„Hull a pelyhes fehér hó, Erre járt a télapó,

Nem hozott csak elvitt mindent, Ami boltban nem kapható”

Legyintsetek csak, de majd meglátjátok, hogy milyen aktuális lesz ez 2015 januárjában! :) Az előző hírekből ugyanis már kiderült, hogy az UPDATE 6 tartalmazni fogja a Justice System-t, amely lehetővé teszi az egyszeri játékosoknak, hogy lopjanak, zsebeket metszenek, besurranjanak, vagy akár öljenek és orgyilkoljanak. Már volt arról szó arról, hogy ennek az alrendszernek a megjelenésével Tamriel világa és élete gyökeresen meg fog változni, de arról még nem, hogy "hogyan és mennyire?". Nos, a pénteki, Gina Bruno és Jason Leavey által levezényelt ESO Live élő közvetítés során Scott Nixon - a Justice System alrendszer vezető fejlesztője - válaszolt a közösség által feltett kérdésekre. A lapozás után következzenek a kérdezz-felelekből összeszedett információk!


Scott, Gina és Jason

Röviden, ömlesztve:

  • A Justice System nem lesz kötelező érvényű, be- és ki lehet kapcsolni az egész rendszert annak függvényében, hogy részt akarunk e venni benne, vagy sem. Alap esetben be lesz kapcsolva.
  • Fontos, hogy a Justice System bevezetése után azok a játékosok akik nem kapcsolják be ezt a rendszer, csak azokból a ládákból tehetnek zsebre dolgokat, amelyeknek nincs gazdájuk. Minden más, tulajdonossal rendelkező zsák, hordó, láda számukra elérhetetlen lesz egészen addig, amíg be nem kapcsolják ők is a JS-t. Természetesen továbbra is tele lesz a világ gazdátlan tárolóval vagy elhagyatott házzal, emiatt hátrányt nem szenvednek, de ahhoz, hogy mindent tudjanak "lootolni", ahhoz aktívnak kell lennie a Justice Systemnek. Valamit, valamiért.
  • Az NPC-ket irányító mesterséges intelligencia fejlesztve lesz és bekerül a képbe az, amit már a Skyrimban és az Oblivionban is láttunk, vagyis a nem játékos karakterek aktív életet fognak élni. Ez azt jelenti, hogy ha keresünk egy-egy NPC-t, akkor mostantól nem biztos, hogy a „szokott” helyén fogjuk megtalálni (ahol az elmúlt fél évben állt), hanem lehet, hogy épp' hazament aludni, vagy sepreget a háza előtt, vagy a városban sétál egyet, esetleg a kocsmában iszik, neadj’sten a város melletti kis tónál horgászik, és így tovább. Ezt érdemes lesz majd kihasználni, vagyis akkor betörni a házba, ha nincs otthon, vagy akkor meggyilkolni, amikor egyedül sétál egy sötét sikátorban, vagy akkor kifosztani a házat, amikor a tulaj alszik, mert alvó ember nem számít szemtanúnak. Kivéve, ha felébred, mert akkor bajság van. Illetve, lesz.
  • A játékos karaktereink kapnak egy úgynevezett „Heat” mutatót. Ez jelzi azt, hogy az adott pillanatban mennyire vagyunk a figyelem középpontjában, jelenleg mennyire utaznak ránk a rendfenntartók, mennyire vagyunk (köz)veszélyesek. Minden egyes bűn elkövetése után ez az érték nőni fog. Minél nagyobb az érték, annál több őr fog üldözni.
  • Egy alma ellopása éppen hogy csak megmozdítja majd ezt a mutatót (és a vérdíjat), de ekkor a városőrök még nem fognak kergetni minket, annál lustábbak. De, ha végiglopjuk a piacot, akkor az már megemeli ezt a „Heat” értéket annyira, hogy ha a közelben van egy őr, akkor az oda fog jönni, és be fogja vasalni rajtunk a vérdíj/büntetés (Bounty) összegét. Ha pedig közben még le is ölünk pár kofát a piacon, akkor a mutató bizony olyan magasságba is emelkedhet (a vérdíjjal együtt), hogy a város minden részéből jönni fognak az őrök, akik viszont már nem foglalkoznak a vérdíjjal, csak minket akarnak levadászni.
  • Nagyjából tehát három állapota lesz a Heat-nek:
    - Első harmad: még nem avatkoznak be az őrök. Tudják/sejtik, hogy bűnözők vagyunk, de ha csak nem megyünk közel hozzájuk, nem igazán foglalkoznak velünk.
    - Második harmad: Na, ekkor már odajönnek és felelősségre vonnak (értsd, beszélhetünk velük és vagy kifizetjük a büntetést vagy ellenállunk).
    - Harmadik harmad: ez a maximum fokozat, itt már nincs párbeszéd, itt már nincs egyezkedés meg felelősségre vonás. Itt már hajtóvadászat van az egyik fél haláláig és szinte mindig, mindenhonnan érkezik majd erősítés.


