BREAKING NEWS:
Alig pár perce jelent meg Matt Firor "levele", benne két örömteli hírrel. Januárban érkezik az Update 6, és tartalmazni fogja mind a Champion Systemet (50-es szint utáni teljesen új fejlődési rendszer) és a Justice Systemet (lopás, gyilkosság, móka s kacagás). Illetve, az ESO konzol verziója is szépen alakul, vadonat új menüt kapott és már javában tesztelik. További részletek hamarosan.

 

„Este van, este van: kiki nyúgalomba! Feketén bólingat az eperfa lombja,

Zúg az éji bogár, nekimegy a falnak, Nagyot koppan akkor, azután elhallgat.”

…no, erről a bogárról lesz még szó később, de előtte lássuk, mi történt az elmúlt – kicsit talán csendesebb – hetekben!

Először is megérkezett Update 5 és vele jött annyi újdonság és érdekesség, hogy a játékosok többsége még most is bőven elvan azok felfedezésével és megismerésével. Aztán megjöttek a hat hónapnyi előfizetés után járó új petek, majd volt némi gubanc az 1.5.6-os frissítéssel. és nagyjából ennyi. Mivel a legutolsó tartalmi frissítés már jó pár hete volt, nagyon sokan várják már, hogy jöjjön valami új infó, új hír, új bármi, legyen szó akár az ESO jelenét és jövőjét bemutató aktuális Matt Firor levélről vagy az Update 6 PTS verziójáról. Az ESO konzolos megjelenéséről nem is beszélve, hiszen az meg már lassan fél éve úgy csúszik folyamatosan, mint a helyi BKV busz a hét elején a Normafánál.

Pedig nagyjából már tudjuk, hogy mi vár ránk az UPDATE 6-ban!

  • Érkezik majd a Szakács mesterség újragondolása és teljes átalakítása, annak minden velejárójával (receptek, nyersanyagok, stb) együtt.
  • Érkezik a petek és kosztümök/álruhák tárolására szolgáló rendszer, a "Collection System", felszabadítva nem kevés helyet a hátizsákunkban.
  • Ha minden igaz, akkor a Champion System is tiszteletét teszi a játékban, igaz még nem teljes mivoltában, inkább csak úgy mutatóban.
  • Ha igazak a hírek, akkor a korábbi arc/mimika animációi után a harci mozdulatok és cselekedet animációi is teljes ráncfelvarrást kapnak.

Na most, ha ezt így egymás mellé rakjuk, akkor egész pofás és tartalmas "kis" frissítés vár majd ránk! A lapozás után a szakácsmesterség változásairól lesz szó.

 

 

 

A szakácsmesterséggel kapcsolatos változások

A Provisioning szakma reformját már korábban beígérték, mert legyünk őszinték, egy picit "nesze semmi, fogd meg jól!" típusú szakma lett belőle. Bekerül a játékba, mert kellett, hogy legyen ilyen is, de a kevés variáció és sok használhatatlan végtermék miatt sok örömünk nem volt benne. Az emberek többsége ugyanazt a 5-6 kaját és piát főzte és használta, a többit nem. Arról nem is beszélve, hogy a szintezése nagyon könnyűre sikerül. Emlékezzünk, hogy amíg szegény mesteremberként még sehol sem jártunk több tucat órányi kemény meló után a legtöbb szakmával, addig a tűzhely mellett pár órácskát állva már meg is szerezhettük a mesterszakács diplomát.

Érezték a fejlesztők is, hogy ez így nem jó és változtatni kell. Meg is kérdezték nyáron a közösséget, hogy miként változzon a főzőcskézés az ESO-ban. A kapott megannyi jó és kevésbé jó ötletet átolvasták, megfontolták, összevetették a sajátjaikkal és a végén megszületett az a rendszer, amelyet a Update 6-ban fogunk látni. Mert most jött el az idő, hogy a szakma teljesen átalakuljon.

A korábbi Guild Summit előadásokon elhangzott infók és a mostani ESO Live adások alapján már biztos, hogy nagyjából 80 darab olyan tároló (kosár, zsák, hordó, húsos rekesz, stb.) lesz a világban, amelyből begyűjthetjük majd az egyedi alapanyagokat. Ez a szám picit kevesebb, mint a mostani lelőhelyek száma, de muszáj volt ésszerűsíteni a dolgokat.

