kra jellemző guildes, csapatos szempontból is értékelni. Természetesen a személyes véleményemet írom le, de a fórumokat nézve úgy láttam, hogy abban nagyjából mindenki egyetért, hogy ha csak a terület hangulatát, a kinézetét nézzük, akkor a Zenimax munkatársai kivételesen jó munkát végeztek. Meg merem kockáztatni, hogy az egyik legszebb és legváltozatosabb területet sikerült megalkotniuk, gyönyörű új zenékkel és kalandozásra csábító eseményekkel.

Az ork főváros elképesztően jól néz ki és nagyon összetett. Az épületek belső termei és minden más egy új szintet képvisel. Max grafikán sétálni a városban, miközben a napsütés fénye csillogtatja az épületek fagyos köveit, az nagy élmény. Az északi jeges tájak simán hozzák a Skyrim hangulatát, romos épületek, sziklák, hófúvás a hegyekben, a vadállatok mozgása és még sorolhatnám. Olyan szinten dolgozták ki a részleteket is, amit még eddig mmo-ban nem láttam, pedig túl vagyok már pár címen.

Itt ki kell élvezni a magányos kalandozást, a hangerőt feltolva és elveszni a játék adta lehetőségekben. A küldetések nagyon jók és változatosak lettek, olyan finom apróságokkal, ahogy az npc egy faron rugással ösztökéli mozgásra a szarvaskutyamedve akármit. :) Ezen a téren nincs is mit többet mondani, az ESO eddig is verhetetlen volt ezen a téren, most rátettek erre is egy lapáttal. Feladták maguknak a leckét, kíváncsi vagyok sikerül e még ezt is megugrani.

A bejárható bányák, publik dungeon-ok hasonló szinten mozognak. A töltőképernyők ismét nagyon szépek lettek, ahogy a bányák is, nagyok, hangulatosak és kidolgozottak. A zónában összegyűjthető trófeák remek és új ötlet volt, igazán vicces nézegetni, ahogy a múzeumban gyűlnek a tárgyak, reméljük előbb-utóbb a saját kis házunkban is lesz erre lehetőség.

A külső terület kidolgozása aprólékos és változatos. Szerencsére a fejlesztők úgy érezték, kicsit változtatni kell a szokásos nagyjából sík kontent elképzelésen, és végre megkapjuk azt az érzést, hogy vannak hegyek, dobok, magasságok. Szerencsére nem estek át a ló túloldalára, ahogy egyes koreai mmo-kban szoktak, de végre ez a zóna megkapta azt a pluszt, ami kiemeli a többi, sokszor átlagos zóna közül. A dombok, hegyek és köves épületek sok helyen új textúrákat kaptak, ami nagyon jót tett a látványnak, mert a régiek olyan szinten voltak csúnyák, hogy a fotóknál ügyelni kellett, nehogy szerepeljen a képen, vagy ne nagy mennyiségben.

A szakmák szintjéhez igazodó lelőhelyek és a karakterek felszintezése is újdonság, amely valószínűleg később nem csak erre és Cyrodiil-ra lesz kiterjesztve. A veterán rendszer eltörlésének előfutárai lehetnek ezek a megoldások, ahogy a Crossfaction rendszer is, amely egyelőre csak a Group tool-ban elérhető. Érezhető, hogy készül valami a jelentős változás, a kérdés csak az, mikor kapjuk meg és milyen formában változik meg a játék egyik alapmechanikája (veterán rendszer).

A sok dicséret után említsük meg a sötétebb oldalt is. Az első hírek hallatán, hogy a Orsinium DLC egy solo kontent lesz, új Group Dungeon és Trial nélkül, nem repestem a boldogságtól. Az teljesen világos, hogy a játékosok nagy része solo játékos, de mivel a változtatások sora az eddigi endgame kontentet nem érintette, így a játék ezen a téren most még gyengébb lábakon áll, mint eddig. A DSA, és a 3 Trial nem szinteződött, így max acsiért érdemes lemenni, más funkciójuk nincs. A group dungeon-ok közül a két új Imperial City-s képviseli a játék PVE endgame tartalmát, amely nemhogy egy mmo-ban, de még egy single player játékban is karcsú. Nem véletlen, hogy a játékban nagyon kevés a megmaradó játékos, mivel nincs semmiféle ösztönzőerő arra, hogy max szinten is maradjon. Nincs tartalom, nincs kihívás.

