Bethesdánál péntek óta nonstop a vigyorgás és a pezsgőzés. A játék nem elég, hogy a The Elder Scrolls V. - Skyrim szakmai és játékos körökben is hangos sikert aratott (metacritic.com-on még mindig 96%-on áll), de ez a hangulat a kasszánál sem csökkent. A játék, a premier első két napjában közel 3.4 millió példányban talált gazdára, ami csak a bolti dobozos verziót illeti. (ehhez jön még később a digitálisan eladott példányszám)

Ami az adatokat illeti: elsősorban Xbox-on fogyott, közel 60%-kát (2 millió felett) erre a konzolra adták el. Ezt követi a PS3 a maga 27%-kával, és végük, de nem utolsó sorban a PC a 13%-kos részesedéssel. Mindez várható volt, hiszen sokan tapasztalták, hogy még piciny hazánkban is hamar elfogytak a készletek - volt ahol már elővételek/előjegyzések feldolgozása során kiderült, hogy nem lesz elég az igények kielégítésére.

Megosztás

Alig 36 órája, hogy megjelent a játék, de a modder közösség már neki is állt, hogy kijavítsa azokat a hibákat, amelyek szúrhatják a játékos szemét. Az első értelmesebb mod ezek közül egy közel 20mb-s példány, amely javítja a játékos orrát és állát, illetve ezek kissé elnagyolt texturáit cseréli le nagyobb felbontásúra. No More Blocky Noses and Chins

Másik dolog, ami miatt az emberek bosszankodnak, azok az árnyékok. Néha annyira darabos tud lenni egy-egy árnyék, hogy képes telesen kizökkenteni az egyszeri játékost az egyébként fantasztikusan szép világból. Ennek javítására egyelőre nincs általános megoldás, csak az .ini-kben lehet bűvészkedni. Pár oldal, ahol található ötlet a játék tuningjágoz: Potential Shadow Fix illetve Egyéb tweak lehetőségek. (utóbbi oldal tippjeinek egy részét magyarul is megtalálhatjátok a MorroHUN weboldalán)

Az egyetlen - aránylag működő árnyékolást javító megoldás - ezidáig:

  • Shadow minőséget levenni Mediumra.
  • SkyrimPrefs.ini-ben (doku-user-mygames-skyrim) átírni a iShadowMapResolutionSecondary és az iShadowMapResolutionPrimary értéket 4096-ra, valamint az iShadowMapResolution-ot szintén 4096-ra.
  • Mentés és kész. (érdemes mentés csinálni az .ini-ről előtte)


Előtte és Utána

Aki tud egyéb javítási lehetőségekről, jelezze fórumban vagy emailban, előre is kösz a magam és a látogatók nevében is. (a játékban található automatikus HDR funkció kikapcsolásának módjára is keressük a választ, aki tudja írja meg)

Megosztás

avagy, ha már egyszer megvettük, mégsem kellene letöltetni a steammel újra.

Sokan panaszkodtak, hogy a dobozos The Elder Scrolls V.: Skyrim a telepítés során a DVD-n található fileok helyett a Steamről akarja tölteni a játék 5-6gb-nyi tartalmát. Ami alapjában sem rövid idő, de a mai premier napján, szinte lehetetlen a túlterhelt szerverek miatt. A következő tipp ezt a problémát hivatott orvosolni. (pár száz megát mindenképpen le kell kapni a végén, az 1.1. patcht-t, de a többi a DVD-ről telepíthető)

Hozzá kell tenni, hogy a legtöbb esetben automatikusan a DVD-ről indul a telepítés, de ha mégsem, akkor...