Életbe lép végre a korábban már emlegetett változtatás is, miszerint almás kosárban almát, rizses zsákban rizset, stb. fogunk találni. Ez a változtatás azonban azt is jelenti, hogy végre csökkenni fog a hátizsákban hordott alapanyagok száma is. Miért? Mert eddig csak a véletlenen és a szerencsén múlt, hogy mit találtunk, és emiatt nem is dobtuk el az alapanyagokat, hiszen csak a jó ég tudta, hogy mikor jutunk hozzájuk megint. Az 1.6 változásai után viszont ha szükségünk lesz egy-egy alapanyagra, akkor tudni fogjuk, hol keressük, hiszen minden alapanyagot ott fogunk találni, ahol az ész és a logika diktálja. Ebből következik, hogy nem feltétlen kell mindig mindent magunkkal hordani, elég csak azt megjegyezni, hogy merre találhatóak a répa ültetvények vagy melyik városka mellett van malom, tele kifosztásra váró lisztes zsákkal.

Végre nem lesznek olyan alapanyagok és receptek sem, amelyek csak egy bizonyos Szövetség területén találhatóak meg. Eleve nem volt ezeknek sok értelme, hiszen ezek a speciális receptek ugyanolyan hatással rendelkeztek, csak másként lettek elnevezve, és más - de azonos nehézségek árán beszerezhető - alapanyagokból álltak össze.

Hja igen, ami a bevezetőben említett bogarat illeti. Ősszel a „Celeb vagyok, menjél innen” c. műsorban előszeretettel néztük a szerencsétlen táborlakókat, ahogy az öklendezés határán táncolva eszik a különféle bogarakat, meg egyéb állati testrészeket. Rémlik? (na jó, kivéve a borzas Évát, mert az úgy megevett mindent, hogy ott a szakács hányta el magát majdnem.) No, jelenleg úgy fest, hogy az ESO alapanyagai közül el fognak tűnni ezek a bogarak, mamutszemek, óriás lábujjak, pingvin talpak stb. és csak a hagyományos alapanyagok maradnak meg.

Emellett picit felértékelődik a másik mostohagyermek, a horgászás is, hiszen mostantól nagyon sok alapanyagot szerezhetünk a tavakból, folyókból, tengerekből is.

Bár picit csökken a begyűjthető alapanyagok száma, de ezzel együtt nő a kombinációs/variációs lehetőség. A receptek egy részét könnyen megtanulhatjuk/megszerezhetjük, de a jobb és ritkább verziókért meg kell dolgoznunk.

Természetesen, minél jobb minőségű receptet akarunk elkészíteni, annál több alapanyagra lesz szükségünk. De megéri majd, hiszen minél jobb egy recept, annál erősebb (vagy hosszabb) hatásokkal rendelkező kaját/piát kapunk általa. Például, amíg egy aránylag könnyen megszerezhető zöld színű recepthez csak mondjuk 2 alapanyag kell, addig egy nagyon ritka lila színű recept elkészítéséhez akár 4-6 darab alapanyagra is szükségünk lehet.

Az elmúlt több mint fél év alatt megszerzett receptek nagy része megmarad, csak épp más néven lesz majd megtalálható a szakácskönyvünkben. Sőt, a régi receptek minősége is megmarad, vagyis a mostani kék receptjeink az új rendszerbe is kék, vagyis „rare” receptként fognak átkerülni. Az persze elképzelhető, hogy az összetevők változnak, mert mondjuk a korábbi alapanyagok megszűntek, vagy kikerültek a szakácsmesterség alapanyagai közül. Meglátjuk.

Egy apróság a végére, A szakmához folyamatosan érkeznek majd új receptek és új alapanyagok. Kétség ne legyen afelől, hogy ezek a jobb és erősebb receptek főleg a Justice System bevezetése után fognak érkezni, és onnantól kezdve lesz igazán érdekes az alapanyagok beszerzése :) Lehet, hogy mégis csak érdemes lesz elrakni pár ritkább összetevők a későbbiekre is gondolva? Hm?

Megosztás

 

Fontosabb információk:

 

Eddig megjelent DLC-k:
Imperial City
Orsinium
Thieves Guild
Dark Brotherhood
"Shadow of the Hist"
(DLC Dungeon Pack)
"One Tamriel"
"Homestead"
(Housing)
The Elder Scrolls Online:
Morrowind

(első nagy kiegészítő)

 

 

Készülőben lévő DLC-k,
nagyobb változások:


Horns of the Reach
(DLC dungeon pack)
2017. augusztus


Clockwork City
kb. 2017. november

 

Transmogrification rendszer (?)
(felszerelés kinézetének
egyedi átalakítása)
2018. eleje (tipp)


Karbantartás/patch napok:
PC: hétfő kb. 10:00 órától
XB1: kedd kb. 10:00 órától
PS4: szerda kb. 10:00 órától

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

 

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

Friss hozzászólások


További témák »


Hasznos oldalak

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2005 - 2015.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.