Mozgalmas volt a tavasz a The Elder Scrolls Online háza táján. Igen kellemes számokat hozó eladásokkal elstartolt a játék konzolon is, amely bár döcögött (és még döcög most is néha), de még így is jobban sikerült, mint a PC-s rajt anno. Később, nem sokkal a rajtot követően Paul Sage kreatív igazgazó a Borderlands 3 stábjához szerződött, illetve a fejlesztők közül Nick Konkle és Maria Aliprando is úgy döntött, hogy máshol folytatja a karrierjét. Sage utódja, az új kreatív igazgató Richard „Rich” Lambert lett, aki régi motoros a ZOS kötelékében, sőt dolgozott korábban a TES IV. Oblivion-on is és a Fallout 3-nál is ott bábáskodott producerként.

A személyi változások és a konzolos megjelenés után pedig következett a csütörtöki 21. ESO Live podcast (az amerikai nemzeti ünnep miatt egy nappal korábban volt), ahol végre szót ejtettek a fejlesztők a következő nagyobb frissítés, az UPDATE 7 tartalmáról, illetve az azt követő kiegészítőkről és tervekről. Ezekről lesz szó a lapozás után.

Először is, még lesz egy 2.0.13-as patch a jövő héten, benne újabb fixekkel és apróbb módosításokkal.

 

Ami a VETERÁN RANGOKAT illeti:

Hiába a terv és a szándék, hogy eltörlik a Veterán Rangokat, a dolog nem olyan egyszerű, mint sem azt gondolná az egyszeri játékos. Hosszú folyamat ez, amely mindenképpen meg fog történni, de nem az Update 7-ben. Sőt, jön a Veterán Rang 16-os szint, kényszerből (bővebben lentebb).

A ZOS fejlesztői tisztában vannak vele, hogy a Veterán rangokat kvázi mindenki utálja, ezért ha eltörölni még most nem is tudják, de könnyítenek a fejlődésen:

  • 15%-kal kevesebb XP kell mostantól egy-egy új VR megszerzéséhez.
  • Minden veterán szintű küldetés (VR1 és VR16 között) 50%-kal több XP-t fog adni.
  • Publikus dungeonok teljesítése dupla XP-t fog érni. A változás nem érinti a szólózhatóakat (Delves), vagy az instanceoltakat (Dungeons).
  • Bármit is művelünk Craglornban, mindenért 20%-kal több XP jár. Monszták ölése, küldetések, felfedezés, stb.

 

IMPERIAL CITY

Érkezik az UPDATE 7-tel, de az infócunami majd csak július 13-án várható, akkor lesz hivatalosan is bejelentve videóval, anyagokkal, minden egyébbel. Addig is pár apróság, amit eddig lehet tudni:

  • A Császári Főváros környékén az Imperial hadseregnek sikerült a Daedra inváziós hordát beszorítani a város falai közé és ott is tartani. Ahhoz viszont már kevés az erejük, hogy a várost negyedekről negyedekre járva megtisztítsák, így segítséget kérnek Tamriel népeitől. Azoktól, akik a városon kívül (és hamarosan belül is) egymást ölik a Trónért. Nem mondhatni, hogy könnyű az élet mostanság Imperial földön… :)
  • Akkor tudunk majd csak bejutni a városba, ha a Szövetségünk Cyrodiilban kontrol alatt tart 6-6 Erődöt. Ha csak egyet is elbukunk (értsd, a másik két Szövetség elfoglalja), akkor nem tudunk bejutni a városba mindaddig, amíg ezt nem “korrigáljuk”.
  • Azon játékosok, akik az Erődök elvesztésekor a városban voltak, benn is maradnak mindaddig, amíg meg nem halnak. Halál esetén a városon kívülre fognak kerülni, és mindaddig nem mehetnek vissza, amíg újra nem az övék az említett 6 Erőd.
  • A Császári Főváros hat negyeddel rendelkezik, amelyek ismerősek lesznek a korábbi játékokból: Market District, Arboretum, Temple District, Elven Gardens, Noble District és az Aréna. Ezen körzetek közül párat - nem mindegyiket - el is foglalhatja az adott Szövetség, extra bónuszokat, crafting állomásokat és feltámadóhelyet biztosítva magának.
  • Lesz(nek) új páncél és fegyver szett(ek), amely(ek)et csak a városon belül lehet majd elkészíteni, lásd Xivkyn (Imperial Daedric?) szett.
  • Az Update 7-tel nagyjából 20 darab új szett érkezik és a fegyverek/páncélok is egy újabb “szintre” erősödnek, ezért is kell a VR16, mint új maximális szint. Új tartalom, még erősebb cuccok, még nagyobb szint, ennyi.
  • Hat Erőd birtokában a városba a bejutás az Oblivionból is már ismert csatornarendszeren keresztül történik, amely egy több szintes dungeon jellegű hely lesz, tele pve és pvp lehetőséggel.
  • A csatornarendszer egy-egy részében lesz minden Szövetségnek egy-egy bázisa, onnan indulhatunk újra, ha esetleg félúton valaki (vagy valami) megállított volna bennünket.
  • Az Aréna körzet nem lesz instanceolt, PVE és PVP lehetőségek várják majd az odatévedőket, többek között cross faction párbajokkal is, ha minden jól alakul.
  • Imperial Cityben rengeteg küldetés, boss, napi feladatok, kincsek, felszerelések, stb. vár majd ránk, vagyis nem csak a helyszín, de a tartalom is masszív lesz.
  • A Főváros nem külön “szerveren” lesz található, hanem Cyrodiil szerves része lesz, vagyis amennyivel többen harcolnak a városban, annyival kevesebben lesznek odakinn. Ezért, ha egy Szövetség teljes mértékben birtokolja a főváros negyedeit, akkor elképzelhető, hogy a kinti Erődökre kevesebb védelem (játékos) marad, így azok könnyen sebezhetővé válnak, és hamarosan fordulhat a kocka…
  • Ostromfegyvereket és egyéb Cyrodiili huncutságokat is használatunk majd a városban.

