Bevezető | Általános információk | Crown Store | Kezdő lépések | Karakter elkészítése | Gyártás | Champion Rendszer | Justice Rendszer | Megjelent DLC-k | Attributumok/Debuff/Synergy | PVP – Alliance War | Addonok | Veterán Dungeonok | Trialok (Raid) | Dragonstar Aréna | Skillek leírásai | Kaszt Buildek
Dragonstar Aréna
"Ez egy új fajta csoportos tartalom a játékba: az Aréna. Elsőként a Dragonstar Aréna és igen, lesznek további Arénák is. Ezek 4 fős csapatoknak készült PVE események (mini Trialok), ahol a játékosoknak egymást követő 10 helyszínen/küzdőtéren kell túlélniük és/vagy győzedelmeskedniük a rájuk törő ellenfelek felett, hogy a végén vigyék a szajrét és a dicsőséget. Mind a tíz helyszín egyedi, halálosabbnál halálosabb kihívás elé állítja a csapatot, legyen szó ellenfelekről, vagy az arénák környezetében elrejtett csapdákról.
Hogy ne legyen egyszerű a dolog, a Dragonstar Arénának lesz normál és veterán fokozata is. Mint a Trialok esetében, itt is lesz toplista, amelyre felkerülve újabb jutalmakat rakhat zsebre a csapat." - elderscrolls.hu
Leírás a Dragonstar Arénáról: Angolul link itt
Alapvetően ki lehet jelenteni, hogy a bevezetése óta sokat gyengítettek a normál fokozaton (mondják azok, akik voltak a bevezetésén, meg azóta is), de ennek ellenére sem lehet azt mondani, hogy simán végig lehet vinni. Elengedhetetlen egy jó build, egy jó csapat és a taktika, megfelelő kommunikációval.
A kezdő területen található boltos, ahol javítani is lehet, wipe esetén pedig a wayshrine-t alkalmazva kerülünk vissza, de semmi pánik, mivel a teleport kapun keresztül visszakerülünk oda, ahonnan wipe-olt a parti. Így spórol a csapat lélekkőből, és a taktikát is át lehet beszélni. A harcokhoz szükséges kaja buff és sok-sok potion, de jó ha van 30-40 darab lélekkő is, ha elesett társunkat kell kelteni.
A 9. kihívásról annyit kell tudni, hogy minden kihívásban 3 hullámnyi mob jön, majd az utolsó hullámban egy boss. Ha a csapat wipe-ol valamelyik hullámnál, akkor nem kezdődik elölről a kihívás, onnan folytatódik, ahol elbuktunk.
A 9. kihívást külön kielemezni fölösleges, szükséges egy jó tank, egy jó healer és 2 erős dps. Sok kihívás teljesíthető egy mob összehúzós, aoe megoldással, de van pár, amelynél kell egy kis taktika is.
A normál és veterán verzió között elég nagy a különbség, még annak ellenére is, hogy mindkettő egyszerűsítve lett. A különbség leginkább a mobok erejében érhető tetten, mint játékmechanikában.
Tipp:
> A születő mobokat jelző színes buborék már sebezhető aoe-val, ha ügyesek vagytok, mire ténylegesen lespawnol a mob, már 50% hp alatt van
> Érdemes a csapatnak a fontosabb mobspawn pontokon állni és aoezni, a távoli mobokat odahúzni
> Minden stage-en vannak kiemelt mobok, amiket elsőnek kell elpusztítani, tanuljátok meg mikor hol jönnek, hogy minél előbb elpusztuljanak
> Veterán összeszokott csapatnál, érdemes a healernek is besegíteni a dps-be, főleg azokon a helyeket, ahol nincs szükség sok healelésre
1. Csapdás aréna: A főkapuval szemben található születő ponthoz érdemes felfutni és ott aoe-zni a mob-okat. A többi mob-ot oda kell húzni, a kardosokoat bash-elni kell, mert a zöld körrel töltik vissza a saját életüket. Elsődleges mob-nak számít, a kardos.
2. Fagyos aréna: Normál verzióban, fel kell szaladni a főkapuval szemben található tűzhöz és ott megölni mindenkit. Fagyba nem kell kimenni, íjjászok és varázslók az elsődleges mobok. Veterán verzióban, annyi a különbség, hogy a tűzre oda kell figyelni, mert egy idő után kialszik és megfagytok. A tűztől pár méterre találhatóak fáklyák, amire ki kell jelölni egy dps-t, aki majd kiszalad érte, felveszi és meggyújtja a tüzet.
