|
A közel 10 évvel ezelőtt indult Karakterlap szekciónak - mondhatni - komoly hagyománya és sikere volt az elmúlt években. Mind a Morrowind HQ, mind az Oblivion HQ esetében nagy népszerűségnek örvendett, ezért adta magát az ötlet, hogy a Skyrim is kapja meg a maga Karakterlap nyilvántartását. A The Elder Scrolls széria korábbi részeinek esetében több tucatnyi játékos küldte be a karakterét, annak képeit ás részletes bemutatását. A karakterlapok nyilvántartása kettős célt szolgál: először is jó dolog viszontlátni hőseinket, megörökíteni az utókornak. Másodszor pedig, ötleteket adhat azoknak, akik érdeklődnek a fejlesztések, játékstílusok és egyéb részletek iránt (persze ehhez kell a karakter tulajdonosának részletes ismertetője is). A karakter beküldés folyamata elég részletesen ismertetésre került a menüpont alatt, kérünk mindenkit, hogy ezeket tartsa be. Bár a játék kezelése, és vele a küldetések teljesítése - a mostanság divatos szájbarágós és leegyszerűsített hagyományokat követve - cseppet sem tűnik megoldhatatlannak, úgy döntöttük, hogy a korábbi Morrowind HQ és Oblivion HQ hagyományait követve most is elkészítjük a főtörténet és az egyes céhek, városok, családok küldetéseinek leírását. Bár a városi küldetések közül már korábban felkerült a Riverwoodi pár feladat, elsőként mégis a végigjátszás ismertetőjére fog sok kerülni. Ennek megfelelően a mai nappal felkerült a Skyrim főküldetése kapcsán a prológus és az első rész küldetéseinek részletes, elbeszélő ismertetője, végigjátszása a kaotikus szökéstől kezdve a Szürke Szakállúak által adott feladatokig. A második rész a hét vége felé várható, a harmadik, befejező rész pedig a jövő hét folyamán kerül feltöltése. Aki viszont nem tud várni a végigjátszás befejező részeinek megjelenéséig, annak ajánljuk szíves figyelmébe Zoenn kolléga remek főküldetés ismertetőjét, a gamekapocs.hu weboldalon. Emlékeztetőül, neki köszönhettük kb. 5 évvel ezelőtt a nagy sikerü TES IV. - Oblivion végigjátszást is, amelyet a mai napig olvashattok az Oblivion cikkek között. 5 éve már, pedig mintha csak tegnap lett volna... Valamint, ha valaki rendelkezik idővel, energiával és legfőképpen kedvvel ahhoz, hogy a játék millió és egy küldetéseinek leírásában segítsen, vagy szeretné tippjeit, érdekesebb cikkeit viszontlátni a TES HQ egyes szekcióiban, az jelezze ezt elérhetőségeinken, egy rövid egyeztetés miatt. De addig is jó olvasgatást a végigjátszásokhoz. Steamról már tegnap már tölthető volt a korábban beígért 1.2-es patch. A mindössze 19 mb-s frissítésbe jópár küldetés bug és stabilitást fokozó dolog került javításra. Pár fontosabb javítás, a teljesség igénye nélkül: a játékos kísérői Fast Travel után megfelelően jelennek meg. Ez főleg a játékos által használt, de nem birtokolt (ún. szabad) lovaknál volt gond. Light Finger perk hatása a Pickpocket skillre javítva, Enchanting bugok javítva Sneak és Pickpocket enchant, illetve a Corpus Enchanter perk esetén. Küldetéseknél sokan panaszkodtak, hogy megállt a script, nem jelent meg valaki vagy ha megjelent, csak állt, vagy a küldetés leállt egy bizonyos ponton, stb. Sok ilyen bug került javításra. (Az LAA modot a patch kinyírja, de a modot használók már tölthetik a patch után is működő megoldást/verziót a skyrimnexus.com-ról, ha minden igaz.) A javítások teljes listája a következő: BUG FIXES - General optimizations related to stability and performance. QUEST FIXES - Fixed rare issue where a character would not arrive properly to the Thalmor Embassy during Diplomatic Immunity. Egy héttel a premier után elmondható, hogy a Skyrim kasszasiker lett. Az első héten közel 7 millió példány került a boltok polcaira, amelyből a premiert követő két nap alatt 3.4 millió el is fogyott annak rendje, s módja szerint. Ám amíg a fejlesztők egyik fele pezsgővel ünnepelt (és ünnepel talán most is), addig a másik fele saját, illetve a játékosok jelentései alapján írtja a bugokat. Ennek megfelelően hamarosan érkezik az első komolyabb patch, benne annyi hiba javításával, amennyit csak találtak. Hogy mikor? Hamarosan. Egy ekkora játék apró hibáinak javítása időbe telik, amiket aztán le is kell tesztelni, egyszerre több platformon, ezért Pete Hines PR főguru mindenkitől egy kis türelmet kér. (reméljük a kissé/nagyon "kockás" árnyékokra is kitalálnak valami) Akinek pedig nincs türelme várni, az valószínűleg már úgyis megoldotta a legnagyobb hibákat egy kósza konzolparanccsal, vagy egyéb alternatív megoldással. |