Amíg itthon az augusztus 20. a szokásos menetrend alapján zajlott (napközben Debreceni Virágkarnevál, este pompázatos tűzijáték), addig Matt Firor az ESO vezetője végre megírta a következő, augusztus havi beszámolóját benne a játékkal kapcsolatos eseményekkel és a várható újdonságokkal. Ezúttal talán kevésbé sikerül tartalmasra a dolog, de az is lehet, mindez csak annak tudható be, hogy egy, Facebook oldalunk posztjaiból naprakész lehet bárki :), kettő, az Update 4 videóban le lett lőve jó pár „poén”. Ennek ellenére fussunk végig a levél tartalmán, mert megéri!

EU Megaszerver költözés

Az európai szerver sikeresen átköltözött Frankfurtba pár héttel ezelőtt. A latency javulás és a kisebb pingek azonnal jobbá, játszhatóbbá tették a játékélményt az európai játékosok számára - legalábbis a visszajelzéseik alapján ez bátran kijelenthető. Persze, az új technikát még "be kell lakni", ezért akadtak apró gondok és bosszúságok is, amelyeket gyorsan orvosoltak a fejlesztők. A költözés végeztével a munka nem áll meg, a szakik folyamatosan figyelik majd a megaszerver teljesítményét, hogy a későbbiekben se legyen gond és minden olyan simán fusson, ahogy az elvárható.

 

A harc és a combat rendszer átalakítása

Már a júliusi levélben is volt szó arról, hogy a harc rendszerét át fogják némileg dolgozni. Itt főleg olyanra kell gondolni, mint az azonnali akció-reakció finomítása, előtérbe helyezése. Első lépésként már a mostani Update 3-ba bekerült a fegyver váltás (weapon swap) új megoldása. A „trükk” az, hogy a kliens elmenti (cache) a jelenleg hordott két fegyver adatait, textúráit, stb. amelyek azonnal elérhetőek lesznek, és nem a csere során kerülnek betöltésre, amely miatt volt némi idő kiesés korábban. A következő Updatek során is lesznek még változások, de az igazi nagy dobások az Update 5 során érkeznek majd.

 

ESO hűség program

Az előző cikkben már ismertetésre került az újonnan indult, a hűséges játékosokat jutalmazó kezdeményezés. Minél több hónapig előfizető valaki, annál több jutalmat fog kapni érte, értékelve a lojalitását és kitartását. Az első ajándék egy aprócska vanity pet lesz, de a későbbi jutalmaknál már emelkedik a tét, és a fejlesztők szerint tetszeni fognak mindenkinek a jutalmak, amelyekből látni lehet majd, ki régi motoros Tamrielen.

 

Kibővül Craglorn

Update 4-ben elérhetővé válik Craglorn utolsó, eddig nem ismert része, ahol a Veterán rangú játékosok újabb kihívásokkal nézhetnek szembe. Az ESO első Adventure Zónájának a sztorija is a végéhez ér. Hogy mire lehet számítani? Kemény ellenfelekre, új dungeonokra, új romokra, új küldetésekre és persze újabb részletek derülnek ki a Csillagjegyekkel kapcsolatban. No meg, nem utolsó sorban a maximum szint VR12-ről VR14-re nő.

 

A Serpent Trial (Sanctum Ophidia)

Update 4 részeként érkezik a Csillagjegyek sztorijához köthető utolsó Trial! A Mage és a Warrior után a megnyitja kapuit a Serpent birodalma, a Sanctum Ophidia. Mint a korábbiak esetében, ez a Trial is főleg 12 fős csapatoknak készült és a már jól ismert limitált feltámadási lehetőség és a futó óra sem lett kukázva.

 

Dragonstar Aréna

Szintén az Update 4 részeként érkezik egy új fajta csoportos tartalom a játékba: az Aréna. Elsőként a Dragonstar Aréna  és igen, lesznek további Arénák is. Ezek 4 fős csapatoknak készült PVE események (mini Trialok), ahol a játékosoknak egymást követő 10 helyszínen/küzdőtéren kell túlélniük és/vagy győzedelmeskedniük a rájuk törő ellenfelek felett, hogy a végén vigyék a szajrét és a dicsőséget. Mind a tíz helyszín egyedi, halálosabbnál halálosabb kihívás elé állítja a csapatot, legyen szó ellenfelekről, vagy az arénák környezetében elrejtett csapdákról.

