Ma megérkezett a hivatalos és végleges 1.9-es Skyrim PC-s patch, benne a legendás skillek rendszerével. A Steam userek már frissíthetik a klienst. Konzolra egyelőre nem tudni mikor lesz elérhető, de a hónap folyamán ez is kiderül, az igéretek szerint.

Tovább után a részletes Feature és Bug Fix lista.

 

Megosztás

Tovább

A tegnapi "kérdezz-felelek" következő részében a combat systemről kaptunk némi felvilágosítást.

Először is a soft lock targeting rendszerrel kapcsolatban: mindenek előtt a célpontnak előttünk kell lennie. Ellentétben az eddigi The Elder Scrolls sorozat játékaival, az ESO-ba bekerült egy lehetőség, a "soft lock targeting", amellyel ki tudunk választani egy-egy célpontot. A támadásaink ezentúl csak erre az egy célpontra koncentrálnak (amíg nem váltunk másra), illetve – szintén a TES játékoktól eltérően -, ha valaki a játékos és a célpont közé áll, a harmadik fél nem akadályozza meg a támadást. Lásd pl a Skyrim esetében Lydiát, aki egy nagyobb csata esetében több pofont kapott tőlünk, mint az ellenfeleinktől, csak azért, mert folyamatosan beleállt a pofonokba. Attól, hogy az ESO-ban targetelünk valakit, még nem biztos, hogy el is találjuk, hiszen a célpont akár kivédheti az vagy akár el is elugorhat a támadásunk elől, stb.

Bizonyos támadásaink az ellenfél egyes speciális "állapotában" jobban hatnak/erősebbek. Pl:. sikeres interrupt után fokozott sebezhetőség lesz az ellenfélnél, amelyet kihasználva nagyobb sebzést okozhatunk. Nem lesz egyelőre olyan speciális támadás, amelyet nem tudnánk ezen „speciális” állapotok teljesülése nélkül is használni.

Bár lesz rá lehetőség, hogy valaki dedikált healer vagy tank legyen, és ennek megfelelően fejlessze a karakterét (csak olyan skilleket, statokat és cuccokat használva), de a játék nem követeli ezt meg. Bármilyen felállású csapat képes lesz dungeonokban és raidekben érvényesülni olyan karakterekkel, amilyennel épp játszunk. Természetesen "nem árt" majd azért csapatonként egy-egy tank és healer szerepet betöltő játékos, de ebben az esetben bármilyen class bármilyen builddel rendelkezve meg tudja ezt oldani csupán az erre a szerepre alkalmas fegyverek és spellek használatával. Anélkül, hogy kényszerből felrúgnánk/újraosztanánk az addig használt és megszeretett buildünket.

Lvl 10 után mindenki mehet pvpzni Cyrodiilba, a rendszer automatikusan felskálázza majd 50-re. Ezt eddig is tudtuk. Viszont most nyert megerősítést az, hogy a PVP során teljesített feladatokért ugyanúgy kapunk xpt, és ugyanúgy szinteket léphetünk. Így aztán lehet, hogy lvl10-ként megyünk csatába délután, de este már lvl14-es ként térünk vissza a frakciónk területére kvesztelgetni csak azért, mert a gyilkoláson kívül egyéb feladatokat is elvégeztünk, sikerrel. Ez főként azoknak lehet jó hír, akik nem szeretnek PVE környezetben szintezgetni, hiszen lényegében csak a 10-es szintet kell elérniük „fogcsikorgatva”, és onnantól konstans fejlődhetnek PVP-vel is, kihagyva a teljes PVE tartalmat.

Arról már volt szó korábban, hogy a GW2-ben látottakhoz hasonlóan (bár a WoW is kezdi ezt a rendszert átültetni a pandákkal), mindenki kap XP-t, aki akár csak egyet is beleütött egy mobba. Nincs "10 percig vártam a respawnra, erre lenyúlta előlem valaki a küldetésem végét jelentő banditát, és várhatok újra 10 percig" mérgelődés. Loot is hasonlóan egyedileg lesz kiosztva, mindenki megkapja a magáét. nem kell sem a ninja looterektől félni, sem a D2-ben látott Villám"pickit"kezű porszívóktól...

