A ShoddyCast, a TES közösség egyik legnépszerűbb nemzetközi rajongói weboldala a TF és az TES OTR mellett. Szerkesztői tetemes mennyiségű cikkel segítették már eddig is az egyszeri, a The Elder Scrolls Online híreire kíváncsi érdeklődőket. A hetente jelentkező, és az ESO eseményeit összefoglaló népszerű egy órás „ESO Weekly” című podcastjuk felvételére ezúttal meghívták Nick Konkle-t is, az ESO egyik vezető fejlesztőjét.

Mivel az ESO készítői híresek arról, hogy bárhol, bármikor, bárkinek a rendelkezésére állnak (ha idejük engedi), így Nick Konkle is elfogadta a meghívást, és telefonon keresztül bekapcsolódott a heti összefoglalóba. Amiből aztán egy igazán érdekes interjú kerekedett.

Említésre került a harc „súlytalanságát” érintő kritika, tisztába lett téve a Guild Store publikus részének a kérdése, szóba kerültek a Daedra Ereklyék, a használható Hátasok típusai/fajtái, illetve kiderült, mi a helyzet a Duellel és az Oblivionban látott Arénás küzdelmekkel. És, akkor még a Vérdíjakról és a Justice rendszerről nem is beszéltünk.

Az lapozás után található összefoglaló információi változhatnak még a megjelenésig, Nick Konkle csak a jelenlegi állapotokat ismertette, semmi sincs kőbe vésve.

 

A harcok „mélysége”

A nyári fesztiválok és Expók során az ESO-t rengetegen próbálták ki már eddig is. Az általános vélemény nagyon pozitív, viszont a harc nagyon sok kritikát kapott. A legtöbb tesztelő szerint a harc jó, dinamikus és pörgős, de kissé „súlytalan” az egész. Emlékezhetünk, ha az Oblivionban/Skyrimban harc közben kaptunk egy pofont, vagy pajzsunkkal blokkoltunk egy ütést, akkor abba bizony beleremegett a karakter. Ahogy mondani szokták „átfutott rajtunk az ütés”. Sőt! Néha akár hátra is estünk. Egy szóval, lehetett érezni az ütést, ahogy az becsapódik. Na, az ESO-ban a tesztek során nem volt ilyenre példa, sajnos. A harcok során nem utalt semmi arra, hogy nagy vagy kis ütést kaptunk e, nem „jött át” a dolog. Harc közben csak fogyott az életerő, a karakter és az ellenfél állt egymással szemben és ütötte egymást. Ennyi. Hiányzott az a fajta fizika és "súly", amit a korábbi TES játékokban megszoktunk.

A fejlesztők tisztában vannak ezzel a problémával, és foglalkoznak a jelenséggel, illetve annak megoldásával. Azt tudni kell, hogy a fesztiválokon a játék egy olyan verziója volt jelen, amely inkább volt stabil, mint sem naprakész, vagyis az amit ott láttunk, az egy korai verziója volt a játéknak. A frissebb verziókban - amelyekkel a fejlesztők tesztelnek - már vannak speciális harci animációk, amelyek élethűen mutatják be a harcok közben bekapott ütéseket az ellenfeleken - az ütés érkezési irányának megfelelően szemből, jobbról, balról, stb. Közelharc, távolsági és varázslatok általi harcoknál egyaránt, úgy borulnak vagy csuklanak össze, ahogy az a valóságban is várható lenne.

Igaz ez a játékos által irányított karakterekre is. Azon dolgoznak jelenleg, hogy ne csak a sebzések becsapódásai legyenek reálisak, hanem a támadások is. Vagyis, amikor egy karddal nekilendülünk és véghezviszünk egy power attackot, akkor a játékban is jelenjen meg az, hogy a sikeres vagy sikertelen támadás után lelassulunk kicsit a lendület miatt, össze kell szedni magunkat, stb. Ezt meg lehet oldani kamerákkal trükközve, meg  lehet oldani animációkkal, vannak ötletek rá. A lényeg minden esetben az, hogy az összhatás életszerű legyen és a harc reálissá váljon.

