Fél éve a Bethesda és a Zenimax Online Studios PR gépezete gondolt egyet és úgy döntött, hogy onnan kezdve minden második hét hétfőjére beiktatnak egy Kérdezz-felelek cikket, amelyben a játékosok kérdeznek, a The Elder Scrolls Online fejlesztői meg válaszolnak. Ismét eltelt két hét, az érdeklődők ismét kérdeztek, a fejlesztők ismét válaszoltak. Mi pedig ismét összegzünk, ismét röviden. Hja, mindez ismét a lapozás után.


Hadjáratok (Campaigns - virtuális, több ezer fős közösségek, akik együtt, illetve egymás ellen harcolnak majd Cyrodiilban):

Minden hadjárat létszáma véges, vagyis mind a három oldalról csak meghatározott mennyiségű játékos csatlakozhat egy-egy hadjárathoz. Mivel a hadjáratok egyik lényege, hogy az azonos (játékos)Guildben játszók, illetve ismerősök, szociális közösségekben és egyéb beazonosítható módon egymással kapcsolatban lévő játékosok együtt játszhassanak, ezért ez a határszám picit kitolható, és azok a játékosok is becsatlakozhatnak egy telített hadjáratba a saját Guildjük vagy barátaik oldalán, akik korábban még nem léptek be.

Viszont azt tudni kell, hogy kapcsolatok ide vagy oda, van egy pont, amikor tényleg tele lesz a hadjárat, és akkor „bezár a bazár”. Ennek egyik oka az, hogy a fejlesztők szeretnék fenntartani az egyes Szövetségek közötti egyensúlyt, ami a létszámot illeti. Hadjáratok között lehet majd váltani a későbbiekben, vagyis, ha ki- és lemaradunk egy Hadjáratról, nem kell pánikba esni, később újra megpróbálhatunk majd csatlakozni. Addig pedig keresni kell más, ideiglenes Hadjáratot.

Én gondom, te gondod, a Céh gondja.

A Mágusok Céhe vagy a Harcosok Céhe magasról tesz arra, hogy a három Szövetség éppen egymást öli. Számukra egyetlen egy feladat van, hogy minél több tekercset és könyvet szerezzünk vissza játékosként a lerombolt Császári Könyvtárból, illetve, hogy minél több Coldharbourból érkezett Deadra fejét verjük szét. Előbbi elfoglaltság a Mágusok, utóbbi a Harcosok szemében jelent majd jó pontot. Az, hogy Altmerként, Bretonként vagy Dunmerként teszünk nekik szívességet, nem számít.

Nevezzük nevén az orkot!

Egynél több „szóközt” is használhatunk a karakter nevében, vagyis megalkothatunk olyan neveket is, mint a „Hétszűnyű kapanyányimonyók a rémek réme”, vagy „Postás Béla az Ork”. Összesen négy aposztrófot, kötőjelet vagy „szpészt” használhatunk majd, annál többre nem is nagyon lesz szükség, még a legvadabb Argóniai vagy Khajiit nevek esetében sem.

Mob tagging, ninja kill és társaik

Röviden, nem lesz ninja kill, mob tagging, kill stealing stb. Vagyis, bárhol, bármikor, bárkit megtámadhatunk, még akkor is, ha az adott mobbal már harcol valaki. Ha megfelelő mennyiségű sebzést vagy gyógyítást viszünk véghez a harc során, akkor meglesz a jutalom. A mobok által eldobott kincsek karakterenként lesznek prezentálva, vagyis ami nekünk esik, az csak a miénk, nem kell félni a porszívózó vagy ninjázó emberektől.

Egy példa: ha látjuk, hogy valaki harcol egy éhes, és emiatt kellőképpen mérges kétméteres medvével – és amely harc során az illető vesztésre áll -, akkor két lehetőségünk van. Vagy végignézzük, ahogy a medve széttépi, vagy segítünk az illetőnek. Utóbbi esetben, ha sebzünk a medve életéből minimum 10%-nyit (a hírek szerint ez a minimum), vagy felgyógyítjuk, életben tartjuk a másik játékost a harc közben, akkor mind a másik, mind mi - a segítségére kelő játékos - megkapjuk a jutalmat. A teljeset 100%-ban – legyen az küldetés tárgy, kincs, arany, xp, bármi. Ha pedig összeállunk bandázni az illetővel, és úgy megyünk tovább, akkor még jobban fogunk járni.

Fel! Támadunk!

Az előző, szám szerint tizedik Kérdezz-felelekben volt szó a feltámadásról a pvp szituációkban. A lehetőségek között szerepelt, hogy feltámadhatunk akár az egyik szomszédos Erődben is, ha az éppen nincs támadás alatt. Na, a „támadás alatt” státuszt akkor lép életbe, ha komoly sebzést szenved el az Erőd fala, kapuja, vagy épp gazdát cserél az Erőd hovatartozását jelző központi zászló. Egyszóval, komoly támadásnak kell lennie, mert attól, hogy az előbb említett Postás Béla az Ork nekiront egyedül egy Ebonheart Erőd kapujának, és azon dörömböl reggelig, attól még az Erőd nem lesz „támadás alatt”.

