A HelRa Hard Mode-ja sem volt piskóta, de az AA még erre is rátett egy lapáttal, ennél már tényleg csak a Sanctum trial nehezebb. Ha rangsorolnom kéne a tartalmakat nehézség alapján, valahogy így nézne ki: veterán dungeonok > Dragonstar Arena > HelRa Trial > AA trial > Ash veterán dungeon > Dragonstar Arena (Veterán) > HelRa trial Hard mód > AA trial Hard mód > Sanctum Ophidia trial. Vagyis érzésre a játék 2. legnehezebb tartalma, szerintem.

Azzal kezdeném, hogy elsőként szükség van nagyon sok gyakorlásra. Az ExH-val két hét alatt 9 alkalommal futottunk neki, alkalmanként átlag 3 teljes körrel, a főbossnál 3-4 wipe-al körönként. Szóval elég sokszor megpróbáltuk, mire kibogoztuk a taktikát és a módszert, amivel már biztosan elértük a célt. Persze a youtube videókban minden nagyon egyszerűnek tűnik, próbáltunk is párat, de jópár kudarc után jöttünk rá, hogy nekünk kell összerakni a módszert. Vikker és a csapat tudorjai segítségével el is értük a célunkat. Nektek már csak alkalmazni kell, reméljük az 1.6 nem írja felül az egészet.:)

Mi kell?

Jól összeállított csapatra, pontos taktikára és 1000 körüli stabil dps-ekre, legalább a dps-ek részéről és nem utolsó sorban pvp buffokra és óriás mázlira. Ha ezek megvannak, akkor érdemes próbálkozni, egyébként teljesen felesleges.
Elsőként megjegyezném, hogy úgy érdemes nekifutni, hogy teljesen kitakarítjátok az trial-t, nem speedrun-oztok, mert ha valaki kap egy dc-t, vagy bármi történik, akkor nem fog élve visszajutni a főboss-ig. 
A sima számokon kívül abból is megállapítható, hogy van e elég dps, hogy ha a 3. boss-t le tudjátok úgy nyomni, hogy csak az első add kört ölitek le, utána végig boss dps. Ha lazán lemegy így, az már bizakodásra adhat okot dps ügyileg.

Taktikák:

Elsőként szeretném megköszönni Vikker-nek, mert rengeteg hasznos ötlettel látott el minket, szeretném megköszönni a csapatomnak (ExH) jók vagytok, és persze anyukámnak is. :D 
1 > Két stackes megoldás, youtube-on van rá videó, felejtsétek el, csak fullos, maxos, atomprofi csapatoknak van ezzel a módszerrel esélye, mindenki másnak esélytelen.
2 > A boss körbe állása, mint normál módban, 3-4 dps koncentrál a Storm Attronach-okra, tank fogja a baltákat, többiek a boss-t ölik, és a mini mage-et. Ezzel a módszerrel is sikerült eljutni a nova fázisig, de a 3. taktikával többször sikerült.
3 > A boss körbe állása, mint normál módban, 3 dps koncentrál a boss-ra, tank fogja a baltákat, többiek a Storm Attronach-okat és a mini mage-et ölik, ha lent vannak. Így egész sokszor eljutottunk a nova fázisig.

Szerencsére a nova fázisig eljutás, sem garancia semmire, jól kidolgozott skill és ulti kombinációk szükségesek az életbenmaradáshoz.
Nagyon fontos, hogy mielőtt lementek a főboss utolsó terméig, előtte a teleport platform-on (ahol az üveggömbök szétütésével indítjátok a hard módot) gyakoroljátok el a pontos beállást, csapat elosztást.