A három harmad (4-8-12 óránál a határok) és a piros csík jelzi, hol tartunk jelenleg.

  • Ha meghúzzuk magunkat valahol, akkor a Heat értéke idővel csökkenni kezd, így elkerülhetjük azt, hogy egy nagyobb mészárlás után örökké ránk vadásszanak az őrök.
  • A börtön (Jail), mint lehetőség az első fázisban még biztos, hogy nem lesz benne (Update 6), de van rá esély, hogy majd később megérkezik. (TES játékokból ismerős lehet a szitu mindenkinek: cellából megszökni, cuccainkat visszaszerezni, börtönből észrevétlenül kiosonni, stb.)
  • Minden városban lesz egy titkos menedékhely a bűnözőknek, ahol mindenki meghúzhatja magát ideiglenesen. Ide az őrök nem követhetnek minket és itt lesznek majd az orgazdák is, akiknél a lopott cuccot elpasszolhatjuk.


A menedékhelyek bejáratai a térképen (városon belül és kívül).


A bejáratot jelző szimbólum a "valóságban"  + az orgazda lehetőségei.

  • A vérdíj/büntetés (Bounty), a veszélyesség (Heat) mutató mellett lesz még egy új jellemzője a karakternek, a híresség/hírhedtség (Fame/Infame). Az NPC-k ez alapján fognak viselkedni velünk szemben. Például, ha valaki hírhedt (Infamous), akkor az adott árus a termékeit felárral, magas áron adja majd csak el nekünk, vagy lehet, hogy el sem adja. A híres (Famous) játékosok pedig pont ellenkezőleg, nagyon olcsón juthatnak hozzá egy-egy portékához.
  • A fame/infame mutató növelhető a bűn elkövetéssel és a bűn üldözésével. A bűnözők hírhedtséget, a bűnüldözők híresség szereznek maguknak.
  • Tehát röviden:
    - HEAT: folyamatosan nő vagy csökken, attól függően, hogy mit csináltunk az adott időszakban, bűnöztünk vagy lapítottunk.
    - BOUNTY: minden szemtanú előtt elkövetett bűnnel csak nő. Magától csak nagyon, de nagyon lassan csökken, kivéve, ha leüljük vagy kifizetjük a büntetést, esetleg elkapnak az őrök vagy tisztázzuk magunkat az orgazdánál.
    - FAME/INFAME: Ez nagyjából a Heat és a Bounty érték alapján meghatározott állapot, amely mindig a cselekedeteink függvényében változik, és ezen érték alapján ítélnek meg minket az NPC-k.
  • Természetesen, ahogy a korábbi TES játékokban is, egy-egy háziállat legyilkolása szintén bűncselekménynek fog számítani, így ha egy mód van rá, ne terrorizáljuk a csirkéket vagy egyéb háztáji jószágokat.
  • Szemtanúk csak emberek lehetnek, állatok nem. :) (Tanultak abból az esetből, amikor Skyrimban a saját lovunk volt a szemtanú és miatta kaptunk vérdíjat)
  • Minden áldozatunkat egy ütéssel („one shot”) kell megölnünk (szemtanú nélkül), ha nem akarunk se Heat se Bounty növekedést, mert ha valakit nem tudunk azonnal megölni, akkor további NPC-k is meghallhatják a kiabálását.
  • Mi számít bűnténynek?
    - Gyilkosság (NPC megölése).
    - Lopás (NPC tulajdonának, használati tárgyának vagy portékájának ellopása).
    - Testi sértés (ha aktív a Justice System, akkor egy véletlenül megütött, vagy varázslattal megsebzett NPC-re kell itt gondolni).
    - Zsebmetszés (NPC mögé settenkedés és zsebeinek kifosztása).
    - Betörés egy házba (NPC-k zárt lakásajtóinak feltörése).
    - Birtokháborítás (NPC-k házaiban történő tartózkodás a tulajdonos távozásra történő felszólításának ellenére).
    - Ha közterületen változunk át vérfarkassá (ez csak pletyka, a mostani streamben nem volt szó róla)
    - Ha stage 4 állapotú vámpírként jelenünk meg lakott területen (ez is csak pletyka, a mostani streamben nem volt szó róla)
    - Ha fegyvert fogunk egy NPC-re. (ez is csak pletyka, a mostani streamben nem volt szó róla)



