The Elder Scrolls Online - Irány Summerset (folyamatosan frissítve)

Március 21-én este 21:00 órakor hivatalosan is bejelentésre került a második nagy The Elder Scrolls Online "Chapter" (vagyis kiegészítő), melynek helyszíne Summerset.

Igen, végre valahára ellátogathatunk a High Elfek világába miután Ayrenn, az Altmer királynő úgy döntött, hogy egy komolyabb Daedra fenyegetettség miatt beenged minden segítő szándékkal érkező kalandort az évezredek óta a külvilágtól elzárt otthonába. Természetesen az új kiegészítő nem csak új sztorit hoz magával, hanem érkezik egy rakás újdonság is, amelyeket a következőkben próbálunk meg összefoglalni.

Megjelenés: PC-n május 21., konzolon június 5.

Friss infók (2018. április 27.):

Értékes jutalmak a folyamatos jelenlétért

A Summerset kiegészítővel egy időben elindul a rengeteg mmoban már jelenlévő "Daily Login Rewards" rendszere, amely minden játékos számára biztosít értékes ajándékot attól függően, hogy az adott hónapban hányszor lépett be a játékba. A folyamat roppant egyszerű, csak be kell lépnünk majd zsebre kell tennünk az belépésért járó jutalmat, amely lehet arany, nyersanyag, alliance pont, vagy akár értékes Crown láda, speciális hátas és egyéb "collectible" jellegű értékes ajándék, stb. Például a rendszer indulásának első hónapjában az alábbi Psijic Mascot Guar Calf díszjószág is a miénk lehet. Hogy ez hanyadik napon lesz majd elérhető, nem tudni.

A napi belépésért járó jutalmak minden hónap első napján változnak és az egész folyamat nullázódik. Változó, hogy mit és mennyi belépés után tudunk bezsákolni az adott hónapban.

A Crown Storeban láthatjuk majd, hogy az adott időszakban mik a jutalmak és azokhoz hány napon kell majd belépni. Ez hasznos lehet ahhoz, ha meg akarjuk tervezni a belépéseket akkor, ha esetleg elutaznánk otthonról vagy egyéb okok miatt nem lépnénk be pár napig.

Fontos, hogy a napi jutalmakat be is kell zsákolnunk (claim) ahhoz, hogy az azt követőeket is megkaphassuk és hogy az adott havi progress ne álljon le. Ha nem vesszük át a napi belépésért járó jutalmat, akkor a következő napi belépést nem számolja a rendszer.

Aki nem ismeri a rendszert, annak itt egy példa: Adott XY hónapban 20 tárgy/ajándék lesz elérhető bárki számára, ha az adott illető a hónap mondjuk 31 napjából legalább 20 különböző napon belép a játékba. Ha biztosra akarunk menni, akkor elseje és huszadika között minden nap belépve már miénk is a jutalom huszadikán. Ha nem tudunk, csak minden második (páros) napon belépni, akkor viszont nem fogjuk tudni az összes ajándékot bezsebelni, mert ahhoz 40 napra lenne szükségünk, de a 31. nap végén resetelődik a rendszer és kezdődik az új hónap. Ha belépünk az első tíz napban, majd kihagyunk tíz napot, majd megint belépünk tíz napon keresztül, akkor viszont 30-ára miénk az adott hónap összes ajándéka.

A lényeg az, hogy meg kell nézni, mi érhető el az adott hónapban és ahhoz hány belépés kell, majd ezt szem előtt tartva játszani! Nyilván, aki napi szinten játszik, azt ez nem érinti, az úgyis megkapja a jutalmakat menet közben. Aki viszont hétvégi játékos, annak érdemes előre terveznie picit.

A jutalmak rendszere globális, minden platformon egyszerre zajlik, emiatt az egész móka 2018. június 5-én indul, a konzolos premierrel egy időben.

 

Crown Store termékek ajándékozása:

A Summersettel érkező, de a kiegészítő meglététől függetlenül mindenki számára elérhető egyik új lehetőség a Crown Storeból vásárolt termékek elajándékozási lehetősége lesz.

