oldal: 3 / 4

 

Urshilaku Tábor: (írta: Novak – 2004. május)

Feladat:
Felkeresni és eljutni Urshilaku campba, ahol Nerevarineról szóló próféciákról kell információkat gyűjteni

Megoldás:
Nagyon egyszerű... ám mielőtt elindulunk, Caius egy "túlélő csomagot" állított össze, amit a Fort Moonmothba hagyott számunkra. A Balmorától keletre, mindössze pár lépésre lévő Fort Moonmothba keresünk két bizonyos illetőt: Somuthus Vunnist és Crulius Pontaniant, akiknél a "csomag" van. (mielőtt nagy dolgokra gondolnánk, egy- két potionról, scrollról van csak szó), amik bizony elég jó dolgok a hosszabb vándorutak folyamán (mint ez is lesz).

Caius megadja az indulásunkhoz szükséges útvonalat, amit a bolhával kell megkezdenünk (Balmora->Ald’ruhn->Maar gan). Maar ganban kell keresnünk egy Nuleno Tedas névre hallgató személyt, ki a további útvonalat elmondja. Nuleno Tedas az Outpostba van, és mikor megérkezünk meglepődik, de máris mondja a további részleteket. Ezek szerint a Red Mountainból kiinduló "út"-on kell haladnunk egész az óceánig, ott pedig keletnek fordulva az Assurnapitashpi (egészségére) nevű daedric rom mellett meg is találjuk a tábort (a térképünkön is megjelöli). Az úton vigyázzunk, mert sok a fertőzött vad, és nem kellemes elkapni tőlük a betegségeket. Különösen vigyázzunk a daedric rommal, mert ott vannak csak igazán veszélyes lények... sok daedra várja, hogy utunkba álljon, de legyen nálunk elég lélekkő és soultrap, mert lelkük sokat ér.

Miután sikeresen megérkeztünk, akkor kezdjünk el érdeklődni a Nerevarine próféciákról, és hamar útba is igazítanak. Mindenki kételkedve fog fogadni, és nem hisznek sikerünkben, de látva elszántságunkat segíteni fognak. Vigyázzunk, mert az Ashlenderek bizony becsületes, jó szívű népek, akik nem örülnek, ha kétes szándékúnak és bizonytalannak látnak, és nem is fognak segíteni! Hallgassunk mindig az önérzetünkre a válaszok adásánál, és akkor nem lesz gond. Na szóval először Zabamundhoz, Sul- Matuul egyik harcosához/ hadvezéréhez kell mennünk, aki "bejelent" majd Sul- Matuulhoz. Sul- Matuul miután meggyőződött elszántságunkról, azután máris egy próba elé állít, amit ha sikeresen végrehajtunk, akkor a tábor jósnőjéhez (wise woman) a belépési jogot megkapjuk. A hely, ahová el kell menni, az nincs messze, a tábortól délre egy két hegy után meg is találjuk. Sul- Matuul apjának íjáról van szó (Sul- Senipul’s Bonebite Bow) ami a Urshilaku Burial Cavernsbe található, azon belül is a Juno Burialba. Túlvilági lények hada vár bennünket (csontvázak, szellemek) s miután legyaktunk mindenkit, azután kapjuk fel az íjat Senipul szellemétől, de figyeljünk, mert egy két nyalánkság (dreught, glass...cuccok) összeszedhetők a nehezebben elérhető helyekről. A Juno Burial maga fenn található a csigalépcsősor legtetején. Miután teljesítettük a próbát, Matuul gratulál hozzá, megadja a belépési engedélyt, amit kiérdemeltünk, és nekünk adja az íjat. Használjuk egészséggel. Nibani, a jósnő sok hasznos információval szolgál, ami segít megérteni a játékot, de ami számunkra lényeges az az, hogy nem vagy Nereverine, de a próbák és tesztek teljesítésével azzá válhatsz. A további jóslások érdekében szüksége lesz egy könyvre, szal még ide egyszer el kell jönni. A jósnő mondókája után mehetünk vissza Caiushoz.

