A csütörtöki cikkünkben megpróbáltunk pár új infót összeszedni az Update 6-tal kapcsolatban úgy, hogy se a PTS patch notes, se az ESO jelenével és jövőjével kapcsolatos „Road Ahead” levél nem érkezett még meg. Na, sikerült olyan jól időzíteni ezt olyan sokáig ülni a cikken, hogy a publikálás után cirka fél órával már meg is érkezett Matt Firor ESO főguru levele, benne végre konkrét információkkal, hírekkel a nagyon várt Justice System és Champion System nevű (al)rendszerekkel, azok állapotával és megjelenésével kapcsolatban. Sőt, szó esett végre a konzolos verzióról is. Matt Firor levelének összefoglalója a lapozás után. Ennél rosszabb mikulásunk sose legyen!

Közeledik az év vége és ilyenkor az emberek többsége számadást készít az adott évről, lehetőség szerint még a szilveszteri alkoholmámoros tombolás előtt, hogy reális legyen az összkép. Tegyünk így mi is és fussunk át az ESO áprilisi premierje óta eltelt időszakon és az ez idő alatt bekövetkezett változásokon.

Kétségtelenül mozgalmas volt az év a ZOS (Zenimax Online Studios) szempontjából, hiszen áprilistól decemberig érkezett 5 darab nagyobb frissítés (content patch), benne megannyi új rendszerrel, megoldással, új PVE tartalmakkal és több száz oldalnyi javítással, korrekcióval, a régi rendszerek cseréjéről nem is beszélve. Menet közben tartottak is a fejlesztők attól, hogy ezek a sűrűn érkező változások nem borítják e fel a játékosok megszokott Tamrieli életét, nem lesz-e túl sok a változ(tat)ás, el tudja-e ezeket viselni az egyszeri kalandor. Mert azt is be kell látni, hogy ha valami folyamatosan változik és se idő, se esély sincs megszokni az aktuális állapotot, akkor az egy idő után frusztráló tud lenni. Szerencsére az ESO-nál nem volt nagy törés, jól adagolták az újdonságokat, bár néha lehettek volna gyorsabbak is (hahó Imperial City!).

A játék nagyon sokat változott az elmúlt fél évben, ég és föld a különbség a premier körüli ESO és a mostani, Update 5-ös állapotú ESO között. Ezt mindenki látja és tapasztalja aki akkor is és manapság is játszik a játékkal. Aki nem, az pedig higgyen nekünk, tényleg így van! (Az ostoba trollokat meg hagyjuk, azok "idegállapotban vannak" és divatból szaroznak mindent az ESO-tól függetlenül, nem kell velük foglalkozni!)

A játékot reálisan és konstruktívan véleményező közösség visszajelzései viszont mindig is fontosak voltak a fejlesztők számára, ezért az ESO változásai legtöbbször ezekből indultak ki. Talán megkockáztatható az a kijelentés, hogy a ZOS egyike azon kevés aktív fejlesztőstúdiónak a világon, akik tényleg komolyan veszik a játékosok visszajelzéseit, és a közösség által támasztott igényeknek megfelelően fejlesztik vagy módosítják a játékot.

 

Na jó, ennyi rizsa után lássuk, hogy milyen főbb változások történtek az elmúlt bő fél évben:

  • Rögtön a premier után rendbe kellett tenni a játékban található chat rendszerét, főleg annak a védelmét, mert a rajt után a játékosok mellett kismillió farmer, bot, spammer lepte el Tamrielt, akik miatt nagyon nehézkessé vált a kommunikáció.
  • Az előzővel nagyjából egy időben javítva lettek azok a hibák, amelyek megakadályozták a továbbhaladást az egyes küldetéseknél. Ezek egy részét még a bétából örökölte az ESO, de az első pár hétben sikerült úrrá lenni a dolgon.
  • Nem sokkal később megérkezett az ESO első nagyobb tartalmi frissítése, benne Craglornnal, a játék első Adventure Zónájával. Amellett, hogy a játékosok kaptak egy teljesen új „end game” zónát a maximális szint is VR12-re nőtt és megérkeztek az első 12 fős partyknak készült TRIALOK is.
  • Folyamatosan érkezett egy-egy újabb Veterán Dungeon, amelyek főleg a Veterán szintű játékosoknak tették lehetővé, hogy folytassák az adott dungeon normál fokozaton, még a szintezés közben megismert történetét.
  • A fél év alatt teljes felújításon estek át a játékban található publikus dungeonok (Delves). Még nagyobbak, még összetettebbek lettek, a kihívásról nem is beszélve.
  • Aztán megérkezett a Dragonstar Aréna, az ESO mini Trialja, amelyben 4 fős csapatoknak kell teljesíteniük az egyre nehezető PVE jellegű kihívásokat, összecsapásokat.
  • A PVE tartalmak mellett érkeztek olyan új megoldások és rendszerek is, amelyek a Tamrieli életet javították vagy módosították. Ilyen a Dye rendszer, amellyel a páncélzatunkat tudtuk teljes egészében átfesteni, vagy a FaceFX rendszer, amely az NPC-k mimikáit, reakcióit, mozdulatait javította, a guild tabard és a chat bubble megjelenéséről nem is beszélve.
  • A fejlesztők folyamatosan hegesztik a harcok animációit, mozdulatait, azok időzítését, végrehajtását. Ez egy hosszú folyamat, és az UPDATE 6-ban is folytatódik majd.
  • Cyrodiil hadjáratai is át lettek alakítva, a régiek véget értek, az újak pedig rövidebbek és izgalmasabbak lettek.
  • Megjelentek az naponta ismételhető, a szakmákhoz és a dungeonokhoz kapcsolódó küldetések
  • Apropó dungeonok, immáron azok is a partyhoz skálázódnak, még több lehetőséget nyújtva ezáltal a kalandra vágyóknak. (Bár az LFG kicsit megbolondult ettől, de dolgoznak az ügyön.)
  • Ezek mellett folyamatosan figyelik, hogy mit és hol kellene változtatni, hogy még jobban javuljon az ESO által nyújtott játékélmény.

