Az ESO április 4.-én lesz két éves. Sok minden változott a játékban, kezdve a fizetési modell változástól, a konzolos kiadásig, valamint rengeteg alrendszer változott és épült be. Ezekre szükség is volt, mivel bőven ráfértek a ráncfelvarrások. Miért volt döcögős az indulás? Sokan nem tudják, de az ESO, a legtöbb ideig fejlesztett mmo a piacon, 7 évig készült. A kiadást is fél évvel halasztani kellett, de tovább nem nagyon lehetett húzni a megjelenést. Ez megtörtént, de mostanra, két évvel később érte el azt a szintet, ahogy a megjelenéskor kellett volna. Nem ritka dolog ez, nagyjából minden mmo-ra jellemző ez, néha kicsit jobban, kicsit rosszabbul, de alapvetően hasonló időmennyiség kell ahhoz, hogy révbe érjenek.
UPDATE3: A TEGNAPI ÍRÁSOK IS HOZZÁADVA A CIKKHEZ, JELENLEG 20-NÁL JÁRUNK!
Egy nagyszerű játékról beszélünk, amelyet a Skyrim 2.0 online változatát váró sajtósok és tesztelők sem tudtak elbuktatni, pedig azóta is próbálkoznak rendesen, elriasztva sok játékost a próbálkozástól is. Így visszagondolva is nevetséges, hogy emberek, időt, energiát képesek fektetni abba, hogy egy számukra nem szimpatikus játékot lehúzzanak szinte minden cikkben, mert megjelenéskor, a kezdő, gyakorlózóna nem felelt meg az ízlésüknek. Szerencsére a játékosokat nem lehet elriasztani és felismerik, ha valami jó. A PC-n milliós számú vásárló, a sikeres konzolos megjelenés és az év mmo díjai is bizonyítják, hogy az Elders Scrolls Online egy jó és élvezhető játék.
Az összefoglalás után térjünk is rá, mire is készülünk. Akik olvassátok ezt a cikket, közületek sokan új játékosok, vagy régiek, de mindenképpen van valami véleményetek arról, hogyan is lehetne még jobbá tenni ezt a játékot. Ebben kérnénk most a segítségeteket. Szerencsére a játék fejlesztői odafigyelnek a játékosaikra, még akkor is, ha sokszor hosszú idő mire megvalósulnak az elképzelések. Arra gondoltunk, hogy összegyűjtenénk a véleményeiteket, ötleteiteket, lefordítjuk, majd a hivatalos fórumon ezt közzé tennénk, mint a Magyar ESO Közösség javaslatai. Lehet többet írni, lehet kevesebbet, lényeg, hogy megosszátok velünk, mit szeretnétek látni a játékban, szerintetek mivel lehetne még jobbá tenni. Több dungeon, több trial, új küldetések, jobb pvp, új céhek, házépítés, több szakma, jobb jutalmak, stb...
Akit érdekel a lehetőség, nincs más dolga, mint ötleteit leírni itt az oldal fórumán, vagy az Elders Scrolls HQ, illetve az Elders Scrolls Hungary facebook csoportokban.
UPDATE3: A TEGNAPI ÍRÁSOK IS HOZZÁADVA A CIKKHEZ, JELENLEG 20-NÁL JÁRUNK!
Írjatok, mondjátok el mit szeretnétek, nem gond, ha valaki már írta, mert ha valamit többen mondtok, az hangsúlyosabbá válik!!!! Aki változtatni szeretne, jelezze.
Amik eddig összegyűltek, utólagos engedelmetekkel kicsit sűrítve, pontokba szedve:
Dreko:
- Különböző fajok különböző mozgás dinamikával (futás, séta, etc.).
- Kevesebb leveling a maximális szint eléréséig, akár XP bónuszokkal, akár heriloommal, akár a VT szintek törlésével.
- World PvP játékmód lehetőségének a kialakítása
- 1v1 vagy 3v3 PvP játékmód lehetőségének a kialakítása (aréna, stb.)