Lopás, betörés, birtokháborítás és rablás, zsebmetszés

  • A „rendfenntartók kontra bűnözők” rész fontos szerepet kap, lesznek komoly, ehhez kapcsolódó PVE tartalmak, küldetések, skill fák, stb.. Természetesen mind a két oldal számára, bár az Update 6-ban egyelőre csak a tolvajokat segítő skill fa érkezik.
  • A Justice System második fázisától beállhatunk városőrnek és rendfenntartónak is, és vadászhatunk a bűnt elkövető játékosokra. Ez egyúttal növeli majd a FAME értékünket is.
  • Elképzelhető, hogy a napszak (este vagy nappal) fontosabb szerepet fog játszani Tamrielen, vagyis este a boltok zárva lesznek az árusok meg otthon alszanak, stb. Ebből kifolyólag a boltokba este, a házakba nappal érdemes majd betörni. :) De, ez még csak egy terv.
  • A Justice System érkezésével minden házat bezár a tulajdonosa, kevés nyitott ajtót találunk majd. Ezeket a zárakat lehetőleg szemtanú nélkül és gyorsan törjük fel!
  • A házakban, lakásokban több drága és használható holmit fogunk találni, mint jelenleg. Sőt, a legtöbb házban megjelennek a széfek és titkos tárolók, amelyeket szintén fel kell majd törnünk, ha kíváncsiak vagyunk a tartalmukra.
  • Ha ellopunk egy tárgyat, akkor az - ahogy a korábbi TES játékokban -, lopott tárgynak minősülnek, még akkor is, ha nem látta senki sem a lopást. Ezektől csak bizonyos helyeken vagy bizonyos eljárások után tudunk megszabadulni. Például az egyszerű árusoknak nem tudjuk majd eladni őket, bankunkba sem rakhatjuk be, nem adhatjuk el a guild store-ban sem, stb. Ha elkapnak a rendfenntartók, akkor minden ilyen „lopott” jelzésű tárgyunknak lőttek, ami nálunk van.
  • Elvileg lesz rá lehetőség, hogy az ellopott tárgyat a saját nevünkre „irassuk”, vagyis, ha meg akarjuk tartani, akkor abból ne legyen gond.
  • Ha zárt ajtót vagy széfet találunk, azokat a kincses ládáknál már megismert módszerrel törhetjük fel. Érdemes észben tartani azt, hogy ha sokáig tökölünk egy bejárati ajtó zárjának a feltörésével, akkor időközben bárki arra sétálhat és így lebukhatunk, még akkor is, ha a folyamat elkezdésekor nem látott minket senki sem. Érdemes tehát sietni :)


Fizetünk vagy menekülünk...

