Mozgalmas volt a tavasz a The Elder Scrolls Online háza táján. Igen kellemes számokat hozó eladásokkal elstartolt a játék konzolon is, amely bár döcögött (és még döcög most is néha), de még így is jobban sikerült, mint a PC-s rajt anno. Később, nem sokkal a rajtot követően Paul Sage kreatív igazgazó a Borderlands 3 stábjához szerződött, illetve a fejlesztők közül Nick Konkle és Maria Aliprando is úgy döntött, hogy máshol folytatja a karrierjét. Sage utódja, az új kreatív igazgató Richard „Rich” Lambert lett, aki régi motoros a ZOS kötelékében, sőt dolgozott korábban a TES IV. Oblivion-on is és a Fallout 3-nál is ott bábáskodott producerként.

A személyi változások és a konzolos megjelenés után pedig következett a csütörtöki 21. ESO Live podcast (az amerikai nemzeti ünnep miatt egy nappal korábban volt), ahol végre szót ejtettek a fejlesztők a következő nagyobb frissítés, az UPDATE 7 tartalmáról, illetve az azt követő kiegészítőkről és tervekről. Ezekről lesz szó a lapozás után.

Először is, még lesz egy 2.0.13-as patch a jövő héten, benne újabb fixekkel és apróbb módosításokkal.

 

Ami a VETERÁN RANGOKAT illeti:

Hiába a terv és a szándék, hogy eltörlik a Veterán Rangokat, a dolog nem olyan egyszerű, mint sem azt gondolná az egyszeri játékos. Hosszú folyamat ez, amely mindenképpen meg fog történni, de nem az Update 7-ben. Sőt, jön a Veterán Rang 16-os szint, kényszerből (bővebben lentebb).

A ZOS fejlesztői tisztában vannak vele, hogy a Veterán rangokat kvázi mindenki utálja, ezért ha eltörölni még most nem is tudják, de könnyítenek a fejlődésen:

  • 15%-kal kevesebb XP kell mostantól egy-egy új VR megszerzéséhez.
  • Minden veterán szintű küldetés (VR1 és VR16 között) 50%-kal több XP-t fog adni.
  • Publikus dungeonok teljesítése dupla XP-t fog érni. A változás nem érinti a szólózhatóakat (Delves), vagy az instanceoltakat (Dungeons).
  • Bármit is művelünk Craglornban, mindenért 20%-kal több XP jár. Monszták ölése, küldetések, felfedezés, stb.

 

IMPERIAL CITY

Érkezik az UPDATE 7-tel, de az infócunami majd csak július 13-án várható, akkor lesz hivatalosan is bejelentve videóval, anyagokkal, minden egyébbel. Addig is pár apróság, amit eddig lehet tudni:

  • A Császári Főváros környékén az Imperial hadseregnek sikerült a Daedra inváziós hordát beszorítani a város falai közé és ott is tartani. Ahhoz viszont már kevés az erejük, hogy a várost negyedekről negyedekre járva megtisztítsák, így segítséget kérnek Tamriel népeitől. Azoktól, akik a városon kívül (és hamarosan belül is) egymást ölik a Trónért. Nem mondhatni, hogy könnyű az élet mostanság Imperial földön… :)
  • Akkor tudunk majd csak bejutni a városba, ha a Szövetségünk Cyrodiilban kontrol alatt tart 6-6 Erődöt. Ha csak egyet is elbukunk (értsd, a másik két Szövetség elfoglalja), akkor nem tudunk bejutni a városba mindaddig, amíg ezt nem “korrigáljuk”.
  • Azon játékosok, akik az Erődök elvesztésekor a városban voltak, benn is maradnak mindaddig, amíg meg nem halnak. Halál esetén a városon kívülre fognak kerülni, és mindaddig nem mehetnek vissza, amíg újra nem az övék az említett 6 Erőd.
  • A Császári Főváros hat negyeddel rendelkezik, amelyek ismerősek lesznek a korábbi játékokból: Market District, Arboretum, Temple District, Elven Gardens, Noble District és az Aréna. Ezen körzetek közül párat - nem mindegyiket - el is foglalhatja az adott Szövetség, extra bónuszokat, crafting állomásokat és feltámadóhelyet biztosítva magának.
  • Lesz(nek) új páncél és fegyver szett(ek), amely(ek)et csak a városon belül lehet majd elkészíteni, lásd Xivkyn (Imperial Daedric?) szett.
  • Az Update 7-tel nagyjából 20 darab új szett érkezik és a fegyverek/páncélok is egy újabb “szintre” erősödnek, ezért is kell a VR16, mint új maximális szint. Új tartalom, még erősebb cuccok, még nagyobb szint, ennyi.
  • Hat Erőd birtokában a városba a bejutás az Oblivionból is már ismert csatornarendszeren keresztül történik, amely egy több szintes dungeon jellegű hely lesz, tele pve és pvp lehetőséggel.
  • A csatornarendszer egy-egy részében lesz minden Szövetségnek egy-egy bázisa, onnan indulhatunk újra, ha esetleg félúton valaki (vagy valami) megállított volna bennünket.
  • Az Aréna körzet nem lesz instanceolt, PVE és PVP lehetőségek várják majd az odatévedőket, többek között cross faction párbajokkal is, ha minden jól alakul.
  • Imperial Cityben rengeteg küldetés, boss, napi feladatok, kincsek, felszerelések, stb. vár majd ránk, vagyis nem csak a helyszín, de a tartalom is masszív lesz.
  • A Főváros nem külön “szerveren” lesz található, hanem Cyrodiil szerves része lesz, vagyis amennyivel többen harcolnak a városban, annyival kevesebben lesznek odakinn. Ezért, ha egy Szövetség teljes mértékben birtokolja a főváros negyedeit, akkor elképzelhető, hogy a kinti Erődökre kevesebb védelem (játékos) marad, így azok könnyen sebezhetővé válnak, és hamarosan fordulhat a kocka…
  • Ostromfegyvereket és egyéb Cyrodiili huncutságokat is használatunk majd a városban.