Hogy ne legyen egyszerű a dolog, a Dragonstar Arénának lesz normál és veterán fokozata is. Mint a Trialok esetében, itt is lesz toplista, amelyre felkerülve újabb jutalmakat rakhat zsebre a csapat.

 

Toplisták (Leaderboards)

Hamarosan törlésre kerülnek az idők, és újra szűz toplista várja a kalandorokat. Erre azért van szükség, mert a listára felkerült idők között vannak olyanok, amelyeket csalással, vagy exploitok használatával értek el a csapatok, és ezeket az időket képtelenség megdönteni emiatt. Főleg úgy, hogy ezeket a csalási lehetőségeket azóta javították a fejlesztők. A későbbiekben változások is várhatóak a rendszerben. Például csak akkor fog megállni az óra, ha minden boss halott, meg hasonlók. A lényege a változásoknak, hogy a játékosokat arra ösztönözzék, hogy belekössenek az ellenfelekbe, ne pedig sunyi módon kihagyjanak mindent, amit ki lehet.

 

Champion rendszer (Champion System)

Lázasan dolgoznak a fejlesztők a Champion rendszeren. Az egész megoldás elsődleges célja az, hogy a játékos addig fejleszthesse a karakterét, ameddig csak akarja, határok nélkül. Igen ám, de ezen „határtalanságnak” ára van, az egyensúly fenntartása miatt a játék elég sok részét át kell alakítani ahhoz, hogy a dolog működjön. Még maguk a fejlesztők sem tudják egészen pontosan, hogy ezek a változtatások milyen következményekkel járnak, ezért ezeket tesztelni és figyelni kell. Például az is lehet, hogy a Champion rendszer el fogja törölni a játékban található Soft Cap rendszerét. Mindehhez persze az kell, hogy felülvizsgálják az összes szett tárgyat, italokat, passzív képességeket, hogy azok az új rendszerben is hatékonyak maradhassanak, még ha ehhez az is kell, hogy az összes értéket át kell írni rajtuk/velük kapcsolatban. A cél az, hogy a játékosok egyszerre érezzék elég erősnek érezzék az általuk fejlesztett karaktereket, de ugyanakkor a kalandok során továbbra is legyen jelen a kihívás, ami miatt legyen értelme tovább fejlődni is.

A Champion rendszer bevezetésének második fázisa az lesz, amikor a Veterán Pontokat eltörlik, és visszaáll az XP alapú fejlődés (lásd 50 előtti fejlődés). Jelenleg ezen dolgoznak, nem akarják, hogy gond legyen az átállással. Hamarosan bővebb információk érkeznek majd ezzel a fázissal, és magával a Champion rendszerrel kapcsolatban.

 

Mi mikor érkezik?

A „The Future of ESO” előadáson sok szép és jó dolog hangzott el, ez kétségtelen. Most már csak jó lenne tudni, hogy melyik anyag mikor érkezik?

Hamarosan:

  • Új karakteranimációk
  • Feljavított csoportos élmények és a phasing gondok megoldása

A közeli jövőben:

  • A Császári Főváros (Imperial City) PVP zóna
  • Champion rendszer

Később, majd valamikor:

  • Justice System
  • Varázslatkészítés (Spellcrafting).

 

Azt ne felejtse el senki sem, hogy ezen rendszerek nagy része már működő, kvázi alfa vagy early béta állapotban van, vagyis nem most kezdődik a fejlesztésük. Viszont bevezetésük olyan szinten érinti a játék jelenlegi rendszereit, hogy rá kell szánni a megfelelő időt, és nem szabad elkapkodni és elsietni a dolgokat. Addig is érdemes figyelni a patch notesokat és az ESO híreit.

Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.