A jövő heti QuakeCon 2014. előtt Paul Sage, a The Elder Scrolls Online kreatív igazgatója beugrott a Elder Scrolls of The Record heti podcastjára, és mesélt pár érdekes dolgot a következő frissítésekben érkező változásokról, többek között az Update 3 tartalmáról (új guild menedzsment lehetőségek és tabardok - lásd 1.3 PTS patch notes), és a közeljövőben érkező CHAMPION POINT rendszerről, amely fel fogja váltani a jelenlegi Veteran Point rendszert és kiegészíti a Veteran Rank rendszert. Pár mondat erejéig volt még szó a későbbi, Update 4 környékén történő felszerelések és tárgyak rendszerének változásairól, átdolgozásáról.

A bővebb és részletesebb infócunami majd a jövő héten érkezik a QuakeCon 2014. keretein belül megrendezendő „Az ESO jövője” panel előadásain. Pár "poént" azért sikerült  lelőnie tegnap Paulnak, de nem véletlenül, hiszen így lesz idő felkészülni, és biztos, hogy lesznek érdekes kérdések a témával kapcsolatban. A lapozás után olvasható pár érdekesség az interjúból, főleg ami az új Champion rendszert és a tárgyak várható változásait illeti. Tessenek észben tartani azt, hogy semmi sincs kőbe vésve, még sok minden változhat a következő 1-2 hónapban!

Update 4 tartalmából

Érkezik a Dragonstar Arena, Craglorn következő és egyben utolsó része (a következő endgame tartalom valószínűleg egy új Adventure Zónával együtt debütál), csak épp 4 főre tervezve. A QuakeCon 2014-en nem lesz még elérhető. Nevével ellentétben ez egy PVE jellegű összecsapás lesz, nem PVP.

Mini raidnek is lehet nevezni, mert elég nehéz lesz teljesíteni. Írtuk már korábban, hogy különféle fázisokon (mobok hullámain) keresztül kell életben maradni a partyval, folyamatosan változó szituációkban és környezetben. Fenn lesz majd PTS-en, lehet majd tesztelni, stb. - de csak később, ha az Update 3 élesbe váltott. Természetesen a Dragonstar arénának is lesz toplistája (leaderboard).

 

PVP

A PVP-t fejlesztő csapat jelenleg Imperial City-n dolgozik, vagyis hamarosan megnyílnak a főváros kapui. A város romokban, egy hatalmas dungeon jellegű helyre juthatunk majd be, amelyet csak a győztes/császárt adó/nyerésre álló oldal birtokolhat és érhet el/mehet be (lásd Tol Barad vagy Wintergrasp a WoW-ban).

A 3v3v3 PVP battlegroundot csak a kiállításokra csinálták, de meglepődtek, mennyire pozitív a visszajelzés, sőt, milyen könnyű volt összehozni az egészet. Viszont arra nagyon figyelnek, hogy ha esetleg ilyen jellegű PVP battleground be is kerül a játékba a későbbiekben, az ne legyen Cyrodiilra káros hatással, mert a játék fő PVP eseménye ott zajlik, és nem akarják, hogy a battlegroundok átvegyék a központi zóna helyét.

Látják viszont a reakciókat, megy is az ötletelés és egyeztetés a 3v3v3-mal kapcsolatban. Egyelőre semmi konkrétum nincs arról, hogy lesz e hivatalosan is, vagy csak marad fun jellegű expo lehetőségnek. Paul szerint idővel lesz, de majd csak egyszer, később.

 

Veterán Pont rendszer -> Champion Pont rendszer

Veterán Point rendszert felváltja majd a „Champion system”. A rendszer lényege, hogy a veterán szintű fejlődés közben megszerzett Champion pontokkal folyamatosan tudjuk majd erősíteni a karakter bizonyos aspektusait/passzívjait, lásd fizikai sebzés, mágikus sebzés, védelem, block, mindenféle ellenállások, kritikus sebzések, stb (karakterlap statjai). Ha a karakterünk nem pont úgy fejlődött, ahogy szeretnénk, vagy valamiben gyenge, stb., akkor ezekkel a Champion Pontokkal azt fejlesztünk rajta, azt a jellemzőjét buffolhatjuk, amit akarunk, tárgyaktól és egyéb hordható dolgoktól függetlenül.

