Továbbra is várjuk a véleményeteket, élménybeszámolótokat az ESO bétájáról, legyen az dicsérő vagy kritizáló, vagy a kettő között. A lényeg, hogy őszinte legyen! Vessétek "papírra" azt, hogyan éreztétek magatokat a játék közben! Tegyétek mindezt úgy, mint Grollon, akinek köszönhetően egy új élménybeszámolót olvashattok az ugrás után. A beszámoló (amelyek minimális korrektúrával, de változtatás nélkül közlünk) olvasása közben kéretik figyelembe venni azonban azt a tényt, hogy az írás a szerző egyéni véleményét tükrözi, amivel lehet egyetérteni, és lehet vitatkozni, de mindképpen tiszteletben kell tartani. Lásd pl. a cikkben is megemlített SWtOR-t, amelyet továbbra is az egyik leghangulatosabb mmo-nak gondolunk többen is a szerkesztők közül, ellentétben a szerzővel, akinek nagy csalódást okozott. És ez így van rendjén, ízlések és pofonok :) A szó innentől Grollont illeti:

 

Nagy érdeklődéssel vártam,hogy végre kipróbálhassam az ESO-t, hiszen imádom az MMOkat (a legtöbbel játszottam), ráadásul az Elder Scrolls sorozat is nagy kedvencem. Végül a mostani stressz teszthez kaptam egy bétakulcsot, így végre kipróbálhattam.

 

Megmondom őszintén, kicsit féltem én ettől a játéktól. Az SWTOR (Star Wars the Old Republic) óta nagyon nagyon szkeptikus vagyok az összes játékkal. Egy olyan játék volt, amit szintén nagyon vártam, a trailerek is szépek voltak... aztán a jött a villámcsapás amikor elindítottam a játékot. Ügyesek ezek a mai fejlesztők, mert úgy tudják megcsinálni ezeket a trailereket, gameplay-trailereket hogy az ember nyála kicsordul. Erre az űrcsatás gameplayt tudnám felhozni, szép volt, az ember alig várta hogy beleülhessen a saját űrhajójába. Aztán kiderült hogy egy sínen mész, és az egész játék egy monoton céllövöldébe fulladt. Legyen annyi elég hogy az SWTOR életem egyik legnagyobb csalódása. De most nem azért vagyok itt hogy az SWTORt  szidjam, úgyhogy tovább is lépek.

Szép számmal érkeztek gameplay trailerek az ESO-hoz is, szépek is voltak, de az előbb említett oknál fogva nem mertem már bizakodni a játékkal kapcsolatban. Aztán végre valahára megjött a bétakulcs, és bár kicsit bizonytalanul, de végül leültem a játék elé.

Hol is kezdjem, hol is kezdjem? A játék szerintem jó, bár van egy-két rosszabb dolog benne, de hát melyikben nincs. Megtalálták a középutat az MMO és az Elder Scrolls között. Sokan sírnak-rínak hogy ez nem is Elder Scrolls. Hát, valóban nem az. Illetve nem teljesen.

Azt hiszem ami talán először feltűnik egy Elder Scrolls fannak, az a fizika hiánya. Az előző részekben komoly fizika volt, szinte éreztük karakterünket, a nyilazásról már nem is beszélve. Hát itt ez nincs. De azt hiszem ezért senki nem szólhat. Egyrészt nagyjából 3 másodpercenként omlott volna össze a szerver, másrészt gondoljátok csak el, milyen gép kellett volna hozzá, már pedig egy MMO-nak az lenne a lényege, hogy minél többen játsszák. Ezen túl kell lépni, ez van. Viszont cserébe kapunk egy olyan dolgot ami eddig nagyon hiányzott a játékból (legalábbis nekem biztos), a lehetőség hogy haverokkal játszunk!

A másik ami "újnak" számít, az a képességek használata. De hát ez egy MMO, ezért ez valamilyen szinten érthető. A másik fura dolog, de szintén teljesen érthető az az, hogy mindenkin át lehet futni. Azt hiszem az ilyenek miatt mondják a fanatikus Elder Scrolls fanok, hogy ez nem is egy Elder Scrolls. Megértem őket, de szerintem kár siránkozni, egy nagyon jó játékot kaptunk. Ha pedig nagyon nem veszi a gyomrunk, akkor egyszerűen ne játszunk vele. A fejlődés szerintem nagyon élvezhetőre sikeredett. Itt teljesen átjön az Elder Scrolls feeling.

