Bevezető | Általános információk | Crown Store | Kezdő lépések | Karakter elkészítése | Gyártás | Champion Rendszer | Justice Rendszer | Megjelent DLC-k | Attributumok/Debuff/Synergy | PVP – Alliance War | Addonok | Veterán Dungeonok | Trialok (Raid) | Dragonstar Aréna | Skillek leírásai | Kaszt Buildek
Champion Rendszer
Hogy szerezzünk Champion Pontokat?
Ahogy meglépjük az 50-es szintet, elérhetővé válik a Champion Rendszer és onnantól elkezdhetjük gyűjtögetni a Champion XP-t (CXP), illetve a Champion Pontokat (CP). Összesen 3600 CP lesz elérhető/megszerezhető a játékban.
Nincs más dolgunk, mint olyan tevékenységet folytatni, amiért CXP jár. Legyen az küldetések teljesítése, ellenfelek ölése, PVP, dungeonok, raidek, területek felfedezése, bármi. A CXP és a sima XP szerzésének módszerei között nincs különbség. Ami tevékenység XP-t adott 50 előtt, az 50 után is adni fog, csak akkor már CXP-t. Amikor összegyűlik egy bizonyos mennyiségű CXP, akkor megkapjuk érte a jól megérdemelt 1 darab Champion Pontot. Ránk van bízva, hogy mivel gyűjtjük az CXP-t, teljesen szabad kezet kapunk.
A Champion pont szükséges CXP skálázódik, vagyis minél több pontunk van, annál több CXP kell majd a következőhöz. Jelenleg 501 CSP-t lehet elosztani a játékban, ha már több pontod van, az nem felhasználható.
Ezen felül az Enlightenment rendszer is segít abban, hogy a kevesebb játékidővel rendelkezők is legalább napi 1 pontot össze tudjanak szedni. Hogyan? Kb 24 óránként automatikusan kapcsol be a rendszer, ami egy 4x szorzót jelent, vagyis ameddig a rendszer aktív a karakternél, addig 100.000 XP után kapjuk meg pontot. A rendszer napi egyszer kapcsol be 100.000 XP-ig, majd inaktívvá válik. Szerencsére nem szükséges ezért minden nap játszani, ugyanis a rendszer stack-elődik, vagyis az sem gond, ha kimarad egy-két nap, vagy akár egy hét. Ilyenkor az Enlightenment addig aktív, ameddig le nem dolgozzuk a felhalmozott bónuszokat. Arra azért vigyázzunk, hogy nem stack-elődik a végtelenségig a bónusz, elvileg 14 nap a max.
De térjünk vissza a rendszer működéséhez. Az összegyűjtött Champion pontokat a saját belátásunk szerint költhetjük el egy, a Skyrimban már látott "perk rendszer" segítségével. Ahogy ott, úgy az ESO-ban is három fő szempont alapján lesznek szétosztva/csoportosítva a csillagjegyek:
- a "Mage" tartományba tartoznak majd a varázslással és varázslatokkal kapcsolatos csillagjegyek és azok bónuszai,
- a "Warrior" tartomány csillagjegyei és extrái a harcosok és a tankok birodalma,
- míg a "Thief" tartomány konstellációi főleg az íjászokat és a tolvajokat segíthetik.
Persze, ez nem jelenti azt, hogy egy tank ne találhatna egy-egy értelmes bónuszt a Mage tartományban, vagy egy varázsló számára minden Thief bónusz felesleges és haszontalan. Sőt! Jelen állás szerint kötelező lesz választanunk mind a három tartomány bónuszai közül.
Ezt úgy kell elképzelni, hogy a három fő tartomány folyamatosan rotálódik, az óramutató járásának megfelelő irányban. A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy az első Champion pontunkat a Mage tartományban található csillagjegyek egyik bónuszára kell elköltenünk, majd a következőt már a Warrior csillagjegyeinek egyik bónuszára rakjuk, a harmadikat pedig a Thief birodalom egyik extrájára, majd ismét jöhet a Mage, stb. Mielőtt felszisszennénk, hogy "de minek?!", érdemes azt tudni, hogy minden tartományban található majd olyan csillagkép olyan bónusszal, amely az adott karakter és/vagy játékstílust segíti.
Minél több pontot költünk el egy-egy csillagjegyben, annál több passzív bónuszt érhetünk el. 10-30-75-120 elköltött pont után aktiválódnak a passzív skillek, az adott csillagképen.
A csillagjegyeknél érdemes figyelembe venni, hogy minél több pont van az adott csillagkép egyik bónuszán, a bónusz annál kisebb arányban nő. Az első pár százalék bónusz pár ponttal elérhető, később viszont már 0.2%, 0.1% százalékot ad a bónuszra kiosztott Champion pont.
Ez két okból alakult így. Egy, nem akarták, hogy a játékosok csak egy csillagkép egy bónuszára fókuszáljanak, és ezáltal "elszálljanak" a karakterek, kettő, ezzel a megoldással elkerülhető az, hogy a régóta 50-es karakterek nagyon nagy előnyt szerezzenek a friss 50-esekhez képest
Champion Rendszer változások az Orsinium DLC-vel:
- A Champion pontok határát 501-ben maximalizálták, akiknek ennél több van, azok reset után nem vesztik el, csak nem fognak tudni 501-nél többet elosztani
- A Champion pontok továbbra is megszerezhetőek, de a limit fölött csak a következő cap emelés után tudjuk elosztani
- Akiknek kevesebb pontjuk van, kevesebb XP kell 1 pont megszerzéséhez, akiknek több van, azoknak nehezebben jön, vagyis az aktuális pontjaid állapota alapján skálázza majd a rendszer mennyi xp-ért kapsz 1 Champion pontot
.
A CSILLAGKÉPEK ÉRTÉKEI ITT TALÁLOD!