 

A Guild Store és a nagyközönség helyzete

Minden 50 fő feletti létszámmal rendelkező játékos Guild nyithat egy boltot (Guild Store), amely segítségével a tagok tudnak kereskedni egymással, egymás között. Ez a Guild Store alap verziója. Eleinte úgy tűnt, hogy ezek zárt piacok lesznek, csak az adott Guild tagjai számára elérhető kínálattal. Később elhangzott az egyik Eurogamer interjúban, hogy lesz majd lehetőség arra is, hogy kívülálló, nem a Guildhez tartozó „idegen” játékos is elérhesse, és vásárolhasson az adott Guild boltjából. Oké, de hogyan?

Nagyon egyszerű a válasz. Amikor egy 50+ fős Guild – aki/ami már rendelkezik Guild Store-ral - Cyrodiilban elfoglal egy Erődöt (Fort), kastélyt (Castle), stb, és ott berendezi a főhadiszállását, akkor lehetősége lesz nyitni ott helyben egy publikus, mindenki számára elérhető boltot is. A háborús zóna közepén. Így, ha a tagok által termelt, készített, vagy épp Dungeonok lomtalanításából összeguberált árukínálat jó és „versenyképes”, akkor egy vadidegennek is érdekében áll majd, hogy megvédje az adott Erődöt, ahol a kedvenc kereskedelmi Guildje és a boltja „lakik”.

Vagyis, ha a Szövetség egyik legnagyobb és legjobb kereskedelmi Guildje elfoglal egy Erődöt, nyit ott egy boltot, akkor – hogy továbbra is tudjon ott mindenki vásárolni – a legtöbb játékos segíteni fog megvédeni az Erődöt. Nem feltétlen a PVP eredmények vagy Alliance pontok miatt, hanem azért, mert kell neki az a bolt, pár hét múlva is vásárolni akar majd, a legjobb tárgyak közül választva. Persze, ehhez el kell mennie Cyrodiilba, el kell jutnia az adott Erődhöz, segítenie kell megvédeni ha esetleg harcban áll, és majd csak utána tud bizniszelni. Sajnos vagy sem, még egy PVE beállítottságú embernek is muszáj lesz néha fegyvert ragadnia és háborúba mennie, ha jó cuccokat akar vásárolni.

Mindezek fényében már érthető, nem véletlenül volt szó arról korábban, hogy a PVP-ben bizony sokat fog számítani az, hogy mikor és mit támadunk. Például, ha tudjuk, hogy az egyik ellenséges Szövetségnél, mondjuk az Ebonheart Paktumhoz tartozó Mikkamakka nevű, főleg Északi fegyvermestereket magába foglaló Kereskedelmi Guild gyártja a legjobb armorokat, akkor én mint Aldmeri szabotőr, direkt azt az erődöt fogom támadni, ahova a Mikkamakka beköltözött. Mert, egy, ezzel is rontom az „üzletet”, kettő, megakadályozom az utánpótlást abban, hogy - ideig, óráig - jó páncélokat vehessen vagy eladhasson, és három: azértmertcsak... A háború Cyrodiilban több fronton fog zajlani.

Összefoglalva:

  • Ha van egy Guilded, és azt akarjátok, hogy a tagok által gyártott tárgyakat a többi játékos is elérhesse, akkor irány Cyrodiil, foglaljatok el egy Erődöt, Kastélyt, vagy bármit ami erre alkalmas lesz, rendezkedjetek ott be és nyissatok egy boltot!
  • Ha játékosként akarsz vásárolni más Guildtől, akkor irány Cyrodiil, járd végig a Szövetségedhez tartozó Erődöket, Kastélyokat, az oda beköltözött Guildeket, nézd meg ki és mit árul, majd vásárolj, ha épp nincs ostrom alatt a terület. Ha igen, akkor segíts nekik, hisz' közös érdeketek!
  • Ha pedig kufár vagy, akkor irány a csatatér, vegyél olcsón, adj el drágán, és közben maradj életben! :)
  • Ha pedig stratéga vagy, akkor szedd össze az embereidet, és ne csak az Alliance Pontokra hajtsatok, hanem olyan objektumokat támadjatok, amely elpusztításával mind gazdasági, mind katonai csapást tudtok mérni az ellenfélre.

