Önmagában a Creation Club egy jó dolog is lehetne, hiszen a program keretében tehetséges fejlesztők készíthetnek modokat a Bethesda játékokhoz úgy, hogy azt a folyamatot fejlesztők/mentorok segítik és közben még pénzt is kapnak (nem is keveset) az elvégzett munkájukért. Ugyanúgy, mint bármelyik alvállalkozó, vagy külsős fejlesztő a hétköznapi életben.

A gond ott kezdődik – legalábbis az egyre hangosabb és ingerültebb internetes közösség szerint, akik, más eszközük nem lévén, minden Bethesda játékot leszavaznak és lepontoznak az interneten – hogy pár éve a Bethesda és a Steam már bepróbálkozott a fizetős modok rendszerével, amely alig pár hét alatt csúfosan el is bukott. Ezek után nem meglepő, hogy megint kiverte a biztosítékot a népnél az a tény, hogy ezekért a közösen fejlesztett és a Creation Clubban terjesztett modokért a Bethesda ismét csak pénzt kér. Márpedig - amióta világ a világ -, a TES és Fallout játékokhoz készült modok ingyenesek voltak. A Bethesda szerint még most is azok, hiszen a Nexus tömve van jobbnál jobb rajongói alkotással, ezek inkább tekinthetően mini DLC-knek, extra/prémium tartalomnak.

Ezen új fizetős tartalmak egyike lesz a hamarosan érkező Skyrim Survival Mode, amely tegnap béta szakaszba lépett és a Steamen már elérhető tesztelésre. Mivel manapság minden utcasarkon találunk egy-egy kósza survival játékot, ezért szinte biztos, hogy nem lesz nagyon meglepő a lapozás után felsorolt érkező új lehetőségek és az alapjátékot alapjaiban megváltoztató új állapotok listája.

 

Éhség (Hunger)

Akár csak az életben, a Skyrimban is megéheznek a hősök. Üres gyomorral fogy a kitartásunk (Stamina) és bizony előfordulhat, hogy legyengülve kicsit csoszogunk (amely miatt a lopakodás sem lesz egyszerű) vagy nem tudunk minden fegyvert úgy forgatni, mint korábban. Hogy mennyire vagyunk éhesek, azt a program a stamina csíkon jelzi majd nekünk. Természetesen a sült/főtt ételek több éhséget csillapítanak, mint a nyers alapanyagok. Fontos megjegyezni, hogy nyers húst zabálva sanszos, hogy még ételmérgezést is kapunk, amely megint nem tesz jót az életerőnknek. Érdemes lesz forró leveseket készíteni (vagy venni), mert felmelegítenek és melegen is tartanak majd minket (a kihűlést, mint állapotot lásd lentebb)

Hja igen, vérfarkasként vagy vámpír lordként az áldozatainkból táplálkozva csökkenthetjük az éhségünket…

 

Fáradtság/szufla/kitartás (Fatigue)

Még a legkitartóbb kalandoroknak is szükségük van néha egy kis pihenésre. Minél fáradtabbak vagyunk, annál jobban csökken a rendelkezésre álló magickánk, illetve úgy válnak egyre kevésbé hatékonyabbá az italok, főzetek. Természetesen fáradtan a magicka és a stamina újratöltődése is lassabb lesz. Nincs mit tenni, időről időre keresnünk kell egy ágyat és aludni egy jót. Érdemes megjegyezni, hogy nem mindegy hol, milyen ágyban. Ha a szabad ég alatt pihenünk egy hirtelen összetákolt priccsen, akkor nem tudjuk teljesen kipihenni majd magunkat úgy, mint egy fedett helyen talált pihe-puha ágyikóban.

 

Hideg és meleg (Cold / Warmth)

Talán nem meglepő, de Skyrim nagy része csontig hatoló hideg klímával rendelkezik, amely nem tesz jót az egyszeri kalandornak (az éghajlati térképet lásd lentebb). Minél hidegebb tájon mászkálunk, annál jobban fogunk fázni. Ha pedig át vagyunk fagyva, akkor csökken az életerőnk (a Health csík is jelzi majd, hogy mennyire fázunk), lassul a mozgásunk és mivel vacogva, remegő kézzel nehéz zárakat feltörni, ezért a tolvaj képességeinkkel (zárak feltörése és zsebmetszés) sem nagyon fogunk boldogulni. Ha pedig vagyunk annyira figyelmetlenek, hogy nem tudjuk idejében felmelegíteni magunkat, akkor bizony megfagyunk és vége a dalnak.

Védekezni a hideg ellen a következőképpen tudunk:

  • vagy meleg levest eszünk,
  • vagy megfelelő ruhát viselünk (minden felszerelésnek lesz egy extra tulajdonsága, hogy mennyire véd a hideg ellen)
  • vagy keresünk egy tűzhelyet (vagy kézbe veszünk egy fáklyát) és megmelegedünk egy picit.