Healerek raidben és partykban vagy "terület alapú" (X sugarú körben) vagy "cone" (X fokos szögben a healer előtt) jellegű spelleket fognak használni, ahelyett, hogy vadul targetelnének party vagy raid társakat, és azokat egyesével próbálnák életben tartani. Ezért aztán aki AoE  healt preferálja, az optimális esetben a raid közepén szpemeli majd (amíg futja a magickából) a gyógyító varázslatokat. A cone jellegű spelleket használó healer pedig a party vagy raid mögött áll, és helyezkedik úgy, hogy a társaik belekerüljenek a gyógyítás hatósugarába/szögébe.

Armorok közül a Light Armorok elsődlegesen a varázslatokra, magicka regenerálásra, és hasonló caster dolgokra adnak majd bónuszt. A Medium Armor esetében ez inkább a staminához kötödő dolgok vagy a dodge, sneak, stb tolvaj dolgok.  Heavy Armorok inkább a kapott gyógyításokat vagy egyéb életben tartó hatásokat erősíti a komolyn védelem mellett. Természetesen ezeken kívül minden páncél kaphat mágikus tulajdonságokat, amikkel kombinálva a páncélok alap képességeit megtalálhatjuk a számunkra legjobb megoldást.

Dodge az nem egy skill, ability vagy spell az actionbaron, hanem mindenkinek saját kezűleg kell ezt a WASD irányító gombokkal aktiválnia (kétszer jobbra/A gomb – jobbra ugrás, stb, kétszer előre/W gomb – előre gurulás, stb). Lesznek passzív abilityk, amelyek ezt hatékonyabbá tehetik, de minden esetben a játékos időzítésén és ügyességén múlik, hogy jó időben ugrott e félre valami elől.

A PVP-vel kapcsolatban két dolog lesz fontos. Először is, hogy milyen abilityk és spellek lesznek elérhetőek számodra, és ezek közül miket raksz ki az actionbarra. Továbbá milyen ételt/italt/kaját rendelsz hozzá a „gyógyító slothoz” (lásd korábbi cikkek az actionbar helyet illetően), hogy osztottad el a stamina/health/magicka között a pontjaidat, milyen páncélt és fegyvert használsz és hogy milyen skillekre tettél pontot.

Ezek után jön maga a PVP csata, ahol újabb szempontok is képbe kerülnek. Megfelelő időben használod e a spelljeidet, hogy azok célt is érjenek és ne csak a magickádat koptassák? Sikerül e elugranod vagy blokkolnod az ellenfeled támadása elől/támadását? Össze tudod e hangolni a spelljeitek használatát a társaiddal, hogy ne menjen kárba egy-egy varázslat használata, vagy esetleg a kettő együtt effektív legyen, esetleg erősítsék egymást? Fedezék mellett harcolsz e, hogy gond esetén időt tudj nyerni azzal, hogy mögé szaladsz? Ha a harc megköveteli, tudsz e a megfelelő időben másik fegyverre váltani, pl healer botokról közelharci késekre, stb.?

És még sok egyébtől is függ  csata kimenetele, a karakter buildjétől kezdve a taktikai döntéseken át, a megfelelő megvalósításig bezárólag, amelyek miatt akár egy kis létszámú de kellően koordinált csapat is meg tud állítani egy egész nagy létszámú de vezető nélkül hömpölygő sereget.

Íjászattal kapcsolatban kiderült, hogy – amellett, hogy itt is a célpontra kell tartanunk – különbség lesz a kitartott támadás és a sima támadás között, vagyis ha sokáig feszítjük az újat nyomva tartott bal – támadás - gombbal , akkor ritkábban de erősebbet sebzünk majd.