- Több új, választható kaszt a játékban (pl. Moth Priest)
- Cyrodiil stabillá tétele, a lag és az FPS sokat javult a béta óta, de még mindig vannak problémák.
- Az actionbar bővítése 5-ről mondjuk 7 slot-ra.
- A küldik során az eddiginél sokkal több döntési kényszer, lehetőleg komolyabb következményekkel, illetve, a párbeszédek során sokkal több lehetőség a válaszadásokra:
- Bónusz: Szerintem életképes lehetne, ha ezeket a CP pontokat a küldetések során adott válaszok, meghozott döntések, és a cselekvéseid alapján kapnád meg. Ebben az értelemben akár csak az egyik ágra (warrior, mage vagy thief) is volna lehetőség pontokat gyüjteni, a meghozott döntéseink alapján, míg a másikra nem. Így a CP igazodna a játékstílusunkhoz (nagyon kezdetleges példa,párbeszédben 3 válaszadási lehetőség:-Lie (ez adná a Thief pontot), - a fight(amikor erőszakkal kell meggyőzni valamiről valakit, ez adná a warrior pontot), - és a meggyőzés vagy nevezhetjük másképp is( ez adná a mage pontot). A jelenlegi CP rendszer szerintem alakításra szorul, de nem az elosztást és az ágakat illetően, hanem a CP pontok megszerzésének lehetőségét illetően.
Kryon:
- "sandbox zóna": házépítés, guild erődök, guildharc, építhető-rombolható környezet
- Egy új, kereskedelemre alapozott, frakcióktól független world-pvp rendszer. Egy az egyben átvehetnék a Silkroad Online régebbi 3 foglalkozásos rendszerét (Trader, Hunter, Thief)
- A világban megszerezhető, összerakható speciális képességek. Spellcrafting helyett, ha az nem lesz...
iddqd (streetwiser ps4):
- Minden normál dungeonnak veterán verziót és több trial
- Az értelmes, használható trait-es setek nagyobb arányban essenek
- PVP... Cyrodil nagyon laggol és sok a crash
- Új kasztok, fajok, felskálázott DSA, staminás ultimate
CsikB:
- DLC-khez több group dungeon
HajosB:
- Kasztrendszer megszüntetése
- Életképesebb staminás kaszt
- Új fajta PvP játékmód: a Dark Brotherhood megjelenése után. Ez figyelmenkívűl hagyná a szövetségeket, és azt venné figyelembe hogy ki milyen guildhez csatlakozik. Pl.: Fighters vs Thiefs guild. Dark Brotherhood esetében egy játékost kellene eltenni lábalól, míg az ellenfélnek meg kéne védenie...
Although:
- Túl gyors és könnyű a szintezős pve tartalom
- Dinamikus események, eventek
Runningwild:
- Dinamikus eventek, pl a dolmenekhez köthető inváziók
- Több group dungeon és trial
- Régi endgame tartalom felskálázása
- Normális traitek, használható változatos set-ek
- PVP lagmentesítése, Imperial City-t vonzó pvp zónává tenni
TedE:
- Glitchek és exploitok javítása: a Two Handed Axe bleedje, a Focused Charge, a Mundus Stone stack, korábban a Camo Hunter oneshotjai, stb
- A Fighters guild skilljei közül a Dawnbreakernél a DoT-ot csökkentenék, és az instant sebzést meg növelnék. Nem annyira könnyű azzal az elég nehezen megszerezhető ultival bárkit is eltalálni, aki nem egy kis térben, egy helyen áll.
- A vámpírok szinte kihaltak Cyroból, nekik is kéne egy kis finomhangolás (mostanában csak stamina farkasokat látni).