Maga a folyamat nagyjából ugyanúgy zajlik majd, mintha magunknak vennénk az adott terméket, vagyis továbbra is szükség lesz megfelelő mennyiségű Crownra az accountunkon, ki kell választanunk az adott terméket, majd ha ajándékba szeretnénk küldeni valakinek azt, akkor a "Purchase as Gift" opciót kell választanunk. Ezután meg kell adnunk a pontos @userid-t, vagy Gamertaget, vagy PSN azonosítót. Amennyiben szeretnénk, rövid üzenetet is csatolhatunk az ajándék mellé, de ez csak opcionális.

Ami a megkötéseket illeti: természetesen meg van határozva, hogy milyen jellegű accounttal ki mikor küldhet ajándékot.

  • Aki régi játékos és a Summerset premierjekor is ESO Plus tag (vagyis előfizető), az azonnal küldhet, bármikor.
  • Aki régi játékos és a Summerset premierjekor nem előfizető, de már vásárolt az elmúlt években Crown Packet legalább egyszer, az is azonnal küldhet.
  • Aki új játékos és egyben előfizető, annak sajnos várnia kell 30 napot mielőtt aktiválódik az ajándékozási lehetőség.
  • Aki új játékos, de nem előfizető, annak először legalább egyszer az adott accounttal vásárolnia kell egy tetszőleges Crown Packet, majd után szintén várnia kell 30 napot, mire az ajándékozási lehetőség elérhetővé válik.
  • Utóbbi két esetben a 30 nap "várakozási idő" pusztán a csalások és visszaélések elkerülése végett került be a feltételek közé.

Egyéb tudnivalók:

  • Házat vagy az account/karakterre vonatkozó unlock jellegű (vámpír/vérfarkas fertőzés vagy +X tárhely, stb.) dolgokat nem tudunk ajándékozni.
  • Crown Storeból vásárolt berendezési tárgyakat viszont igen, sőt, amikor az ingatlan szerkesztőjéből keresgélünk a Crownért (is) elérhető tárgyak között, akkor azokat is el tudjuk küldeni valakinek ajándékba.
  • A küldött csomagot 14 napon belül el kell fogadnia a másik félnek.
  • Ha nem fogadja el 14 nap alatt (vagy rossz címet adtunk meg, vagy jót, de a másik fél visszautasítja az ajándékot) akkor az visszakerül hozzánk. Ekkor újra elküldhetjük valakinek (esetleg újra neki).
  • Fontos, hogy ajándékba/ajándéknak vásárolt cuccokat mi magunk nem tudjuk használni!
  • A Crown Store kap egy Gift Inventory nevű részt, ahol nyomonkövethetjük az adott ajándékainkat, akár küldtük, akár nekünk küldték azokat
  • Csak az velünk közös plaformon játszó személynek tudunk ajándékot küldeni, vagyis nincs átjárás a PC-s és a konzolos közösségek között itt sem.

 

Friss infók (2018. március 28.):

Summerset:

  • A szigeten összesen hat darab új Delve (solo instance), hat darab group boss (csapatban ölhető) és két darab public dungeon (szólózható, de inkább 1-2 fős társaságoknak készült) kihívás lesz elérhető.
  • Az új csapatjátékos esemény, amely szétszórva található majd meg Summerset teljes területén az Abyssal Geysers névre hallgat. Amikor aktiválódik, különféle lények érkeznek majd hullámokban, amelyeket nekünk, a játékosoknak kell megállítani, különben a környéken lakók igencsak ráfáznak. Hasonló elven működik, mint a Dark Anchor.
  • A szigeten őshonos állatokat és egyéb lényeket érdemes fenntartással kezelni, mert veszélyesebbek lesznek, mint Tamrieli társaik.
  • Az alapjátékban beharangozott, majd az ESO: Morrowindben elkezdett, a Clockwork Cityben kifejtett sztori természetesen az ESO: Summersetben is folytatódik. Nekünk kell majd a halandó világ ellen dolgozó ősi gonosz daedrikus erőt azonosítani, na meg persze a fenyegetést megszüntetni.
  • Természetesen a Summerset fő küldetése az ESO: Morrowind és a Clockwork City nélkül is érthető, követhető és teljesíthető.
  • Közel 350 évnyi "távollét" után a Psijic Order visszatér, olyannyira, hogy csatlakozhatunk is a mágusok titkos társaságához. Természetesen a Rendhez egy tartalmas és eléggé hosszú küldetés sorozat is jár, amely során nem csak Summersetet, de a régi kontinenst is (újra) bejárjuk. Az "eredeti" Mágusok és Harcosok Céhéhez hasonló módon a Psijic Rend skill fáján is csupa aktív és passzív képességeket találunk, no meg egy igencsak érdekes időmanipulációs ultimate-t. Minél nagyobb a reputációnk náluk, annál több képesség válik elérhetővé.

