Elöljáróban annyit, hogy a The Elder Scrolls Online fejlesztése javában zajlik, aminek köszönhetően a játék hétről hétre változik. De nagyon. A képességek, a lehetőségek, az egyes megoldások, szinte minden béta tesztre lecserélődtek az elmúlt hónapokban, köszönhetően annak, hogy a fejlesztők hallgatnak a tesztelők véleményeire, és ha valami nem jó, akkor nem restek változtatni. És még hol a fejlesztés vége, jesszus! Ezt azért is volt fontos tisztázni, mert azok a hírek, vagy cikkek, amelyek pár hónapja íródtak akár itt az oldalunk hasábjain, akár a Facebook oldalunk híreiben, akár más portálok összefoglalóiban, azok nagy része mára már csak kis mértékben állják meg a helyüket.

Ennyi bevezető után következzen pár apróság a sok embert lázban tartó játékosok által alapított Guildek (klánok, céhek, ahogy tetszik) lehetőségeiről, főleg ami a Cyrodiili PVP zónát és az ott nyitható publikus boltokat (Public Guild Store) illeti. A következő információk frissek és ropogósak és az aktuális állapotokat mutatják. De, korán sem biztos, hogy a premierig nem változnak... sőt...

  • Az ESO-ban nem lesz globális AH (Auction House) vagy "központi bolt rendszer". A kereskedelem a Guildek és a játékosok között fog lezajlani, mint a régi szép időkben, annyi változtatással, hogy most a megaszerver miatt bárki elérhet és megkereshet bárkit.
  • A Guildek között lesznek direkt kereskedelemre, gyártásra, beszállításra, ritka remekművekre, vagy csak egy adott tárgyra fókuszáló stb. szakosodott Guildek. Ezek a Guildek, illetve tagjaik fognak kereskedni egymással. (Természetesen, most a kereskedelemre is hajlamos Guildekről van szó, lesz rajtuk kívül még millió és egy céllal létrejött játékos Guild)
  • Minden játékosok alkotta Guild (nem tévesztendő össze a hagyományos TES guildekkel, lásd Mages Guild vagy Fighters Guild) nyithat guild boltot (Guild Store) a saját tagjai részére, ha a létszám eléri az 50 főt. Ekkor csak saját maguk között tudnak kereskedni, belsőleg.
  • Nem lesznek Aukciók. Az eladó meghatározza, hogy mennyit kér a termékért, a vásárló pedig kifizeti.
  • Ha egy Guild publikussá akarja tenni a saját boltját és vele a kínálatukat, akkor nyitniuk kell egy publikus boltot (Public Guild Store) Cyrodiil egyik fontosabb helyszínén.
  • Ehhez el kell menni Cyrodiilba (PVP zóna), és el kell foglalni egy objektumot, majd beköltöztetni oda a Guildet, kisajátítva egyúttal az adott helyet. Guildenként csak egyet. Onnantól kezdve azért a helyért az adott Guild felel. Hogy meddig, és mi a feltétele a fenntartásnak, nem tudni.
  • Ez az objektum, amelyet magáénak tudhat egy Guild lehet Erőd (Keep), Katonai támaszpont (Outpost), Bánya (Mines), Farm (Farm) és Fűrészmalom (Lumber Mills).
  • Csak akkor tudja egy Guild a külsős emberek (nem tagok) számára is elérhetővé tenni saját tagjai által gyártott termékeket, ha beköltözik ezekbe, és megnyitja a publikus boltot (Public Guild Store). Ez természetesen nem kötelező, bolt nyitás nélkül is elfoglalható egy-egy objektum.
  • Ha egy guild a gondozásába veszi a fenti objektumok valamelyikét, akkor az az objektum sokkal gyorsabban fog fejlődni, mint a gazdátlanok. Azt tudni kell, hogy minden ilyen helyszín Cyrodiilban fejleszthető, megerősíthető, gondozható és akár javítható is, csak pénz és Alliance pont kérdése az egész. Vagyis, erősebbek lesznek az őrök, vastagabbak a falak, szebbek a felszolgáló lányok, stb,. Minden Guildnek érdemes gondoznia és fejleszteni a székhelyét, ha egyszer beköltözik valahova, legyen rá büszke és tegyen is érte.
  • Ha egy Guild beköltözik az egyik fent említett helyek egyikére, akkor megjelenik ott egy Szállásmester (Quartermaster) NPC.
  • A Szállásmester lesz azért a felelős - ha engedélyezzük a publikus boltot -, hogy a kínálatot el tudják érni a többiek. Vagyis, mindig őket kell majd keresni, ha vásárolni akarunk. (És őket kell beleverni a földbe, az ellenséges központokban)
  • Természetesen, azonos Szövetségben kell lennünk azzal a Guilddel, akinek a szállásmesterét felkeressük, egyébként nincs biznisz.
  • Mivel több Guildnek is tagjai lehetünk (Account szinten), ezért csak akkor tudunk elfoglalni bármit is a saját Guildünknek, ha a karakterünk - amivel játszunk - és a Guildünk – akinek foglalunk - kötődése, hovatartozása megegyezik.
  • Minden Guildnek választani kell majd a kreálás/létrehozás során, hogy melyik Szövetséget támogatja.
  • Ez feltehetően a cross faction rendszer miatt kell, bár ez napról napra egyre kuszább. Egyszer arról szólnak a hírek, hogy lesz cross faction, egyszer arról, hogy nem. Meglátjuk. Mindenesetre úgy fest, hogy lesz.
  • Ha pedig lesz, akkor a Cross Faction vásárlás csak Guild szinten mehet az ellenséges Szövetséghez tartozó tagok között, a publikus boltokban nem.

Röviden ennyi.

A mostani (nov. 22-24.) hétvégén újabb tesztek lesznek, várható, hogy újabb kérdésekre kapunk választ menet közben. Friss infókért látogassátok a Facebook oldalunkat, kisebb és nem hivatalos anyagok oda kerülnek fel először!

Megosztás

 

Készülőben lévő DLC-k
és nagyobb változások:

 

Markarth
sztori alapú/zóna DLC
(2020. november)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

Hasznos oldalak

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2005 - 2015.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.