Az iránytűnk mindig jelzi majd (hópihe vagy nap ikonnal, lásd lenti kép), hogy amerre tartunk, arra éppen csökkenni vagy emelkedni fog e a hőmérséklet. Vérfarkasként vagy vámpír lordként jobban bírjuk a hideget, mint az egyszeri kalandor.

 

Jéghideg folyók

Skyrim hidegebb területen kétszer is meggondoljuk ezentúl, hogy átgázoljunk/átússzunk e egy folyón, vagy keressünk inkább a közelben egy hidat. A folyók és tengerek vize ugyanis annyira hideg arrafelé, hogy az első karcsapások után máris sebződni fogunk és ha nem érünk partot villámgyorsan, majd melegedünk meg valahol, akkor bizony ott fagyunk meg, a folyó vagy tó kellős közepén. Természetesen van ellenszer, például egy Flame Cloak varázslat vagy a Dunmerek Ancestor’s Wrath képessége ideiglenesen teljesen immunissá tesz minket a jéghideg vízzel szemben.

 

Gyorsutazás (Fast Travel)

Survival módban nincs. Pont. Vagy gyalogolunk, vagy lóháton közlekedünk vagy igénybe vesszük a városok közötti szekér/hajó járatokat. Az utóbbi esetében érdemes megjegyezni, hogy a program figyeli az eltelt időt, így egy-egy hosszabb utazás után éhesen, fáradtan vagy akár fázva érkezhetünk meg a másik városhoz.

 

Életerő regenerálás/visszatöltés (Health Regeneration)

Nincs. Vagy kaját eszünk, vagy itókákat (potion) iszunk vagy varázslatot használunk. Survival módban nem tölt vissza automatikusan az életerőnk.

 

Szintlépés (Leveling Up)

Ha szintet akarunk lépni, akkor bizony keresni kell egy ágyat és csak alvás közben tudjuk ezt megtenni. Természetesen a Perkekre kapott pontjainkat később, a kalandok közben is el tudjuk osztani, de szintet lépni (és életerő/kitartás/magicka attribútumokat növelni) csak alvás közben tudunk.

 

Súlyok (Carry Weight)

Sajnos csökken az általunk elbírt súly mennyisége, vagyis mostantól csak azt vigyünk magunkkal, amely tényleg fontos! Sőt, ezúttal az álkulcsnak (Lockpick) és a nyílvesszőnek (Arrow) is lesz súlya. Túlterheltség esetén fogy a szufla (Fatigue) és hamarabb kell pihennünk.

 

Mérgezések, fertőzések, kórságok, stb. (Diesase)

A Survival módban rengeteg új fertőzés vagy előre nem látott, az ellenfeleink által terjesztett kórság vár majd ránk. Sőt, az eddig megismertek is jelentősen erősödnek. Arról nem is beszélve, hogy a nyersen fogyasztott ételek még ételmérgezést is okozhatnak. Ha pedig az elkapott kórságot nem kúráljuk, nem gyógyítjuk meg záros határidőn belül, akkor az elkezd súlyosbodni, és az már nagy baj...

 

Ideiglenes állapotok, mellékhatások (Afflictions)

Ha nem figyelünk oda egy-egy veszélyre vagy a játék által jelzett figyelmeztetésre, akkor bizony számolnunk kell bizonyos mellékhatásokkal, amelyek vagy megszűnnek idővel vagy ki kell gyógyítanunk belőle magunkat. Ha pl legyengültünk (Weakened), akkor a közelharci képességeink (csapások, pajzzsal védekezés stb.) csökkennek. Ha kissé zavarodottak vagyunk (Addled), akkor a varázslatok és egyéb mágikus képességek lesznek kevésbe hatásosak. Ha átfagytunk (Frostbitten) akkor a remegő kezünk miatt a zárak feltörése, zsebek metszése mellett az íjak kezelése is nehézségekbe fog ütközni.

 

Oltárok, szentélyek (Shrines)

Vége az ingyenességnek, most már adományokkal (pénzzel, mi mással) kell fizetnünk ahhoz, hogy az "égiek" segítsenek rajtunk. Természetesen otthon, a saját házunkban felépített szentélyek továbbra is ingyen gyógyítanak vagy áldanak meg, stb.

 

Perkek és Csillagjegyek (Perks, Standing Stones)

Az „The Extra Pockets” perk és a „The Steed” csillagjegy a korábbi 100 extra hordozható súly helyett csak 50-et ad, csak hogy ne legyen egyszerű a kalandor élete a Survival módban.

 

Röviden ennyi. A Skyrim Surival módja fizetős lesz, az áráról viszont egyelőre nem tudni. A megjelenést követően egy hétig bárki kipróbálhatja INGYEN, ennyi idő alatt el lehet dönteni, hogy kell e ez nekünk vagy sem. Természetesen PC mellett elérhető lesz PS4 és XB1 platformokon is.

Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.