Azzal kezdeném, hogy a személyes véleményemet és tapasztalataimat írom le, mivel a puszta tényközlés már megtörtént, az elmúlt egy hónapban. A teszt szerveren már egyszer végigjártam a területet, így óriás izgalom már nem kapott el, mert nagyjából tudtam mire számíthatok, lásd gyönyörűen kidolgozott csatorna rész (a játék eddig legszebb része), kellemesen romos és hangulatos város körzetek. Az érdekelt inkább, a játékosok milyen módon fogják belakni az új területet.

PVP élmények:
10 óra pvp-t tettünk bele a dlc-be és már biztos vagyok benne, hogy sok PVE-hez szokott játékos, ide nem fog járni, főleg ha lecseng az újdonság varázsa. Nagyon szemét terület, nagyon kempes, bocsánat a megfogalmazásért, de igazi rohadékoskodós terület. Gyenge idegzetűeknek szigorúan tiltott terület. A csapatunk elég sok pvp csatában vett már részt a játék megjelenése óta, tapasztalat és tudás is van bőven, de nálunk is fortyogott a hangulat, főleg mikor a megahc guildek összeálltak 10+ emberrel és darálták végig a csatornákat, vagy a kerületeket. Na ezek a csapatokat, legfeljebb az aktuális helyszín boss-jának segítségével tudtuk megzavarni, likvidálni pár percre. :)
A lejáratok, feljáratok, quest helyek és jó loot területek természetesen már most halálosak. Egyedül semmi értelme nekifutni, az egész kontent csapatalapú, sokkal jobban, mint Craglorn.

A csatornában és a felső kerületekben ölhető pár boss, amelyek között van nehezebb és könnyebb, valamint pár teljesítésre váró acsi és küldetés. A három szövetség csatornarendszere egy központi helyre fut össze, ahol Molag Bal ismét megjelenik és nem annyira barátságos. A központi teremből természetesen simán továbbsétálhatunk az ellenfél csatornáiba. Vicces hely, mivel szűk folyosók és termek vannak, így nagy az esély arra, hogy a helyi gyors megállás nélkül darál be.

A felső kerületek és a csatornarendszer létrákkal van összekötve, így például simán jó móka a létrákat kempelni alul és felül, a szigorúbbak akár mindkét helyen egyszerre. :) Szerencsére a küldi leadó helyek teljesen védettek, illetve a kerület és csatorna váltások idejére is védve vagyunk pár másodpercre.

A születésekre két megoldás is van. Ha mob öl meg, helyben vissza tudsz születni, vagy a zóna adott biztonsági pontjára. Például minden kerületnek van biztonsági zónája, minden szövetségnek, amelyek általában a házak első emeletén, egy zárt területen helyezkedik el. Ha játékos öl meg, akkor vagy ki tudsz születni Cyrodiil-ba, vagy a biztonsági zónára.

Tel Var Stone:
Az IC új csodaköve, amely minden mobból, ládából, questből és játékosból esik. Kicsit olyan, mint az AP, vásárolhatunk belőle set-et, egyéb tárgyakat. Az AP-hoz képest annyi a különbség, hogy elrakható a bankba, mint az arany, és fontos is bankban tárolni, mivel PVE halál esetén 10%-ot, PVP, játékos általi halál esetén 80%-ot vesztünk az inventory-ban felhalmozott mennyiségből. Én a két nap alatt 2300 TV-t menekítettem ki a bankba és vagy 5000-et buktam, nem túl óvatos játékkal. 
Nagyon fontos, hogy aki PVP-zni megy, ne is számítson arra, hogy majd jó sok TV-t összeszed, a kettő együtt nem fog menni, mert mindig lesz valaki, aki megöl és ellopja a TV-t. Aki gyűjtögetni szeretné, annak érdemes a csatornarendszert farmolni és pár száz kő után visszatérni a bankba, biztonságba helyezni. Ha túl messze vagytok, ölessétek meg magatokat mobbal, így -10%, de vissza tudtok születni a bázisra, biztonságosabb, mint kilométereket visszarohangálni.

PVE élmények:
Csak a White-Gold Towerben jártunk eddig normál módban, mivel a veterán része nagyon nehéz, nem árt hozzá egy új és maxos gear. Szerencsére a PVE játékosoknak nem kell átverekedni magukat a pvp zónán, ahogy a többi dungeonba, ide is be lehet kívülről születni. Az IC területén található mobok erősek és gyorsan születnek, a boss-ok egy része meg kifejezetten erős, igazi pusztítást tudnak végezni a játékosok soraiban.

