Amikor már azt hinnénk, szinte minden információt összeszedtünk ami megjelent a PAX East 2013. találkozó tapasztalataira épülő cikkekből és írásokból, akkor jön egy kérdezz-felelek "játék" a Tamrielfoundry fórumán (köszönet a találatért j0nNyKa-nak), és ismét felszínre kerül pár érdekes dolog. Aki pedig az első béta hullámba nem került be, az ne csüggedjen, hamarosan érkezik majd a második, harmadik, és így tovább X-edik hullám, egyszer csak sorra kerül mindenki.
Apróságok, érdekességek:
- Kaptunk mi is kérdést emailben ezzel kapcsolatban, illetve felvetődött a fórumokon is, hogy mi a helyzet akkor, ha Destruction vagy Restoration Staffot tartunk a kezünkben, és harcolni akarunk vele. A kis, vagy hagyományos támadás ugyanúgy sebezni fogja az ellenfelet, mint egy kés, vagy kard, vagy kétkezes kalapács. A powerattack azonban egy Restoration Staffnál már nem közelharci ütés lesz, hanem egy folyamatos "beam" szerű távolsági támadás, amely folyamatosan sebzi majd az ellenfelet.
- Meg lett erősítve, hogy a varázslataink és nyilaik "hőkövetőek", ellentétben a Skyrimmal.
- Úszás közben ismét nem lehet harcolni, akárcsak a Skyrimben. De hogy miért nem, az egy nagyon jó kérdés...
- Heavy, Medium vagy Light armor viselése nincs kihatással a karakter haladási/futási sebességére.
- A teszt során tapasztalt CC-k a következőek voltak: root, snare, stun, silence, knockback, és 2-4 sec közötti ideig "hatottak".
- Nincs Friendly Fire.
- Ahogy karakter-ütközés sincs, vagyis bárkin átfuthatunk, nem kell kikerülni senkit sem, mert útban van.
- Ugrálás közben is lehet támadni, de csak sima attackkal, nem powerattackkal.
- Sorcerer teleportját (lásd a WoW mage Blinkje az ESO-ban) esés közben is lehet használni. A tesztelő egy magaslatról, nekifutva (sprint - shift gomb a játékban) elugrott, majd a levegőben teleport, és sikerült átjutnia a szemközti épület tetejére. Hogy ez marad e véglegesben is, meglátjuk.
- Karakterünk felszerelései a következőkből állnak össze: Chest (testpáncél), legs (lábpáncél), gloves (kesztyű), belt (öv), boots (lábbeli), shoulders (vállvédő), helm (tökfödő), ezen kívül két ring (gyűrű) és egy amulet (nyaklánc)
- LUA engedélyezve van, így használhatóak lesznek majd mindenféle felhasználói felületet átvariáló addonok, mint a WoW-ban például. Erről bővebbet majd egyszer, később.
- Végre megkérdezte valaki a dualwielddel mi a helyzet, ha blokkolni akarunk. A Skyrimmal ellentétben, a jobb kattintás (sima támadás) után MINDKÉT pengével támad a karakter, hosszan lenyomva pedig powerattack támadás jön. A jobb gomb minden esetben a blokkolás, így a jobb kattintás után blokkolni fog, és nem az offhand weaponnal támadni, mint a Skyrimban.
- Íjjal is lehet blokkolni, de az összes közül talán ez a blokkolás nyeli el a legkevesebb sebzést. A sikeres blokk utáni, megnövelt kritikus sebzés esélye (debuff) ugyanúgy megjelenik a támadón, természetesen, így érdemes blokkolni íjjal is, ha úgy adódik.
- Konkrét célpont nélkül is támadhatunk a fegyverekkel és varázslatainkkal, üthetjük a levegőt ha úri kedvünk úgy hozza, maximum hülyének fog nézni minket a közelben bóklászó játékosok többsége.
- Nincs a játékban külön Alteration, Illusion, Conjuration stb mágia osztály vagy ahhoz rendelt külön fejleszthető skill tree.
- Természetesen nincsen The Elder Scrolls játék M'aiq nélkül. "M'aiq nem teszteli az ESO, ő ott él benne". És mindig tudja az igazságot. Ugye mindenki tisztában van azzal, hogy M'aiq miért szerepel minden játékban, akár 1000 évnyi különbséggel is? Lehet az is megérne egy külön postot. :)
- "Csupán csak" nagyjából 30 (azaz harminc) terület, csúszka, beállítás, stb van, amellyel módosíthatjuk a karakterünket a generálás során. Ezzel kapcsolatban egy kis vicces képregény zárásként:
A teljes történet a kattintás után...