Amikor az Update 4 megérkezik, kiderül, hogy kit milyen fából faragtak. Ez az új kihívás más lesz, mint az eddig látottak, ezért a fejlesztők szeretnének most egy kis betekintést nyújtani abba, hogyan készült és miről is szól a Dragonstar Aréna.

Az Aréna hívó szavára már eddig is megszámlálhatatlan mennyiségben érkeztek a Hősök Tamriel minden szegletéből. Voltak, akiket az életre-halálra zajló véres harcok csábítottak ide, mások a nézők és rajongók fülsüketítő őrjöngésének nem tudtak ellenállni, míg megint másokat a legyőzhetetlennek hitt kihívások teljesítése ösztökélt. És veletek mi a helyzet? Vagytok annyira kemények, hogy győztesen hagyjátok el az Dragonstar Arénát? Igen? Hát, hamarosan meglátjuk!

Először is, az Arénás karrieretek Upper Craglorn észak-nyugati részén található hegység gyomrában indul, miután meghívást kaptatok a szervezőktől a rejtélyes és egyelőre ismeretlen ellenfelekkel szembeni aréna küzdelmeken való részvételre. Na persze nem egyedül teszitek mindezt, hanem három felkészült társaitokkal egyetemben. Tíz küzdőtéren kell átverekednetek magatokat, melyek mindegyikén több hullámban rátok törő komoly ellenfelek várnak rátok. Minden küzdőtér egyedi helyszínnel rendelkezik, sajátságos ellenfelekkel és egyéb veszélyekkel. Minden küzdelem sikeres teljesítése végén jutalomban részesültük, még mielőtt tovább haladnátok a még nehezebb küzdelmeket hozó újabb arénába.

Az a célunk a Dragonstar Arénával, hogy az ESO-t egy olyan új kihívással/lehetőséggel bővítsük, amelyben a tizenkét fős csapatok után most a hagyományos négy fős csoportok tudása és kitartása kerül górcső alá. Azt szeretnénk, hogy a négy fős csoportok is megtapasztalhassák azt a fajta szervezettséget és előzetes felkészülést igénylő high-end tartalmak által nyújtott kihívásokat, amelyeket eddig csak a Trialok nyújtottak a 12 fős csapatoknak, és amely kihívások merőben mások, mint a már ismert Veterán Dungeonok által nyújtottak. No meg szeretnénk, ha mindenkinek lenne esélye új jutalmakat és tárgyakat szerezni. Mindez egyszerűnek tűnik első hallásra, de ahogy az lenni szokott, elég sok fejtörést okozott nekünk az, hogy a végeredmény egyszerre legyen érdekes, szórakoztató és persze megérje teljesíteni.

Nem jártok messze az igazságtól amikor azt gondoljátok, hogy az egyik legfontosabb szempont a összecsapások szórakoztató jellege. Amikor beléptek a ringbe a társaitokkal, akkor öt hullámban érkező egyre nehezedő erősségű ellenfelekkel kell majd szembenéznetek. Ha sikerül túlélnetek az összecsapást, akkor megkapjátok a jutalmatokat és mehettek a következő küzdőtérre. A fejlesztés során pár fontos dolgot muszáj volt itt tisztáznunk. Rájöttünk arra, hogy ha milliónyi ellenfelet szabadítunk rátok, attól az összecsapás lehet, hogy nehéz lesz, de, hogy nem lesz szórakoztató, az tuti. Arról nem is beszélve, hogy a sok ellenfél miatt keletkező vizuális káosz sem segít az előre felvázolt taktikák pontos végrehajtásában. No meg az, hogy sok az ellenfél, az nem az a fajta kihívás volt amelyet mi kerestünk. Ezért inkább lecsökkentettük az ellenfelek számát, de közben sokkal erősebbé és érdekesebbé tettük őket. Nem lesznek csak úgy odadobott feláldozható ellenfelek az arénákban. Minden ellenség amellyel szembekerültök egyedi képességekkel fog rendelkezni. Olyannyira, hogy az Aréna ellenfelei sokkal több képességeket és varázslatokat fognak használni - a játékosok számára fenntartottak közül is -, mint eddig bármikor. Látnotok kellett volna Paul Sage (ESO kreatív igazgatója) arcát a tesztek során, amikor a kedvenc vámpír karaktere hamuvá vált az ellenfél által használt Silver Bolt képességnek köszönhetően.

A végén sikerült elérnünk oda, hogy az ellenfelek kifejezetten jól érezték magukat a saját bőrükben. Mindenki egyedi lett, minden ellenfél saját tematikus arénát és környezetet is kapott, a saját egyedi képességekről nem is beszélve, amelyek miatt egyikük viselkedése és harcmodora sem volt már könnyen kiismerhető, vagy túl egyértelmű. De kellett még valami, amitől az Aréna egyedi, emlékezetes lesz.

Ekkor jött az ötlet, amitől a küzdelmek hangulata gyökeresen megváltozott: a veszélyeket rejtő környezet. A harcok közben nem csak az ellenfelekre kell majd odafigyelnetek, hanem magára az aréna környezetére is. Mérgező felhők, forró láva folyamok, fagyasztó hóviharok és még lehetne sorolni azokat a váratlan akadályokat, amelyekre ha nem figyeltek, akkor csúfos véget értek. Minden arénának egyedi veszélyei vannak, amelyek illeszkednek az aréna stílusához és kellőképpen halálosak ahhoz, hogy sikeresen megosszák a figyelmet az ellenfelek és a rátok váró környezeti hatások között. A harcok közben figyelni kell mindenre, és ez próbára fogja tenni a képességeiteket.