Ahogy nő az adott fegyverre pakolt skillek száma, úgy válnak elérhetővé a fegyverhez köthető speciális képességek. Például, egy Restoration Staffot fogva a kezünkben, magas skill esetében elérhetővé válik a „Grand healing” ability. De ha gyorsan váltunk egy kétkezes kardra, akkor ez az előbbi képesség már nem lesz használható.  Lesznek olyan class specifikus spellek, amelyeket az adott fegyvertől függetlenül is használhatunk. Vagyis egy Templarral kezdhetjük a csatát egy Restoration Staffal és a kapcsolódó healer abilitykkel, de gyorsan válthatunk a másodlagos fegyverre, egy kétkezes kardra, de így a korábbi gyógyító képességek helyett megjelenő támadó képességekkel már inkább oszthatjuk a pofonokat az ellenfeleknek Amíg ismét nincs szükség a gyógyító szerepkörünkre, mert akkor újra előkapjuk a botot…

 

Emellett pár napja már elindult a The Elder Scrolls HQ Facebook oldala, amolyan kísérleti jelleggel - vagyis bocs, ha bénázunk eleinte, bele kell tanulni :) Próbáljuk az összes ESO vagy Skyrimmel kapcsolatos kisebb hírt összevadászgatni és megosztogatni ott, olyanokat is, amelyek iide a weboldalra nem feltétlen kerülnek fel azonnal hírként. Illetve az oldal változásait is ott követheti mindenki figyelemmel (cikkek, végigjátszások frissítései, stb). És természetesen továbbra is szívesen fogadunk minden cikket, hírt vagy egyéb érdekesnek gondolt írást, ismertetőt, linket, egyszóval bármilyen segítséget a The Elder Scrolls játékokkal kapcsolatban, amelyről úgy érzitek, hogy helye lenne az oldalon. A következő napokban, hetekben próbáljuk utolérni magunkat az ESO-nal kapcsolatos cikkek (sztori, szövetségek, stb) tekintetében, addig is kis türelmet kérünk.

Megosztás

Hamarosan érkezik a következő frissítés a The Elder Scrolls V.: Skyrimhoz. Az 1.9-es patchben a szokásos és elmaradhatatlan bugok gyomlálása mellett bevezetésre kerül egy új nehézségi fokozat, a "Legendás", illetve egy ehhez kapcsolódó új fogalom, a "legendás skillek" fogalma. (Már csak egy Barney Stinson NPC hiányzik easter eggként...) Minden skillünket, amely eléri a 100-as értéket, Legendássá tehetjük. Ekkor a skill visszaesik 15-ös "kezdeti" értékre, majd elvileg nullázódik az összes kapcsolódó Perk is - és kezdhetjük előlről, esetleg más felfogásban. Nevezhetjük ezt akár perkek újraosztásának is (retalentnek, ha úgy jobban tetszik), csak egy kis csavart adva a technológiának, hiszen, ha elrontunk valamit és változtatni akarunk, akkor bizony ahhoz előbb mesterré kell válnunk, és majd csak utána tudjuk variálni a perkjeink elosztását. Érdekes, mindenesetre. Aki szeretné, az steamen már tesztelheti a béta verziót. (és ha írna erről az új legendás rendszer gyakorlati használatáról pár szór nekünk, azt nagyon megköszönnénk!)

Persze, a játékosok maximum 81-es jelenlegi szintje így lényegében kukázva lett, a legendás skillekkel végtelen szintig fejleszthetjük a karaktereket.

update: (2013.03.06)

Genndy volt olyan kedves, letesztelte a dolgot és egyben megerősítette a korábban leírtakat. Vagyis, 100-as skilleket legendássá téve az adott skillünk visszaugrik 15-ös szintre, az adott skillnél elköltött Perk pontok resetelődnek, de visszakapjuk őket szabad, újra elosztható pontként. Ekkor, vagy áttesszük őket más skill perkjeire, vagy újra feltornázzuk a megfelelő szintre az előbb nullázott skillt, csak ezúttal más perkeket választunk menet közben. A visszakapott perk pontokat egyből újraosztani az előbb nullázott skillnél nem tudjuk, hiszen a 15-ös értékről újra fel kell tornázni 20-30-60-80-stb egyes perkekhez szükséges szintre.