Hasznos tippek:

  • Vigyünk sok restore fatigue és health potionokat, scrollokat..., ezen felül cure common és blight disease, restore strenght, agillity és endurance potionok, scrollok, saját varázslatok szükségesek. Ezenkívül még mark/ recall varázslatpárost, intervention teleport hatásokat elérő dolgok szükségeltetnek. Ez egy alapfelszerelés-> megkönnyíti a kalandozást, ezek mindig meglegyenek, és az sem árt, hogy tudd, melyiket mikor és hogy kell használni.
  • Az Urshilaku Burial Cavernsbe rendkívűl sok az élőholt, és veszélyesek lehetnek a skeleton championok 2-3as csapata is. 10 szint alatt semmiképp se menjünk be, de talán 20as is meggondolhatja magát...
  • Mark varázslatot tegyünk a jósnőhöz, hogy megtakarítsunk némi felesleges utat a későbbiekben.
  • Legyen nálunk sok levitate hatást okozó cucc (potionok, scrollok....) mert a barlangba egy két hasznosabb dologért biz’ a jól fog jönni(nehezek a terepviszonyok)

 

 

Sixth House (írta: Novak – 2004. május)

Feladat:
Megkeresni és megtisztítani egy barlangot. Likvidálni Dagoth Garest, egy Hatodik Házba tartozó papot.

Megoldás:
Nem nehéz... Visszatérve az Ashlanderek táborából Caius egy új feladatot bízz ránk (ld. fent). A helyről annyit tud, hogy Gnaar Mok környékén található, de mielőtt belevágnánk, ugorjunk el Buckmoth Legion Fortba, ahol Raesa Pullia majd bővebb információt ad.

Buckmoth délre található Ald’ ruhntól (ha rákérdezel, be is jelöli a térképeden). Miután megkerestük Raesát, ő elmondja, hogy egy őrjárat már elment a barlang kifüstölésére, s csak egy katona tért vissza, mint halálra ítélt, megfertőzött hírmondó, aki egy Ilunibi nevű helyet emlegetett, ráadásul olyan aggasztó tényeket is, minthogy a Hatodik Ház "felébredt"... stb. A katona corpus disease nevű betegséggel volt megfertőzve, amitől igen félnek egész Morrowinden (nemhiába). A barlang pontos helye iránt érdeklődjünk Gnaar Mokba, teszi hozzá.

Gnaar Mokba eljutni a legegyszerűbb: Ald’ ruhn(bolha)->Maar Gan(bolha)->Khuul(hajó)-> Gnaar Mok. Egy helyi lakostól kérdezzünk rá a helyre, s el fogja mondani, hogy innen északra található az említett barlang. Induljunk hát északnak, s pár perc után meg is érkezünk a teljes nevén Ilunibi, Carcass of the Saint barlanghoz.

Vigyázunk, a barlangban könnyen el lehet tévedni. Miután bejártuk a barlangot, és megismerkedtünk a "helyi" többségében ash ellenfelekkel, azután induljunk Dagoth Gares ellen kivont karddal. Maga Gares a Soul’s Rattle nevű részen húzta meg magát. Ő is elmondja mindazokat, amiket a hírmondó katona is elmondott már, (tehát igazolja a félelmet) s miután legyaktuk, megfertőz a bizony nagyon rossz mellékhatásokkal járó corpus betegséggel. A feladattal kész is volnánk, s menjünk vissza Caiushoz Balmorába, ahol már kapjuk is a következő feladatot (logikusan gondolkozva nem lesz nehéz kitalálni).

Hasznos tippek:

  • Buchmoth Legion Fortban van egy nagyon jó, harcosoknak való edző, név szerint Shardie, aki a block skill mester trainere is egyben... aki jónak látja kedvére edzhet nála (persze ha van sok pénze).
  • A corpus betegség bizony igen veszedelmes, nem is a konstans minuszok miatt, hanem mert ha megkaptuk: 1. Nagyon nehezen gyógyítható, 2. Az emberek bizalma nagyon megcsappan veled szemben, ha beszélsz velük...(még Caiusnál is). Nem érdemes ezzel a ragállyal sokat együtt lenni, mert igencsak nem jó, de érdekes, hogyha corpussal fertőzött vagy, akkor nem hat rád semmiféle betegség (common, blight).
  • Soul’s Rattlében van egy- két jó cucc, amit érdemes felkapni, (már csak az ára miatt is), de elég nehezek (van köztük egy 75kg-os kalapács is...), szóval ne legyünk nagyon megpakolva, csak a legszükségesebbek legyenek nálunk. Egy láda mögött leledzik 2 remekbeszabott kesztyű is konstans effektekkel-> nem érdemes otthagyni őket. Az említett nehéz kalapács a harangok mellett van, s található még ebben a teremben egy üvegcsizma is.
  • Gares nem egy nehéz ellenfél, ráadásul a barlang se nagyon veszélyes, de mindig legyünk résen, s minden ellenfél után, ha tehetjük pihenjünk, ha nem számottevő a sérülés, akkor is.
  • A barlangból a legegyszerűbb Caiussig eljutni: Elnyomunk egy Almsivi Intervention tekercset (érdemes hozni egyet), így Ald’ ruhnba leszünk, s innen már nem nehéz elmenni bolhával Balmorába...