Ami pedig a 2015-ös évet illeti:

Azon kívül, hogy megérkeznek azok a rendszerek, megoldások amelyekről már lehetett hallani az elmúlt hetekben, hónapokban (lásd QuakeCon és Guild Summit összefoglaló cikkeinket), 2015-ben végre megjelenik a játék a PS4 és Xbox One konzolokra is. De mindezek előtt még érkezik az ESO történetének legnagyobb frissítése, az UPDATE 6, benne a Champion Systemmel és a Justice Systemmel, illetve a korábban már beharangozott szakácsmesterséget érintő változásokkal.

A Champion Systemről már írtunk korábban, a mostani Veterán Rangokon alapuló 50-es szint utáni fejlődési rendszert hivatott lecserélni. Négy fázisban kerül bevezetésre. Az UPDATE 4 és 5-ben megtörténtek az előkészületek (a fázis 1-2), így készen áll minden az UPDATE 6-os tényleges premierjére (fázis 3), vagyis januárban megjelennek a Champion Pontok és a Champion Passzív képességek, tulajdonságok, amelyekkel még tovább tudjuk fejleszteni a karaktereinket. Az utolsó fázis pedig majd az lesz, amikor végleg megszűnnek a Veterán Rangok is, erre valószínűleg az 1.7-ben kerül majd sor, vagyis az ESO 1.6-ban még megmaradnak Veterán Rangok is.

A Justice System ismerős lesz mindenkinek, aki olvasta a korábbi cikkeinket, vagy játszott már bármelyik The Elder Scrolls játékkal. Ez a rendszer is több - jelen esetben kettő - fázisban lesz bevezetve. Az UPDATE 6-ban megjelenik Justice System PVE vonatkozású része, vagyis a lehetőség, hogy meglopjunk vagy meggyilkoljunk NPC-ket, vagy hogy kizsebeljünk őket, betörjünk hozzájuk. Amennyiben ezeknek lesz szemtanúja, akkor vérdíj kerül a fejünkre, és onnantól a városőrök azonnal kergetni kezdenek majd minket, ha meglátnak.

De, egyelőre CSAK ŐK. A játékosok kontra játékosok, vagyis a „rendfenntartók kontra bűnözők” PVP rész majd csak a fázis 2-ben érkezik meg. Erre azért van szükség, mert muszáj a rendszernek normálisan, hibák nélkül és megbízhatóan működnie mielőtt ráengedik a kiszámíthatatlan és előre megjósolhatatlan PVP lehetőséget a világra.

A Justice Systemmel Tamriel világa is megváltozik. A városok és falvak lakói szabadon támadhatóak lesznek, és szinte minden olyan tárgynak lesz tulajdonosa, amiket korábban szabadon zsebre tehettünk. Megjelennek majd az orgazdák, akiknél a lopott árukat el tudjuk majd passzolni, feltéve, hogy sikerül eljutni hozzájuk élve, vérdíjjal a fejünkön. Ezeknek és a további változtatásoknak egy a célja: még több szabadságot adni a játékosoknak és az ESO-t még több „sandbox” elemmel felruházni. Ehhez viszont az kell, hogy minden klappoljon, nem szabad elsietni a dolgokat.

Ez a két rendszer már önmagában is akkora változtatás, hogy emiatt sajnos Imperial City kapui továbbra is zárva maradnak, és csak egy későbbi UPDATE során tárulnak fel számunkra.

Ami pedig a konzolos verziót illeti:

Mind a PS4 és az Xbox One verzió már egészen jó, játszható állapotban van, de azért van még velük teendő bőven. Fontos tudni, hogy a konzolos verzió már tartalmazni fogja azokat a (al)rendszereket, amelyekről most beszéltünk. Mivel nem csak egy PC/Mac átiratról van szó, ezért a konzolos verzióban a felhasználói felületet teljesen áttervezték, hogy még könnyebb legyen irányítani a kontrollerrel. Teljes „Voice Chat” támogatást is kap a játék, és természetesen integrálva lesz az XBOX Live és PS Network rendszer is.

Hivatalos megjelenési dátum még nincs, de 2015. év elején rengeteg új információ fog majd érkezni a premiert illetően.

Megosztás

 

Fontosabb információk:

 

Eddig megjelent DLC-k:
Imperial City
Orsinium
Thieves Guild
Dark Brotherhood
"Shadow of the Hist"
(DLC Dungeon Pack)
"One Tamriel"
"Homestead"
(Housing)
The Elder Scrolls Online:
Morrowind

(első nagy kiegészítő)

 

 

Készülőben lévő DLC-k,
nagyobb változások:


Horns of the Reach
(DLC dungeon pack)
2017. augusztus


Clockwork City
kb. 2017. november

 

Transmogrification rendszer (?)
(felszerelés kinézetének
egyedi átalakítása)
2018. eleje (tipp)


Karbantartás/patch napok:
PC: hétfő kb. 10:00 órától
XB1: kedd kb. 10:00 órától
PS4: szerda kb. 10:00 órától

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

 

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

Friss hozzászólások


További témák »


Hasznos oldalak

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2005 - 2015.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.