Egy-két apróság:

  • az Erődökbe csak azok tudnak teleportálni "kintről" (a szintezős zónákból), akinek a Guildje birtokolja azt, és csak oda, amelyiket birtokolja, vagyis a többieknek gyalog/lovagolva kell eljutni a boltokhoz. Ami nem veszélytelen, de valamit valamiért.
  • A kívülállók a Guild Storeból csak venni tudnak, ők nem rakhatnak be árukat - jelen állás szerint.
  • Nincs licit. Fix árakkal dolgozik a Guild Store, amelyet a tulajdonos szab meg, amikor berakja a szajrét a kínálat közé. Ha kell, megveszed, ha nem kell, nem veszed. Nincs licitálás, mint a legtöbb mmo Aukciós Házában, mivel ez NEM Aukciós Ház, ez egy BOLT :)

Azt azért nem szabad elfelejteni, hogy a kereskedés továbbra is történhet sima meghirdetéssel játékos és játékos között, nem kötelező használni a Guildek boltjait. Továbbra is lesz lehetőség a Trade és egyéb csatornákon hirdetni az árut, majd egy rövid egyeztetés után személyesen vásárolni az árut készítő vagy kínáló tulajdonostól.

 

Daedra Ereklyék és egyéb „csuda” tárgyak

Ismert, hogy a WoW-ban a Legendary tárgyak azok, amelyek az adott ciklus legerősebb és legnehezebben megszerezhető tárgyai. Illetve, a legtöbb esetben ezek azok a finomságok, amelyek megszerzése régebben szerverenként csak egy-egy embernek (de maximum is csak pár embernek) adatott meg. Ezek a tárgyak speciális történettel, speciális küldetésekkel rendelkeznek, megszerzésük rendszerint egy hosszú és nehéz feladat. De megéri, mert iszonyat erővel rendelkeznek, illetve, iszonyat erőt biztosítanak a tulajdonosoknak (és e-peen jelentőségét se feledjük).

A The Elder Scrolls játékokban is vannak hasonlóan nagyon erős tárgyak, ezek az úgynevezett Ereklyék (Daedric Artifacts), az általában Daedra Hercegektől vagy egyéb Isteni entitástól származó, az átlag felszereléstől lényegesen jobb minőségű és nagyobb erejű varázs fegyverek, páncélok, egyéb használati tárgyak.

Az ESO-ban is jelen lesznek az Ereklyék (a szép emlékű Auriel’s Bow már hivatalosan is említve lett). Ugyanúgy speciális feladatokat kell végrehajtanunk értük, mint az eddigi TES játékokban. Arról nem is beszélve, hogy ezen Ereklyék nagy része már ismerős lesz a korábbi (időben későbbi) játékokból. Hogy pontosan mely tárgyak lesznek jelen az ESO-ban, azt majd a premier után fogjuk látni, egyelőre nem akarnak spoilerezni a srácok (kivéve a fentebb említett Auriel’s Bow-t).

Az biztos, hogy lesznek az Ereklyék között olyanok is, amelyek még a többihez képest is erősebbek, de nagyon, de nagyon ritkák és/vagy nehezen megszerezhetőek, nem fog minden jött-ment kalandor ezekkel rohangálni.

Arena és Duel

Aki játszott az Oblivionnal, az ismeri az Arénát, mint intézményt. Bement az ember a küzdőtérre, és elkezdte agyonverni a ranglistán szereplő ellenfeleket, kezdve valami limlom kis csavargóval, és befejezve a Nagy Bajnokkal. Közben nőtt a reputációnk, fogadhattunk a saját és/vagy ellenfél meccseire, megismerhettük a TES világ legidegesítőbb karakterét, a levakarhatatlan Rajongót (kinek legbrutálisabban történő megölésére külön versenyt is hirdettek anno, rémlik?). De mi a helyzet az ESO-ban ezzel? Felmerült e valaha egy ehhez hasonló lehetőség bepakolása a játékba? Ahol akár egymás ellen, akár NPC ellen tudnánk harcolni. Ha nem, akkor lesz e esetleg valami Duel-hez hasonló rendszer, mert a Duelről korábban az a hír járta, hogy nem lesz?

