A sorozatunk második részében a záros határidőn belül érkező Varázslatkészítés (Spellcrafting) kerül bemutatásra. Elöljáróban annyit, hogy teljesen szabad kezet kapunk varázslatok terén és végre megjelennek a hagyományos The Elder Scrolls varázslat iskolák is a játékban. Hja még valami! Ha csak a fele igaz abból, ami a lapozás után olvasható, akkor.... :) Szóval zseniális lesz ez az új rendszer, na! (Aki még nem játszotta végig a Mágusok Céhének történetét, az óvatosan olvasson! A spoilert jelezzük a szövegben.)

Nagyon sokan kérték, sőt követelték a Varázslatkészítés rendszerét a játékba, már a kezdetektől fogva. Nem is csoda, hiszen a korábbi TES játékokban igazán jól lehetett vele szórakozni mindamellett, hogy igen csak hasznos is volt. Hogy miről is van szó? Pontosan arról, aminek hangzik. Speciális, saját kedvünknek való egyedi varázslatokat hozhatunk létre, amelyeket aztán annyiszor használunk, ameddig a magickánk (vagy staminánk?) bírja. Nem csak egy varázslatról van szó, egyszerre akár mind az 5 (6 - de erről később) helyre is berakhatunk 1-1 saját készítésű varázslatot az action barra, teljesen személyre szabva ezáltal a varázslatainkat és képességeinket.

Na persze, ami a legtöbb embernek elsőre az eszébe jut, az egy 30 méter hatósugarú mini atombomba vagy az ősi vámpírokat megszégyenítő totális életelszívás - ezekkel a játék egyensúlyát felborító gondolatokkal a fejlesztők is tisztában vannak, sőt, számítanak ilyen megoldásokra a kezdeti időszakban.

Ami a kezdeti lépéseket illeti, a varázslatkészítés természetesen a Mágusok Céhéhez fog kapcsolódni.

Mágusok céhe spoiler (jelöld ki az olvasáshoz): A Mágusok küldetései végén ugyebár sikeresen visszaszereztünk kedvenc őrült Daedra Hercegünktől Eyevea szigetét (és döntött mindenki belátása, a csábító jutalom és/vagy erkölcsi normái szerint). A helyet, amely immáron a mágusok otthona, ahol minden varázshasználó nyugodtan kísérletezhet, gyakorolhat, fejlesztheti tudását. Na itt kezdődik minden, most hogy végre szabad kezett kaptak a mágusok. Mágusok Céhe spoiler vége.

A mágusok nem is tétlenkednek, a szigeten egy ősi romban találnak egy titkos átjárót, amelyen átlépve egy ősi kultúra nyomaira bukkannak. Nekünk kell majd természetesen felderíteni a rejtélyt. Nem csak a kérdések miatt, hanem azért is, mert a jelek szerint ez az ősi kultúra egészen új módszerrel használta fel és kezelte a mágiát, mint erőforrást. Ez, az eddig még Tamrielen sosem látott (mármint abban az időben, hiszen a későbbi időszakban játszódó játékokból „nekünk”, mint húsvér játékosnak a monitor előtt már ismerős lesz) módszer pedig akár még hasznos is lehet. A Mágusok természetesen nagyon izgatottak az új lehetőség miatt, és megbíznak minket, hogy járjunk a dolgok végére. Hogy ez mit jelent? Azt, hogy az ősi varázslatokat előbb nekünk kell „összeszedni”, elrejtett és titkos kamrákból.


Az ősi átjáró és egy épen maradt, magát a varázslatot rejtő kőtábla

Egykoron úgy tartották, hogy minden varázslat több komponensből épült fel - mint az Enchanting -, és ezek ismert kombinációját kőtáblákon tárolták (ezek a táblák készülhettek sima kőből, márványból, rúnakőből, stb.). Ezek a táblák jelenleg szétszórva találhatóak a világ minden pontján. Az egyszerűbb varázslatok táblái érintetlenek is lehetnek - csak meg kell őket találni -, de a bonyolultabb varázslatoké bizony két, három vagy akár öt felé is szét vannak törve - és amíg ezeket a részeket nem gyűjtjük be, és nem egyesítjük a tábla tartalmát, addig nem tudjuk a varázslatot megtanulni, felhasználni. Értelemszerűen tehát az "egyszerű" varázslatok egy-két részre törtek szét, a bonyolultabb és komolyabb varázslatok tábláival viszont akár négy-öt darabból állnak majd össze. Amíg ezeket egyenként összegyűjtjük a titkos kamrákból, garantáltan bejárjuk újra a teljes világot. Mivel mindez a Mágus Céh küldetései után történik (vagyis 45-50 szinten), nem okozhat problémát.

Ha sikerül helyreállítani vagy érintetlen állapotban találni egy varázslattáblát, akkor azt is látni fogjuk, hogy milyen összetevők szükségesek hozzá, és mit is tud az adott alapvarázslat. A helyreállítás egy interaktív kis játékkal történik - lásd zárak feltörése -, amely során a varázskönyvünk egy lapját ráhelyezzünk a megtalált tábla darabra, és szénnel óvatosan satírozva „lemásoljuk” a megismert részt (korabeli „fénymásolás”).


