írta: Apokalypsys

Történelem

A Bajtársak (The Companions) hasonlóak a Tamriel más provinciáiban működő Harcosok Céhéhez, viszont nincs kapcsolat közöttük. Valójában Ysgramor 500 bajtársának leszármazottjai, mikor ő visszatért Atmorából bosszút állni a hóelfeken a Saarthali mészárlásért. Ennek következtében Ysgramor halálával nincs igazi vezetője a Bajtársaknak, csupán egy úgynevezett ,,Előhírnök" (harbinger), aki tanácsaival látja el a többi bajtársat szükség esetén. Az Előhírnök szava mélyen tisztelt egész Égkoszorú mind a 9 megyéjében. A Bajtársak egymást, ha arra méltónak nyilvánítják, Pajzs-Testvéreknek (Shield-Brother) szólítják.  A bátorságot és a harci szellemet tisztelik,  de megbízásaikért pénzt kérnek. Mégis többek egy csapat zsoldosnál, hiszen Ysgramor örökségét őrzik a Meretikus Nagykor óta. A bajtársak általában Északiakból állnak, de ha úgy gondolják, bevesznek más fajú tagokat is.

A Bajtársak Égkoszorúban

A Bajtársak főhadiszállása, Jorrvaskr Fehérvágta (Whiterun) városában található, az ún. Szél-negyed (Wind District) keleti oldalán, az Égkohó (Skyforge) alatt. Ezt a kohót egy dombon építették, ,,hogy közel legyen az éghez". Egy hatalmas, kőből faragott sólyomszobor lábainál fekszik, és egész Égkoszorúban a legjobb acélt lehet itt kovácsolni. Azt mondják, a kohó titka, hogy Ysgramor óta minden Előhírnök szelleme a kohó tüzei között él tovább, az elkövetkező Pajzs-Testvéreket szolgálva. Az Égkohót mindig egy Szürkesörény (Grey-Mane) kezelte; ez egy nagyon régi és Fehérvágtában mély gyökerekkel rendelkező, hagyományokhoz hű család neve. A Kohóalj (The Underforge) egy ősi varázslattal bíró, rejtett üreg a sziklában. Maga Jorrvaskr egy régi sörcsarnok, és a kohót leszámítva a legrégebbi épület Fehérvágtában. A város később épült köré. Falai között egy-egy győzedelmes csata után a harcosok lakomáztak, mézbort ittak és történeteiket mesélték, esetleg ökölharcban mérettették meg egymás erejét. 2 részből áll: egyik a csarnok szintje, a másik a föld alá lenyúló pincehelyiség, ahol mindenkinek megvan a saját ágya. A pincehelyiség lejárata fölött egy csatabárd, Wuuthrad tartója áll, benne néhány fémdarabbal. Úgy hírlik, ez volt az a bárd, amelyet maga Ysgramor vitt csatába a hóelfek ellen, és az ősi fém élesebben vágta az elf húst, mint az emberekét. Azóta a legendás fegyver darabjaiban van, szétszóródva egész Égkoszorú területén. A Bajtársak szent kötelességüknek érzik összegyűjteni és egybekovácsolni a fegyvert. Jorrvaskr épülete mögött gyakorló terep áll, a kezdő harcosok itt ütik a szalmabábukat kardjukkal a tapasztaltabbak figyelő tekintete által kísérve.

Első találkozás

Amikor a Sárkányszülött először ér a Pelagia Tanyához,  Aela, Ria és Farkas egy óriással harcolnak. Az óriás halála után megszólítják a Sárkányszülöttet aszerint, hogy segített-e nekik a harcban vagy sem, majd felajánlják a lehetőséget a csatlakozásra. Ha netán valaki elhibázná az utat, a csata nem zajlik le, de a csatlakozás lehetősége mindig fennáll: egy kocsmárossal beszélgetve is megjelenik a küldetésnaplóban a feladat (beszélj Kodlak Whitemane-nel), ha a szóbeszédekről kérdezzük, de egyszerűen csak bemehetünk a pincehelyiségbe is. Mondjuk meg Kodlaknak, hogy csatlakozni szeretnénk, majd kövessük az utasításokat és előbb-utóbb beválasztanak.

A Kör (The Circle)

A Bajtársaknak egy rejtett titkuk is van: a legkiválóbb tagjai egy bizalmas belső kört alkotnak, melynek tagjai egytől egyig vérfarkasok. Ezt hívják A Körnek. Ezután megérthetjük, miért viselnek Farkas Páncélt (Wolf Armor), valamint Aela (aki szintén a Kör tagja), vadászattal kapcsolatos megszállottságát. A titkot a Méltóság Bizonyítása (Proving Honor) című küldetés során tudjuk meg, mikor Farkas átváltozik vérfarkassá. Miután ezen küldetés során visszaszereztünk egy Wuuthrad-szilánkot és még egy megbízást elvégeztünk, Skjor fog keresni minket. Elmondja, hogy most valami  különlegeset tervez számunkra, de ezt másnak nem szabad tudni. Csak találkozzunk vele a Kohóaljnál, azon nap éjfélekor. Elmagyarázza, hol van, majd az éj beálltával megjelenik ő és Aela egy fáklyával a kezében. Kérdésünkre elmondja, ez nem megbízás, hanem ajándék; majd belép Aela után a rejtett ajtón. Aela már farkas formájában vár, és Skjor mondja, hogy rég nem találkozott már ilyen jó Bajtárssal, így hát méltónak talál minket A Körbe való belépésre. Beleegyezésünkre megvágja Aela karját és a vérét kiönti egy kőtálba, melyből iszunk. Vérfarkasként térünk magunkhoz a Kohóalj előtt, majd miután lejár az időnk, a kép megint elsötétül és Akasztószikla (Gallows Rock) előtt állunk Aelával együtt.