 

 

Corpus cure: (írta: Novak – 2004. május)

Feladat:
Megkeresni Divayth Fyrt, kigyógyulni a corpus diseaseből.

Megoldás:
Talán a legegyszerűbb, inkább csak időt, mint harcot igénylő feladat.... Megtudjuk, hogy létezik egy ősi telvanni mágus, névszerint Divyath Fyr, aki Tel Fyrben él, nem sokad magával egy toronyban, s talán tud gyógymódot a betegségre (bíztató), de érdeklődjünk inkább nála személyesen. Tel Fyr pontos helyét, ha eddig még nem jártunk ott, akkor nem tudjuk, de menjünk el Sadrith Morába mágus teleporton keresztül, s onnan délnyugatnak tartva (úszva) egy kis szigeten meg is találjuk elég közel a tengerparthoz. Miután beléptünk a toronyban, s onnan felfelé haladva a szűkös járaton (jobbra induljunk el) eljutunk egy szobába, máris észrevesszük, hogy nini, felfelé van egy út. Ezt Caius is közölte velünk, sőt adott 3 repülést kiváltó potiont is. Ugyanis a mágusok nem használnak lépcsőt. Felfelé repülve el is jutunk Fyrhez, kinek adjuk át az ajándékot, egy dwemer tárgyat, amit Caius indulásunk előtt odaadott. Ettől meghatódik, s ezután már nyugodtan kérdezhetjük a potion felől. Odaadja a gyógyírt, HA előtte elhozzunk neki egy dwemer csizmát a Corprusariumból, egy bizonyos Yagrum Bagarntól, aki a legrégebbi páciense, az első, aki oda került. Mi sem egyszerűbb, menjünk le a földszinten található helyre, és mielőtt belépnénk, kérdezzük meg az ajtó előtt álló argoniant. Ő elmondja, hogy itt corpus disaese-szel kezelt betegek élnek, s még sok mindent, de ami fontos, hogy ne nyúljunk hozzájuk egy újjal sem, mert akkor bizony vele kell szembe néznünk. Miután beléptünk, rögtön egyenesen az első ajtón át meg is találjuk Yagrumot, kitől elkérhetjük a csizmát (dwemer boots of flying). Érdekes dolgokat tudhatunk meg Yagrumtól: az élet történetét, hogy ő az utolsó a fajából, az utolsó törpe (Dwemer)... stb. Térjünk vissza Fyrhez, ki a csizmáért cserébe odaadja a potiont. Előtte elmondja, hogy sokan próbálkoztak már, de egyikük sem élte túl a találkozást ezzel a potionnal. Megkérdezi, hogy felkészültünk e, mire mi: igen (csak adja már). Bevesszük és csodák csodája, túléljük, amit Fyr alig hisz el. Alaposan megvizsgál, és kijelenti, hogy ugyan megmaradt a corpus disease, ami csak jó, mert önmagában védelmet nyújt a betegségekkel szemben, tehát immunisok lettünk a fertőzésekre, ráadásul a corpus igen negatív mellékhatásai eltűntek. Ennek igencsak örülhetünk, s térjünk vissza Caiushoz.

Hasznos tanácsok:

  • Miután Sadrith Morát elhagyjuk, úsznunk kell szigetről szigetre a megadott irányban. A játékban személyszerint mindigis utáltam az ilyen részeket (úszás). Egyetlen pozítívuma, hogy igencsak fejleszti az athletic skillünket, de viszont igen lassú haladást biztosít, amit még tovább lassítanak az inkább idegesítő, mint veszélyes vízi élőlények, amik viszont igen nagy számban fordulnak elő. Ha gyorsan akarunk eljutni Sadrith Morából Tel Fyrbe, akkor szerezzünk water walking (vizen járás) vagy swift swim (gyors úszás) hatásokat elérő cuccokat, varázslatokat.
  • Tel Fyr otthonában bizony nagyon sok értékes cucc leledzik, köztük egy igazi ereklye, a Saviors Hide nevezetű könnyűmellvért konstans effektel egy szekrényben 100as lockkal.
  • Lehetőségünk szerint nyitogassuk fel a ládákat, mert érdemes (feltéve ha ebben erkölcsi ideológiánk, vagy alacsony security skillünk meg nem akadályozz).

