oldal: 8 / 18

 

Justice Rendszer

 

 

A Justice System az, amely segítségével lehetőségünk nyílik NPC-től lopni, NPC-t kizsebelni, NPC-t legyilkolni és NPC-k házaiba betörni.

Ahogy eddig, az 1.6-ban is szinte bármit zsebre tehetünk, amelyet polcokon, asztalokon, standokon, stb. látunk. A különbség abban fog mutatkozni, hogy annak a tárgynak az elvétele amelynek van gazdája mostantól lopásnak fog minősülni. Azt meg a törvény bünteti, igaz egyelőre csak a városőrök személyében. Hogy ne legyen félreértés belőle, az ilyen tárgyakat és magát a cselekményt  is jelezni fogja a rendszer egy piros „steal” felirat formájában.

A tárgyak lenyúlása mellett lehetőségünk lesz kifosztani magát az NPC-t is. Ha lopakodva (Sneak) közelítjük meg az áldozatot – lehetőleg mögé osonva, ne szemből -, akkor látni fogjuk a kurzor feliratán, hogy mennyi esély van a sikerre, mennyi lesz könnyű vagy nehéz az adott zsebmetszés.

Az 1.6 után a legtöbb lakóház és épület tulajdonosa zokon fogja venni, ha hívatlanul lépünk be az ingatlanjába. Sőt, egészen addig elmennek ezek nyavalyások, hogy még be is zárják a házaikat, arra az esetre, ha nem értenénk a szép szóból. Skandallum! Ahhoz, hogy ezekbe a házakba bejussunk, mostantól fel kell törnünk a zárakat. Ehhez nem kell mást tennünk, mint lopakodva megközelíteni az adott bejáratot, és máris megjelenik a zárfeltöréses minijáték. Természetesen a törvény ezt is bünteti, ezért érdemes okosan és lehetőség szerint észrevétlenül végezni ezt a műveletet (is).

Ha bejutottunk, akkor azt ne felejtsük el, hogy az ajtó nem véletlenül volt bezárva, vagyis továbbra sem vagyunk szívesen látott vendégek, érdemes elkerülni a tulajdonossal (vagy a lakókkal) történő találkozást, mert azonnal rendőrért fognak kiáltani. Vagy a bátrabbja nekünk is támadhat.

Tamriel szerte rengeteg széfet (safebox) fogunk találni, amelyekben értékes kincseket tárolnak a tulajdonosok. Ezeket a széfeket érdemes felkutatni és feltörni, higgyétek el, megéri a fáradalmat. Na persze, ezeket a széfeket rendszerint őrzik, még mielőtt valaki azt hinné, hogy egyszerű feladatról van szó...

Az Update 6 bevezetése után szinte bármikor szinte bárki megölhetünk Tamriel lakosai közül. Természetesen lesznek olyan NPC-k, akiket nem lehet megtámadni, mert fontos szerepet játszanak esetleg más játékosok küldetéseiben, stb., de a lakók közel 95%-a lemészárolható. Egy-egy gyilkosság után lehetőségünk van a hullát is kifosztani, bár meg kell jegyezni, nem minden holttest fog szajrét rejteni.

Az előzőekben felsorolt tevékenységek egytől egyig bűntények, amelyet nem néznek jó szemmel sem a lakók, sem a városőrök. Ha úgy rosszalkodunk, hogy annak van szemtanúja, akkor a szemtanú nem fogja szó nélkül hagyni a tetteinket. Az, hogy miként fog reagálni az adott "nem játékos karakter" képességeitől és vérmérsékletétől függ. Lesz, aki elfut és riasztja a városőröket, lesz, aki megvédi magát vagy tulajdonát és ránk támad, stb. Sosem tudhatjuk előre, kiből mit hoz ki egy-egy bűntény.