Az Ezüst Kéz (The Silver Hand)

Az Ezüst Kéz egy nem csatlakozható vérfarkasvadász szervezet, tagjai ezüst fegyverekkel harcolnak és betegség elleni gyógyszereket hordanak maguknál, megfertőződés esetére. Lehetséges, hogy egykor jó célból alapították meg őket, de mostanra lealacsonyodtak a banditák szintjére, bárkit megtámadnak, akivel találkoznak. A küldetéslánc magában foglalja kiirtásukat is.

 

Küldetések

  • Fegyverben (Take Up Arms)
  • 1 radiánus küldetés (1. hullám)
  • A méltóság bizonyítása (Proving Honor)
  • 1 radiánus küldetés (1. hullám)
  • Az Ezüst Kéz (the Silver Hand)
  • 1 radiánus küldetés (2. hullám)
  • 1 radiánus küldetés (2. hullám)
  • A Vér becsülete (Blood's Honor)
  • A bosszú tisztasága (Purity of Revenge)
  • A halott dicsősége (Glory of the Dead)
  • (választható) küldetések az 1. és a 3. hullámból, korlátlan mennyiség

1. hullám (ezek a Fegyverben küldetés után elérhetőek):

Állat kiirtás (Animal Extermination) I - Aela
Ölj meg egy állatot, ami beszökött egy tisztes polgár házába.

Állat kiirtás (Animal Extermination) II - Aela
Tisztíts meg egy vadállatok lakta barlangot.

Felbérelt ököl (Hired Muscle)- Farkas
Bírj jobb belátásra egy lakost, puszta ököllel.

Probléma Égkoszorúban (Trouble in Skyrim) - Farkas
Takaríts ki egy helyet, lakják azt banditák, banyák, vagy fafúriák.

Családi ereklye (Family Heirloom) - Skjor vagy Vilkas
Szerezd vissza egy gazdag család elveszett ereklyéjét.

Megszökött bűnöző (Escaped Criminal) - Skjor vagy Vilkas
Egy bűnöző megszökött a cellájából. Végezd el a halálos ítéletét.

Szabadító küldetés (Rescue Mission) - Skjor vagy Vilkas
Egy polgárt elraboltak, mentsd ki és juttasd haza épségben.

2. hullám (ezek Az Ezüst Kéz után, A vér becsületéig elérhetőek):

Szívenszúrás (Striking the Heart) - Aela
Végezd ki egy helyi Ezüst Kéz csapat vezérét.

Tervek lopása (Stealing Plans) - Aela
Lovasítsd meg az Ezüst Kéz haditerveit.

Visszaszerzés (Retrieval) - Aela
Szerezd vissza Wuuthrad egy darabját.

3. hullám (ezek a A halott dicsősége után elérhetőek, és csak ha még mindig vérfarkas vagy)

Hircine totemjei (Totems of Hircine) - Aela
Aela talált egy eredeti Hircine-totemet! Szerezzétek meg ketten.

Tisztaság (Purity) - Farkas vagy Vilkas
A testvérek meg akarnak tisztulni a bestia vérétől és újra emberré válni.

Sárkányvadászok (Dragon Seekers) - Farkas vagy Vilkas
Szerezzetek dicsőséget a Bajtársaknak egy sárkány legyőzésével!
Sárkány ébredése(Dragon Rising) küldetés befejezése szükséges

 

Tagok

  • Kodlak Whitemane: Előhírnök és Kör tag
  • Aela The Huntress: Kör tag, Profi tanár (Íjászat), küldetésadó, követő lesz
  • Farkas: Kör tag, Mester tanár (Nehézpáncél), küldetésadó, követő lesz
  • Vilkas: Kör tag, Mester tanárr (Kétkezes), küldetésadó, követő lesz
  • Ria: követő lesz
  • Skjor: Kör tag
  • Athis: Profi tanár (Egykezes), követő lesz
  • Vignar Grey-Mane
  • Njada Stonearm: Profi tanár (Védelem), követő lesz
  • Torvar, követő lesz

A következő emberek a Bajtársaknak dolgoznak, de nem tagok:

  • Brill (Vignar barátja)
  • Eorlund Grey-Mane (a Bajtársak kovácsa)
  • Tilma the Haggard (Jorrvaskr takarítónője)

Volt Bajtársak:

  • Arnbjorn (Sötét Testvér)
  • Hestla (Volkihar udvar tagja, Dawnguard kell hozzá)

Vérdíj

A Bajtársaknak más a vérdíj rendszerük, mint más céheknek. Egy egyszerű megtámadásra nem lesznek agresszívek, csak mondják: Vigyázz, Nővér/Testvér. (Watch it there, Brother/Sister). Csak akkor támadnak meg, ha lopunk tőlük (tárgyat vagy zsebeléssel), vagy ha megölünk 1 tagot.

Egyéb tudnivalók:

  • Farkas magyarul, Vilkas pedig litvánul jelent farkast.
Megosztás

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2005 - 2015.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.