A múltkor a Tíz Tonnás Kalapács, most a Massively jóvoltából látogathatunk el The Elder Scrolls Online prezentációra. Következzen Andrew Ross beszámolója, aki a Los Angelesi, jelenleg is zajló 2013-as E3 kiállításon ült be a Zenimax/Betheda boxába, és próbálta ki az ESO-t: "Újoncként érkeztem az eseményre, ezért aztán jobbnak láttam, ha gyakorlok egy kicsit először. Birkákon. Egy kis vér, egy kis hús, egy kis zsír a vége. Megy ez. Érdekes, de valahol mégis egyszerű. Most, hogy megértettem a mozgás és a harcok alapjait, úgy döntöttem, hogy ideje szétnézni a városban. Hát, a karakterem egy öreg és csúnya valami, ezért amikor a városkapun belépve egy kutya jött felém, azt hittem meg akar harapni. De nem. Pár másodperc múlva rájöttem, hogy ez a jószág barátságos, és beszélni akar velem. Illetve, szerette volna, ha követem. És ezzel el is indult az első küldetésem a The Elder Scrolls Onlineban."
|
Megvoltak az előjelek. Először is, túl nagy volt a csend. Béta meghívók lassan két hónapja nem mentek ki. Az E3-as felhozatalról sem esett túl sok szó. "Kint leszünk, keressetek minket" - mondták. Aztán tegnap lelőtték a hivatalos oldalt pár órácskára, pont az E3 nulladik napjának kezdetén (talán a MS konferencia alatt). Akkor lehetett sejteni, hogy készül most valami bejelentésre a Zenimax/Bethesda. És akkor jött a hír. Hivatalosan 2014. tavaszán érkezik a The Elder Scrolls Online, a PC és Max mellett immáron az új generációs konzolokra is, PS4-re és Xbox One-ra. A fantasztikus hír(ek)hez pedig jár egy új, másfél perces kivaló trailer is, benne új területekkel, monszterekkel, gameplay jelenetekkel. Update: Update #2: Update #3
(a cikk folyamatosan frissül, ha új információra bukkanunk) Huh, régen volt már Skyrimmal kapcsolatos hír, pedig a fejlesztés befejezéssel nem áll meg az élet "Égkoszorúban". 99%-on áll, és lassan a végéhez ér ugyanis a magyarítás, amely egyúttal azt is jelenti, hogy indul hamarosan a bétatesztelés. Több szem többet lát alapon a MorroHun Team lehetőséget ad bárkinek a tesztelésre, aki úgy érzi, szeretne és akar is segíteni a még tökéletesebb fordítás elkészülésében. "A Skyrim fordítását két tesztfázisban lehet nyüstölni: lesz egy béta-, illetve egy Release Candidate (RC) teszt. Ezekre a jelentkezett tesztelők lesznek jogosultak. Ha szeretnél jelentkezni, először is gondold át, hogy van-e elég időd a játékkal foglalkozni és a talált hibákat bejelenteni. Ha nincs időd vagy nem szeretnéd bejelenteni a hibákat, akkor kérünk, hogy várd meg a végleges fordítást. Ha viszont úgy érzed, hogy szeretnél nekünk segíteni a magyarítás még minőségibbé tételében, akkor látogass el a Skyrim oldalunkra, és töltsd ki a jelentkezési ívet." - további részlet a MorroHun Team weboldalán. (ahonnan az alábbi frappáns magyarítás logója is származik) Amíg várjuk az ESO bétára a júniusi meghívókat (mert jön biz' az újabb hullám, hamarosan), addig is hajrá, aki úgy érzi, az segítsen lehetőségeihez mérten a MorroHun csapatnak, akik előtt le a kalappal, és kitartást nekik az utolsó "simításokhoz". Paul Sage adott egy live videóinterjút a buffed.de stábjának, ahol a szerkesztők és a látogatók kérdezhettek a The Elder Scrolls Online-ról. A kérdések és válaszok összefoglalója a kép alatt olvasható.
A napokban két pre E3-s sajtóeseményt is tartottak (Londonban és Los Angelesben) amelyen megint ki lehetett próbálni a The Elder Scrolls Online-t. Következzen egy beszámoló a Kalapácsosok kötelékébe tartozó Dalmarus tollából. Külön felhívánánk felhívnánk a figyelmet a halál utáni xp büntetésre, ami újdonságnak tűnik és amelyről eddig nem nagyon volt szó, illetve a public dungeonok bemutatására.
"A minap szerencsém volt pár újságíró kollégával egyetemben kipróbálni a The Elder Scrolls Online-t egy zárt, sajtónak rendezett tesztelés alkalmával. Gyors kreáltam egy Dragonknight karaktert a harcokért felelős fejlesztő (Combat Designer), Maria Aliprando segítségével, majd - mivel csak rövid ideig lehetett a játékot kipróbálni -, kihagyva a kezdeti tutorial anyagot, gyorsan hatos szintre buffoltak, és ott találtam magam Daggerfall lépcsőin.
Nem telt el sok idő, és máris sikerült belefutnom az ESO fő sztorijának egyik küldetésébe, aminek, mint egy vérbeli igazi szabad akaratú kalandor, úgy fordítottam hátat, hogy máig nem értik a városban, és csak egy „bolond egy fickó volt az”-t mormolva legyintenek, ha szóba kerül az eset. Nem foglalkozva a helyeikkel inkább elindultam a nagyvilágba a magam feje után. Hiszen, ha egy játékot The Elder Scrolls játéknak hívnak, akkor, nem hogy megengedett, hanem egyenesen javasolt a főküldetés figyelmen kívül hagyása, és a saját szakállra történő kalandozás a világban. Én pedig szerettem volna ezt a gondolatmenetet igazolni, és kíváncsi voltam, hogy is van ez az The Elder Scrolls Onlineban? Milyen gyorsan és milyen természetű bajba tudom magam sodorni… Ha jól számoltam, kb. egy pillanat múlva már egyéb fontos események és küldetések sűrűjében állva néztem ki a fejemből.
|