 

A Jewelcraftng / Ékszerkészítés szakma

  • Csak a Summerset chapter tulajdonosok sajátíthatják el a szakmát, mellyel gyűrűket és nyakláncokat készíthetünk.
  • a JC hasonlóan működik, mint egy hagyományos szakma, vagyis kapunk egy hozzá tartozó skill fát, rajta megannyi passzív, a szakmához kapcsolódó képességgel.
  • Tárgyak lebontása, gyártása vagy fejlesztése, illetve a kapcsolódó traitek kutatása ugyanúgy lesz itt is.
  • A ékszerkészítő munkaállomások Tamriel szerte megtalálhatóak lesznek a hagyományos szakmai munkapadok mellett, sőt, a speciális szettek "otthonai" is kiegészülnek, így nem lesz akadálya annak, hogy egy adott szettből gyűrűket vagy nyakláncot gyártsunk.
  • Természetesen napi crafting küldetést is kap a szakma, ahogy a sealed master writek is kérhetnek tőlünk ékszereket a felajánlott writ voucher fizetőeszközért cserébe.
  • A jelenleg is meglévő három ismert ékszer trait (Arcane, Robust, Healthy) hat új fajtával kerül kiegészítésre (pl a Harmony és Bloodthristy), amelyeket ugyanúgy ki kell kutatnunk (research) ahhoz, hogy le tudjuk gyártani őket.
  • A régi és új traitek listája:
  • Robust – Increase Stamina
  • Healthy – Increase Health
  • Arcane – Increase Magicka
  • Bloodthirsty – Increase execute damage
  • Harmony – Increase effectiveness of Synergies that you activate
  • Infused – Increases the effect of the enchantment
  • Triune – Max health, magicka, stamina
  • Unknown – Physical resistance
  • Swift – Increased speed

 

Cloudrest (új 12 fős trial)

  • A Clockwork Cityben megtalálható Asylum Sanctoriumhoz hasonlóan itt is megválaszthatja a csapat, hogy milyen erősségen szeretne próbálkozni a végső boss esetében.
  • A bossok tetszés szerint kihagyhatóak, bár ekkor no boss, no party, no loot.
  • Bár csak 4 darab boss lesz a trialban, ezek az összecsapások sokkal bonyolultabbak és lényegesen hosszabbak lesznek, mint például az Asylum Sanctoriumban. Ez a négy összecsapás teljesen új rendszereket és mechanikákat használ, emiatt komoly összhangot és eddig talán sosem látott szintű koordinációt követel meg a csapatoktól.
  • A "valamit, valamiért" elv jegyében a trial bőségesen megjutalmazza a próbálkozókat, négy darab egyedi szett és megannyi egyéb jutalom, acheivement, stb. lesz elérhető a teljesítés során.

 

Új megoldások és változások az alapjáték tekintetében (Summerset megvásárlásától függetlenül)

  • Rengeteg mmoban szokás, hogy minden nap egy kis ajándékkal kedveskednek a fejlesztők azoknak, akik belépnek a játékba. A Summerset premierjét követően ez a rendszer elérhető lesz az ESO-ban is, vagyis minden játékos kap naponta valami ajándékot a belépés után, amely lehet étel, valami fizetőeszköz, esetleg speciális collections kategóriába tartozó tárgy, bármi.
  • Szintén újdonság - VÉGRE VALAHÁRA -, hogy megérkezik a Crown Storeba az ajándékozás lehetősége, vagyis bármi, amit a Crown Storeban veszünk, mostantól elajándékozható lesz. Meg akarod lepni a cimborádat egy 4 DLC-s megapakkal, vagy egy pofás hátassal, esetleg egy vicces díszjószággal? Vedd meg Crownért és küldd el neki! Lesznek azért megkötések, de ezekről majd később.
  • Szintén a Summersettel érkezik meg a "napi első battleground jutalma", vagyis minden nap az első teljesített battleground extra jutalmat biztosít, lásd a jelenleg is működő "napi első dungeon jutalma".


