Mozgalmas volt a tavasz a The Elder Scrolls Online háza táján. Igen kellemes számokat hozó eladásokkal elstartolt a játék konzolon is, amely bár döcögött (és még döcög most is néha), de még így is jobban sikerült, mint a PC-s rajt anno. Később, nem sokkal a rajtot követően Paul Sage kreatív igazgazó a Borderlands 3 stábjához szerződött, illetve a fejlesztők közül Nick Konkle és Maria Aliprando is úgy döntött, hogy máshol folytatja a karrierjét. Sage utódja, az új kreatív igazgató Richard „Rich” Lambert lett, aki régi motoros a ZOS kötelékében, sőt dolgozott korábban a TES IV. Oblivion-on is és a Fallout 3-nál is ott bábáskodott producerként.
A személyi változások és a konzolos megjelenés után pedig következett a csütörtöki 21. ESO Live podcast (az amerikai nemzeti ünnep miatt egy nappal korábban volt), ahol végre szót ejtettek a fejlesztők a következő nagyobb frissítés, az UPDATE 7 tartalmáról, illetve az azt követő kiegészítőkről és tervekről. Ezekről lesz szó a lapozás után.
Először is, még lesz egy 2.0.13-as patch a jövő héten, benne újabb fixekkel és apróbb módosításokkal.
Ami a VETERÁN RANGOKAT illeti:
Hiába a terv és a szándék, hogy eltörlik a Veterán Rangokat, a dolog nem olyan egyszerű, mint sem azt gondolná az egyszeri játékos. Hosszú folyamat ez, amely mindenképpen meg fog történni, de nem az Update 7-ben. Sőt, jön a Veterán Rang 16-os szint, kényszerből (bővebben lentebb).
A ZOS fejlesztői tisztában vannak vele, hogy a Veterán rangokat kvázi mindenki utálja, ezért ha eltörölni még most nem is tudják, de könnyítenek a fejlődésen:
- 15%-kal kevesebb XP kell mostantól egy-egy új VR megszerzéséhez.
- Minden veterán szintű küldetés (VR1 és VR16 között) 50%-kal több XP-t fog adni.
- Publikus dungeonok teljesítése dupla XP-t fog érni. A változás nem érinti a szólózhatóakat (Delves), vagy az instanceoltakat (Dungeons).
- Bármit is művelünk Craglornban, mindenért 20%-kal több XP jár. Monszták ölése, küldetések, felfedezés, stb.
IMPERIAL CITY
Érkezik az UPDATE 7-tel, de az infócunami majd csak július 13-án várható, akkor lesz hivatalosan is bejelentve videóval, anyagokkal, minden egyébbel. Addig is pár apróság, amit eddig lehet tudni:
- A Császári Főváros környékén az Imperial hadseregnek sikerült a Daedra inváziós hordát beszorítani a város falai közé és ott is tartani. Ahhoz viszont már kevés az erejük, hogy a várost negyedekről negyedekre járva megtisztítsák, így segítséget kérnek Tamriel népeitől. Azoktól, akik a városon kívül (és hamarosan belül is) egymást ölik a Trónért. Nem mondhatni, hogy könnyű az élet mostanság Imperial földön… :)
- Akkor tudunk majd csak bejutni a városba, ha a Szövetségünk Cyrodiilban kontrol alatt tart 6-6 Erődöt. Ha csak egyet is elbukunk (értsd, a másik két Szövetség elfoglalja), akkor nem tudunk bejutni a városba mindaddig, amíg ezt nem “korrigáljuk”.
- Azon játékosok, akik az Erődök elvesztésekor a városban voltak, benn is maradnak mindaddig, amíg meg nem halnak. Halál esetén a városon kívülre fognak kerülni, és mindaddig nem mehetnek vissza, amíg újra nem az övék az említett 6 Erőd.
- A Császári Főváros hat negyeddel rendelkezik, amelyek ismerősek lesznek a korábbi játékokból: Market District, Arboretum, Temple District, Elven Gardens, Noble District és az Aréna. Ezen körzetek közül párat - nem mindegyiket - el is foglalhatja az adott Szövetség, extra bónuszokat, crafting állomásokat és feltámadóhelyet biztosítva magának.
- Lesz(nek) új páncél és fegyver szett(ek), amely(ek)et csak a városon belül lehet majd elkészíteni, lásd Xivkyn (Imperial Daedric?) szett.
- Az Update 7-tel nagyjából 20 darab új szett érkezik és a fegyverek/páncélok is egy újabb “szintre” erősödnek, ezért is kell a VR16, mint új maximális szint. Új tartalom, még erősebb cuccok, még nagyobb szint, ennyi.