3. Mérgezős aréna: Mindkét fokozaton a vízválasztó. Ha innen átjuttok, legfeljebb a 8-as Dwemer robotosnál lehet megakadni legközelebb. Fontos, hogy a nagy mérgező aoe körök miatt tudni kell azt a két pontot, ahol stackben megállhat a csapat, mivel ide nem érnek el a mérgező körök. Mindkét fokozaton az első ilyen pont, a főkaputól kicsit balra, nagyjából középen található egy pocsolyás rész. Az első két hullámot viszont érdemes a főbejárattal szemben található kapu mellett letolni, Ekkor még nincs mérgező aoe. A 3. hullámnál már érdemes stackben lenni és figyelni a köröket. A 4. hullámban, a két dps a virágok születésének két pontján áll, rögtön megölik őket, majd a bossokat a főkaputól jobbra nem teljesen középen lévő területen ölik.
Fontossági sorrendben:
> nagy mérgezős aoe körből ki, mert sokat sebez
> mindenki blokkol harc közben, mert a virágok áthúznak a fél pályán
> virágokat hamar megölni, húzás miatt
> Lebegő nyanya, fontos mert erős aoe-t tol ki
> varászlónők, szakítani őket
4. Slave aréna: Mindkét verzióban a dodge nagyon fontos. Nem túl nehéz, csak oda kell figyelni, hogy az aoe körökből ki kell ugrani.
5. Mágikus jeles aréna: Ha láttok ilyen csillagképes kőlapokat a földön, akkor jó helyen jártok. A hullámoknál mindig jön egy Shadowcaster, akit minél előbb le kell ölni, mindig ő legyen az első. Ez a mob az, amely egy jelet tesz rád, amivel minél hamarabb el kell jutnod és ráállnod arra a csillagképes kőlapra, amely világít. Ha nem vagy elég gyors, meghaltál. Ha a Shadowcaster-eket időben megölitek a születési pontjukon, akkor nem teszi rátok a jelet. Ők az elsődleges mobok, a többi mob aoe.
6. Ijjászos aréna: Mindkét nehézségi fokozatban az Íjjászokra kell odafigyelni és minél előbb megölni őket, a többi mob aoe. Ha lő az íjjász, dodge. Ha valakit eltalál, akkor a többi mob halála után létrejövő zöld aoe körben kell egy kicsit megmártózni, hogy a hp-sta-magicka csökkenés megálljon.
7. kihívás Kutas aréna: Így neveztem el, mivel az aréna 3 oldalán van 3 kútszerűség, amelyhez időnként egy lassú zombi közeledik, ha nem állítjátok meg, ölitek meg a kút felé közeledő zombit, akkor leidéz egy Titan-t, amely biztosan wipe-ot okoz. A megoldás itt annyi, hogy a főbejárattal szembeni kútnál áll a tank és fogja a mobokat, boss-t, a healer életben tartja, addig a két dps két oldalt a kút közelében áll, hogy időben kiiktassa a megjelenő zombikat. Figyeljetek oda, mert ahogy az idő telik egyre gyakrabban jönnek. Ha a jobb oldali dps végzett a sajátjával, fusson át segíteni megölni a másikat, majd csatlakozzanak vissza a tanknál található harchoz. Megállítani, lefogni lehet a zombikat, ha szükség van rá. Bossok közül, a kardosat öljétek meg előbb.
8. kihívás Dwemer aréna: A legnehezebb aréna a főboss kivételével. Itt kell egy adag szerencse és kellő odafigyelés. A megjelenő két nagy dwemer robot közül a pirossal kell elsőnek végeznie a dps karaktereknek, miközben a tankot életben kell tartania a healernek. Ha sikerült a pirosat megölni, rögtön a kék villám robotot kell megölni, mivel a karakterekre rakott fagyasztást az csinálja. Ettől megszabadulni nem lehet, csak heal-el lehet megúszni, lehetőség szerint mindenki magát gyógyítsa, mivel a healer-nek nem lesz erre külön energiája. Ha meghalt a kék robot is, az addokkal kell végezni, a gurulókkal a leggyorsabban. Megjegyzés: Ha a piros robot után sok már az egyéb add, akkor a gurulósok közül öljetek meg párat, utána gyorsan jöhet a kék robot. Sok sikert. :)
Veterán fokozaton: A tank fogja a robotokat, a dps-ek végeznek a battlemage-el, utána a healerekkel és legvégül a dwemer gurulós robottal. Ez a fontossági sorrend. Ha egyik sem él, akkor a nagy robotokat lehet aoe-zni. A tűz és jég aoe köröknél, a tüzes keresse meg a jegeset, ne fordítva.
9. kihívás: Itt kell egy jó aoe, valamint a fekete körökbe ne álljatok bele, mert egy másik arénába találjátok magatokat, ahol egy mob megölésével tudtok kikerülni.