Hatodik érzék, avagy hátul is legyen szemünk!

Tamriel egy veszélyes vidék. Ha valaki azt hiszi, hogy nem fogja megtámadni őt senki sem, csak azért, mert épp tíz perce próbálja meg kipiszkálni egy kincsesláda zárját, vagy, mert bányászat után kiderül, hogy dugig van a hátizsák, és gyorsan ki kell választani valami eldobandó cuccot, na, az nagyon téved. Az még hagyján, hogy az ellenséges NPC-k bármelyik szintezős zónában hátba verik az embert, de Cyrodiilban direkt lesznek olyan ellenséges frakcióhoz tartozó játékosok, akik ilyenkor fognak az egyszeri kalandor nyakába ugrani. Az ESO egy mmo, a Skyrimmal és a korábbi TES játékokkal ellentétben nem áll meg a világ addig, amíg a zárakkal bajlódunk, vagy amíg a hátizsákban matatunk. Ajánlott többed magunkkal menni kincseket keresni, mert úgy legalább lesz valaki, aki őrködik, amíg mi a zárral bénázunk.

M’aiq az ESO-ban?

A minap a fejlesztőknek volt szerencséjük összefutni valakivel, aki szintén erre a névre hallgatott. Megkérdezték tőle, hogy csak nem rokona-e az egyetlen és megismételhetetlen M’aiqnak? A következő választ kapták:

„Minden projekt megvalósítása közben – a családfa is egyfajta projekt – eljön az idő, amikor meg kell hozni bizonyos döntéseket: magad alkotod meg a saját legendádat, vagy eléred másoknál, hogy ők tegyék ezt meg helyetted. Bár még most sem értem, hogy miért lopta el az egér sajtot.”


Tolvajtempó

Amikor fel akarunk törni egy zárat az ESO-ban, akkor látni fogjuk a zárat és benne a reteszeket. A hátizsákunkban lévő álkulcsokkal ezeket a reteszeket kell majd a megfelelő pozícióba piszkálni. Ha figyelmesek leszünk, akkor látni fogjuk, hogy a rendszer segít (vizuálisan és hangokkal) abban, hogy merre is van az a megfelelő pozíció egy-egy retesznél. Természetesen ez nem mehet a végtelenségig, sietnünk kell, mert meg lesz határozva, hogy maximálisan mennyi idő alatt kell a feltörést végrehajtanunk. A korábban már említett, ránk vadászó ellenfelekről nem is beszélve. A hónapokkal ezelőtt bemutatott „Felfedezés és gyűjtögetés” című videóban 1:15 percnél látható, hogy miről is van szó.

Kezdetben vala az Erődök

Csak a játék legelején, a kezdetek kezdetén lesznek a Cyrodiili Erődök, Bányák, Farmok, Fűrészmalmok, Kastélyok és egyéb objektumok egyenlően felosztva a három Szövetség között. Ezeket eleinte csak az adott frakció őrsége fogja őrizni. Később, ahogy beindul a háború, természetesen az Erődök és egyéb helyszínek hovatartozása változni fog, sűrűn, az adott Szövetség hadműveleti sikerének vagy sikertelenségének köszönhetően.

A legelső, premier napi első órában tapasztalt teljesen egyenlő „szűz” állapot sosem lesz megismételve a későbbiekben. Ahogy beteszi a lábát az első 10-es szintű karakter Cyrodiilba, onnantól kezdve a Szövetséghez tartozó területeket és javakat folyamatosan védeni kell.

Serana

Röviden: nem fog visszatérni. Hosszabban: mivel jelenleg (az ESO idején) Serana barátnőnk épp kiszáradva és bebörtönözve a Dimhollow Cavern mélyén található kő koporsóban pihen, ezért hiába is született még valamikor az Első Korban, nem fogunk vele találkozni a The Elder Scrolls Online-ban. Ne feledjük, hogy majd csak valami nevesincs sárkányos csávó szabadítja ki onnan, valamikor a Negyedik Korban...

Ballag a katona

Ha ügyesek vagyunk a pvpben, akkor a Cyrodiili tevékenységünk jutalmaként szerezhetünk katonai jellegű címeket, titulusokat, rangokat. (Őrmester, hadnagy, tábornok – illetve ezek Tamrieli megfelelője). Ezen kívül lesz rengeteg ranglista, amelyeken araszolhatunk előre (vagy hátra) az általunk szerzett Alliance Pontoknak megfelelően. Ezek a listák nagyjából 10 percenkén frissülnek, és lesz lehetőség szűrőket is használni, ha speciális kimutatásokra vagy szempontokra vagyunk kíváncsiak.

Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.