oldal: 2 / 2

 

A Daedra vére (írta: Zoenn - 2006. február)

Martin testvér szerint négy komponens szükséges a portálnyitó rituáléhoz, az első összetevő egy kis Daedra Lord artifact. Ilyen ritkaságot egyáltalán nem könnyű szerezni, de nem lehetetlen. Elsőnek is el kell olvasnunk a Modern Heretics című könyvet, amit Martin előtti könyvkupacból elő is halászhatunk. Ebből megtudjuk, hogy Azura istennő oltáránál (Shrine of Azura) kell kezdeni a kutakodást, a szent helyet Cyrodiil északkeleti részén találjuk, a Lake Arrius tótól északra a hegy oldalán. Az istennő csak akkor szól hozzánk, ha előtte feláldozunk neki egy Glow Dust-ot. Ezt a fényes port egy Will-o-the-wisp-ből tudjuk kinyerni, méghozzá úgy hogy ezt a közelben repkedő kis lidércet megöljük (közönséges fegyver nem sebzi, de pl. egy tűzlabda már igen), és az utána maradó világító port magunkhoz vesszünk, amit pontban reggeli 6 órakor feláldozunk Azurának. Az istenség csak akkor hajlandó átadni a Daedra tárgyat, ha előtte teljesítünk neki egy apró küldetést: Azura öt követője egykoron egy vámpír csapdájába esett, minek köszönhetően maguk is vérszívókká – és egyben gonoszakká – váltak. A mi feladatunk az lesz, hogy felkutassuk a vámpírrá vált követők búvóhelyét (Gutted Mine – délnyugatra van Azura oltárától, fenn egy hegy tetején) és halál eszközével szabadítsuk fel lelküket a hitvány, élőholt mivolttól. A bányában csakugyan megtaláljuk az öt delikvens, elég húzós csaták lesznek, igyekezzünk egyszerre csak egy vámpír figyelmét magunkra vonni. A hátsó járatokat egy kőajtó zárja el, ezt egy közeli helyen függeszkedő kapcsoló megrántásával tudjuk feltárni. Ha sikerrel járunk Azura átadja jutalmunkat egy Daedra lelkét foglyul tartalmazó soul gem-et, az Azura Star-t, melyet vigyünk el Martinnak.

 

A brumai kapu (írta: Zoenn - 2006. február)

Jauffre zaklatottan közli, hogy újabb Oblivion kapu nyílt közvetlenül Bruma keleti városfala mellett, melyből sorra áramlanak elő a pokoli kreatúrák. A város grófnője a Blades segítségét kéri és mivel nekünk már van tapasztalatunk kapuzárás terén, erre a feladatra mi vagyunk a legalkalmasabbak. Keressük meg Captain Burd-ot a keleti városkapunál, aki szerint vezessük mi az ostromot emberei élén, tehát lépjünk át a portálon az alvilágba, majd a katonákkal közösen verekedjük át magunkat a Sigil Stone-t rejtő toronyba. Közvetlenül a legfelső teremhez vezető ajtót zárva találjuk, ehhez a kulcsot pedig egy dremoránál, akinek hulláját átkutatva még értékes páncélelemekkel és fegyverrel lehetünk gazdagabbak. Miután zavart kelltettünk a Sigil Stone-ban, újfent a halandók világába találjuk magunkat, a kapitány szabályosan dicsőít bennünket. Jauffre szerint legjobb lenne végigjárni Cyrodiil nagyvárosait és az ottani kapukat bezárva kéne kivívni az Imperial Cityben lévő Öregek Tanácsának és más céheknek a segítségét. Ha akarjuk, cselekedjünk ekképpen, de a történet e nélkül is halad tovább.