A teljesen szinkronizált küldetések miatt az ember tényleg átérzi, hogy mit miért csinál. Nagyjából 6-7 évet WoWoztam, bevallom, nagyjából 3-4 küldetésnek olvastam el a leírását. Mennyivel másabb, hogy felmondják neked (nem is akármilyen módon ráadásul, nagyon tetszik az egyes fajoknak az akcentusa), mint hogy jobb oldalt kijön egy kis ablak ahol van egy fél oldal leírva, hogy miért ölj meg 5 farkast, vagy szedj össze 8 gombát. És ez a másik: Nincs olyan küldetés (vagy nem sok) hogy ölj meg 8 farkast. Egy csomó küldetés végén választanunk kell bizonyos opciók közül. Ezek ígéret szerint visszaköszönnek majd, ami azt hiszem egy nagyon jó ötlet. Ez is egy olyan aspektusa a játéknak, ami miatt a játékos magáénak érzi a világot.

Jó-jó ez a fejlődési rendszer, tényleg Skyrim vagy Oblivion érzésű, de ennek megvan a hátránya is, pontosan az, mint az előbb említett két játéknak: hogy EGYSZER jó végigjátszani. Mindkét játékot végigvittem, és aztán X idő múlva megjött a kedvem újra, de nagyjából 2 órán belül el is ment tőlem. Másodszorra sajnos már nem olyan élvezetes. És ettől félek én itt is. Főleg, hogy egy karakterrel ugye az összes frakció küldetéseit végig lehet vinni. Egy MMO-ban pedig az ember előbb utóbb eljut oda hogy indít egy második karaktert.  Mivel ennyire rámennek a történetre, ezért sokkal jobban meg fog maradni, és másodszorra sokkal kevesebb lelkesedéssel fog nekimenni az ember, ebben biztos vagyok.

A wowban több útvonal van, több területre mehetsz bizonyos szinteken, így több karaktert is felhúzhat az ember úgy, hogy kevésszer kell megcsinálnia kétszer ugyanazt a küldetést. Viszont! Ahogy láttam, a térkép 60-70% még nem elérhető. Ez azt hiszem inkább jó, mint rossz. Ugyanis ez azt jelenti, hogy az összes többi rész, amit szépen hozzá adogatnak majd idővel a játékhoz, mind end-game terület lesz. És azt hiszem egy MMO-ban több időt töltünk end-gameban mint bárhol máshol, úgy hogy az csak jó, hogy mindezt nagy területen tehetjük.

Ami viszont biztos nagyon nagy + a játéknak, amit nagyon eltaláltak az a PVP. Nagyon hangulatos, nagyon jó, és ami talán a legjobb benne hogy működik. Miért mondom ezt? A Guild Wars 2-ben volt már hasonló próbálkozás, persze kicsit lebutítva, de az alapok hasonlók voltak, azzal a különbséggel, hogy ha nem volt nagyon high-end masinád, nem sokat élvezhettél a játékból. Én a Guild Wars 2 előtt 1 évvel raktam össze egy masinát, sokat költöttem rá, viszonylagosan jó gépnek számított, de a World vs Worldbe belépve egy dianézegetéssé alakult át a játék. Na, itt ez nincs így hála az égnek. A srácok a Bethesdánál tökéletesen optimalizálták a PVP-t, nagyon szépen fut. Ha a gépeden normálisan megy a játék PVE-ben,akkor PVP-ben is jól fog menni, esetleg egy minimálisan kell lejjebb venni a grafikai beállításokat.

Kicsit elszomorító amúgy, hogy manapság már egy + pont, ha egy játék normálisan működik, de ebbe most ne menjünk bele. Sajnos nagyjából 1-2 órát tudtam PVP-zni, vasárnap késő estére értem el a 15ös szintet (10esen nem akartam még bemenni), de mindenképpen meg akartam nézni a PVP-t. Ugyanazzal a géppel, mint amivel a GW2 World v Worldje diavetítés volt, az ESO PVP-je simán futott, semmit nem kellett levennem a grafikából.

Ez a technikai háttér volt, most az élmény: Az amikor berontunk 40-50-en egy várba, és ott repkednek a tűzlabdák, nyilak, balták és isten tudja még mik, az valamit megfizethetetlen. Mivel a harcrendszer egy kicsit lassabb mint a GW2, vagy akár a WOW, ezért soha nem éreztem azt hogy káosz lenne, hogy nem tudom mi történik éppen a képernyőn. A rombolható falak és kapuk is nagyon bejöttek, azt hiszem ha majd elindul a játék, és pár guild belejön a PVP-be, óriási csaták lesznek itt, nagy taktikai lehetősséggel. Ha a PVE nem is, a PVP el fogja tartani a játékot. Persze ehhez az is szükséges, hogy a fejlesztők (ha már fizetős a játék) tényleg sűrűn és jó tartalmakkal bővítsék a játékot.

Reméljük a legjobbakat. Én ennyit tudtam iírtelen írni, találkozunk Tamrielben ;)

Üdv:Grollon

 

(A képeket most is a net különféle helyeiről bugáztuk)

Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.