Taktika és beállás:

Ha megérkeztek a főboss terméig, ott már mindenkinek fel legyen töltve az ultija, mivel a spawnoló két add sereg is okozhat halálokat, vagy wipe-ot. Érdemes a terem túlvégén stack-ben, Veil of Blade-es-ben, Negate-ben, a mobokat behúzva, aoe hegyekkel lezúzni. A következő add kört ugyanúgy stackben írtsátok le, ha nincs negate ulti felettetek, akkor a meteorból ugorjatok ki. Szintén aoe, a végére hagyjatok egy repkedő madarat vagy bármit, ameddig a megbeszéltek szerint el nem helyezkedtetek, mert ha minden add lehal, akkor rögtön jön a Mage és indul a diszkóparti. 
A beállást nem kell túlbonyolítani, a tank a főboss termének kezdőpontján marad, itt fogja a baltákat tartani, mellette legyen egy healer, de ne túl közel, csak érje el, akinek elsődleges feladata a tank életben tartása. A többi healer álljon úgy, hogy szépen az egész csapatot lefedjék. A 3 legnagyobb dps-t kitoló arc a boss mellett álljon, szépen elhelyezkedve, a boss minden oldalán.
A többiek meg szépen a terem szélén körben, egymástól kis távolságot tartva, ahogy AA normál módban szokás.

Kasztok:

> 1 teljes körű tank, aki megbírkózik 3-4 balta magán tartásával, és képes azokat folyamatosan magán tartani, ez elengedhetetlen
> 4 templar healer, akiből az egyik, csak a nova fázisban áll be a heal-be, előtte csak dps
> 3-4 Nightblade, a lehető legnagyobb dps-el
> Legalább 1-2 Sorcerer dps
> Maradék DragonKnight dps

Ultik, skill:

> Barrier, Nova, Veil of Blades, Warhorn, Negate, Standard, Fragmented Shield, Ring of Prezervation, Elemental Drain

Események:

> Meteor: kb 2 mp-s stun és 2000 körüli sebzés, lehet duplázni is, természetesen instant halál, szerencsére folyamatosan van 2-3 mp-ként, alap, hogy mindenkinek ki kell sétálni, dodge-olni belőle
> Storm Attronach: kb 15 mp-ként születnek le a nova fázis elindulásáig (boss 30%-on), a Storm Attronach rage állapota 10% körül van, ilyenkor mindenkit sebez, állat nagyon, érdemes hamar megölni
> Mini Mage: Bizonyos idő eltelte után jelenik meg, teleköpi a termet aoe-val és sebez is pár embert, minél hamarabb le kell ölni
> Boss lövése: Nem vészes 500 körüli Hp veszteség
> Boss aoe körei: ha belesétálsz, akkor 2000 körüli sebzés és stun, ha nem vagy veszélyben védekezve érdemes belesétálni, hogy ne okozzon zavart, mert a vége felé haladva szinte az egész teremben aoe körök lesznek
> Nagy aoe körök: Növekvő aoe körök, snare-elnek talán és 200-300 hp veszteséget okoznak mp-ként
> Chain: Ha túl közel álltok egymáshoz, akkor egy villán cikázik át a partin, ha túl sokan vagytok egy ponton több ezer sebzést, illetve instant halált is okozhat, nagyon szemét

Partidiszkó, táncos ugrálós mulatság:

Ha lejött a Mage, addigra már mindenki a helyén áll. A 3 fő dps a boss-on, a többiek pedig lehetőség szerint a helyükön maradva, mivel rögtön érkezik az első Attronach, majd pár másodperccel később a két balta, amit a tank húz magára. A taktika könnyen megjegyezhető, mivel a 3 healer végzi a dolgát, a tank szintén, baltákat magára szedi, a belső dps-ek zúzzák a boss-t, a többiek feladat meg az, hogy a Storm Attronach és a mini Mage hamar lemenjen. Ez megy egészen a boss 30%-ig, utána ugyanaz, mint normál módban, 3-4x leüt, majd beszaladtok a boss mellé, nem foglalkozva azzal, hogy van elő Attronach. Aki halott és távol van a boss-tól, azt nem lehet éleszteni, kiesett. Ha maradt Attronach a nova fázisban, akkor aoe, hogy a boss is kapja az áldást. FONTOS, MINDEN ULTINAK TÖLTVE KELL LENNIE, MIRE ELJUTTOK A NOVA FÁZISIG, HA NINCS, AZ WIPE GYANÚS.