Account szintű lesz a dolog, de még nem világos, se nem végleges, hogy pontosan hogyan fog működni. Jelen állás szerint, ha az 50+ karakterrel szerzünk Champion pontokat azt vagy felhasználhatjuk az altok esetében is, mert megjelenik/megkapja azt a pontot az alt is, vagy, amilyen statot növelünk a fő karakteren, az a stat nő az összes accounton lévő karakteren.

Ne feledjük el, hogy a Champion rendszer csak 50-es karaktereknél aktív, vagyis egy lvl3-as alt nem oszthatja el magának ezeket a pontokat. De, a maxos karakterrel elosztott Champion pontok hatással lesznek nem lesznek hatással a lowlvl altokra is. Bár ez még nem teljesen tiszta.

Champion pontos példa lehet a Diablo 3 „paragon”, vagy a Borderlands 2 „badass” rendszere, vagy más mmokban látott „Alternative Advancement” rendszer (Age of Conan, Everquest 2)

A Veterán Rangok megmaradnak, nem törlődnek el! A Veterán Pontok viszont kukázva lesznek, minden fejlődés XP alapú lesz innentől. De, a VR1 szint és a VR12 között eddig szerzett Veterán Pontokat (amit ugye korábban kaptunk az XP helyett) átszámolják XP pontokká, és a jelenleg maxos karaktereknél kiszámolja a rendszer, hogy az mennyi Champion Pontot ér. Mivel meg lesz határozva, hogy mennyi XP után kapunk egy-egy Champion Pontot, ezért a VR12-es karakterek egy rakás CP-vel fognak kezdeni.

Ha mondjuk 100.000 XP után kapunk 1-1 CP-t, akkor így a rendszer kiszámolja, hogy a VR12-es karakter kb. mennyi XP-t szerzett addig, és azért mennyi elosztható CP jár. Egy szóval, nem bukja el senki sem az eddigi Veterán zónás erőfeszítéseit, nem megy kárba egyetlen perc sem az eddigi játékból.

Lehet, hogy lesz olyan játékos, aki úgy fogja érezni, hogy ez a rendszer visszalépés neki, de a nagy többségre ez a változtatás pozitív hatással lesz.

Champion pontokat XP alapján kapunk, vagyis 50 után nem csak a karakter Veterán szintje fog nőni, nem csak skillpontokat szerzünk, hanem menet közben bizonyos XP elérése után még Champion Pontokat is kapunk.

A legnagyobb problémája a jelenlegi Veterán rendszernek az (volt), hogy nem volt megfelelő jutalmazás, nem volt megfelelő cél a játékos előtt, nem volt motiváció, hogy 50-es szint után még két teljes Frakciót végigcsináljon az ember. Főleg úgy, hogy a küldetések kvázi tükörképei egymásnak egy-egy Frakció esetében. Ha bele is kezdtek az emberek az új zónákba, akkor az volt az érzésük, hogy a karaktereik fejlesztése leállt, belassult, ellentétben a tartalom erősségével, amely néha legyőzhetetlennek bizonyult. Most viszont, a Veterán zónák erőssége már csökkent, a Champion pontok megszerzésével pedig a karakter folyamatosan fog erősödni, akár adott Veterán rangon belül is.