Bandras DaSilva:
- Group Finder fejlesztése, javítása és bevezetése Trialokra is (gear check beépítve)
- Aukciós házak, egy guild tagság
- Normális statokkal rendelkező setek
- Kicsit nehezíteném a játékot
Andule:
- Céhek (questek, skillek), pl Morag Tong
- Vallás
- Housing, spellcrafting, companion rendszer
- Veterán rendszer eltávolítása
- Aktív események, lore-friendly ünnepek, dolmenekhez köthető események
- Több ESO ingyenes próba napok: X napos vagy X szintig, akciók az alapjáték árára vagy egy plusz mount ha abban az időintervallumban veszed meg/fizetsz elő máskor meg fizess teljes árat
- A kasztok eltörlése és csak (összegyűjthető/feloldható) skillek alapján buildekbe sorolás
KenRogers:
- Napi, heti, alkalmankénti eventek nagyon hiányoznak a rendszerből (a dolmen inváziós forma ötletes, nagyon jónak tűnik, ezt a formát több mmo-ban is láthatjuk és sikeresek, a díjazást valami féle token rendszerben látnám jónak. A random "majd dob valamit" az teljesen felesleges.)
- Napi küldetések token-es rendszerrel
- Pvp terület lag probléma javítása alap feltétel...
- Fajspecifikus drop. konkrétan tele a hócipőm a folyamatos, számomra hasznavehetetlen droppokkal.
- Kevesebb fejlesztési energia a crown store hüleségekre
- A felfedezett területek, leölt bossok, dolmenek és a skyshard is lehetne account és nem karakterfüggő. ha egy karit végigvittél tisztességgel, a második, harmadik, stb karakternél ez már fájdalmas. minek?
Mykee:
- Housing: A ház az alap, de legyenek benne gyűjthető itemek, amik esnenek trialok végén, mobokból,vagy megszerezhetőek lennének, a ruhszínekhez hasonló rendszerrel. Berendezhető kert, fa, bokor, stb... itemekkel
- Group dungeonok nagyobb számban
- Csoportot igenylő küldetesek. Mint pl a LOTRO-ban a fellowship questek
- Akár a dolmenek is lehetnenek instancoltak, mert kicsi felskálázódása, nagyon könnyűek
- Több küldetés is legyen egyszerre latható
- Legyen kikapcsolható az iranytűn a nyilak, mert az addon nem mindig tökéletes
- Több skill a bar-on. Szerintem ez szélesítené a taktikai repertoárt is, amit használni kell, pl egy boss legyőzéséhez. Én kb 8+1-es slot-ú skillbar-ban gondolkodnék
- Nagyobb számú, erősebbb debuffolási lehetősége legyen a moboknak, és a játékosoknak
- TRIAL
Chucky:
- Az achievements részben minden célhoz ami ad jutalmat, pl EXP vagy undounted pont irja oda a jutalmak közé, hogy tudjuk melyikeket érdemes csinálni az altokkal
- Craglorn story adjon skill pontokat
- Craglorn quest reward konténerek és event ládák valamilyen eséllyel adjanak nirncrux-ot
- Craglornban ne fehéredjenek ki az objektumok csak azzal, hogy a közelébe érünk, egyszer meg kelljen csinálni azokat a feladatokat
- Craglorn-t kicsit rendberakni, skálázódó zóna legyen és az események kicsit erősebbek legyenek
- A Yokudan stílus lapokat, vagy az arany könyvét a 3 Craglorn-os trial és DSA adja (utolsó boss és utolsó láda). A stílus kavicsát pedig minden láda minden boss dobhassa valamilyen eséllyel.
- Minden zóna skálázódó zóna legyen, ne legyenek EXP nerfek. Nem probléma az szerintem, ha emberek farmolással szerzik meg a szinteket. Azok az emberek nagyobb eséllyel használnak EXP scroll-t ami bevétel Zenimax-nak. Ha nem csak 1-2 helyen lehet farmolni, hanem mindenhol, akkor kisebb eséllyel rondítanak bele 1-1 helyen az RP élménybe, kalandozásba.