Egyes környezeti veszélyeket nem lesz elég "csak" elkerülni, hanem új feladatokat is rónak majd rátok. Például Veterán Módban lesz egy küzdelem, amely során végig hóviharban fogtok harcolni. Ahhoz, hogy továbbra is tudjatok mozogni és ne fagyjatok meg teljesen, bizonyos időnként az arénában található tüzek mellé kell állnotok, amely tüzekről nektek kell gondoskodni a legnagyobb harcok közepette is (főleg, hogy ne aludjanak ki). Bízunk benne, hogy az egyedi ellenfelek és a veszélyes környezeti hatások együttesen egyedi és üdítő harcokat fognak majd eredményezni számotokra is.

A megfelelő nehézség eltalálása - főleg, amikor a játékosok számára készül -, mindig egy kényes művelet. Az eredeti elképzelésünk az volt, hogy olyan küzdelmek sorozatát állítsuk össze, amelyben a nehézség folyamatosan nő, egészen addig, hogy a végén már csak a legügyesebb, a legfelkészültebb játékosoknak sikerüljön a győzelem. Meg is csináltuk. Az utolsó pár aréna annyira nehézre sikerült, hogy még a legtapasztaltabb tesztelőinknek is komoly gondot okozott a teljesítésük. Örültünk, mert sikerült összerakni azt a fajta nehézséget, amelyet kerestünk.

De itt felmerült egy fontos kérdés: jó ötlet e az, ha a Dragonstar Arénát csak a játékosok egy kis százaléka tudja teljesíteni? Hát nem. Ezért a végén úgy döntöttünk, hogy sokkal jobb élmény lesz mindenki számára, ha ehelyett inkább két nehézségi szintet biztosítunk a játékosok számára, egy normál és egy veterán módot. Fogtuk tehát az egészet, és két részre bontottuk.

A normál fokozaton bármilyen random csapattal bele tudtok kezdeni az Arénába, és van esélyetek némi sikerélményre is az elején. Az szinte borítékolható, hogy nem fogjátok mind a tíz helyszínt teljesíteni megfelelő koordináció és „skill” nélkül. Az egyre erősödő harcok miatt egy „jobb”, szervezettebb csapattal és megfelelő kommunikációval viszont már elég jól lehet majd haladni és jutalmakat begyűjteni. Egy nagyon jól megszervezett és jól összedolgozó „profi” csapattal viszont már az Aréna végére is elérhettek, megszerezve az achievementet és a vele járó címet (title) is. Minden küzdelem után kaptok majd jutalmat, ezért akkor sem távoztok üres kézzel, ha nem sikerül eljutni a végéig.

A Veterán fokozat viszont egy külön világ. Teljesen. A nehézség már-már a szadizmus határait súrolja. Oda már komoly taktika és tudás, illetve mindezek teljes összhangja és a taktika pontos végrehajtása szükséges. Ide is bevezettük a Trialokban már látott „Soul Reservoir” funkciót, vagyis a tíz küzdelem során meg lesz határozva a maximális feltámadási lehetőség. Illetve, szintén a Trialokhoz hasonlóan, a Veterán Dragonstar Arénának is lesz toplistája (leaderboard). Természetesen nem maradtok jutalom nélkül: már menet közben is kiváló jutalmakat lehet bezsákolni, de akik a végére érnek a veterán küzdelmeknek, azok új, egyedi képességekkel rendelkező szett tárgyakkal is gazdagodnak.

Megfelelő hangulat nélkül semmit sem rakunk bele az ESO-ba, és ez alól a Dragonstar Aréna sem kivétel. Ahogy az elvárható egy hasonló szituációban, a küzdelmek során számíthattok a közönség reakcióira. Örülnek majd, ha győztök és zúgolódnak, ha vesztetek, a harcok során pedig folyamatosan bíztatnak majd benneteket. Sőt, még egy idegesítő bemondóra is számíthattok, aki minden fordulóban rajtatok fog gúnyolódni. No meg, természetesen a felszínen megismert Arénához köthető sztori is folytatódik odalenn. Jussatok minél tovább a küzdelmekben, és ki tudja, talán valami fontos dolgot is felfedezhettek… Mi tudjuk, hogy igen - de nem akarjuk lelőni a poént.

Alig várjuk, hogy megismerhessétek a Dragonstar Arénát, és elmondhassátok, mit gondoltok róla. Kérlek benneteket, hogy írjátok majd meg a tapasztalataitokat! Ahogy haladunk előre a játékkal, szeretnénk folyamatosan finomítgatni a módszereinken, a megoldásainkon, ebben, és az ESO jövőjét érintő kérdésekben nagyon sokat segítenek a visszajelzéseitek.

És ne feledjétek, még az Update 4 előtt segíthettek tesztelni a Dragonstar Arénát a PTS-en. Szeretnénk hallani a véleményeiteket még az Update 4 hivatalos megjelenése előtt is.

 

Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.