Ha úgy bűnözünk, hogy más is látja, akkor azonnal vérdíj kerül a fejünkre. Ennek mértékét a képernyő jobb alsó sarkában fogjuk majd látni, illetve szöveges üzenetként is megjelenik majd a frissen szerzett vérdíj mennyisége. Ha nagyobb vérdíj van a fejünkön, akkor a közelben tartózkodó városőrök azonnal keresni fogják a "társaságunkat”. A mennyiségtől függ, hogy hajlandóak e tárgyalni, vagy egyből ütnek és nem köszönnek. Sőt, lesznek olyan árusok és NPC-k, akik nem hajlandóak majd beszélni szökésben lévő bűnözővel.

Ha csak kevés vérdíjjal rendelkezünk (Disreputable), akkor a városőrök nem nagyon fognak utánunk jönni. Látnak minket, tudnak rólunk, de nem fizetik őket meg annyira, hogy minden tyúktolvajt megkergessenek. Ha ennél picit komolyabb hírnévvel rendelkezünk (Notorious), akkor már keresni fogják a társaságunkat, sőt, ha a szükség úgy hozza, hívják a társaikat is segíteni. A céljuk ekkor még az, hogy békés úton rendezzék a dolgokat, vagyis fizessük ki a fejünkre kitűzött vérdíjat, oszt viszon'látás. A legrosszabbul a "Fugitive" rangot elérve járunk, mert ekkor már nem fognak szórakozni a letartóztatással vagy a vérdíj behajtással, egyből lőnek, ütnek, rúgnak, csípnek, harapnak ha meglátnak. Az egyetlen cél ilyen esetben a bűnöző, vagyis a mi halálunk. Ekkor vagy meghúzzuk magunkat valahol, amíg nem csillapodnak a kedélyek, vagy felkeresünk egy seftes orgazdát (Fence), akinél rendezni tudjuk a vérdíjat, megszabadítva magunkat a ránk vadászó városőrök kommandójától.

Ha egy városőr levadászna bennünket, akkor arra készüljünk fel, hogy nem csak azonnal elkobozza az összes nálunk lévő lopott cuccot (a régieket is), de a vérdíjnak megfelelő mennyiségű aranytól is megszabadít. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a bankban lévő aranyhoz nem nyúlnak…

Ami a lopott cuccokat illeti, ezek a tárgyak „lopottként” lesznek megjelölve a hátizsákunkban, és ezeket nem tudjuk el- vagy átadni egy másik játékosnak, nem rakhatjuk be se a kereskedelmi guildek boltjaiba, se a saját bankunkba. Ha pénzt akarunk látni ezekből, akkor muszáj lesz felkeresni egy-egy orgazdát, és vele boltolni.

Természetesen lesznek olyan tárgyak, amelyeket azért lopunk el, mert szeretnénk megtartani. Semmi gond, az orgazdák tisztára tudják ezeket mosni, megfelelő pénzmag ellenében. Onnantól kezdve eltűnik a „lopott” felirat és bátran használhatjuk arra, amire akarjuk, egy őr sem fogja visszavenni tőlünk. Érdemes észben tartani azt, hogy az orgazdák naponta csak bizonyos mennyiségű tárgyakat tudnak átvenni, vagy tisztára mosni, mert ők sem hülyék, hogy felhívják a hatóságok figyelmét a rejtett bázisuk előtt liba sorban álló tolvaj kuncsaftokkal.

A bűnözéshez egy új skill fa (Legerdemain) is érkezik, a World kategóriába. Rajta megannyi passzív képességgel, amelyek a bűnözés sikerességét vagy a orgazdával történő könnyebb üzletelést hivatottak segíteni. A skillek növelése ezúttal nem XP, hanem az orgazdáknál leadott szajré értéke alapján történik.

Az orgazdák rejtekhelyeit a nagyobb városokban találjuk meg, speciális jellel megjelölt ajtókat kell majd keresnünk. Ezek a helyek egyúttal menedékként is szolgálnak, ahova a városőrök nem tudnak követni minket.

 

 



Megosztás

 

 

 

 


Az oldalon található cikkek, ismertetők © The Elder Scrolls HQ | www.elderscrolls.hu © gumininja HQ 2005 - 2015.
The Elder Scrolls Online © 2013 ZeniMax Media Inc | The Elder Scrolls(TM) © Bethesda Softworks LLC, a ZeniMax Media company.