- A dolemenek és a boss-ok skálázódjanak jobban. Ha 10-en csináljuk a dolmeneket vagy a "world boss"-okat ne 3 másodperc legyen az egész. Ráadásul most szintezés közben a dolmen jó exp, és ha 1 VR16-os odamegy mert farmolja achievement miatt, 1 sima fegyver ütéssel leüti a szörnyeket.
- Vizsgálják át küldetéseket, mert még ma is találni olyanokat, amiket nem tudunk teljesíteni csak külön. Akár még Wrothgarban is van ilyen, egymás elől vesszük fel a tárgyakat ami a feladatokhoz kell.
- Dungeon set-ek VR16-on is essenek.
- Vállasok elrejthetők legyenek mint a fejesek. Némelyik undounted vállas nem illik a ruhához (medium/light/heavy) vagy kinézet okok miatt.
- Skill ablakot is lehetne kicsit felturbózni.
- Ha valamire nincs skill pont adva a neve ugyan szürke de a skill exp csík kék, az is legyen szürke, akkor még jobban látszik mi a megtanult és mi nem.
- Az aktív és ulti képességeknél mindkét morfot mutassa így látni melyik van megtanulva és melyik nem.
- Ha egy képességet megtanultam az kapjon további expet azért, hogy ily módon a másik morfja is fejleszthető lehessen.
- A CP reset-hez hasonlóan lehessen változtatni a skilleket, ha csak 6 képességről akarom levenni a 12 skill pontot akkor ne kelljen minden újraosztani.
- Kedvenc skillek opció. Van néhány pl 10-15 skill amit használok rendszeresen, ezeket bejelölném kedvencnek és egy felületen látnám, így könnyebben tudnám változtatni a képességeket.
- Csatán kívül tudjuk 1 képesség morfja között váltani. Pl 500 arany 1 váltás, 5x drágább mint amúgy igaz, csak 1 képességét fizetünk, itt nem is ez a lényeg. Rugalmasabb, dinamikusabb és kényelmesebb harcokat biztosít.
- EXP könyvek a skilleknek, a ládát a jutalom dobozok adjanak, kis eséllyel skill EXP könyveket, amik vagy bizonyos expet adnak az aktív bárodnak, vagy 1 általad választott képességnél ugrik 1 szintet, ha az a képesség skill ága EXP-vel fejleszthető, az is kapja a megfelelő EXP-t.
- A konzolos action bar nagyon tetszik, a keretével és a szürke skillekkel ha nem használhatók, gamepad nélkül is lehessen azt az action bar kinézetet használni.
- Születésnapi ajándékok: Pl 10 1 órás király süti (minden stat max, minden stat regen, pvp-ben nem használható), EXP scroll és 51 CP bővítés.
Tamrieli ünnepek:
- Ezen ünnepek alatt, napi questekből lehet kapni főzős alapanyagokat, amikből király sütit és piát lehet csinálni a csapatnak. (PVP-ben nem használható). Max stat mind3hoz regen mindháromhoz, egy órára. Egyénileg az az 1 óra növekszik, ha a játékos rakott a szakácskodás adott passzívjára. Ezek a kaját ritkák, az főzős alapanyag nem sűrűn jön és csak Tamrieli ünnepek alkalmával szerezhető. Más party kaja nem is lesz, csak ez az ünnepi.
- A napi questek tokeneket is adnak 1 darabot. Accountonként naponta egyet, így nagyon értékes és fontos döntés, hogy mire költöd el. A fentebb említett csapatos kaja recept pl 10 ilyen tokenért vehető.
- Mini játékok csak tamrieli ünnepek alatt: kocka póker, pusztakezes harc, lóverseny, és egyéb csapatos bohóckodások.
Mudnus stone átalakítása:
- Könnyű achievement rá, hogy az összes mudnus stone-t fedezd fel.
- Ha fel van mind fedezve, csatán kívül imádkozással bármikor tudd cserélni, tudd megadni melyik(ek) legyen(ek) az aktívak.
