Újabb kérdezz-felelek érkezett, de ezúttal nem hétfőn, hanem most pénteken. Kellett is, mint egy falat kenyér, mert az elmúlt napok bejelentései megint felkorbácsolták az állóvizet. Miről is van szó?

Azzal kezdődött minden, hogy az Amazon felrakott véletlenül (véletlenül?) egy képet a The Elder Scrolls Online dobozos „Imperial” elnevezésű gyűjtői változatáról. Majd gyorsan, le is szedték. Bár tudja mindenki - talán csak a reality show szereplőit leszámítva -, hogy ami egyszer felkerül a netre, az ott is marad, amíg világ a világ.  Szóval volt abban a gyűjtői változatban minden, mi szem szájnak ingere. 30 centis Molag Bal szobor, hatalmas antik jellegű Tamriel térkép, 225 oldalas gazdagon illusztrált történelemkönyv, mindez gyönyörű acéldobozban tálalva. Igazi kincsek ezek a gyűjtőknek. Nem mondom, hogy a legegyedibb és legkreatívabb összeállítás, ami valaha létezett, de egy Molag Bal szobor? Naaa! Az azért nem terem minden bokorban, de még a pult alatt sem kapható a lengyelpiacon.

Aztán kiderült, hogy az Imperial kiadáshoz kizárólagos digitális tartalmakat is kapunk. Szuper! Játszható Imperial fajt egy szabadon választott Szövetségben. Na, itt azért felsejlett a korábbi Fallout IV. zseniális átverés, de kiderült, ez nem az. Ez most komoly. Vagyis, a The Elder Scrolls Online két változatban érkezik. Hagyományos Standard Edition és a gyűjtői Imperial Edition névvel. Utóbbi beszerzése esetén kapjuk meg az Imperialt, mint egy Cyrodiilból menekült, de a játékos által tizedik nemzetként választható, játszható fajt. Meg ingyen lovat, meg barátság gyűrűt, meg páncél stílust, meg egy iszaprák petet.

De ezzel nem ért véget a hidegzuhany, jött a következő extra. Ha valaki előrendeli a dobozos verziót, vagy most megvásárolja a digitális verziót, akkor kap hozzá egy Explorer Pack nevű DLC-t, amely a következő digitális tartalmakat rejti magában: egy újabb petet, pár kincsestérképet, 5 vagy 3 nappal hamarabbi kezdést, és… szabadon játszhatunk bármelyik fajjal bármelyik szövetségben. Északival az Aldmeriben, Orkként az Ebonhartban, Altmerként a Daggerfallban. Vagyis, aki most szerzi be a digitális és dobozos játékot, az bárhol játszhat bármilyen karakterrel, aki pedig a digitális vagy dobozos gyűjtőit "Imperialt" veszi meg, az ezen felül még Imperialt is indíthat.

(Itt jegyeznénk meg, hogy a Facebook oldalunkon folyamatosan linkelgetjük a boltokat - hazait és nemzetközit egyaránt -, ahol beszerezhető a játék. Fontos, hogy tájékozódjon mindenki a vásárlás előtt, kérdezzen rá a tartalomra,  ne legyen félreértés a pre-order/pre-purchase és az előjegyzés kifejezések miatt!)

Na, hagyunk időt mindenkinek. Addig is jöjjenek a kérdésekre adott válaszok összefoglalói!

"Imperial" Edition

Pár napja kiderült, hogy a The Elder Scrolls Online beszerezhető változatai között lesz egy „Imperial” megnevezésű is, amely extraként engedélyezi a játékosnak, hogy Imperial fajt indítson, az általa szabadon választott Szövetségben. Ezek az Imperialok a történet szerint kitörnek a Deadra imádat szoros béklyójából, és a választott Frakcióhoz csapódnak menekült statuszban. Természetesen ők is egyedi faji skill fával rendelkeznek, de ezen képességek nem erősebbek, mint a többieké. Annyi előnyük lesz csupán a többiekhez képest, hogy:

- képesek lesznek azonnal bármilyen fegyvert vagy páncélt Imperial stílusban elkészíteni (lásd Crafting stílusokat). De ez sem kizárólagos képesség, hiszen a többi faj és képes lesz erre, ha sikerül elsajátítani a sílust a játék folyamán.
- kapnak már alacsony szinten egy Imperial Horse nevű lovat, amelyet szintén az összes faj beszerezhet 17 000 aranyért később a játékban.
- Mara gyűrűk, amelyekkel összeköthetjük a cimboránk accountját a miénkkel - egy szertartás után -, és ha közösen kalandozunk, extra xpt kapunk. Ez a gyűrű is beszerezhető bárki számára a játékban, az Imperial csak hamarabb megkapja.
- iszaprák hobby pet.


Vagyis az előny vagy egyediség abban az esetben, ha valaki Imperiallal kezd csupán annyi, hogy egyediek a faji skillek, és ha van ismerős, némi extra xpt kapunk már a közös kalandjaink kezdetén. A crafting, a ló és a gyűrű esetében csupán arról van szó, hogy mind a stílus, mind a ló, mind a gyűrű azonnal a rendelkezésre fog állni, a többi fajnak ezeket fel kell fedezni és meg kell venni.

Az Imperial játékosok ugyanott kezdenek, mint a többi Szövetség, nincs egyedi történet vagy küldetés, egyszerű menekültek ők, akiket befogad az adott Szövetség, és ők a menedékért cserében az adott Szövetséget szolgálják.