 

Az Istenek vére (írta: Zoenn - 2006. február)

Martin sikeresen megfejtette a rituálé második komponensének mibenlétét, ennek pedig egy olyan tárgynak kell lennie, amit valaha egy isten vére beszennyezett. Tiber Septim volt a Blades-ek első nagymestere, aki elképesztő cselekedeteinek jutalmaként istenné avanzsált. Jauffre szerint a megfelelő tárgy maga, Tiber Septim páncélja, a Blades-ek szent relikviája, ami feltehetőleg Sancre Tor katakombájában található oltáron nyugszik. Jauffre figyelmeztet, miszerint a katakomba nagyon veszélyes, már többen megpróbálták elhozni a szent tárgyat, de egyikük sem tért vissza. Hogy milyen gonosz erő munkálkodik ott, nem tudni. A Sancre Tor-t Chorrol-tól északra találjuk, egy romokkal teli tisztáson. A kazamatában főként szellemek és csontvázak nehezíthetik meg a dolgunkat. A belső termekben egy régi Blades szellemével válthatunk pár szót, aki mint elmondja, már hosszú évek óta nem leli itt nyugalmát, mert egy Underking nevű gonosz démon átka sújtja három másik társát, melynek köszönhetően csontváz alakban kénytelenek tengődni. Mi feladatunk lesz, hogy megsemmisítsük a néhai Blades-ek élőholt testét, ezáltal szabadítva fel lelküket a rabságból, cserébe elűzik Tiber Septim páncéljához vezető, halandóra káros tényezőt. Nosza, baktassunk egyenesen az Entry Hallba, ahonnan három oldalsó ajtó vezet az elátkozott Blades-ekhez, akiket kutassunk fel és vágjuk le. Csak katakomba börtönében botlunk zárt ajtóba, de az azt őrző csontit szétcsapva, magunkhoz vehetjük a kulcsát. Miután mind a három Blades átkát elűztük, tartják szavukat és a Tomb of the Reman Emperors sírban eloszlatják az ártó mágiát, így szabaddá téve az ereklyéhez vezető utat. Vegyük magunkhoz, majd induljunk vissza a Cloud Ruler Temple-be!

 

Miscarcand (írta: Zoenn - 2006. február)

A rituálé harmadik összetevője egy igen ritka Ayleid tárgy, amit Great Welkynd Stone néven ismer a világ. Martin szerint a kő csak egyetlen helyen található Cyrodiil-ban, nevezetesen Miscarcand romjainál, a provincia délnyugati részén, félúton Skingrad és Kvatch között. A kazamata bejáratához egy rövid csigalépcsőn keresztül lehet lejutni. Odalent a haladási irány eléggé egyértelmű, portyázó goblinokkal, zombikkal, valamint csontvázharcosokkal ismerkedünk meg közelebbről, ugyanakkor jópár Welkynd Stone-t is zsákmányolhatunk, amelyek a Magicka értékünket állítják vissza. Miscarcand belső részét lezáró ajtó akkor tárul fel, ha benyomjuk a kékes kristállyal díszített kőkapcsolót a helyszín egy másik traktusában. Rögtön a Sel Vanua-ban, az első nagy teremben lévő kapcsolót működésbe hozva feltárul egy Varla Stone-t zárva tartó fémkehely, így az ezer septim-t érő tárgy máris a miénk lehet. Az általunk keresett, kékes fénnyel izzó Great Welkynd Stone a Morimath teremben lesz, ám miután az ereklyét zsebre vágtunk hirtelen feltárul egy hátsó kőfal, melyből előmászik a hely ura, King of Miscarcand, egy többszáz éve holt lich király. Halála után kutassuk át tetemét, melyből emeljük el a Miscarcand Key-t, mivel csak ezt használva tudunk elmenekülni a helyszínről. Ha újfent szabad ég alá kerültünk, vigyük el a negyedik összetevőt a trónörökösnek.