10. Főboss aréna: A területre beérve látjátok, hogy a területet 3 felé szakítja a lávafolyam. A legfelső szektorhoz rohanjatok fel és ott kell tartani a boss-t. Időnként egy tüzes aoe kör jelenik meg alattatok, ilyenkor ne keresztezzétek egymás körét, várjátok meg amikor robban és ki kell dodge-olni belőle. Self heal jól jön, hogy a healer csak a tankra koncentrálhasson. A terület felgyullad, így a felső szektorban keresni kell 3 másik olyan pontot, ahol folyhat tovább a harc. 75%-nál jönnek az első addok, amelyeket a tank magára húz, a dps-ek meg egyenként végeznek velük. A kardost öljétek meg előbb, mivel letesz egy heal kört, amivel felgyógyítja magát és a boss-t is. Szakítsátok bele a dolgaiba. Ha a második felgyújtós részen is túl vagytok, vonuljatok át a 2. szabad területre. A 3. területet is fel fogjátok használni mire a boss-nál az 50%-ot eléritek, ahol ismét jön két erős add. Az addok közül az íjjásszal végezzetek előbb. A gyújtogatós rész itt is folytatódik. Ha ez a terület is kellően lángba borult már, akkor vonuljatok át oda, ahol kezdtétek az egészet, elvileg ott már eloltódott a tűz. Itt 25%-nál jön ismét két add, amelyeket meg kell ölni, onnantól már csak a boss marad. Sok sikert hozzá, nem könnyű, de nem is lehetetlen, ha csapat koncentrál és mindenki teszi a dolgát.
Videók a bossok-ról:
1-6. boss:
7-8. boss:
9. boss:
10. boss:
Powerlevel
Kedvenc témánk, ideje kicsit foglalkozni vele. Miért van erre szükség? Mielőtt ebbe belemennék, mindenképp érdemes itt kijelenteni, hogy kezdő játékosoknak nem ajánlott, mivel az ESO nagyon jó és érdekes küldetésekkel rendelkezik. Az mmo-k közül a legjobbal és a lore is van annyira érdekes és kidolgozott, hogy egy karakterrel érdemes mindent végigcsinálni, beleélni magatokat a világba, elveszni benne. DE.
Azok, akik már ezen túl vannak, 2., 3. karaktert szinteznek, vagy nem érdekli őket a lore, a küldetések, azoknak jól fog jönni egy módszer, amivel jóval gyorsabban fel tudják szintezni a karakterüket. Azoknak is jó lehet, akik lezárták a játék fő sztoriját, és elsődlegesen a játék endgame tartalmára szeretnének fókuszálni. Lássuk mi a teendő:
Pár tipp mielőtt belemegyünk a részletekbe:
- Mindig próbálj meg partnert találni: Időt nyersz, ha az aktuális mobfarmot párban csinálod, ismerősöddel, vagy egy másik xp farmerral (party miatt gyorsabban öltök, valamint + 10% xp a party miatt)
- A mara gyűrűt is be lehet dobni, ha van, amelyből szintén +10% xp kicsikarható
- A fejlődésnél nem arra a buildre kell koncentrálni, ami szeretnél lenni, hanem amivel a leggyorsabban tudtok haladni (jelen esetben firestaff, light armor, aoe skillek)
- A skill bar-on legyen kint, minden kasztodhoz tartozó skill ágból egy skill, hogy fejlődjön, valamint ruhákból is érdemes vegyesen öltözni ugyanilyen okok miatt
- Takarékoskodás és a gyors szintlépés miatt fölösleges a ruhákat javítani, vedd fel amit éppen dobnak a mobok, csak akkor pazarolj pénzt cuccokra, ha minden másodperc számít :)
- 1-50-ig, majd csp pontfarmnál érdemes traininges setet gyártani magadnak, ha van nagykarid, így gyorsabban tudsz haladni, +50-70% xp
- Érdemes a zónákon összeszedni a skyshardokat, de elég csak akkor ha megvagy az adott zóna mobjaival, vagy 50. után, szaladj vissza összeszedni őket
- Vegyél (kereskedő guildeknél), gyárts le XP potit (+50% XP), vagy vegyél tekercset a koronaboltból, ha gazdag vagy :)
- Használd ki az ESO eseményeit, ahol 100% XP bónuszt kapsz
Ha mindent összedurrantasz, akkor 350% XP is kihozható egy esemény alatt, amely elég arra, hogy kb 5 percenként lépj egy sima szintet, valamint a Champion pontok is kellő sebességgel áramlanak, ha az a cél.
Mi a leggyorsabb fejlődés a játékban? Jelenleg a mob farm. Elsőnek elég zsibbasztónak tűnik és sokszor az is, de közben lehet csacsogni a guild társakkal, zenét hallgatni és fáradás esetén skyshardot, dungeon-t végigvinni skill pontért, vagy könyveket gyűjteni Mages Guild pontért.
Olyan területeket kell keresni, ahol közel harcos mobok találhatóak nagyobb számban 4-8, őket kell összehúzni és aoe skillekkel leölni.
Arról, hogy hol lehet jól farmolni Alcast készített egy szép átfogó leírást, videókkal: Link