 

 

Milo kiszabadítása: (írta: Novak – 2004. május)

Feladat:
Próféciák megszerzése, Milo kiszabadítása

Megoldás:
Kössük fel a gatyánkat, nem lesz sétagalopp... A küldetés megkezdése előtt Caius érdekes hírekkel szolgál. Visszarendelik Cyrodiilba. Elgondolása szerint megfigyelték, s most kivonják a forgalomból. Távolléte alatt használhatjuk a házát, s ránk hagy még néhányat a cuccai közül, mert "neki ott már ezekre semmi szüksége, de mi talán hasznát vehetjük". Utolsó feladatát adja így ki nekünk, s elő is léptetett az előző küldetés sikere miatt, de ha rákérdezzünk, hogy lehetünk a Blade kémszervezet vezére, ő egyértelműen lebeszél erről, mondván, hogy a Császár hatalmának úgyis vége lesz, s akkor vele együtt bukik többek közt a Blade is. Utolsó küldetésünk az, hogy el kell vinni az elveszett próféciákat Nibani Maesának, ám pontos helyét nem tudja ő sem. Mehre Milo talán többet tud mondani, teszi hozzá, ám őt is figyelik, ezért hagyott hátra számunkra egy kódolt üzenetet ’amaya’ néven. A könyvtárba, ahol utoljára elválltunk ne is keressük, hisz’ ott már nincs, ami az üzenetből ki is derül, amit a szállásán (Milo’s Quater) olvashatunk. Itt leírja, hogy lefülelték, s most a Ministry of Truthban tartják fogva. Ez a hely pontosan felettünk található, s csak repülve lehet eljutni odáig. Hagy is számunkra néhány üvegcse levitate potiont az asztalon közvetlenül a levél mellett. Említi még, hogy szüksége lesz divine intervention tekercsre, amit feltétlen hozzunk magunkkal. Ezt Janand Maulinetól a Vivec, Foreign Quaters, Mage Guildban meg is szerezhetjük. Leírja továbbá, hogy a Ministry of Thruth bejárata előtt áll egy őr, bizonyos Alvela Saram, ki majd átadja a kulcsokat, s elmondja, hogy kell majd Milot kiszabadítani.

Induljunk is el a megadott hely felé, s mikor már az őr előtt állunk, kérjük el a kulcsokat, ki oda is adja, s hozzáteszi, hogy Milot a "gömb" belsejében tartják fogva (pontosabban a Prison Keepben), de hogy eljussunk odáig, nemcsak erre a kulcsra lesz szükségünk, hanem többre is, amiket különböző módon is megszerezhetünk. Mikor benyitunk, megkezdődnek a dolgok nehezebbik része, ugyanis benn nem akármilyen szedett- vetett banda védi a rendet a magunkfajtánktól, hanem komolyan és jól kiképzett, Indoril páncélba öltözött védőgárda. Itt két megoldás létezik, amelyek közül karakterünk felkészültsége és szintje egyértelműen megad. 1: Végiglopakodunk, akár sok- sok invisibly és chameleon hatást kiváltó dolgok árán is, (vagy ha tolvaj karakterünk van, akkor természetesen sneak), és csendben kimentjük Milot talán 0 áldozat árán. 2: Elordítjuk magunkat, és a ránk támadó őröket egyenként lekaszaboljuk, a lényeg az, hogy Milo kiszabaduljon. Mikor ott állunk Milo előtt, ő elkéri a tekercset, s elmondja, hogy a Dissident Priests nevű szervezetnek, akik az elveszett próféciákat birtokolják, van egy titkos kolostora valahol az Azura partok mentén, név szerint Holayman, ám a kolostort egy mágikus pajzs védi, ami csak bizonyos időpontokban inaktív. Ebonheartba kell menni, onnan Blatta Hateria hajóján a bizonyos kolostorhoz menni, onnan a további utasításokat megkapjuk. Blattanák el kell mondani, a "horgászni indulok" jeligét, mire ő tudni fogja, hogy Milo küldött minket.

