Múlt héten teljes titokban tartották meg azt a két napos The Elder Scrolls Online bemutatót a szélrózsa minden irányából érkező újságíróknak, amelynek a hírzárlata most járt le. Így a mai nap érkeznek egyre s másra a legújabb beszámolók, képek, hírek és érdekességek. Ezekből a bemutatókból próbáljuk meg a mai és a holnapi napon összeollózni az érdekesebb részeket. Sok információ ismert lesz, de akad egy-két újdonság is.

Játékkal kapcsolatos érdekességek:

  • A legfontosabb:
    A PC Gamer cikke alapján, a korábbiakkal ellentétben lehetőség lesz ugyanazzal a karakterrel, választott frakciótól függetlenül végigjárni Tamriel teljes területét. Ehhez előbb végezni kell a sztorival (lvl50ig bezárólag), majd választani lehet egy másik Szövetséget. Ilyenkor a karakter megmarad 50-es szinten, DE a világ (az új területek) és vele a jutalmak, lootok, stb felskálázódnak szintén 50-re, és hajrá, mehet a felfedezés. A technika neve: Game+ Aztán a harmadik Frakció területeire is hasonló módon el lehet jutni, de ott még erősebb ellenfelek lesznek - és a raid tartalomban szerezhető gearnek megfelelő lootot kaphatunk. Ez a Game++ Viszont, partyzni továbbra is csak az eredeti frakcióbeli társakkal lehet, vagyis hiába vagyunk Bretonként (Daggerfall Covenant) Skyrim területén (Ebonheart Pact), csak a Daggerfall Szövetség embereivel tudunk együtt bandázni, a többi Frakcióból senkit sem látunk. Arra ott lesz a PVP Cyrodiilban. (egy-egy Frakció területének végigjátszásához kb 120-150 óra szükséges, és ebben nincsenek benne a dungeonokban vagy a PvP során eltöltött idő. Az összes terület végigjátszásához ezt tessék beszorozni hárommal...)
  • A második legfontosabb:
    Dolgoznak rajta keményen, így aztán a rajongók nyomására meg lesz valósítva az a fajta FPS nézet, amelyet megszoktunk a TES játékokban - fegyverrel/pajzzsal/mágiával hadonászó kezek :) -, és amelyet nagyon hiányoltunk volna. A béta elején valószínűleg nem lesz még látható ez, hiszen sok technikai dolgot kell megoldaniuk, de a játék már ezzel a hagyományos FPS nézettel (is) fog debütálni. PVP-ben valószínűleg mindenki TPS nézetben fog játszani, hiszen látni szeretné a játékos, mi zajlik körülötte. De PVE-ben, ha valaki akarja, az egész lvl1-50 közötti szintezést végigcsinálhatja FPS nézetben. A legtöbb játékos ugyanúgy gombnyomásra (görgőre) fog váltogatni folyamatosan az FPS-TPS nézet között.

Örülünk Vincent?

  • További érdekességek:

  • Az ESO a premierkor 16 darab instanceolt dungeonnal indul segítendő a szintezést, illetve ezeknek a heroic módjaival az 50-es karakterek számára. (egyes ismertetők szerint a dungeonok alaprajza nem túl bonyolult, nincs olyan káosz és eltévedés, mint egy-egy klasszikus Dwemer romban a TES játékokban).
  • Minden (instanceolt vagy public) dungeonnak megvan a maga sztorija, amelyet az első alkalommal automatikusan megismerhetünk. A dungeonokban a többi mmo-hoz hasonlóan lesznek kisebb bossok, majd a dungeon végén a fő boss. A sima és a heroic dungeonok sztorija más és más, illeszkedve a karakterhez. Mást a sztori 10-es szinten kétbalkezes kalandorként, mint 50-es világot megmentő hősként.
  • A raidek az ESO-ban "Adventuring Zone" néven futnak, és ide bizony majd nagyobb létszámú group kell, ha érvényesülni akar a játékos. Lesznek ezekből is public és instanceolt verziók. A premier után kerülnek majd bele a játékba, a startkor nem lesznek ilyenek.
  • Faji skill mellett a Guild skillek is kapnak egy fejleszthető ágat. Sőt, lesz Vámpír skill fa is, amiről egyelőre nem sokat tudni. A hírek szerint - az korábbi nyilatkozatokkal ellentétben - a játékosok is lehetnek vámpírok, és esélyes ebből kifolyólag a vérfarkas lét elérhetősége is.
  • Könyveket (sima lore és skill könyveket) nem tehetjük zsebre, mint a TES játékokban, vagyis csak olvashatjuk őket és sajnos ott kell hagynunk ezeket ahol találtuk.
  • A kereskedők végtelen pénzzel rendelkeznek, bármennyi szajrét eladhatunk, nem kell attól tartanunk, hogy elfogy és nem tudjuk eladni a magunkkal cipelt zsákmányt.
  • Ha dugig van az intentorynk mindenféle limlommal, mozgásunk nem lassul be, mint egy másnapos lajhár. Az inventory kezelése hasonló lesz, mint a Skyrimben látott.
  • MMO random loot generátor miatt, ha megölünk valakit, nem (mindig) tudjuk elszedni tőle azt a felszerelést, fegyvert, páncélt, amelyet ő hord, hanem véletlenszerűen jön a loot.
  • Iszonyú mennyiségű láda, hordó és egyéb tároló vár kifosztásra, tele mindenféle hasznos holmival.
  • Székek csak díszek, nem lehet leülni rájuk, sajnos.
  • A világ objektumait csak kis mértékben tudjuk mozgatni.
  • A zónák szintjeihez nem skálázódik le a karakter - mint a GW2-ben -, így magas szinten visszalátogatva a kezdő zónákba bizony kevés kihívás fogunk találni.
  • Döntéseink lényeges döntések lesznek - fontosabbak mint pl az SWtOR-ban -, és bizony nem egyszer ezen múlik a további küldetések és/vagy karakterünk sorsa. Ha egy partyban vagyunk valakivel, és másként döntünk mind a ketten ugyazon kérdésben, akkor a világ is másként fog látszódni mind a két karakter esetében. Vagyis, ha egy küldetés végén mondjuk megöljük az NPC-t, míg a szomszéd gyerek a partyban futni hagyja, akkor a városba visszaérkezve én csak felveszem a jutalmat, míg a szomszéd esetleg összefuthat a hálálkodó NPC-vel, úgy, hogy én azt nem látom a saját gépemen. De, végig egy partyban vagyunk, együtt játszunk, csak a világot látjuk ilyen esetekben másként. Az NPC később adhat egy küldetést a szomszédnak, de mivel nálunk már halott, nekünk nem.
  • Interface lehet egyszerű, mint a TES játékokban, de be lehet kapcsolni egy részletesebb, más mmokban látott verziót is.
  • Cooking és ehhez hasonló crafting skillünk esetében fontos szerepet kap a kísérletezgetés, lásd Skyrim alkímia.
  • Crafting skillek a teljesség igénye nélkül: Armorsmith, Weaponsmith, Enchanter, Alchemist and Provisioner (cook). Mindegyiket gyakorolhatjuk és használhatjuk, de csak egyből lehet "master" fokozatúak. Lesz reverse engineering (lásd SWToR), de ezzel a szétszedett fegyverek, páncélok, tárgyak egy-egy mágikus tulajdonságát nyerhetjük ki, majd applikálhatjuk a saját cuccainkra. (Vagyis hasonló, mint a disenchant a Skyrimban, csak itt nem spellt kapunk, hanem egy felhasználható "enchantot").
  • Reverse engineering által megtanulhatjuk egy-egy fegyver vagy páncél stílusát, és utána ezt barmikor használhatjuk. Vagyis egy Iron Axeből látszatra csinálhatunk Orcis Axe-t is, ha úgy hozza úri kedvünk.
  • Nem lesz Dye - színező - rendszer egyelőre.
  • A játékban elérhető legjobb cuccokat (BiS - Best in Slot - geart) összeszedhetjük dungeonokból, craftingból, vagy akár 50-es szintet elérve az előbb már ismertetett másik két frakció területén kalandozva. Ahogy a játékosnak tetszik, semmi sem kötelező, van lehetőség bőven.
  • A lootnak öt szintje lesz, a commontól kezdve egészen a legjobb minőségű "legendary"-ig.
  • lvl15 környékén lesz elérhető a gyors fegyver váltás lehetősége a harcokban, addig csak harcok előtt/után lehet cserélni.
  • Minden fegyver saját actionbart kap - lásd GW2, csak szabadabb módon - így cserélgetés közben nem kell folyamatosan újrapakolni a skilleket és abilityket.
  • A játék főként a felfedezésre és a küldetések teljesítésére épül, és ezekkel lehet igazán haladni, nem a grindeléssel.