  • A zsebmetszés sikeressége függ attól, hogy az NPC éppen mit csinál. Könnyebb a háta mögé lopózni és meglopni az éppen a bokorban hányó satu részeg orkot, mint egy kutyáját sétáltató, mindenre figyelő hölgyet.
  • Az NPC-knél található tárgyak nem termelődnek újra azonnal. Vagyis, ha zsebmetszünk valakit egymás után 3-4 alkalommal, majd le is gyilkoljuk a végén, akkor értelemszerűen a holttestben már szinte semmit sem fogunk találni. Viszont, ha nem akarunk a zsebmetszéssel foglalkozni, akkor a gyilkosság utáni holttestben azokat a tárgyakat fogjuk megtalálni, amiket el is lophattunk volna.
  • A gyilkosság a legsúlyosabb bűntény.
  • Egy háziállat, mondjuk egy csirke legyilkolása is bűntény, hiszen a csirkének van tulajdonosa. Sőt, a csirke húsának vagy tojásának a zsebre rakása az élettelen testből is bűntény, hiszen az a hús és az a tojás is tartozott valakihez.
  • A menedékhelyeken nem csak a lopott árukat tudjuk eladni, hanem a fejünkön lévő vérdíjat is le tudjuk szedetni. Fontos, hogy az orgazdák naponta csak X darab (jelenleg 30 darab) tárgyat tudnak átvenni tőlünk.
  • Akár csak az Oblivionban és a Skyrimban, itt is lesznek olyan fontos NPC-k, akiket nem lehet megölni, kizárva ezáltal azt a lehetőséget, hogy valakik pusztán kitolásból kinyírják a küldetéseket adó NPC-ket. A Justice System során nem okozhat egyetlen egy unatkozó rosszindulatú játékos sem olyan szituációt, amely más játékos játékát tönkretehetné, akarata ellenére. Erre nagyon figyelnek.
  • Minden NPC reagálni fog a bűntényre, de sosem tudhatjuk biztosan előre, hogy mit fog tenni. Lehet, hogy segítségért kiált, lehet, hogy megtámad minket, lehet, hogy… maradjunk annyiban, hogy gondoljuk át alaposan, hogy mit akarunk csinálni és főleg azt, hogy kivel!
  • Nem mindegy, hogy honnan lopunk. Egy parasztházikóból lenyúlt tárgy kevésbé számít majd „értékesnek” egy kastélyból lenyúlt nyakékhez képest. De, ezt ellensúlyozandó, a kastélyban található értékeket legtöbbször zárt ládák rejtik, őrökkel és személyzettel a környéken.


Ellenálltunk. Nos, így is meg lehet szüntetni a körözést...

  • Az őrök jelenleg sebezhetetlenek, vagyis ne álmodjunk arról, hogy agyonverünk mindenkit, aki csak üldöz minket. Viszont, ha már úgy alakult és az „ellenállás hasztalan”, elmenekülni még mindig lesz lehetőségünk, nem feltétlen kell meghalnunk csak azért, mert elkaptak. Szégyen a futás, de…
  • Figyelnek arra a fejlesztők, hogy ne lehessen trükközni a Justice System ki-be kapcsolásával, vagyis miután kifosztottunk mindent, megöltünk mindenkit, nem lehet csak úgy hopp, kikapcsolni a rendszert és elsétálni, mintha mi sem történt volna.

A képek az ESO LIVE streamből lettek lőve, azért ilyen csúnyácskák

Megosztás

 

Fontosabb információk:

 

Eddig megjelent DLC-k:
Imperial City
Orsinium
Thieves Guild
Dark Brotherhood
"Shadow of the Hist"
(DLC Dungeon Pack)
"One Tamriel"
"Homestead"
(Housing)
The Elder Scrolls Online:
Morrowind

(első nagy kiegészítő)
Horns of the Reach
(DLC dungeon pack)

 

 

Készülőben lévő DLC-k,
nagyobb változások:


Clockwork City
kb. 2017. november

 

Transmogrification rendszer (?)
(felszerelés kinézetének
egyedi átalakítása)
2018. eleje (tipp)


Karbantartás/patch napok:
PC: hétfő kb. 10:00 órától
XB1: kedd kb. 10:00 órától
PS4: szerda kb. 10:00 órától

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

 

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

Friss hozzászólások


További témák »


Hasznos oldalak

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2005 - 2015.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.