- Hat Erőd birtokában a városba a bejutás az Oblivionból is már ismert csatornarendszeren keresztül történik, amely egy több szintes dungeon jellegű hely lesz, tele pve és pvp lehetőséggel.
- A csatornarendszer egy-egy részében lesz minden Szövetségnek egy-egy bázisa, onnan indulhatunk újra, ha esetleg félúton valaki (vagy valami) megállított volna bennünket.
- Az Aréna körzet nem lesz instanceolt, PVE és PVP lehetőségek várják majd az odatévedőket, többek között cross faction párbajokkal is, ha minden jól alakul.
- Imperial Cityben rengeteg küldetés, boss, napi feladatok, kincsek, felszerelések, stb. vár majd ránk, vagyis nem csak a helyszín, de a tartalom is masszív lesz.
- A Főváros nem külön “szerveren” lesz található, hanem Cyrodiil szerves része lesz, vagyis amennyivel többen harcolnak a városban, annyival kevesebben lesznek odakinn. Ezért, ha egy Szövetség teljes mértékben birtokolja a főváros negyedeit, akkor elképzelhető, hogy a kinti Erődökre kevesebb védelem (játékos) marad, így azok könnyen sebezhetővé válnak, és hamarosan fordulhat a kocka…
- Ostromfegyvereket és egyéb Cyrodiili huncutságokat is használatunk majd a városban.
Cyrodiil sem marad változtatás nélkül:
Sajnos túl gyorsan halnak a játékosok Cyrodiilban, ami miatt egy idő után az ember azt veszi észre, hogy többet „fut vissza”, mint sem harcol. Ezen változtatni akarnak, buffal erősítik a játékosokat Cyrodiilban, hogy nehezebben haljanak, tovább tartsanak a csaták.
- Szinte minden át lesz akakítva, ami Cyrodiilt és a PVP-t illeti.
- Az egykori Császároknál megszűnnek a jelenleg érvényben levő “csak a császároknál járó” bónuszok és skillek. A cím (title) marad, az egykori buffok/skillek nem.
- Így aztán már se skill pontokat nem lehet költeni ezekre, se fejlődni nem fognak a skillek, ha valakit letaszítanak a “trónról”.
- A kampány váltás a korábbi 3 napról 12 órára rövidül, viszont az ára drasztikusan megnő, a korábbi 15 000-rőll 150 000 Alliance Pontra.
- A vendég kampányok váltása megnő 3-ról 4 napra.
- Az összes PVP buff, amit lehet szerezni Cyrodiilban csak a PVP területeken lesz érvényben, a “külső” PVE területeken már nem fogjuk érezni a hatásait.
- Azon Szövetségek, akik létszámban kevesebben vannak az adott kampányban több AP-t (20%) fognak kapni, mint jelenleg (10%).
- A Battle Leveling lehetőségbe most már beletartoznak a VR rangok is. Aki ezt választja, VR14-es aránylag közepesnek mondható felszereléssel kezd, de tudnia kell, hogy sebzés, gyógyítás és pajzsok terén 50%-os mínusszal fog rendelkezni, mert hát mégis csak egy “rookie” az, aki hirtelen felskálázódott.
- "Gate Jumping" javítva lett, nem lehet már csak úgy lenyúlni az Ősi Tekercseket.
- Rengeteg változást hoz majd az Update 7 a harcokban, ami miatt a PVP nem arról fog szólni, hogy kvázi ki ütött/lőtt először és utána ki nyomogatta gyorsabban az egér gombjait, hanem inkább taktikai és stratégiai döntésekről. Cél, hogy ne legyenek olyan a harcok, hogy kb. 2 másodperc alatt meghal valaki, még mielőtt reagálni tudna. A sebzések csökkenni fognak, vagyis az életerőnk kisebb mértékben fogy majd el (lesz idő reagálni), viszont a gyógyítás ereje is csökken PVP-ben, vagyis kisebb mértékben tudjuk majd növelni. Mindezekért egy buff lesz majd a felelős, amelyet Cyrodiilban kapunk - bár ez a rész nem igazán tiszta egyelőre, a teszt szervereken még javában zajlik ennek a finomhangolása.
Pár zenei változás, amelyet az Update 7 hoz magával.
- A zene is dinamikusan fog változni a játékban. “Lassabb” dallamokat hallunk, ha mondjuk egy iszaprákkal harcolunk egyedül, mint ha mondjuk 20 ellenféllel nézünk szemben Cyrodiilban.