 

Cyrodiil sem marad változtatás nélkül:

Sajnos túl gyorsan halnak a játékosok Cyrodiilban, ami miatt egy idő után az ember azt veszi észre, hogy többet „fut vissza”, mint sem harcol. Ezen változtatni akarnak, buffal erősítik a játékosokat Cyrodiilban, hogy nehezebben haljanak, tovább tartsanak a csaták.

  • Szinte minden át lesz akakítva, ami Cyrodiilt és a PVP-t illeti.
  • Az egykori Császároknál megszűnnek a jelenleg érvényben levő “csak a császároknál járó” bónuszok és skillek. A cím (title) marad, az egykori buffok/skillek nem.
  • Így aztán már se skill pontokat nem lehet költeni ezekre, se fejlődni nem fognak a skillek, ha valakit letaszítanak a “trónról”.
  • A kampány váltás a korábbi 3 napról 12 órára rövidül, viszont az ára drasztikusan megnő, a korábbi 15 000-rőll 150 000 Alliance Pontra.
  • A vendég kampányok váltása megnő 3-ról 4 napra.
  • Az összes PVP buff, amit lehet szerezni Cyrodiilban csak a PVP területeken lesz érvényben, a “külső” PVE területeken már nem fogjuk érezni a hatásait.
  • Azon Szövetségek, akik létszámban kevesebben vannak az adott kampányban több AP-t (20%) fognak kapni, mint jelenleg (10%).
  • A Battle Leveling lehetőségbe most már beletartoznak a VR rangok is. Aki ezt választja, VR14-es aránylag közepesnek mondható felszereléssel kezd, de tudnia kell, hogy sebzés, gyógyítás és pajzsok terén 50%-os mínusszal fog rendelkezni, mert hát mégis csak egy “rookie” az, aki hirtelen felskálázódott.
  • "Gate Jumping" javítva lett, nem lehet már csak úgy lenyúlni az Ősi Tekercseket.
  • Rengeteg változást hoz majd az Update 7 a harcokban, ami miatt a PVP nem arról fog szólni, hogy kvázi ki ütött/lőtt először és utána ki nyomogatta gyorsabban az egér gombjait, hanem inkább taktikai és stratégiai döntésekről. Cél, hogy ne legyenek olyan a harcok, hogy kb. 2 másodperc alatt meghal valaki, még mielőtt reagálni tudna. A sebzések csökkenni fognak, vagyis az életerőnk kisebb mértékben fogy majd el (lesz idő reagálni), viszont a gyógyítás ereje is csökken PVP-ben, vagyis kisebb mértékben tudjuk majd növelni. Mindezekért egy buff lesz majd a felelős, amelyet Cyrodiilban kapunk - bár ez a rész nem igazán tiszta egyelőre, a teszt szervereken még javában zajlik ennek a finomhangolása.

 

Pár zenei változás, amelyet az Update 7 hoz magával.