Alapvetően minden mob és boss kapott egy extra mágikus és fizikai védelmet, pl a régi dungeon mob-jai is, ami a dps-re is erős hatással van, számokban kifejezve legalább 25%-os csökkenéssel. A régi dungeon és a napi küldetések is skálázódtak, így szerencsére a v15-16-os cuccok bontásából kinyerhetőek az új alapanyagok. Ha már új alapanyagok a Zenimax nem kímélte a játékosait és a v16-os cuccok megszerzését sem az átlag játékos számára tervezte. Minden v15-16-os cucc bontásából csak 1 feldolgozott mati esik és a v16-os cuccokhoz 100-150 szükséges, vagyis 10x több, mint az előző veterán szintű cuccok gyártásához. Mondanám, hogy jó ötlet volt, de nem az, talán egy 5x-ös szorzó bőven elég lett volna, de így túl sok idő és pénz azoknak, akik kevesebbet játszanak. Habár tény, hogy v15 és v16 között nincs olyan óriási különbség, szóval...azért nehéz ügy.

A napi gyártós küldetéseknél a főzés és enchant már biztosan gazdagodott új receptekkel és a hirelings-ek is hoznak új alapanyagokat. A fa, ruha és fém napi küldik jutalom konténere dobhat glass motif fragment-et.

Az IC-ben található mobokból pedig trófeák hullanak, amelyekből össze kell gyűjteni 60-at és ezután bejuthatsz olyan ajtók mögé, amelyek eddig zárva voltak. Mivel még nem gyűlt össze ennyi trófea, így nem tudom milyen jutalmak várnak az ajtó mögött. A ládákból, hátizsákból hullik egyébként a glass armorhoz szükséges nyers alapanyag is, amelyből nekem máris kettő egész pottyant, hurrá. :)))

A Xivkyn motif farm kezdetét vette a csatornarendszer központi területén, ahol Molag Bal is feltűnik. Állítólag itt jó nagy az esély rá, de eddig talán még mindig Aldruin csapattársamnak esett ki egyedül az egész megaszerveren, persze rögtön az első nap. Nem mázlista, persze.

Ami pozitív és negatív:

+, PVP tartalom, igazi pvp-seknek, de azért a PVE-s arcok is meg tudják szerezni azokat a cuccokat, amikre szükségük lehet. Nem kell sajnálni a tartalmat a pvp-sektől, mivel valószínűleg a következő 1 évben nem sok újítást fognak kapni.

-, kevés lett a kampány, este hat után órás sorok, reméljük állítanak még be kampányt (tegnap már egyet sikerült)

+, nagyon hangulatos, szép, egyedi lett a tartalom, merész játékmechanikával, nem a biztosra mentek az IC-vel, ebben biztos vagyok

-, lag van, habár nem őrült nagy, de azért sokszor zavaró, ahogy az fps drop is, valamint az akadozó játék, amely reloadui-val kezelhető, ezen kívül is vannak bugok rendesen

+, ez egy mmo, nagyon tetszik benne, hogy ezzel a dlc-vel is ösztönzik az embereket a csapatmunkára, aki egyedül akar bóklászni, irány a single player TES játékok

-, túl sok alapanyag kell a v16-os cuccokhoz, valamint a TVS-ekből is elég lenne a felét bukni, ha játékos öl meg. Kvázi azt érték el, hogy senkinél nincs egy darab sem, mivel oda vissza jár a kő a játékosok között, max az atomhc guild zergek profitálnak ebből, megint.

Összegezve, én elégedett vagyok a tartalommal, nem lett tökéletes, és valószínűleg 1-2 hónap után a játékosok nagy része meg is unja, de bőven jó tartalom a következő DLC-ig, annyi van benne, több nincs. A PVP-sek örülhetnek, mivel ha már unalmas a nyílt harc, lehet egymást darálni a városban is.

Megosztás

 

Fontosabb információk:

 

Eddig megjelent DLC-k:
Imperial City
Orsinium
Thieves Guild
Dark Brotherhood
"Shadow of the Hist"
(DLC Dungeon Pack)
"One Tamriel"
"Homestead"
(Housing)
The Elder Scrolls Online:
Morrowind

(első nagy kiegészítő)
Horns of the Reach
(DLC dungeon pack)

 

 

Készülőben lévő DLC-k,
nagyobb változások:


Clockwork City
kb. 2017. november

 

Transmogrification rendszer (?)
(felszerelés kinézetének
egyedi átalakítása)
2018. eleje (tipp)


Karbantartás/patch napok:
PC: hétfő kb. 10:00 órától
XB1: kedd kb. 10:00 órától
PS4: szerda kb. 10:00 órától

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

 

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

Friss hozzászólások


További témák »


Hasznos oldalak

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2005 - 2015.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.