  • Steam account kreálás, kitöltés, visszaigazolás, blabla, a lényeg, hogy legyen aktív accountod (és vigyázz is rá)
  • Ha van rá mód, kapcsold ki az autorun opciót a DVD meghajtó esetében, az most segít. Setup.exe-vel indul a telepítés.
  • Pár steam-es lépés jön: aktív accounthoz rendeled a játékot, aktiválod a kulccsal, amit a kiskönyvön találtál, majd indul a telepítés.
  • Ha DVDről kezdi, akkor kb 10 perc alatt felrak 5.4gb anyagot a Steam mappádba.
  • Ha elkezdi letölteni, hiába van benn az eredeti DVD akkor állítsd le a folyamatot, keresd meg LIBRARY fület, keresd meg a The Elder Scrolls V.: Skyrim-t, és kattints a Delete local content-re, majd confirm-ra.
  • Ha időközben kivetted volna, újra tedd be a DVD-t a meghajtódba.
  • Zárd be a Steam clienst és lépj ki (ne csak az X-szel, hanem Steam - és Exit)
  • Program futtatás ablakot keresd meg (windows gomb + R betű leggyorsabb) és indítsd el újra a Steam klienst, de ezúttal paraméterrel, ahol az X a DVD meghajdódat jelöli, amiben a Skyrim DVD figyel. : "C:\Program Files\Steam\Steam.exe” -install X (vagy akár egy parancsikont is létre lehet hozni, és ott paraméterezni, esetleg wincommader alól megoldani, stb.) A lényeg az -install X paraméter. (adminisztrációs jogokra szükség van)
  • Újra bejelentkezel, és már a lemezről folyik az install. Ha kész, és a patch lassan jön, érdemes régiót váltani, németre pl, onnan mindig gyorsan jön. Mindig a napszaknak megfelelően olyan helyet, ahol alszanak a helyi népek :)

Ennyi. Az install alatt érdemes elköszönni a családtól, adni a feleségnek/férjnek és a gyereknek egy fényképet, hogy ne felejtsenek el, illetve gyorsan hívni a személyzetis Gizikét, hogy megfáztál a Skyrimi hidegben, ezért 2 hétig az ágyat nyomod, mert nincs megállás, ha egyszer belefogsz a kalandokba.

Megosztás

Délután 2-3 óra környékén letelt a tiltás, és az online gamer sajtó elkezdhette közreadni a tesztjeiket, elemzéseiket és bemutatóikat. A pontszámokat nézve, igen csak jól sikerült a játék. Az ismertetőkben található grafikai és egyéb játékmeneti bugra utalást tessék úgy kezelni, hogy a hivatalos megjelenés napján már javítva lesz nagy részük, vagyis ezek egy részével az egyszeri játékos az 1.1 patch után nem fog találkozni.

Megosztás

"Ha szereted, amikor a pénzedért valami nagy durranást kapsz, akkor a Skyrim áráért egy egész atomrobbanás lehet a tied" - kezdte a beszélgetést Todd Howard a legutóbbi interjúban. A The Elder Scrolls V. - Skyrim ugyanis megadja azt a játékosnak, amit eddig kevés single player game: sosincs vége. A Radiant Quest rendszernek köszönhetően a helyi kocsmárosok, a helyi Céhek, vagy a helyi lakosok folyamatosan véleletlenszerű küldetésekkel látják el a játékost - az idők végezetéig. Sőt, a Dark Brotherhood is előszeretettel kéri meg bizonyos random lakosok likvidálására, és akkor a helyi kereskedőkről, kovácsről vagy alkimistáról nem is beszéltünk, akik szintén sűrűn kérik meg a játékost, szerezzen nekik XY alapanyagot, vagy vigyen el valamit valahova, és így tovább. És mielőtt túl repetatív lenne a dolog, vagy azok számára akik nem szeretik ezt a fajta gyűjtögetős küldetéseket - ne felejtsük el, hogy a világ is változik közben, ezért a felfedezés az mindig új és újabb kalandokat hozhat, újabb véletlenszerű történetbe/sztoriba futhat bele az ember, és kezdetét veszi egy újabb kaland.

Nincs tehát üresjárat, megvalósul az, amire nagyon sokan vártunk: a legtöbb játék világában egy bizonyos idő után, ha minden küldetés kész, megáll az élet, lehet még kóborolni céltalanul - na a Skyrimban nincs ilyen, a sok századik óra után is kapsz újabb küldetést.

Megosztás

Tales of Tribute
ÚTMUTATÓ (ÚJ)
(készítette @Mahhdy)


Tales of Tribute
LEÍRÁS (ÚJ)
(készítette @drobova)

 

 


(magyar nyelvű The Elder Scrolls Online
leírások, ismertetők)

Cikkek archívum

Powered by mod LCA

Hírek és aktualitások a Facebookon

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2003 - 2022.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.