Boss nova fázis:

Szerencsére a normál módtól eltérően itt visszatolja magát a boss 45%-ig, hogy minden nagyon egyszerű legyen és csodálatos. A healerek két csoportban healelnek, kettő kezd, a másik kettő besegít, ha 50% alá esnek a hp-k, egyébként takarékoskodnak a manával, ha az első heal páros manája elfogyott, váltja a másik két healer, így váltogatva a boss haláláig. (Tapasztalat, azért kell a beosztás, mert ha minden healer ész nélkül tolja a healt, mint részeg a biciklit, akkor a manájuk 15% körül el fog fogyni és wipe-ol a parti.)
Novák szintén legyenek beosztva, hogy folyamatosan dobálva legyenek, a Veil of Blade szintén, itt arra kell figyelni, hogy a Boss 15%-nál már mindenképp legyen legalább valakinek, ilyenkor már nagyon durva a diszkó, tetőfokára hág a hangulat. Mi százalékonként osztottuk be a Veil-t, 35%-25%-15%. A barrier-t folyamatosan tolja valaki, a Warhorn olyan 15% körül zúzódjon le, ha nincs több. DK-k fragmented shield skill a csapatra, 15% körül már állandóan rakva. Ring of Prezervation a földre, ez alap. A sorcerer-ek Negate-jét is be kell osztani, ha egy van, akkor 15% körül érdemes letolni, ha van több, akkor 30%-nál mehet az első.
Ha van halott a csapatban, akkor a beosztások úgy módosuljanak, hogy a boss 15% körüli hp-ja felé kell nagyon megtolni a szekeret, mert égeti, égeti nagyon a húst.

Wipe:

> Ha az addok feltorlódnak, akkor wipe, két Attronach még talán annyira nem, ha visszahozzátok a dps-el 
> Ha a kis aoe-kat nem szeditek fel, akkor wipe, mert idővel nem lesz hely sehol és a folyamatos meteor zápor miatt előbb utóbb bele fogtok dodge-olni
> Ha elszabadul a balta sokáig, wipe
> Ha meghal a tank, wipe
> Ha meghal a tank healere, kb 5 mp van cserélni, vagy wipe
> Ha nem ölitek le időben a mini Mage-et, wipe
> Ha rage-ben hagyjátok sokáig a Storm Attronachot, wipe
> Ha valaki kifagy, ledodge-ol a szikláról, wipe
> Ha nem kajáltok, nincs mindenki kb 2700 hp fölött, wipe gyanús
> Ha nincs elég dps az addokra, wipe
> Ha nincs elég dps a boss-ra, wipe gyanús, mivel sokáig elhúzódik a buli
> Ha a nova fázisra nincsenek meg az ultik és a sorrend, wipe

 

Nagyjából összefoglaltam mire kell odafigyelni, minden más a szerencsétől és a rutintól függ. Jó mulatást mindenkinek! :D

Megosztás

 

Fontosabb információk:

 

Eddig megjelent DLC-k:
Imperial City
Orsinium
Thieves Guild
Dark Brotherhood
"Shadow of the Hist"
(DLC Dungeon Pack)
"One Tamriel"
"Homestead"
(Housing)
The Elder Scrolls Online:
Morrowind

(első nagy kiegészítő)

 

 

Készülőben lévő DLC-k,
nagyobb változások:


Horns of the Reach
(DLC dungeon pack)
2017. augusztus


Clockwork City
kb. 2017. november

 

Transmogrification rendszer (?)
(felszerelés kinézetének
egyedi átalakítása)
2018. eleje (tipp)


Karbantartás/patch napok:
PC: hétfő kb. 10:00 órától
XB1: kedd kb. 10:00 órától
PS4: szerda kb. 10:00 órától

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

 

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

Friss hozzászólások


További témák »


Hasznos oldalak

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2005 - 2015.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.