Induljunk is el. Mikor Blatta áthajózz velünk együtt az Azura partokhoz Vevrana Aryon nevű pap vár minket, s el is mondja, hogy Milo már benn van Master Barelovval a kolostorban. Bármikor visszavisz Vivecbe minket, mikor úgy látja kedvünk, teszi hozzá, csak kívánunk kell. A lépcsőszerű köveken feljutva el is jutottunk a már említett kapuhoz, amelynek nyitvatartási ideje: 6.am- 8.am és/ vagy 6.pm- 8.pm. Menjünk be, s kérdezzük meg az első szembejövőt, hogy hol is vannak ők ketten (Milo és Barelo). Elmondják, hogy a könyvtárba, s már nagyon várnak minket. Milot megkérdezve a mellette álló Master Barelore mutat, s figyelmeztet, hogy figyeljünk rá, mert fontos beszéde van számunkra. Rá is kezd az öreg, s annyi lényeges, fontos, és a játék megértéséhez szükséges dolgot mond el, hogy az már hihetetlen. Elmondja mi is az a Dissident Priests, Dagoth Házról (Hatodik Ház) és Dagoth vagy Lord Dagoth Urról is kaphatunk bővebb felvilágosítást. Megtudhatunk dolgokat az Ordinátorokról és a jelenlegi Temple is szóba jön. Nereverinről is információt szolgál, s itt már a tárgynál is vagyunk végre, a próféciákról is elkezd beszélni, s ad is néhány másolatot ezekről, (amit majd el kell vinni Maesának), de több dologra is rákérdezhetünk, ő tudni fogja arra is a választ. Nyomjuk meg a Recall varázslat gombját (feltéve ha eddig nem raktunk el valahova máshova Markot, vagy ha egyáltalán leraktuk Maesa előtt...) s máris ott termünk Maesa jurtájában, de ha nem így akarjuk megoldani, akkor menjünk el az Urshilaku Campbe. Maesa nagyon megörül nekünk és a próféciáknak, s kér egy napot, hogy hagy olvasgassa el a másolatokat, illetve hogy tudjon kommunikálni a szellemekkel. Addig elmehetünk edzeni... ki mit akar, s egy nap múlva menjünk vissza. Minden tisztázódik, ami a játék folyamán eddig a homályba burkolódzott. Nerevarine inkarnációja több, mint valószínű, hogy "külföldi", s Azura áldását is élvezi (jelenesetben mi...). A víziók megmutatják azt a "hét lépcsőt" amin végig kell mennünk, hogy Nerevarinokká válhassunk, s ebben Maesa minden segítséget meg fog adni.

  • Az első "lépcsőt" teljesítettük: Születésünk körülményei nem ismertek.
  • A második lépcsőt is teljesítettük, miután elmondjuk Maesának, hogy hogy gyógyultunk ki a corpusból.
  • A harmadik "lépcsőfok" körülményeit meg kell kérdezni Sul- Matuultól, a Nerevarine kultusz védelmezőjétől, de ez már egy másik történet (a következő). Ezzel teljesítettük ezt a feladatot is.

Hasznos tippek:

Ha ügyesen, és gyorsan akarjuk megoldani Milo kiszabadítását, akkor:

  • Vigyünk magunkkal 20as zárat nyitni tudó cuccot, ami Milo szállását védi.
  • Továbbá vigyünk egy divine intervention tekercset (kettőt ha mi nekünk is kell, s miután elnyomjuk, máris Ebonheartbe leszünk)... így nem kell olyan sokszor fordulni, s sok időt megtakarítunk, de minden rendes kalandozó zsebében kell, hogy lapuljanak efféle cuccok.
  • Az őrökkel, mint már mondottam, vigyázzunk, nem babapiskóták, de ha a 2. variációt választjuk, akkor nagyon sok értékes páncélhoz jutunk, de a karakterünkkel meg se próbáljuk 20 szint alatt.
  • A kulcsokat az íróasztalokból, vagy az őröktől tudjuk elvenni, s így gond nélkül nyomulhatunk előre a Ministry of Truthban.
  • Ezen felül Caius, mint küldetésadó eltűnik életünkből, s ezen túl a próbák teljesítéséből fognak állni küldetéseink.

 



Megosztás

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2005 - 2015.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.