  • A TES játékokban megismert környezet hasonló lesz az ESO-ban is, viszont a TPS nézet miatt a házak és épületek picit magasabbak lesznek, mint azt megszoktuk. A játékosok tömege miatt az utak is szélesebbek lesznek. A világból eddig megismert városok, helyszínek ismerősek lesznek, de senki se akarja a Morrowind-Oblivion-Skyrim helyszínek mindenben megegyező modelljét viszontlátni az ESO-ban. Minimális eltérések lesznek, mégis csak eltelt 800-1000 év az ESO és az Oblivion/Skyrim története között.
  • Lesznek Waypointok és vele Fast Travel, de nem a konkrét helyszínek/romok/barlangok bejárataihoz ugrunk, hanem hasonlóan mint a GW2-ben, egy-egy területre és onnan sétálhatunk.
  • PvP-ben is lesz Fast Travel, de csak olyan helyek között, amelyek "linkelve" vannak egymáshoz, vagyis csak akkor, ha a szomszéd objektumot is a saját Frakciónk birtokolja. Nevezzük ezt amolyan utánpótlás vonalként. Éppen ezért, egy-egy jól időzített ostrommal meg lehet szakítani ezt a vonalat, és meg lehet akadályozni, hogy az ellenfél fél térképen keresztül utazzon Fast Travellel.
  • A Daggerfall Covenant első két zónájában kb 5-6. szintre lehet elérni, mindez 3-4 órányi játékkal.
  • Van crosshair, ha ez kétséges lett volna eddig.
  • A párbeszédek során a játék bezoomol, mint a Skyrimban, viszont a választási lehetőségeink inkább a Morrowind rendszeréhez hasonlítanak. Ahogy arról már volt szó, mindez teljes "szinkronnal".
  • Az actionbarra kitett skilleknek, abilityknek, spelleknek nincsen "Cooldown timere", mindenki addig szpemelheti a kedvenc képességét, ameddig arra futja a stamina/magicka/health-ból (képességtől függően). Emiatt az olyan jól hangzó kifejezést, mint "rotation", felejtse el mindenki.
  • Négy classal fog indulni a játék: Dragonknight, Sorcerer, Templar, and Nightblade
  • Ellentétben a TES játékokkal, a SPELL-ek az actionbarra kerültek, és nem kell a "kezünket szabaddá tenni" miattuk. A spellek emiatt instant hajtódnak végre, felgyorsítva picit a harcot olyan szintre, amit egy mmo megkövetel.
  • Sneak nem annyira kidolgozott, mint a Skyrimban például. Ctrl-t lenyomva bárki, fajtól és classtól függetlenül tud lopakodni. Nem a fényforrás határozza meg a sikert a lopakodásnál, hanem a célpontjaink hatósugara, vagyis inkább ügyességi és tervezős lopakodásról van szó, mint sem a Skyrimban látott ruházat/cipő/fények által meghatározott műveletről. Lopakodás közben ugyanúgy a Skyrimból ismert "szem" mutatja, mennyire vagyunk veszélyben.
  • Lehetőség van álruhákat szerezni az ellenségtől (PVE-ről van szó), és azt használva akár ki is foszthatjuk a táborukat, feltűnés és gond nélkül, csak arra figyeljünk, hogy nagyon közel ne menjünk egy-egy ellenséghez, mert sanszos, hogy felismer, és onnantól gáz van. (picit hasonló, mint a Fallout New Vegasban látott egyenruha rendszer)
  • Pár weapon skill, a teljesség igénye nélkül: Two Handed, One Hand and Shield, Dual wield, Bow, Destruction Staff, Restoration Staff
  • Harcosok Céhe (daedrákat és Molag Bal egyéb huncut csatlósait akarják megszüntetni/kiírtani) és a Mágusok Céhe (a nekromágia és használóik ellen vívnak inkább csatát) már a premier napján várja a kalandorokat. A Sötét Testvériség és a Tolvajok Céhe csak később fog bekerülni a játékba.
  • A Céheknek végzett feladatokért cserébe reputációt/hírnevet kapunk, és minél elismertebbek leszünk, annál több speciális skillt és abilityket kapunk, amellyel ismét csak egyedire szabhatjuk a karaktereinket.
  • Cyrodiil (PvP zóna) akkora lesz, mint a 9 másik tartomány, zonákkal mindennel együtt. Egy-egy háború a Rubin Trónért 3-6 hónapig fog tartani.
  • PvP területen ha nem csak agyatlanul gyilkolászunk, hanem feladatokat hajtunk végre, akkor Alliance pontokat szerezhetünk, amelyeket később elkölthetünk felszerelésre és egyéb finom dolgokra. Lesz egy toplista is a mindenkori legtöbb pontot összeszedő emberekkel, amolyan leaderboard/ladder jelleggel.
  • Gyengébb gépek is gond nélkül meg tudnak jeleníteni PvP 200+ embert.
  • Más Szövetségbe tartozó emberek egymás között sajnos nem kommunikálhatnak. Viszont, ha 50-et elérve Frakciót váltunk, akkor igen...
  • Ismét lesznek a már jól ismert Kill Cam animációk, amikor is valami csudajó mozdulattal lekaszabolunk valakit.
  • Elképzelhető, hogy lesz lehetőség addonok készítésére és használatára (LUA támogatással rendelkezik a kliens), de ez csak egy fél mondatig szerepelt az egyik ismertetőben, ne tessenek készpénznek venni egyelőre!

Új screenshotok:



 

Források:

Megosztás

 

Készülőben lévő DLC-k
és nagyobb változások:

 

Deadlands
sztori alapú DLC
(2021. november)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

Hasznos oldalak

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2005 - 2015.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.