- 1 setup PVE-re 1 setup PVP-re
- skill bar, ruha, Attrib pontok, CP pontok, Mudnus
- Ha belépsz pvp-re a PVP-sre áll rá, ha elhagyod a PVP-t akkor visszaáll a PVE-sre
- Csapat célpont: Ha valaki megjelöl egy célpontot. Pl T betű a target váltás, akkor Ctrl + T megjelöli a csapatnak a célpontot. Ilyenkor a target váltás T betűre nem működik csak a megjelölt célpontot váltja.
- Bankba bedob, bankből kivesz minden pénzt / tel var-t. (Deposit all)
- Alapértelmezett guild: G betűn az látszik, Guild bank kéréskor azé nyílik meg
- /played parancs, ne csak azt mutassa, mennyit játszottál az adott karakterrel, hanem hogy az egész accountodon mennyit játszottál és mióta.
- Quick slot szürők kellenének, mert már eléggé átláthatatlan. Kosztümök, petek, kaját, italok, térképek, ostrom fegyverek. Ha csak kaját akarok berakni elég nehéz megtalálni.
- Kosztüm levetésére valami egyszerű megoldás, mert ami most van, hogy a kosztüm menüben megkeresem és kiválasztom újra nem kényyelmes, Quick slotra berakás nem opció, azt nem ilyenekre kell használni.
- AP-ért lehessen venni undaunted fejest és vállast de aranyért NPC-től ne. Aranyért a store-okon keresztül más játékosoktól. Azaz ezek a ruhadarabok legyenek eladhatók.
- AP árusoknál kicsit rendezgetni kellene, mert nem logikus a rendezettsége, pl a stone treb nem az ostromgépek között van. Jó lenne oda is egy szürő, hogy ostromgépek, kaja pia, stb
Jodo:
- Több Group Dungeon
- Lagmentes pvp
- Több, csapatot igénylő tartalom
- Boss-ok, undaunted láda set drop-ok esélyének növelése kicsivel
- Valamelyik stílus könnyen jön, lásd mercenary, valamelyik pedig megszerezhetetlen egyénileg, nagyon ritkán esik, lásd Ancient Orc
- Maelstrom aréna, valamelyik kaszttal könnyebb, pl sorc (pajzsok miatt), a többivel jóval nehezebb
- Jobb kasztbalance
Jeskah:
- Item Set-ek v16-ra felszintezni, kifejezetten a hunding, julianus és kagrenac setek 5. bónuszai ne fix statot adjanak
- Heavy Armor: jobb dmg ellenállás bónuszokat kéne kapnia, erősíteni kéne az értékeit
- Régi területek szinteződése, mint Wrothgar
- Skillekre Global cooldown bevezetése
- A hosszabb cast time-os és channeling-es skilleket instant-tá tenni, mert a játék jelenleg nem támogatja ezeket a fajta skilleket
- 5 slotos bar-okon passzív és toggleable skilleket kötelező tartani, ami foglalja a helyet, és pl különös tekintettel Flawless Dawnbreaker 8%-os dmg passzív buffja
- Ha már aréna, akkor csapatos inkább legközelebb
- Minden kasztnak saját ágról erős dmg-ző skill legyen
- A kaszt skillek nagy része magickás még mindig, az ultik jelentős része magick dmg-et ad, kevés a stamina morf
- Sorcerer: Két pet van összesen, egyszerre managgelhetetlen, mindkét baron helyet foglal és még gyengék is, az egyik helyett lehetne idézett sebző kard
- Champion rendszer: A csillagokat nem összevonni kéne, hanem még jobban szétbontani tulajdonságaikra
- Armor trait: a divines, nirn, precise, infused az egyedüli trait aminek értelme van, a többi értelmetlen, összhangba hozni a trait-eket, vagy a többinek értelmet adni
- PvP: maximalizált AP szerzés, vagy balansz, hogy ne lehessen bankolni
- A Charge-os skilleknél ne legyen szintbeli akadály, oldják meg máshogy, hogy az extrém szinteken ne charge-okjon fel
Horatius:
- ha a ritkább csalikkal (amiket szintén kifogni lehet csak) a kék, lila és zöld halacskák nagyobb eséllyel lennének foghatóak horgászáskor.