  • A zene is dinamikusan fog változni a játékban. “Lassabb” dallamokat hallunk, ha mondjuk egy iszaprákkal harcolunk egyedül, mint ha mondjuk 20 ellenféllel nézünk szemben Cyrodiilban.
  • A harc intenzitásától függ, hogy milyen ütemű muzsika csendül fel, a Dark Anchor összecsapásoknál például igazi epikus dallamok lesznek.
  • Sőt, a zene akkor is változik, ha esetleg nagyon kevés az életerőnk egy-egy boss harc közben is.
  • Természetesen mindez azzal jár, hogy rengeteg új zenei tartalom kerül majd be a játékba, akár a régi zónákba is.

 

Egyéb változások:

  • Nullázva lesznek a toplisták/ranglisták (leaderboards).
  • A dodge (elugrás, elgurulás) egymás utáni használata során skálázódik annak stamina követelménye (lásd Bolt Escape). Vagyis, az első elugrás után, ha bizonyos időn belül jön a következő, akkor az már 33%-kal több staminába fog kerülni és így tovább. Jelezni fogja a játék, hogy mikor jár le ez az "idő". Nem lesz tehát olyan, hogy valaki akár tízszer is elgurik, sebez, ugrik, sebez és közben senki sem tudja megütni.
  • Nincs tovább stamina regenerálódás miközben blokkolunk. Potikkal, skillekkel lehet persze tölteni a staminát, de ha folyamatosan blokkolásra tartjuk a "kezünket", akkor megáll a stamina regen, amit statokból, buffokból, passzívokból kapunk. Nehezebb dolga lesz a tankoknak PVE területen, de muszáj volt meglépni ezt a pvpben folyamatosan blokkoló és blokk alól sebző játékosok miatt. Természetesen a tankok skilljei változnak majd úgy, hogy - még ha nehezebben is -, de lehessen teljesíteni a jelenlegi és jövőbeni PVE trialokat és a DSA-t.
  • A Vámpírok és Bolhások (na jó, vérfarkasok) tűz és méreg elleni sérülékenysége a korábbi 50%-ról 25%-ra csökken.Még így is necces lesz DSA-ba lemenni vámpírként, de azért egy picit jobb lett a leányzó fekvése... szó szerint. :)
  • Változik némileg a taunt rendszere is. Mindaddig, amíg csak egy játékos használja a tauntot a bosson, nincs gond, az rá fog fókuszálni. Még akkor is, ha esetleg véletlenül többször használta az adott skillt rövid időn belül, nem lesz gond, nem lesz "taunt immune" a boss (mint például most, ha 12 secen belül használjuk háromszor). De, ha elkezdődik a “ping-pong”, vagyis egy másik játékos is használ taunt jellegű skillt a bosson, akkor ott már számolni kell a következményekkel. Egy szóval, amíg csak a tank tauntol egy bosst az Update 7-ben, addig az nem fog mást ütni, alap esetben. Ha más is, akkor jön az immune és a káosz.
  • Továbbra sem lesz aoe taunt. Azért van mindenkinek lehetősége a dodge/blokk és egyéb védelmi skillek használatára, hogy használja. A tankok "fogják" a legerősebb ellenfelet, a többi a csapat dolga, oldják meg!
  • Pár jelenleg magickás class skill kap majd staminás morfokat, vagyis lehetőség lesz a korábbi magicka alapú skilleket megváltoztatni staminán alapulóra, de nem viszik túlzásba.
  • Változnak majd a racial passzívok is, de egyelőre csak kis mértékben. Lesznek majd drasztikus változtatások is később (nem az Update 7-ben), de ezzel még várnak, mert ehhez kell majd az esetleges "race change" lehetőség jelenléte is.
  • Módosulnak a Mundus kövek is. Egyedül talán a Tower és a Mage marad, a többi változik. (A Health regen MS például Stamina regen lesz, stb.)
  • Elképzelhető, hogy a skill változások miatt megint lesz egy ingyenes "skill respec", de ez még nem tuti.
  • Nick Konkle eligazolásával a Spellcrafting (saját egyedi varázslatok, képességek elkészítése) fejlesztése nem állt le, sőt...
  • Változik a Nirnhoned trait működése - bár ez inkább bugfix, mert eredetileg is ez volt a cél -, vagyis, ha minden igaz mostantól csak arra az adott páncélon vagy fegyveren talalható értékkel fog nőni az ellenállásunk, nem százalékosan a teljes ellenállás, így nehezebb lesz a jelenleginél "maxolni" a spell rest.
  • Lehet, hogy az első pár száz Champion Pont megszerzése könnyebb lesz, mint most, hogy a frissen "dingelt" játékosok gyorsabban utol tudják érni a régieket. Később (kb. 300 pont lenne a határ) a továbbiak begyűjtése már megint a régi mederben zajlana. Mindez csak terv egyelőre, ötlet szinten létezik csupán.

Röviden ennyi.

Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.