Az Imperial Horse lovat minden másik karakter is megkapja az accounton, nem csak az Imperial származású.

Ha kreálunk egy Imperial karaktert, majd azzal csatlakozunk egy Szövetséghez, akkor onnantól már nincs lehetőség ugyanazzal a karakterrel átpártolni egy másikhoz. Csak, ha újat kreálunk.

Minderre azért volt szükség, hogy valami olyan extrát nyújtsanak az ESO-t váró játékosok számára, amelyre kevés példa van a jelenlegi piacon, és amely egyúttal nem jelent semmiféle előnyt a játékban.

Társak

Rengeteg NPC fogja segíteni a kalandjainkat. Lesznek, akik elkísérnek egy darabon, és lesznek,akik csak tanácsokkal fognak ellátni. Molag Bal legyőzéséhez mindkettőre szükségünk lesz. Ellentétben a korábbi TES részekkel, most nem lesznek állandó társaink. Ha csatlakozik is hozzánk egy NPC, akkor is maximum a küldetés végeztéig marad, majd utána visszatér a normális hétköznapi életéhez. Ha állandó társakat akarunk, akkor érdemes keresni egy jó játékosok alapította guildet, és ott keresni partnereket a kalandokhoz. Guildek listáját lásd a fórumban.

Dark Anchor

A portálok fix helyeken nyílnak, zónánként maximum három darab. A Dark Anchor „szintje” illeszkedik az adott területhez. Ha sikerül bezárni/elpusztítani egyet, akkor a portál ideiglenesen bezárul, de kis idő múlva újra el fognak jönni a kultisták, hogy áldozataikkal újra aktiválják azt. Molag Bal nem adja fel könnyen.

Szerverek

Nem számít, hol szerezzük be a játékot, Amerikában, Brazíliában vagy akár itthon, ugyanúgy játszhatunk az amerikai vagy az európai szervereken. Azt azért nem árt észben tartani, hogy ha váltunk a szerverek között, a karaktereink nem jönnek velünk, azok ott maradnak mindig, abban a régióban, ahova kreáltuk őket.

A kommunikáció és annak előnyei Mágusok és Harcosok számára

A Mágusok Céhe és a Harcosok Céhe skill fája lehetőséged ad "meggyőzésre" vagy "megfélemlítésre", mint új kommunikációs lehetőség. Ennek ellenére ne higgye azt senki sem, hogy csak azzal előrébb lépünk a ranglétrán, ha folyamatosan fenyegetünk és befűzünk mindenkit a későbbiekben. Ha rangot és elismerést akarunk magunknak, azért meg kell dolgozni. Harcosoknál daedrákat kell irtani, Mágusoknál a kifosztott Császári Könyvtár könyveit kell visszaszereznünk.

Jóképű legények, csinos leányok

Röviden, van „hide helmet” opció, így nem kell aggódnunk amiatt, hogy a világ nem láthatja a közel három óráig generált arcocskánkat. Aki nem tudná mi ez az opció, annak röviden: a lényeg, hogy a sisak továbbra is a fejünkön marad, minden előnyével és tulajdonságával, csak éppen nem látszik, így nem takarja el az arcunkat.

Fegyverek és erőforrásaik

Bármilyen fegyvert is tartunk a kezünkben, a „normal attackhoz” - alap támadáshoz (bal klikk) - nincs szükség se staminára, se magickára. Ellenben, ha olyan képességet akarunk használni, amely az adott fegyver skill fájához kapcsolódik, akkor azokhoz bizony már szükség van magickára vagy staminára. A botok (staves) kivételével minden fegyver staminát használ, a botok használnak egyedül magickát.

Határvonalak

Mivel egyelőre csak egy részét járhatjuk be Tamrielnek, ezért az üres területek előtt nem láthatatlan falak lesznek, mint a bétában, hanem természeti akadályok, a hitelesség kedvéért. Illetve, ha tengeren próbálnánk meg eljutni egyelőre nem létező területekre, akkor jönnek majd a kedves kis ragadozó halacskák, akik huncut mosollyal az orcájukon fogják se perc alatt lerágni a kíváncsi kalandor húsát a csontjairól.

Objektumok elfoglalása

Ha valaki több játékosok által alapított céhnek/guildnek/klánnak is a tagja, akkor választania kell majd az objektumok elfoglalása során, hogy melyik társaság számára foglalja el az adott Erődöt, Őrséget, stb. Ehhez viszont nem árt, ha a Guild vezére erre felhatalmazást ad, vagyis nem tud mindenki lakóhelyet szerezni a Céhnek, csak bizonyos emberek lesznek erre jogosultak. Illetve, ha több, de más Frakcióhoz köthető guildnek vagyunk a tagja (lásd cross faction guildek), akkor bizony nem árt, ha az adott Guilddel „egy csapatban játszunk”, mert ellenséges Céhnek nem lehet elfoglalni objektumot az adott Hadjáratban.

Vérfarkas és vámpír

Sok konkrétum most sincs még, csak annyi, hogy a vámpírrá vagy vérfarkassá válás bizony nem csak előnyökkel, de komoly hátrányokkal is jár.

Császárság

A korábban megismert Császári páncélzat - most kapaszkodjunk meg valamiben - nem páncélzat, hanem kosztüm (costume). Vagyis, nincs külön tulajdonsága, csak megjelenésében lesz "brutális". Teljesen független tehát az aktuális páncélzattól, nem módosítja azt. A Császári címhez kapcsolódó skillek, képességek és bónuszok már igen, de az egy másik történet.

Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.