Summon Flame Atronach és Ligtning alap varázslatai a varázskönyvünkben

Ha sikerül megismerni egy varázslatot, illetve annak az alapját (base spell), akkor ideje rekreálni azt. Itt jön a képbe a Varázslatkészítés igazán érdekes része, mert ezt a megtalált alap varázslatot (base spell) tovább tudjuk fejleszteni - fókuszálni (focus) annak hatását - úgy, ahogy nekünk tetszik. Például, ha megtaláljuk a "Lightning" varázslatot, akkor azt „AOE” fókusszal "Chain Ligthninggé" tudjuk változtatni. Vagy, ha megtaláljuk a „Summon Fire Atronach” varázslatot, és megbolondítjuk egy "Enduring" fókusszal, akkor a Fire Atronachból egy állandó „pet” lesz, nem csak egy kis időre sikerül majd megidézni. Vagy, ha a Fire Atronach kap egy "AoE" fókuszt, akkor egy "Fire Nova" szerű képességgel fogja pusztítani a népet körülöttünk.

A következő módon tudunk majd varázslatok fókuszálni, variálni:

  • Base - Nő a varázslat hatékonysága (sebzés/gyógyítás/buff)
  • Ultimate - Bármelyik varázslatból Ultimate képességet csinálhatunk (vagyis +1 slotot nyerünk, igaz az Ultimate helyet bukjuk)
  • Enduring - tovább tart a varázslat, akár állandó is lehet, függően a
  • Reduce cost - csökken a mana (/stamina?) költség
  • Ritual - ?
  • AoE - területre és összes ellenségre ható képesség lesz belőle, vagy fel lesz ruházva ilyen képességgel valami

Ha megvan az alapvarázslat, és tudjuk, hogy milyen irányba akarjuk fókuszálni, akkor nem maradt más hátra, mint eldönteni azt, hogy milyen minőségű kőtáblát hozunk létre. A táblaanyag minősége fogja meghatározni a varázslat erejét, minőségét, és ezzel együtt annak a mana (/stamina?) költségét. Egy márványlapra létrehozott új varázslat erősebb lesz, mint egy sima kőlapra felvésett társa, de gyengébb, mint egy ritka és nehezen beszerezhető rúnakő alapanyaggal újraalkotott varázslat.


Balról jobbra: a használandó kőtábla minősége (tablet), a varázslat alapja (base spell) és a fókusz (a hat választható opcióval)
Ezek kombinációja határozza meg a készülő varázslatot

Rengeteg, de rengeteg alap varázslat van szétszórva a világban, tényleg mindenki azt és úgy fog megalkotni, ahogy akarja. Persze, nem lesz minden azonnal elérhető és könnyen megszerezhető. A véséshez használt drágább és ritkább kőtáblákat nehéz lesz beszerezni. A komolyabb és nagyon ritka varázslatok darabjait nehéz lesz összeszedni, „összesatírozni”. De, pont ezért a saját készítésű varázslatainkat akár el is adhatjuk, el is cserélhetjük - lesz rá kereslet. Ezekből rekreálni nem tudjuk majd a varázslatot, de használni használhatjuk azt a verziót, amelyet vettünk. Ha használjuk (USE/LEARN) egy varázslat kőtábláját, akkor az egy látványos effekt után a miénk lesz és...

A varázslat készítés ezzel nem ért véget, sőt, itt kezd érdekes lenni. Ugyanis, egy elsajított vagy létrehozott varázslat megtanulása után, az adott varázslat iskolája (magic school) megjelenik a skill fák között. Destrucion, Conjuration, Alteration, Illusion, Restoration stb - a szokásos TES hagyományoknak megfelelő varázslat iskolák kerülnek elérhetővé. Ezen iskolák kapnak tehát egy-egy skill fát, amelyen természetesen megjelennek elérhető passzív képességek is. Minél többet használjuk az adott iskola képességeit, úgy nő annak a skillje, majd az elérhetővé váló passzívokra skill pontokat pakolgatva még tovább erősíthetjük a képességeinket és annak hatásait. A fejlődés tehát hasonlóan történik, mint bármely más skill fa esetében.

Vagyis, a Spellcrafting bevezetése után bárkiből lehet mester szintű Idéző, vagy mester szintű Pusztító, Gyógyító és még ki tudja mi. Sőt, aki a korábbi TES játékokban szeretett „idézőt” játszva egy sereg pettel és egyéb familiárissal kalandozni, most megteheti. Rengeteg idézhető lény lesz elérhető, és mivel ezeket egyszerre is megidézhetjük (külön-külön varázslatot gyártva nekik és kirakva 1-1 action bar slotra), akár 5-6 idézett lénnyel is lehet vonulni egy időben.

 

A képek ismét csak az élő streamből lettek összeszedve, azért olyan minőségűek, amilyenek...

Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.