A QuakeCon 2013-as élő ESO bemutató sok kérdésre választ adott. Volt akiknek nem tetszett, volt akiknek nem. Aki azt sem tudja miről beszélek, sürgősen pótolja be - link lentebb, vagy a Facebook oldalunkon. A lényeg az, hogy a fél órás prezentáció hozzávetőleg megmutatta, mi vár ránk majd 2014. tavaszán, ha leülünk játszani a The Elder Scrolls Online elé. Természetesen a videó újabb kérdéseket vetett fel, amelyekre a fejlesztők válaszoltak. Lássuk ezeket, szépen sorjában:

 

  • A videó nagy részében a csapat egy Fungal Grotto nevezetű dungeonban garázdálkodott, amely kb. 12-15-ös szintre lett belőve. A party két 13-as és két 16-os karakterből állt. Mivel szintlépéskor a játékosok szabadon választhatnak, hogy magicka, stamina és health hármas közül melyiket fejlesztik (lásd Skyrim), így ezért fordulhatott elő, hogy egy-egy karakternek sokkal több életereje volt, mint a másiknak ugyanazon a szinten.
  • A videóban az is jól látszott, hogy bizony komoly pofonokat is bekaphat a játékos - ezt jól mutatta a folyamatosan ugráló életerőt jelző csík -, és pont ezért van szükség Healerekre egy-egy ilyen közös balhé során.
  • Az ellenfelek körül látható „ragyogást”, a piros/sárga/stb körvonalat ki lehet majd kapcsolni (hál’stennek). Azt érdemes megjegyezni, hogy játék közben kevésbé zavaróbb, mint ahogy azt a videó nézése közben hinnénk. Emellett angy segítségünkre lehet a célpontok kiválasztásában - de nem kötelező, mindez csak lehetőség.
  • Ha meghalunk kopik a páncélzat. Lesz lehetőség javítani a cuccainkat a csatatéren is (repair kittel), de a városokba betérve is fizethetünk egy-egy NPC-nek, hogy elvégezze a javításokat.
  • A minimap, amely a korai verzióban még látható volt, kukázva lett. Helyette van a videóban is látható, illetve a korábbi TES játékokból is ismerős iránytű, mint megoldás a képernyő felső részén. A minimap lecserélésére a béta tesztek tapasztalatai alapján került sor, ugyanis nagyon sok játékos csak a minimapot nézte, és mást sem csinált, csak vakon követve a térképet vándorolt egyik világító ponttól a másik világító pontig, ahelyett, hogy önállóan, a környezetet felfedezve jutott volna el A ponttól B pontig. Az iránytű ebből a szempontból jobb megoldás, mert a játékosok többet fognak látni és érzékelni a világból, mint amikor ész nélkül csak követik a csillogó pontokat a minimapon.
  • Mivel minden class képes lesz mindenre (értsd, bárki lehet tank, healer vagy dps, választott fajtól, classtól, stb. függetlenül), ezért a dungeon finder (automatikus party kereső ketyere, standard megoldást már az újkori mmo-kban) használva nekünk kell majd jeleznünk, hogy milyen szerepkörben vagyunk a legjobbak. Tankolni  akarunk e, vagy gyógyítani vagy csak verekedni. Ide a rozsdás bökőt, hogy a krónikus tank hiány az ESO-t sem fogja elkerülni…
  • Csak Lorkhan tudja, hogy honnan a fenéből került elő az a szakajtónyi iszaprák, amelyet a videóban láttunk.
  • Visszatérő kérdés a fórumokon, fészbúkon és más közösségi csatornákon az animációk „csiszolatlansága” – és akkor még finomak voltunk. Amit láttunk a videóban, az nem a végleges állapota a The Elder Scrolls Online-nak. Hétről hétre javítják az animációkat, a textúrákat, a mozgásokat. Tudják, hogy van még mit csinálni, és dolgoznak is a javításokon.
  • Erről már írtunk egy korábbi cikkben, de ismétlésként érdemes elmondani, hogy a Fast Travel (gyors utazás) Cyrodiilban nem úgy működik majd, mint ahogy azt a videóban láttuk. Cyrodiilban csak oda tudunk majd utazni, amely erődöt a saját frakciónk birtokolja, és amely erődig biztosítva van az átjárás/forgalom. Vagyis, egy A-B-C-D-E útvonalon (ahol a betűk az erődöket jelzik) csak akkor juthatunk el A pontból E-be, ha mind az öt pontot/erődöt mi birtokoljuk. Ha az ellenfél letámadja és elfoglalja a D pontot, akkor gyors utazással A pontból csak a C-ig fogunk jutni, onnantól gyalog vagy lóval kell folytatni az utat az E-ig.
  • Előző példa nem igaz a szintező zónákra, hiszen Cyrodiilon kívül kalandozva oda és akkor ugrunk, ahova és amikor akarunk. Két feltétele lesz: egy, legyen pénzünk, kettő, egyszer legalább járni kell arra gyalogosan és meg kell ismerni az ugró pontokat.
  • Minden szajré, amit összeszedünk az agyonvert ellenfeleink zsebeiből egyénileg lesz kiosztva, vagyis mindenkinek saját kincs esik, nem lesz veszekedés és hiszti a csinosabb tárgyak, nyersanyagok, aranyak, stb. birtoklása miatt.
  • A videóban Nick Konkle szemszögéből láttuk a világot. Nick egy ranged dps Templart alakított, aki könnyű (Light) és közepes (Medium) páncélokat hordott - hogy védelme is legyen, de a mágikus képességeket is effektíven tudja használni. Az íj mellé dual wieldet (két egykezes fegyver a jobb és a bal kézben) használt alternatív harcmodornak. Amolyan vésztartalék healer szerepkörben parádézott, támadva mindent, ami élt és mozgott, de közben magát és néha a partyt is gyógyítva, ha a szükség úgy hozta.
  • Gina egy Sorcererrel játszott, talpig vasban (Heavy armorban), aki egykezes karddal és pajzzsal osztotta az áldást a goblinok és iszaprákok között.
  • Rich egy Nightbladet választott a demóban, könnyű páncélban és kezében egy Restoration Staffal próbálta a partyt és önmagát életben tartani.
  • Eric pedig egy dualwieldes Dragonknighttal, közepes páncélban csapta szét az ellenfelek fejét, több-kevesebb sikerrel.
  • Na ebből találja ki valaki, ki volt a tank a partyban! :)
  • Visszatérnek a Hercegek is, hiszen nélkülük (és M’aiq) nélkül nincs The Elder Scrolls játék.
Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.