- A harc intenzitásától függ, hogy milyen ütemű muzsika csendül fel, a Dark Anchor összecsapásoknál például igazi epikus dallamok lesznek.
- Sőt, a zene akkor is változik, ha esetleg nagyon kevés az életerőnk egy-egy boss harc közben is.
- Természetesen mindez azzal jár, hogy rengeteg új zenei tartalom kerül majd be a játékba, akár a régi zónákba is.
Egyéb változások:
- Nullázva lesznek a toplisták/ranglisták (leaderboards).
- A dodge (elugrás, elgurulás) egymás utáni használata során skálázódik annak stamina követelménye (lásd Bolt Escape). Vagyis, az első elugrás után, ha bizonyos időn belül jön a következő, akkor az már 33%-kal több staminába fog kerülni és így tovább. Jelezni fogja a játék, hogy mikor jár le ez az "idő". Nem lesz tehát olyan, hogy valaki akár tízszer is elgurik, sebez, ugrik, sebez és közben senki sem tudja megütni.
- Nincs tovább stamina regenerálódás miközben blokkolunk. Potikkal, skillekkel lehet persze tölteni a staminát, de ha folyamatosan blokkolásra tartjuk a "kezünket", akkor megáll a stamina regen, amit statokból, buffokból, passzívokból kapunk. Nehezebb dolga lesz a tankoknak PVE területen, de muszáj volt meglépni ezt a pvpben folyamatosan blokkoló és blokk alól sebző játékosok miatt. Természetesen a tankok skilljei változnak majd úgy, hogy - még ha nehezebben is -, de lehessen teljesíteni a jelenlegi és jövőbeni PVE trialokat és a DSA-t.
- A Vámpírok és Bolhások (na jó, vérfarkasok) tűz és méreg elleni sérülékenysége a korábbi 50%-ról 25%-ra csökken.Még így is necces lesz DSA-ba lemenni vámpírként, de azért egy picit jobb lett a leányzó fekvése... szó szerint. :)
- Változik némileg a taunt rendszere is. Mindaddig, amíg csak egy játékos használja a tauntot a bosson, nincs gond, az rá fog fókuszálni. Még akkor is, ha esetleg véletlenül többször használta az adott skillt rövid időn belül, nem lesz gond, nem lesz "taunt immune" a boss (mint például most, ha 12 secen belül használjuk háromszor). De, ha elkezdődik a “ping-pong”, vagyis egy másik játékos is használ taunt jellegű skillt a bosson, akkor ott már számolni kell a következményekkel. Egy szóval, amíg csak a tank tauntol egy bosst az Update 7-ben, addig az nem fog mást ütni, alap esetben. Ha más is, akkor jön az immune és a káosz.
- Továbbra sem lesz aoe taunt. Azért van mindenkinek lehetősége a dodge/blokk és egyéb védelmi skillek használatára, hogy használja. A tankok "fogják" a legerősebb ellenfelet, a többi a csapat dolga, oldják meg!
- Pár jelenleg magickás class skill kap majd staminás morfokat, vagyis lehetőség lesz a korábbi magicka alapú skilleket megváltoztatni staminán alapulóra, de nem viszik túlzásba.
- Változnak majd a racial passzívok is, de egyelőre csak kis mértékben. Lesznek majd drasztikus változtatások is később (nem az Update 7-ben), de ezzel még várnak, mert ehhez kell majd az esetleges "race change" lehetőség jelenléte is.
- Módosulnak a Mundus kövek is. Egyedül talán a Tower és a Mage marad, a többi változik. (A Health regen MS például Stamina regen lesz, stb.)
- Elképzelhető, hogy a skill változások miatt megint lesz egy ingyenes "skill respec", de ez még nem tuti.
- Nick Konkle eligazolásával a Spellcrafting (saját egyedi varázslatok, képességek elkészítése) fejlesztése nem állt le, sőt...
- Változik a Nirnhoned trait működése - bár ez inkább bugfix, mert eredetileg is ez volt a cél -, vagyis, ha minden igaz mostantól csak arra az adott páncélon vagy fegyveren talalható értékkel fog nőni az ellenállásunk, nem százalékosan a teljes ellenállás, így nehezebb lesz a jelenleginél "maxolni" a spell rest.
- Lehet, hogy az első pár száz Champion Pont megszerzése könnyebb lesz, mint most, hogy a frissen "dingelt" játékosok gyorsabban utol tudják érni a régieket. Később (kb. 300 pont lenne a határ) a továbbiak begyűjtése már megint a régi mederben zajlana. Mindez csak terv egyelőre, ötlet szinten létezik csupán.
Röviden ennyi.