A PVP-ben szerzett XP mennyisége meg lesz növelve, hogy azok is nagyjából annyi XP-t tudjanak szerezni - és vele Champion pontokat is -, akik inkább Cyrodiilban töltik a napjaikat a veterán PVE zónák helyett. Mivel egy-egy játékos megölése is XP-t fog eredményezni, lesz megoldás az esetleges „farm” kiküszöbölésére, de még könnyebben lehet majd lvl10-ről szintezni lvl50-re, majd megszerezni PVP-vel a Champion pontokat, mint a jelenlegi állapotban (ahol kevés XP jön Cyrodiilban).

Az Update 3 (v1.3) tartalmazni fog olyan Hajdáratokat Cyrodiilban, amelyeken csak veteránok vehetnek részt, és olyat is, amelyeken csak 50 alattiak - elkerülendő a rossz szájízt, ha egy lvl20-as karakter fut össze egy VR12-essel.

 

Tárgyak, felszerelések

Az Update 4 (?) fő céljai egyike a tárgyak és felszerelése, no meg ezáltal a jutalmak javítása, újragondolása. Komoly változások jönnek a tárgyak és felszerelések tekintetében. Új szettek, új bónuszokkal, új dizájnnal. Sőt, bizonyos szettek már 2 tárgy esetében is adnak majd bónuszt. A cél az, hogy ha találunk egy szett tárgyat, akkor annak legyen is értelme, ne csak porosodjon a zsákban addig, amíg nem lejmolunk mellé még két másik darabot, hogy a hármas szett bónuszt megkapjuk.

Továbbá szeretnék bevezetni többek között a Season felszerelések rendszerét. Ezekhez a fegyverekhez és páncélokhoz nem lesz szintkövetelmény. A Season 8-as tárgyak erősebbek lesznek, mint a Season 7-esek, de gyengébbek, mint a Season 9-esek. Viszont, az eltérés nem lesz nagyon nagy, hogy ne boruljon fel a balansz, de azért lesz akkora különbség a kettő között, hogy érdemes legyen beszerezni őket újonnan.

Season 9 idején is lehet majd szerezni S7 és S8 tárgyakat, sőt, könnyebben, mint a saját „idejükben”. A cél az, hogy könnyebben lehessen felzárkózni azoknak a karaktereknek, akik esetleg kihagynak egy kis időt, vagy lassabban szinteznek.

Ez a Season X megoldás nagyjából a többi mmoban látott Tier féle rendszernek felelne meg, vagyis az aktuális Season tárgyai lennének a legjobbak, amiket szerezhetünk, viszont nagyon nehezen és nagyon meg kell dolgozni értük. A következő Seasonban (mondjuk egy új raid vagy endgame content megjelenése után) újabb tárgyak jönnek, és az addigi nehezen szerezhető itemeket picit könnyebben be lehet majd zsákolni, így bárki utolérheti aránylag hamar a többieket, és be tud csatlakozni a Champion Raidekbe.

A crafting természetesen lépést fog tartani a Season rendszerrel.

 

Future of ESO panel résztvevői és témái
Július 18. péntek

  • Lead Content Designer Rich Lambert
    - City of Ash dungeon veterán verziója
    - Bemutatkozik Craglorn harmadik régiója,
    - dungeonok újrajátszhatósága
    - érkező csapatjáték (grouping) fejlesztések
  • Lead PvP Designer Brian Wheeler
    - Bemutatkozik az Imperial City
  • Lead Client Programmer Jesse McIntyre
    - Arc animációk és mimikák
  • Creative Director Paul Sage
    - Bemutatkozik a Champion System és a Justice System
  • Lead Gameplay Designer Nick Konkle
    - Bemutatkozik a Spellcrafting
  • Art Director Jared Carr
    - Ügyesség és időzítés a harcok során
    - Várható új PVE tartalmak

 

A képek az 1.3-as frissítéssel érkező töltőképernyőkből származnak, melyeket pár napja már posztoltunk fészbúkra.

Megosztás

 

Készülőben lévő DLC-k
és nagyobb változások:

 

Deadlands
sztori alapú DLC
(2021. november)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

Hasznos oldalak

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2005 - 2015.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.