 

Eredeti cikk (2018. március. 21.):

Cinematic teaser trailer

 

Gameplay trailer

Egyéb részletek:

Régi Aldmeri Dominion kalandjainkhoz köthető ismerősök közül sokan visszatérnek, lásd Ayrenn, Razum-Dar, de találkozunk majd a helyi vezetőkkel és azok ellenlábasaival is.

A kalandjaink során eljutunk Artaeum Szigetére és csatlakozhatunk Psijic Rendhez. Végre megismerhetjük a Rend és a Mágusok Céhének eredetét, történelmét, és persze nem utolsó sorban kapunk egy teljesen új skill fát, rajta aktív és passzív képességekkel. A skill fa ultimate képessége az "UNDO" lesz, amely használata során visszaugrunk az időben 4 másodpercet és ott jelenünk meg, ahol akkor voltunk (minden egyéb stat is visszaáll arra az állapotra - életerő, magicka, stb.)

Érkezik az Ékszerkészítés, a Jewelcrafting, mint egy új teljes értékű szakma, önálló skill fával, kutatási lehetőséggel, gyártással, bontással, munkapaddal, stb.

A "JC" egyúttal megreformálja - kibővíti - a játékban eddig megismert ékszer traiteket.

Érkezik egy új, 12 fős trial is, a Cloudrest, amely egy ősi lezárt város az Eton Nir (Summerset legmagasabb hegyének) csúcsán. TES: Arénában már jártunk arra, ha emlékszik még valaki. A főellenség Welkynar és az ő griffmadarai és lovasai lesznek.

Szintén Arénából lehet ismerős a Kristály Torony, az Altmer nép egyik legszentebb helye, melyet még az egységes Aldmeri elfek építettek az őseik tiszteletére, és ahova ismét ellátogathatunk.

Lesznek új PVE csapatjátékot megkövetelő kihívások, mint például az "Abyssal Geysers", mely hasonló az alapjáték Dark Anchor eseményeihez.

Természetesen Summerset is tele van Dolmenekkel, World Bossokkal, napi küldetésekkel, nem fogunk unatkozni.

Ha új Chapter, akkor új tutorial is, vagyis a Morrowindhez hasonlóan az új karakterek most már a Summersethez köthető bevezetőt fogják elkezdeni, és csak később tudjuk esetlegesen bepótolni a másik két "szökést".

 

 

Preorder bónuszok:

Megosztás

 

Fontosabb információk:

 

Eddig megjelent DLC-k:
(kisebb kiegészítők)


Imperial City
(PVP tartalom)

Orsinium

(PVE/sztori alapú)

Thieves Guild
(PVE/sztori alapú)
Dark Brotherhood

(PVE/sztori alapú)

Shadow of the Hist

(PVE/Dungeon DLC)
One Tamriel

(openworld gameplay
bevezetése)

Homestead

(PVE/Housing DLC)

Horns of the Reach

(PVE/Dungeon DLC
)
Clockwork City
(PVE/sztori alapú)

Dragon Bones
(PVE/Dungeon DLC)
Wolfhunter
(PVE/Dungeon DLC)

 

 

Eddig megjelent Chapterek
(nagyobb kiegészítők)

The Elder Scrolls Online:
MORROWIND

2017. június


The Elder Scrolls Online:
SUMMERSET

2018. május


 

Készülőben lévő DLC-k,
nagyobb változások:

Murkmire
(PVE/sztori alapú)
(2018. tél)


 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

Hasznos oldalak

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2005 - 2015.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.