 

Cyrodiil sem marad változtatás nélkül:

Sajnos túl gyorsan halnak a játékosok Cyrodiilban, ami miatt egy idő után az ember azt veszi észre, hogy többet „fut vissza”, mint sem harcol. Ezen változtatni akarnak, buffal erősítik a játékosokat Cyrodiilban, hogy nehezebben haljanak, tovább tartsanak a csaták.

  • Szinte minden át lesz akakítva, ami Cyrodiilt és a PVP-t illeti.
  • Az egykori Császároknál megszűnnek a jelenleg érvényben levő “csak a császároknál járó” bónuszok és skillek. A cím (title) marad, az egykori buffok/skillek nem.
  • Így aztán már se skill pontokat nem lehet költeni ezekre, se fejlődni nem fognak a skillek, ha valakit letaszítanak a “trónról”.
  • A kampány váltás a korábbi 3 napról 12 órára rövidül, viszont az ára drasztikusan megnő, a korábbi 15 000-rőll 150 000 Alliance Pontra.
  • A vendég kampányok váltása megnő 3-ról 4 napra.
  • Az összes PVP buff, amit lehet szerezni Cyrodiilban csak a PVP területeken lesz érvényben, a “külső” PVE területeken már nem fogjuk érezni a hatásait.
  • Azon Szövetségek, akik létszámban kevesebben vannak az adott kampányban több AP-t (20%) fognak kapni, mint jelenleg (10%).
  • A Battle Leveling lehetőségbe most már beletartoznak a VR rangok is. Aki ezt választja, VR14-es aránylag közepesnek mondható felszereléssel kezd, de tudnia kell, hogy sebzés, gyógyítás és pajzsok terén 50%-os mínusszal fog rendelkezni, mert hát mégis csak egy “rookie” az, aki hirtelen felskálázódott.
  • "Gate Jumping" javítva lett, nem lehet már csak úgy lenyúlni az Ősi Tekercseket.
  • Rengeteg változást hoz majd az Update 7 a harcokban, ami miatt a PVP nem arról fog szólni, hogy kvázi ki ütött/lőtt először és utána ki nyomogatta gyorsabban az egér gombjait, hanem inkább taktikai és stratégiai döntésekről. Cél, hogy ne legyenek olyan a harcok, hogy kb. 2 másodperc alatt meghal valaki, még mielőtt reagálni tudna. A sebzések csökkenni fognak, vagyis az életerőnk kisebb mértékben fogy majd el (lesz idő reagálni), viszont a gyógyítás ereje is csökken PVP-ben, vagyis kisebb mértékben tudjuk majd növelni. Mindezekért egy buff lesz majd a felelős, amelyet Cyrodiilban kapunk - bár ez a rész nem igazán tiszta egyelőre, a teszt szervereken még javában zajlik ennek a finomhangolása.

 

Pár zenei változás, amelyet az Update 7 hoz magával.