- A változatos invázióhoz akár a városokat is megtámadó MB hadsereg vagy élőholtak.
- A ruhák változatossága. Egyszerűen katasztrófa mennyire nincs benne változatosság. Szinte csak a színekben van eltérés. Nem lenne rossz, ha a dropbol jövő cuccokat rálehetne hegeszteni a már meglévőre új skint adva neki.
- Nem utolsósorban az addonok használata. Irgalmatlanul lassít és sokszor ki is dob miattuk, mert nincs elég támogatása kliens felől. Én speciel, több mint 25-t használok és kell is sokszor, ha kiakarom használni a lehetőségeket és nem akarok órákat tölteni a keresgéléssel 1-1 dolog véget.
- A gyűjtögetős archikhoz kellő cuccok ne karakter bound státuszt kapjanak, hanem account boundosat. Sőt, ha 10 karival meg van valamelyik achi, akkor az összes többi is kapja meg. Kinek van kedve 500+ órát tölteni mondjuk a horgászással tölteni, hogy 2-3 karinak is meglegyen?
BjaN:
Vallás Rendszer/Elhalálozás/Feléledés:
- Nekem kicsit kiábrándító, amikor meghal a karakterem és a szokásos mmo éledési lehetőségeket kínálja fel a játék. Az Eso világában rengeteg Isten van és Daedra Herceg, akik jóval nagyobb hatalommal bírnak az átlagos halandóénál. Ez a gazdag választék nincs kihasználva. Érdekesebb lenne, ha választhatnánk a játék során hitet és gyakorolhatnánk is azt (pl imádkozás formájában), vagy ha negatív vallást választunk (akár Sithis-t) minden nap áldozatot kellene bemutatnunk pl.. Ezekért a tevékenységekért pray szerű pontokat kaphatnánk, ami fedezné a feléledésünket is párszor naponta. Nyilván gyakorolnunk kellene a vallást minden nap, hogy a napi Pray pontunk az meglegyen. Színezné a játékélményt, miután csatában elestem, és inkább az általam választott Isten, vagy Herceg; Isteni küldöttje hozna vissza az élők sorába.
Nypeti:
- Az összes trial és dungeon, DSA felszintezve legyen az aktuális állapotra
- Több dungeon, több DSA féle aréna
- Lagmentes PVP
- 1v1 és xvx fős PVP aréna
- Solo sztori lezárható Orsiniummal
- Zónákban kifarmolható set-ek, legyenek árulhatóak
- IC-nek valami tartalmat adni, feladatokat adni, objective-eket adni, a distric-ekbe ne lehessen születni, csak a sewerbe, a fenti területeket is meglehetne zászlós objectivre csinálni
- Random látákból eső set-ek, pl a staminás set ne kapjon magickás trait-et és fordítva
Henrik:
- Trialok, dungeonok, DSA felszintezése
- Több dungeon, csapatos tartalom, több DSA féle aréna 2-4 fős
- Lagmentes PVP
- 1v1 és xvx fős PVP aréna
- Zónákban kifarmolható set-ek, legyenek árulhatóak
- IC: értelmet adni neki, feladatokat, eseményeket
- Orsiniumos seteket lehessen venni TVS-ért
- Heti rewardok: konténeres jutalom, választható trait és ruha
- Kevesebb snare-elő skill legyen
- Gap closer skill: tudjál mozogni, ha rád teszik
- Template karakter lehetősége, feltételekkel, pl már legyen maxos karaktere a játékosnak
BaloghL:
- Legyen olyan PVP kampány, ahol a skillek morph nélkül használhatóak, esetleg külön-külön, vagy egyben megfüszerezném még azzal, hogy fix HP MAG STAM statja lenne mindenkinek. Érdekes lenne szerintem, lenne varázsa.