Egyelőre nem lesz Aréna, de beszélnek/beszéltek ilyesmi lehetőségről is, amikor a tervezett frissítésekről van szó a meetingeken. Például, a Császári Főváros (Imperial City) a premier napján még nem lesz elérhető. Később, egy kiegészítő/DLC/content patch (nevezd aminek akarod a 4-6 hetente érkező frissítéseket) formájában kerül bele a játékba. DE! Amikor azt mondjuk, hogy IC elérhető lesz, akkor nem csak arról van szó, hogy „nesze, itt a zóna, járkálhatsz benne!”, hanem komplett rendszerek is érkeznek a kiegészítőkkel. Új PVP és PVE lehetőségek, új játékelemek, új harci járművek, stb.

Ha az igény azt mutatja, hogy szükség van Duel vagy Aréna jellegű dologra az ESO-ban, akkor elképzelhető, hogy érkezik. De, a premier napján biztos, hogy nem lesz ilyen a játékban.

 

Mounts

A TES világa tele van változatos hátasokkal, a harci macskáktól kezdve a kis méretű utazó bolháig (pygmy silt strider), sok érdekeségről lehet olvasni a könyvekben. Mi a helyzet ezekkel? Lesznek speciális, adott fajhoz tartozó egyedi hátasok, mint más MMO-kban?

Állandóan terítéken volt ez a kérdéskör is a fejlesztés során, de a az ESO-ban a premier napján csak lovak (Horse) lesznek, mint elérhető hátasok. Egyedivé tehetjük a lovainkat, olyan módszerekkel, mint az elnevezés, a harci felszerelések, a nyeregtáskák, a lópáncélok rápakolása, vagy a ló nevelése aszerint, hogy mivel etettük menet közben. A lényeg, hogy eleinte mindenképpen csak lovakon lehet majd „lovagolni”.

Érdekességként annyit még ehhez, hogy a premier után érkezik majd olyan rendszer is, amellyel az adott Guildekhez tartozó embereket a lovaik alapján is felismerhetjük. Hogy ez mit takar, egyedi ló páncélt vagy spéci hátasokat, nem tudni.

 

Vérdíj rendszer

Lesz e valami vérdíj rendszer az ESO-ban, PVP oldalon főleg, ami segítségével egy játékos vérdíjat tűzhet ki egy másik valakire (ellenfél játékosára), megfelelő pénzt felajánlva azért, hogy tálcán hozzák elé az illető fejét?

Lesz egy rendszer, ami picit hasonlít, de nem pontosan ilyen „irányított” vérdíj. Lesznek küldetések és feladatok, amelyek során az ellenfél egy speciálisan meghatározott típusát kell majd megölni - akár nagyobb mennyiségben is -, vagy speciális NPC-t kell levadászni, stb. De ellenfél egy játékosára kiszabható vérdíjra nem lesz lehetőség egyelőre. (Bár olyan achievement lesz, hogy „öld meg azt, aki megölt téged”, de ez egész más.)

Justice rendszer

A TES játékokra a szabadság mellett az is jellemző, hogy a tetteinknek vannak következményei. Ha ellopunk valamit, vagy megölünk valakit, akkor számolnunk kell azzal, hogy ha ennek fül vagy szemtanúja volt valaki, vagy nagyon fakezűek vagyunk, akkor jön a helyi morcos rendfenntartó erő. Ilyenkor választhatunk a börtön, a bírság kifizetése, vagy a rendszerint tömegmészárlásba torkoló ellenállás között. A TES játékokban mindezeknél nagy segítség volt a save/load páros. De egy mmoban minden döntés – legyen az jó vagy rossz - végleges. Hogy fog kinézni majd a korábbi interjúkban említett és beharangozott Justice System?

A helyzet a következő. A rendszer jelenleg is képlékeny még, ezért minden változhat a későbbiekben, a most leírtakhoz képest. De jelenleg úgy néz ki a dolog, hogy az igazságszolgáltatás rendszere a Tolvaj Céhével érkezik majd premier utáni frissítésként. Lesznek új skill fák, amelyek passzív és aktív képességei a figyelem elterelésére (Distract) és a zsebmetszésre (Pick Pocket) fókuszálnak. Lesz a karakternek egy hírneve (reputációja), amely alapján fognak az NPC-k reagálni – utálni vagy csodálni -, annak függvényében, hogy miket tettünk a karrierünk során.

Arról, hogy lesz e a korábban már elmesélt „leülni”, „kifizetni” vagy „ellenállni” opció egy-egy rosszabb cselekedet után, egyelőre nem mond(hat) semmit Konkle.

Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.