 

Skyrim patch 1.9

NEW FEATURES

  • Legendary difficulty setting
  • Legendary Skills – Skills of 100 can be made Legendary. This will reset the skill to 15, return its Perks and allow the skill to affect leveling again. This effectively removes the overall level cap.

 

Megosztás

Bugfixek listája a lapozás után

No kérem, lassan beindul a gépezet a The Elder Scrolls Online háza táján is. "Milliók" regeltek már a béta tesztre (jó, ha millióan nem is, de jó pár tízezren tuti), majd rá pár hétre ugyanezen "milliók" kérdezték meg a létező összes helyen (napi 1-2 levél hozzánk is befutott), hogy mikor indul már a béta. Ma jött a hír a hivatalos oldalra, hogy március vége felé érkeznek az első meghívók a tesztelésre jelentkezett userek postafiókjaiba. Lássunk pár fontosabb infót az egészről, hogy is fog ez zajlani:

Először is, még nem késő regelni a http://signup.elderscrollsonline.com/ címen.

Az ilyenkor szokásos módon, az első tesztelők a közeli munkatársak, ismerősök, családtagok. Ők már pár napja tesztelgetik a játék jelenlegi állapotát, ismerkednek a világgal, irányítással, stb. A PUBLIKUS, a weboldalon jelentkezett emberekből álló tesztelők első csoportját először március végén fogják behívni. Érdemes hó vége felé csekkolni a regisztráció során megadott email címet.

Ahogy korábban már volt szó róla, a béta tesztelése irányított lesz, vagyis a meghívott emberek a játék csak egy bizonyos részét tudják majd elérni, egy bizonyos ideig. Például, március 30-án szombaton elképzelhető, hogy csak déli 11-től délután 3-ig lehet belépni a TES Onlineba, és négy órán keresztól csak a karaktergenerálást lehet próbálgatni, a kasztokat, fajokat párosítgatni, vagy a karakter jellemvonásait, kinézetét variálni. Másnap csak az első zóna első 3-4 küldetése lesz célpontban, és ott keresni esetleges hibákat, vagy tenni javaslatokat. És így tovább. A béta teszt legtöbbször hétvégéken fog zajlani, eleinte ritkábban, majd a megjelenés közeledtével sűrűbben lesz elérhető a játék.

Első körben, márciusban és áprilisban csak kevés jelentkező fog bekerülni, de emiatt ne aggódjon senki sem, ahogy közeledik a premier, annál többen kapnak lehetőséget majd a tesztelésre.

A teszterek személye változhat minden eseményen, függően attól, hogy az adott teszt napon mit akarnak kipróbálni a fejlesztők. Lehet, hogy a szombati PVP tesztre mások tudnak majd belépni, mint a vasárnapi crafting tesztre. Ezért is kellett megadni, hogy kinek mi az érdeklődési köre. De lesz olyan, amikor régi, gyengébb konfiggal rendelkező játékosokkal tesztelik a rendszert, míg másnap jönnek a csúcskategóriás PC-vel rendelkezők. Akit egyszer meghívtak tehát egy eseményre, az nem biztos, hogy a jövő hetiben is részt vehet.

Aki bekerül, az céllal kerül be, ezért kérnek ők is, és mi is mindenkit, hogy vegye komolyan a feladatot, és a szórakozás mellett jelezze a bugokat, hibákat, válaszolja meg a fejlesztők kérdéseit, tegyen konstruktív javaslatokat, hiszen csak így lehet a játékot olyanná formálni a premierre, amilyenre szeretnénk.

A kliens nagyjából 20 gb, ezt azonnal töltheti mindenki, aki bekerül a bétába.

És a szokásos figyelmeztetés a végére: ilyenkor milliószám fog kapni mindenki hamis, mindenféle trükkös emailt, miszerint "bekerülték a bétába, kattints ide" és társait. Nagyon figyelmesen nézze meg mindenki a leveleit, a rejtett linkeket, és mindenképpen nézze meg a hivatalos oldalt, hogy elkezdődött e már a meghívók kiküldése. És ha egy mód van rá, ne használjon senki sem a regisztráció során olyan emailt, amelyet más MMO-kban is használ.