  • A zene is dinamikusan fog változni a játékban. “Lassabb” dallamokat hallunk, ha mondjuk egy iszaprákkal harcolunk egyedül, mint ha mondjuk 20 ellenféllel nézünk szemben Cyrodiilban.
  • A harc intenzitásától függ, hogy milyen ütemű muzsika csendül fel, a Dark Anchor összecsapásoknál például igazi epikus dallamok lesznek.
  • Sőt, a zene akkor is változik, ha esetleg nagyon kevés az életerőnk egy-egy boss harc közben is.
  • Természetesen mindez azzal jár, hogy rengeteg új zenei tartalom kerül majd be a játékba, akár a régi zónákba is.

 

Egyéb változások:

  • Nullázva lesznek a toplisták/ranglisták (leaderboards).
  • A dodge (elugrás, elgurulás) egymás utáni használata során skálázódik annak stamina követelménye (lásd Bolt Escape). Vagyis, az első elugrás után, ha bizonyos időn belül jön a következő, akkor az már 33%-kal több staminába fog kerülni és így tovább. Jelezni fogja a játék, hogy mikor jár le ez az "idő". Nem lesz tehát olyan, hogy valaki akár tízszer is elgurik, sebez, ugrik, sebez és közben senki sem tudja megütni.
  • Nincs tovább stamina regenerálódás miközben blokkolunk. Potikkal, skillekkel lehet persze tölteni a staminát, de ha folyamatosan blokkolásra tartjuk a "kezünket", akkor megáll a stamina regen, amit statokból, buffokból, passzívokból kapunk. Nehezebb dolga lesz a tankoknak PVE területen, de muszáj volt meglépni ezt a pvpben folyamatosan blokkoló és blokk alól sebző játékosok miatt. Természetesen a tankok skilljei változnak majd úgy, hogy - még ha nehezebben is -, de lehessen teljesíteni a jelenlegi és jövőbeni PVE trialokat és a DSA-t.
  • A Vámpírok és Bolhások (na jó, vérfarkasok) tűz és méreg elleni sérülékenysége a korábbi 50%-ról 25%-ra csökken.Még így is necces lesz DSA-ba lemenni vámpírként, de azért egy picit jobb lett a leányzó fekvése... szó szerint. :)
  • Változik némileg a taunt rendszere is. Mindaddig, amíg csak egy játékos használja a tauntot a bosson, nincs gond, az rá fog fókuszálni. Még akkor is, ha esetleg véletlenül többször használta az adott skillt rövid időn belül, nem lesz gond, nem lesz "taunt immune" a boss (mint például most, ha 12 secen belül használjuk háromszor). De, ha elkezdődik a “ping-pong”, vagyis egy másik játékos is használ taunt jellegű skillt a bosson, akkor ott már számolni kell a következményekkel. Egy szóval, amíg csak a tank tauntol egy bosst az Update 7-ben, addig az nem fog mást ütni, alap esetben. Ha más is, akkor jön az immune és a káosz.
  • Továbbra sem lesz aoe taunt. Azért van mindenkinek lehetősége a dodge/blokk és egyéb védelmi skillek használatára, hogy használja. A tankok "fogják" a legerősebb ellenfelet, a többi a csapat dolga, oldják meg!
  • Pár jelenleg magickás class skill kap majd staminás morfokat, vagyis lehetőség lesz a korábbi magicka alapú skilleket megváltoztatni staminán alapulóra, de nem viszik túlzásba.
  • Változnak majd a racial passzívok is, de egyelőre csak kis mértékben. Lesznek majd drasztikus változtatások is később (nem az Update 7-ben), de ezzel még várnak, mert ehhez kell majd az esetleges "race change" lehetőség jelenléte is.
  • Módosulnak a Mundus kövek is. Egyedül talán a Tower és a Mage marad, a többi változik. (A Health regen MS például Stamina regen lesz, stb.)
  • Elképzelhető, hogy a skill változások miatt megint lesz egy ingyenes "skill respec", de ez még nem tuti.
  • Nick Konkle eligazolásával a Spellcrafting (saját egyedi varázslatok, képességek elkészítése) fejlesztése nem állt le, sőt...
  • Változik a Nirnhoned trait működése - bár ez inkább bugfix, mert eredetileg is ez volt a cél -, vagyis, ha minden igaz mostantól csak arra az adott páncélon vagy fegyveren talalható értékkel fog nőni az ellenállásunk, nem százalékosan a teljes ellenállás, így nehezebb lesz a jelenleginél "maxolni" a spell rest.
  • Lehet, hogy az első pár száz Champion Pont megszerzése könnyebb lesz, mint most, hogy a frissen "dingelt" játékosok gyorsabban utol tudják érni a régieket. Később (kb. 300 pont lenne a határ) a továbbiak begyűjtése már megint a régi mederben zajlana. Mindez csak terv egyelőre, ötlet szinten létezik csupán.

Röviden ennyi.

Megosztás

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2005 - 2015.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.