 

Bruma védelme, avagy a Nagy Kapu bezárása (írta: Zoenn - 2006. február)

A teljes harci díszben pompázó Martin felfedezte a Paradise-be nyíló portál rituáléjának utolsó komponensét, mely nem más, mint a Great Sigil Stone. Ez működteti a Great Gate-et, azaz a valaha nyíló legnagyobb kaput az alvilágba. A Blades-ek tudomást szereztek róla, hogy a Mythic Dawn három Oblivion kaput fog nyitni Bruma mellett, hogy újabb támadást indítson a város ellen, mikor mindhárom kapu manifesztálódik, akkor nyílik meg a Great Gate, melyen nekünk kell átgyalogolnunk, hogy elhozzuk a negyedik tárgyat. Martin vezeti Bruma védelmét, ezért a haditerv kitárgyalására a Chapel of Talosban kerül sor, Bruma legnagyobb templomában. A megbeszélése el kell hívnunk a város grófnőjét is, pontosabban tudatni vele, hogy hamarosan új király kerül majd a Birodalom trónjára, így nem ártana tőle némi segítség a harc idejére. Kísérjük el az asszonyt a Chapel of Talosba, ahol Martin vázolja a haditervet: addig kell tartani a szörnyek invázióját, míg mindhárom kapu és a Great Gate meg nem nyílik, utóbbin belépve tizenöt percünk lesz arra, hogy begyűjtsük a Great Sigil Stone-t. A polgárok üdvrialgása közepette baktassunk a csata színhelyére, északkeletre Bruma-tól és próbáljuk tartani a vonalat, míg el nem jön a mi időnk, közben Martin épségére is figyeljünk oda néha. Mikoron átléptünk a Great Gate-en szedjük a lábunkat, esetleg kortyoljunk magunkba egy gyorsaságot növelő főzetet és ne nagyon álljunk le harcolni a scampokkal és a dremora-kal, csak ha végképp nem tudjuk őket elkerülni. A fő toronyig jópár bástyán át kell magunkat verekedni, mígnem a lávafolyam melletti domb oldalán keresztül utat nem találunk a bejáratig. A felső szintig nem is kerülünk komolyabb akadályba, de ott aztán zárt ajtóba botlunk, ide a Sigil Key kell, amit egy közeli dremora-nál kell keresni. A Great Sigil Stone-t megkaparintva a legnagyobb kapu végleg bezárul, mi pedig adjuk át az utolsó tárgyat Martinnak. A megfogyatkozott katonákkal egyetemben vonuljunk vissza regenerálódni a városba, az újabb nagy feladat előtt.

 

Paradise (írta: Zoenn - 2006. február)

Minden készen áll tehát ahhoz, hogy a Mysterium Xarxes-ből kikövetkeztetett rituálé szerint, a négy, korábban megszerzett összetevő segítségével Martin portált nyisson a Paradise-ba, hogy Mankar Camoran után loholva visszaszerezzük a Királyok Amulettjét. Ha felkészültünk, nincs más hátra, mint a Cloud Ruler Temple Great Hall-jában kiadni Martinnak az ukázt, hogy megnyithatja a portált. Egy eléggé barátságos, mediterrán szigetre kerülünk, ahol persze nem minden olyan, mint amilyennek látszik. Mivel a portál bezárult mögöttünk, így induljunk el a kövekkel kirakott úton, elszórva botlunk csak bele néhány Clanfear Runtba, annál inkább zavaróbb, hogy Mankar hangja az egész út alatt a fülünkben fog zengni, mivel úgyse fog eltéríteni szándékunktól. Kisvártatva egy beszédes dremora-val találkozunk, Kathutet-et akár vérrontás nélkül is meggyőzhetjük, hogy engedjen be a Forbidden Grotto nevű barlangba, amely Mankar rejtekhelyéhez vezet. Igazából ő is csak egy dremora, így ne kíméljük meg az életét. Kutassuk át holttestét és vegyük el tőle a Band of The Chosen-t, mert csak ezt magunkra öltve tudjuk kinyitni az utunkba kerülő vörös jelekkel díszített ajtókat. A belső cseppkőbarlangokhoz érve újfent Mythic Dawn tagokba botlunk, ám nem mindegyikük ellenséges, ilyen Eldamil nevű high-elf, aki alkut ajánl nekünk. ő rövidebb úton eljuttat Mankarhoz, sőt leveszi rólunk az időközben levehetetlen Band of The Chosen-t is és csak annyit kell tennünk, hogy megöljük Mankar-t. Szegény pojáca! Titkon abban reménykedik, hogy ő lehet a kultusz vezetője, mindegy, néha elkél a segítő kéz, tehát tartsunk vele. A járatokban őrködő dremora-knak azt hazudja, hogy foglyok vagyunk, így azok szó nélkül továbbengednek. Hamarosan ismét a szabad ég alá kerülünk, így már csak pár lépés választ el a Carac Agaialor-tól, azaz ahol Mankar Camoran ül díszes trónusán. Ne hallgassuk meg zagyva szentbeszédét, hanem csapjuk le és vegyük magunkhoz a Királyok Amulettjét, majd távozzunk sietve, mert pár pillanat múlva az egész épület össze fog omlani, ahonnan kilépve pedig újra a Cloud Ruler Temple-ben találjuk magunkat.