Megosztás

Régi adósságnak sikerült eleget tenni, amikor most hétvégén visszakerült az oldalra a Morrowind főküldetésének, illetve kiegészítőinek (Tribunal és Bloodmoon) közel 10 évvel ezelőtt készült végigjátszása, Zoenn, Zöld Ász, Ark, Novak és jómagam tollából. Régi TES játékosoknak ismerős lehet a cikkek minden sora, hiszen anno nagyon sok embernek segítettek eligazodni a játékban. Hiába no, Morrowindben kalandozva leírások nélkül csak akkor volt sikeres az ember, ha vakszerencsének köszönhetően véletlenül belebotlott az adott személybe, vagy tárgyba, legyen az egy kripta, amibe lezuhantunk valahol Ashlandi semmi közepén, vagy a mai napig a kérdések toplistáját vezető dwemer puzzle box esett a fejünkre és csinált egy púpot, amely púpnak ember nem örült még annyira... Külön köszönet Zozo0122-nek, amiért a anno lementette a cikkeket, és abból most tudtam pótolni a hiányzó részeket, és így már mind a három küldetés sorozat teljes egészében újra elérhető. Nem állunk meg, folyamatosan kerülnek majd fel a további leírások is, amelyek korábban már elérhetőek voltak, de pár éve elszálltak az oldallal együtt, és az újrakezdéskor nem sikerült pótolni...

De, hogy újdonságokról is legyen szó, Apokalypsys nem sajnálta az időt és fáradtságot, és rendbe rakta a Skyrim cikkei közül a fontosabb céhekre és szervezetekre vonatkozó írásokat, amelyekre - legyünk őszinték, ég is pofánk miatta - nagyon ráfért már egy ráncfelvarrás. Ezer köszönet érte.

Hetente nagyon sok kérdés érkezik emailben, miszerint, hogy áll a TES Online bétája. Még nem indult el a béta, ennyi, többet erről nem lehet mondani. Ahogy kiküldi a Zenimax Online az első meghívókat, higgye el mindenki, a csapból is az fog folyni, nálunk is, fészbúkon, twitteren, gamer portálokon, sőt, lehet még a nem gamer portálokon is... Egy szóval, még nem indult el a béta, és türelem. Legalábbis hivatalosan nem.

PS3 tulajdonosok örömmel olvashatták, hogy hosszú huzavona után sikerült megoldani azt a technikai gondot, ami megakadályozta az eddigi DLC-k publikálását, így a napokban ők is végre beszerezhették/tik az összes eddigi extra tartalmat, illetve végre frissíthetik a játékot 1.8-ra. (ideje volt már, respekt a ps3 tulajdonosok türelmének) Az első hetekben, ellensúlyozandó a hónapos késéseket, a DLC-ket fél áron szerezhetik be a PS3 tulajok.

És a legvégére egy kötelező olvasmány! GypsFulvus2 és Jorus összeállított egy olyan hiánypótló The Elder Scrolls történelmi áttekintést, amelynek elolvasását minden TES játékos számára kötelezővé kellene tenni. Egyszerűen fantasztikus, amilyen részletesen, a játékok/könyvek/weboldalak/stb-ből összeszedve megalkották a The Elder Scrolls játékok eddigi legjobb és legrészletesebb történelmi hátterének bemutatását, a világ kialakulásától kezdve egészen a Skyrimi történetekig bezárólag. Ami a cikknek még nagyobb élvezhetőséget ad, az a gazdag képi illusztráció, amely széppé és legfőképp emészthetővé teszi az irdatlan mennyiségű történelmi eseményt felvonultató írást. A magyar TES játékosok, az elderscrolls.hu és a jómagam nevében is ezúton szeretném megköszönni a szerzőknek a munkájukat. Aki csak teheti, szánjon rá pár órácskát, és olvassa el a cikket! (van nyomtatóbarát verzió is)

Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.