Az ork terület két nagy dungeon-ját sem tudom hova tenni játékmechanikailag. Ha solo a tartalom, akkor legyen instance-olt. Éjjel-nappal ezren farmolják a helyet, elveszik a küldetések és a helyek hangulatát, hogy 50-en állnak sorban leütni a boss-t, reggeltől estig. Ez butaság volt. A worldbossok jók lettek, de képtelen vagyok megérteni, miért nem lehet skáláztatni valahogy a nehézségét. Senkinek nem izgalmas, ha 5 főre van beállítva, de egy városnyi ember gázol át rajta, 5 mp alatt letolva. Ezek fejlesztésre várnak, bízzunk benne a dolmenekkel együtt kezdenek vele valamit.

Azon gondolkodtam miért kellett 3 új stílus a játékba megint. Persze, jó az ha van, szép kidolgozott világ a TES, de 3 hónap alatt 5 új stílust bevezetni, kicsit erősnek érzem.

A set-ekkel és loot-okkal eddig sem sikerült értelmes balanszot találni, de talán IC-vel sikerült a legmélyebbre zuhanni. Tulajdonképpen az IC dungeon-jaiból potyogó set-ek annyira ritkára sikerültek, hogy az Orsinium megjelenésig embert nem hallottam, akinek a teljeset sikerült volna kirakni a használhatók közül. Az új DLC-vel meg kvázi érdektelenné is tették, mivel a Julianus craftolható. A Maelstrom aréna veterán módja nagyon nehézre, a normál módja meg azoknak készült, akik a light és heavy attack képességekig jutottal el egyéni skill-ben. Ezek a problémák könnyen javíthatóak lettek volna, de nem érzem azt, hogy értik is azt, mit szeretnének. Egyelőre teljes káosz van ezen a fronton és talán a legrosszabb, amit eddig láttam mmo-ban, mármint a set-ek dropja és azok kifutási ideje.

A játék másik hatalmas problémája a lag, az idegesítő bugok és a fél órás töltőképernyő. Ezekkel mindenképp kezdeni kéne valamit, mert rengeteg időt elvesz és nagyon rontja a játékélményt az, hogy 5 percet kell bámulni e töltőképernyőt minden instance-olt területen, zónát váltva, vagy bányába letévedve.

A Champion rendszert viszont elég pofásan átbalanszolták. Akinek kevés van, könnyen hozzá jut, akinek sok van az 501-nél többet nem oszthat el, és skálázódik pontonként, kinek mennyi xp kell 1 csp megszerzésére. Sokkal jobb lett így, mint volt, csak így tovább.

Szerencsére már azt is tudjuk, hogy jövő év első felében érkezik a Thieves Guild DLC (elsőnek), az új TRIAL-al és a Dark Brotherhood DLC. Unatkozni nem fogunk. Szerintem a lényeget összefoglaltam, toljátok a tartalmat, viszlát. :)

Megosztás

 

Fontosabb információk:

 

Eddig megjelent DLC-k:
Imperial City
Orsinium
Thieves Guild
Dark Brotherhood
"Shadow of the Hist"
(DLC Dungeon Pack)
"One Tamriel"
"Homestead"
(Housing)
The Elder Scrolls Online:
Morrowind

(első nagy kiegészítő)

 

 

Készülőben lévő DLC-k,
nagyobb változások:


Horns of the Reach
(DLC dungeon pack)
2017. augusztus


Clockwork City
kb. 2017. november

 

Transmogrification rendszer (?)
(felszerelés kinézetének
egyedi átalakítása)
2018. eleje (tipp)


Karbantartás/patch napok:
PC: hétfő kb. 10:00 órától
XB1: kedd kb. 10:00 órától
PS4: szerda kb. 10:00 órától

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

 

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

Friss hozzászólások


További témák »


Hasznos oldalak

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2005 - 2015.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.