 

A Sárkánytűz fénye (írta: Zoenn - 2006. február)

Most, hogy a Királyok Amulettje méltó tulajdonosához, Martin Septim-hez került, már csak az van hátra, hogy elkísérjük Imperial City-be a trónörököst, hogy az Imperial Palace-ban lévő Elder Council Chambers-ba, ahol már csak néhány formaságot kell elintéznie, hogy elfoglalhassa a birodalom trónját. Jelentsük be a High Chancellor Ocato-nak, hogy meghoztuk az új királyt, ám politikai diskurzusnak hamar vége szakad, mivel az utcákat teljesen váratlanul és sosem látott intenzitással támadják meg Oblivion jövevényei az újonnan nyílt kapukon keresztül. Amilyen gyorsan csak lehet, el kell menekítenünk Martint a Temple of The One-ba, ahol ő meggyújtsa a Dragonfires-t, ezzel vetve véget Mehrunes Dagon ténykedéseinek. Az utcákon heves harc folyik, lesz részünk benne rendesen – Scampok és dremora lordok özönlenek elő szinte mindenhonnan. Egy városnegyeddel arrébb pedig magába, a hatalmas Mehrunes Dagon-ba botlunk, aki nem volt rest saját maga ellátogatni az alvilágból, hogy leigázza az Imperial City-t. A bestiát képtelenek vagyunk bármiféle fegyverrel megsebesíteni, utolsó lehetőségünk, hogy Martin-nal a Temple of The One-ba rohanunk, keresztül Dagon oszlopszerű lábai között. A templomban aztán Martin átveszi az irányítást, az amulett segítségével meggyújtja a Dragonfires-t – még akkor sem zavartatja magát, amikor iszonyú robajjal, falakat összedöntve érkezik meg Lord Dagon. Martin egy óriási, lángtestű sárkánnyá változik át, így a két gigantikus teremtmény párharcának lehetünk ámuló szemtanúi. A kiélezett küzdelem mindkét fél számára a halált jelenti – a gonosznak természetesen pusztulnia kell, de Martin önzetlensége, miszerint feláldozta magát a Birodalomért, legendákba illő. A szoborrá alakult Sárkány, mint a győzelem jelképe mindörökké ott fog állni Temple of The One-ban. Az időközben megérkező Ocato pedig kinevez bennünket Cyrodiil Bajnokává, mely a legmagasabb titulus, amely hőst illethet itt, a Birodalomban, továbbá jutalmul kapunk egy teljes szett Imperial Dragon Armor-t is, melyet két hét múlva át is vehetünk. Lord Dagon fenyegetése tehát elmúlt, vele együtt a Mythic Dawn-é is és szerte a birodalomban Oblivion kapui végleg bezárultak...



Megosztás

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2005 - 2015.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.